10 مدل از جدیدترین فرش آشپزخانه فانتزی و مردن (ارزان ترین)

چطور بهترین فرش را برای آشپزخانه انتخاب کنیم؟

 خرید فرش آشپزخانه با بهترین قیمت

در دکوراسیون آشپزخانه، قالی و قالی‌چه و فرش‌های مدرن، همواره جایگاه ویژه‌ای داشتند. به خصوص در دکوراسیون و چیدمان ایرانی این محصول بسیار نیاز است و جزئی جدا نشدنی از آشپزخانه به شمار می‌رود. زیرا استفاده از فرش و کف‌پوش در فرهنگ ما ایرانی‌ها ریشه در گذشته و مهم‌تر از آن ریشه در جانمان دارد. به طوری که می‌گوییم؛ "خانه بدون فرش مگر می‌شود". 

آشپزخانه مکانی است که در آن، رفت و آمد بسیار است و آشپزی هم در آن انجام می‌شود. بنابراین بسیار در معرض رطوبت، کثیفی، پخت و پز ..... است. ممکن است به راحتی در کف آشپزخانه روغن، انواع و اقسام ادویه‌ها، عسل، محتویات ظرف غذا و ... واژگون گردد. به همین دلیل باید جوری کف پوش شود، که نظافت و تمیز کردن آن منطقه به سادگی صورت گیرد. و همچنین آثاری از لک و کثیفی هم باقی نماند. این کف پوش باید به راحتی شستشو شود و برای تمیز کردن منطقه حادثه دیده، خسارت کمی را متحمل شویم. 

به همین دلیل باید جنس فرش و یا کف پوش آشپزخانه طوری باشد که هم سبک و قابل حمل باشد، هم با سرعت تمیز شود، و هم زیبایی بخش آشپزخانه باشد. 

در ادامه این مقاله از سایت چی بگیر، بهترین و زیباترین فرشهای آشپزخانه از نظر شما خواهد گذشت. مارا همراهی کنید.

فرش ماشینی مدل آشپزخانه کد HA-215

فرش ماشینی مدل آشپزخانه کد HA-215 از مدل فرشهای بسیار نرم است. این فرش دارای یک لایه زیرین ترمز لاتکس است که مانع از سر خوردن در سطوح صاف مانند سرامیک و پارکت می‌شود.

جنس نخ پود این فرش از پلی‌استر و جنس نخ تار آن هم از پلی‌استر است. مستطیل شکل است و نرم و بدون پرز است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این فرش قابلیت شستوشو در ماشین لباسشویی است. همانطور که می‌بینید هم طرح‌های موجود در این فرش ادویه‌های رنگی است. کیفیت فرش ماشینی مورد نظر درجه یک است.

فرش ماشینی باتیک طرح آشپزخانه کد 700495 زمینه شکلاتی

فرش ماشینی باتیک طرح آشپزخانه کد 700495 زمینه شکلاتی در تصویر دیده می‌شود. گفتنی است تکنولوژی تولید این فرش کلاریس (ترکیبی همزمان) است. جنس نخ پود این فرش ماشینی آشپزخانه مدرن از پلی‌استر و پنبه و تار هم از پلی‌استر است. 

شکل فرش مورد نظر مستطیلی شکل است. تراکم طولی فرش 2550 و تراکم عرضی آن هم 700 شانه است. جالب است بدانید که تعداد رنگ به کار رفته شده در این فرش 22 رنگ است. کیفیت فرش ماشینی مورد نظر درجه یک است.

فرش ماشینی سهند طرح آشپزخانه ادویه کد V142.0A

فرش ماشینی سهند طرح آشپزخانه ادویه کد V142.0A در متراژهای یک‌ونیم‌متری، چهارمتری، شش‌متری، هشت‌متری و دوازده‌متری و انواع سایزهای دیگر موجود است. این فرض ضد حساسیت آشپزخانه 700 شانه بوده و بافت آن هم با نخ پنبه و پلی استر است. 

گفتنی است این فرش 6 رنگ با نشان تجاری و نشان استاندارد است. این فرض قابلیت شستشو با انواع شوینده‌ها را دارد. ضد حساسیت و ضد آلرژی بوده و پرزدهی نمی‌دهد. کیفیت بافت فوق العاده بالای این فرض سبب پرطرفدار بودن آن هم شده است.  

