معرفی بهترین شوینده پوست خشک (ژل و فوم شستشوی پوست خشک)

معرفی بهترین شوینده صورت برای پوست خشک 

آراستگی و زیبایی ظاهر یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که هر شخصی باید به آن نهایت دقت را داشته باشد. شستشوی مرتب و با شوینده‌های مناسب تاثیر بسزایی در زیبایی و سالم بودن پوست صورت دارد.

ما در این مقاله از وب سایت چی بگیر می‌خواهیم بهترین ژل شستشوی صورت برای پوست‌های خشک را برایتان معرفی کنیم و بگوییم که برای خرید ژل و یا فوم صورت شستشو مخصوص پوست‌ خشک باید به چه مواردی دقت داشته باشید.

اگر شما نیز پوست خشکی دارید و قصد خرید ژل شستشوی باکیفیت برای پوست خود را دارید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. 

نکات کلیدی بهترین شوینده مناسب پوست خشک

اگر پوست شما دچار خشکی می‌شود و احساس می‌کنید که سفت شده و انعطاف و نرمی کافی را ندارد، لازم و ضروری است که به نکات و فاکتورهای زیر برای خرید بهترین ژل شستشوی مناسب برای پوست‌های خشک دقت داشته باشید.

جنس پوست خودتت را بشناس!

  1. نکته بسیار مهمی که باید قبل از خرید بهترین مارک ژل شستشوی صورت به آن دقت داشته باشید، شناسایی نوع پوست‌تان است. اگر پوست شما خشک است باید ژل‌های شوینده‌ای خریداری کنید که مواد خشک‌ کننده نداشته باشند. نباید باعث احساس چربی یا خشکی بیش از حد در پوست شما شود.
  2. توجه به مواد موجود در ژل شستشو مناسب پوست خشک

قبل از خرید حتما درباره مواد موجود در  ژل شستشوی صورت از فروشنده سوال کرده و یا بروشور آن را مطالعه کنید. ژل شستشویی که انتخاب می‌کنید باید ph سازگار با جنس پوست شما داشته باشد و مواد حساسیت‌زا و مضر در ساخت آن مورد استفاده قرار نگرفته باشد‌. 

در ژل شستوی پوست خشک از چه مواردی باید اجتناب کرد: 

موادی مانند سدیم لوریل سولفات، سالیسیلیک اسید، گلیکولیک اسید، آنتی باکتریال ها (مانند تریکلوزان)، عطرها، پارابن ها، الکل‌ها، رنگ ها و افزودنی‌ها مواد خشک کننده هستند. بنابراین بهتر است از آنها اجتناب کنید.

در شوینده پوست خشک به دنبال چه چیزی باشید:

 پاک کننده‌ای را انتخاب کنید که متعادل کننده pH باشد. پوست شما دارای یک لایه محافظ نازک در بالا به نام گوشته اسیدی است. یک پاک کننده ایده آل نباید pH طبیعی پوست شما را از بین ببرد.

به دنبال موادی مانند کره شی و بلغور جو دوسر باشید که مرطوب کننده هستند. از پاک کنندهایی که در آناز الکل استفاده شده اجتناب کنید زیرا می‌توانند رطوبت پوست شما را از بین ببرند. از پاک کننده پوست خشکی که زیاد کف می‌کند اجتناب کنید. زیرا ممکن است حاوی سولفات‌هایی باشند که تمایل به تحریک پوست و چشم شما دارند.

معرفی بهترین شوینده و ژل شستشو برای پوست خشک

ژل شستشو صورت آردن کد 01 وزن 150 گرم

ژل شستشوی صورت آقایان آردن

این ژل شستشو مخصوص آقایان بوده و برای تمامی پوست‌های چرب و خشک مناسب بوده و فاقد مواد صابونی است. این ژل قدرت پاک کنندگی بالایی داشته و ph آن سازگار با پوست آقایان است. استفاده از این محصول موجب نرم و مرطوب شدن پوست شده و کلیه اثرات آلودگی را پاک می‌کند. حجم این محصول ایرانی معادل ۱۵۰ میلی‌متر است.

ژل شستشوی صورت آدرا مخصوص پوست های حساس حجم 150 میلی لیتر

ژل شستشوی صورت آدرا 

اگر پوست حساسی داشته و به روی صورت خود منافذ پوستی باز دارید، استفاده از ژل شستشوی آدرا گزینه مناسبی برایتان است. این ژل حالت اسیدی پوسک را از بین برده و ضدآلودگی است. لازم به ذکر است که ژل آدرا قدرت نفوذ بالایی داشته و لایه‌های عمیقی از پوست شما را تمیز می‌کند و تاثیر بسزایی در جوانسازی پوست و جلوگیری از پیری و چروک زودرس دارد.

ژل شستشوی صورت کلیون همراه با مرطوب کننده حجم 200 میلی لیتر

ژل شستشوی صورت کلیون

اگر قصد خرید ژل شستشوی صورت خارجی با قیمت مناسب را دارید ژل شستشوی کلیون که محصول کشور ایتالیا است؛ گزینه بسیار مناسبی است. این محصول دارای روغن هسته هلو، روغن‌های طبیعی با خاصیت پاک کنندگی و رایحه ملایم گل‌های ژاپنی است.

این محصول برای شستشوی عمیق صورت مناسب بوده و حجم تن ۲۰۰ میلی‌متر است و طراوت و تازگی خاصی به پوست شما می‌بخشد.

ژل شستشوی صورت بیوتی درما مدل Buti-wash حجم 150 میلی لیتر

ژل شتشوی صورت بیوتی درما

از این ژل باکیفیت می‌توانید در طول روز دو بار برای شستشوی صورت استفاده کنید و وزن آن معادل ۱۵۰ گرم و حجم آن نیز ۱۵۰ میلی‌متر است.  این ژل سازگاری مناسبی با پوست‌های چرب داشته و خاصیت پاک کنندگی، آبرسانی و ضد آلودگی دارد.

4.1
ژل شستشوی صورت ژینوا مدل Black Clay حجم 200 میلی لیتر

ژل شستشوی صورت ژینوا

اگر پوست خشک و معمولی داشته و به دنبال ژل شستشوی منایب برای پوست خود هستید، ژینوا مدل Black Clay گزینه بسیار مناسبی است. این ژل خاصیت پاک کنندگی و لایه‌برداری داشته  و حاوی زغال فعال برای لایه برداری پوست بوده و ph آن سازگار با پوست‌های خشک است.

ژل شستشو صورت لافارر مدل 03 مناسب پوست های خشک و حساس حجم 150 میلی لیتر

 ژل شستشوی صورت لافارر

اگر پوست صورت شما خشک است و به دنبال یک ژل شستشوی مناسب هستید لافارر گزینه مناسبی است.این ژل سازگاری بالایی با پوست‌های خشک و حساس داشته و خاصیت پاک کنندگی و آبرسانی دارد‌. حجم این ژل معادل ۱۵۰میلی‌لیتر است و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد.

ژل شست و شوی صورت سینره مدل Normal To Dry Skin حجم 