فرش ماشینی افرند طرح رزماری آشپزخانه کد 159

فرش ماشینی طرح رزماری آشپزخانه کد 159 دارای طرح و نقشی بی‌نظیر است. جنس نخ پود آن از جوت و جنس نخ تار آن هم از پلی‌استر و پنبه است. شکل آن مستطیلی است و تراکم طولی آن هم 1000 شانه است. تعداد رنگ به کار رفته شده در فرش مورد نظر 8 رنگ است. 

شما این فرش را به راحتی می‌توانید شستشو کنید. کیفیت این فرش ماشینی درجه یک است.

 فرش ماشینی سهند طرح آشپزخانه ادویه کد V143.0A

فرش ماشینی سهند طرح آشپزخانه ادویه کد V143.0A 700 شانه بودهو تراکم طولی فرض هم 1400 است و بافتی خوب و قابل قبول دارد. این فرش ماشینی آشپزخانه در ایران تولید شده و 6 رنگ است. 

کیفیت بافت این فرش بسیار عالی است به نحوی که الیاف استفاده شده برای بافت و تولید این فرش الیاف درجه یک هستند. این فرش آَشپزخانه دارای نشان استاندارد و نشان تجاری است. با انواع شوینده‌ها قابلیت شستشو شدن دارد و الیاف آن هم ضد الکتریسیته ساکن وضد چرک و نرم است.

فرش پارچه ای مدل ترنزدار طرح آشپزخانه کد A320

فرش پارچه‌ای مدل ترنزدار طرح آشپزخانه کد A320 فرش خوب و با کیفیتی است. این فرش ترمزدار و کفي ضد سُر است. این فرش بدون پرز و دارای خاصيت آنتي باکتريال يا ضد حساسيت بوده و به هيچ وجه گرد و غبار و ميکروب‌ها را به خود جذب نمي‌کند. 

اما از مهمترين مشخصه‌ها و خصوصیت این فرش قابلیت شستوشو شدن آن در ماشين لباسشويي است. بهتر در هنگام شستشوی دستی این فرش با آب سرد و شامپو و يا اسپري لکه بر فرش شستشو شود. جنس این فرش پلی‌استر است.

فرش ماشینی سهند طرح آشپزخانه ادویه کد V140.0A

فرش ماشینی سهند طرح آشپزخانه ادویه کد V140.0A 700 شانه‌ است و بافتی خوب و قابل قبول دارد. این فرش ماشینی آشپزخانه در ایران تولید شده و 6 رنگ است. 

کیفیت بافت این فرش بسیار عالی است به نحوی که الیاف استفاده شده برای بافت و تولید این فرش الیاف درجه یک هستند. این فرش آَشپزخانه دارای نشان استاندارد و نشان تجاری است. با انواع شوینده‌ها قابلیت شستشو شدن دارد و الیاف آن هم ضد الکتریسیته ساکن وضد چرک و نرم است.

پادری آشپزخانه کد 620m سایز 46x76 سانتی متر

پادری آشپزخانه کد 620 سایز 46 در 76 سانتی‌متر با طرحی و رنگی زیبا، امکان آراستن آشپزخانه شما را دارد. جنس این پادری از الیاف مصنوعی و مستطیلی شکل است. ضخامت این پادری زیبا که امکان استفاده آن برای سرویس بهداشتی و اتاق خواب نیز فراهم است 6 میلی‌متر است. و حس ارتجاعی مناسب آن هم باعـث ایجاد کیفیت لازم برای استفاده از این محصول در نقاط مختلف منزل شده است. 

پادری مدل آشپزخانه کد 603m سایز 46x76 سانتی متر

پادری آشپزخانه کد 603 سایز 46در 76 سانتی‌متر از الیاف مصنوعی تولید شده است. این پادری زیبا دارای نقش و نگاری دوست داشتنی‌ است. به غیر از آشپزخانه از این پادری می‌توان در درب سرویس بهداشتی و حمام، اتاق خواب و ... نیز استفاده نمود.


در ادامه بخوانید : انواع موکت، خرید و قیمت جدیدترین مدل موکت (پرز بلند)


در ادامه بخوانید : 20 مدل پادری زیبا و جدید با قیمت روز و خرید اینترنتی

مناسب‌ترین جنس برای فرش آشپزخانه چه جنسی است؟

  • برای آشپزخانه خود بهتر است از فرش‌های ماشینی استفاده کنید. فرشهای آشپزخانه معمولا زیاد شستشو می‌شوند، شستشوی فرشهای ماشینی راحت‌تر و آسان‌تر است.
  • برای آشپزخانه از فرش ماشینی استفاده کنید که الیافش نخی نباشد و از پلی‌استر و نایلون بافته شده باشد. وجود این دو الیاف در بافت فرش سبب می‌شود که رطوبت زیاد را جذب نکند، زودتر شسته شود، و زودتر نیز خشک شود. کم وزن هستند و جابجایی آنها نیز راحت‌تر است.
  • همچنین هرچه پرزهای فرش آشپزخانه کوتاه‌تر باشد شستشو و تمیز کردن آن هم در هنگام کثیف‌تر شدن آسان‌تر خواهد بود.
  • همچنین از آنجایی که فرش‌های آشپزخانه بسیار در معرض کثیف و آلوده شدن هستند و ممکن است پاره شوند یا بسوزند، شما می‌توانید از فرشهای ارزان قیمت‌تر استفاده کنید.
  • همینطور بهتر است از فرشهایی با رنگهای تیره‌تر و یا با تصاویر شلوغ‌تر استفاده کنید. به دلیل تردد زیاد در آشپزخانه ممکن است این فرشها در معرض لک‌های شدیدی قرار بگیرند. اما اگر به دلیل هماهنگی با دکوراسیون خود دوست دارید از فرشهایی با رنگ روشن استفاده کنید، می‌توانید از فرشهایی با طرح‌های شلوغ بهره ببرید. 
  • به جای فرش شما می‌توانید از انواع موکت‌های پرز کوتاه جهت کف پوش کردن آشپزخانه استفاده نمایید.

نکات مهم که برای خرید فرش آشپزخانه باید به آنها دقت کنیم

خرید بهترین و فرش آشپزخانه مدرن

  • گفتنی است نیاز فرش آشپزخانه در منزل یک فرد مجرد و خانه‌ای با چندین بچه متفاوت است. اما بهترین فرشها، آنهایی هستند که به راحتی قابلیت شستشو بدون از بین رفتن رنگ و یا آمیخته شدن رنگها با یکدیگر را دارند، هستند. در هنگام خرید به مواد تشکیل دهنده فرش دقت کنید. همچنین بعضی از این فرشها هستند که به راحتی درون ماشین لباس‌شویی جای می‌گیرند و بعضی هم هستند؛ که در هنگام لک شدن به راحتی با یک دستمال مرطوب و مایع شوینده تمیز می‌شوند.
  • فرشی با مواد تشکیل دهنده پلی استر جزو بهترین انتخابهاست. فرشهای پلی استر در برابر، لک، کپک و کثیفی مقاوم است. 
  • پلی پروپیلن فرشی ارزان قیمت، مناسب خانه‌های عیال‌واری است. این مدل فرشها در برابر لک، و کثیفی مقاوم است و به راحتی و با سرعت تمیز می‌شود. این فرشها ضد آب نیز هستند.
  • فرشهای آکریلیک از مناسب‌ترین فرشهای مناسب آشپزخانه است. این مدل فرشها، سبت به بید و مواد شیمیایی، روغن و چربی و نور خورشید بسیار مقاوم است. فرشهای آکریلیک نخ‌های ضد حساسیتی هستند و قابلیت شستشوپذیری خوبی دارند.

سخن آخر: برای خرید فرش آشپزخانه بهتر است؛ فرشی را انتخاب کنید که پرزهای کوتاهی داشته باشد تا گرد و خاک و لکه‌ها در بین پرزهای آن جمع نشود، همچنین فرشی باشد که سبک بوده و به راحتی بتوان آن را شستشو کرد. برای آشپزخانه فرشی بهتر است که رطوبت کمتری جذب کند. و بهتر است از رنگ‌های چرک تاب استفاده کنید. در نظر داشته باشید که یک فرش آشپزخانه باید با ابعاد آشپزخانه و سایر وسایل همخوانی داشته باشد.


در ادامه بخوانید : گبه چیست؟ خرید و قیمت بهترین مدل فرش گبه (ارزان ترین)


در ادامه بخوانید : گلیم چیست؟ 12 مدل از زیباترین گلیم ایرانی (ارزان ترین)

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.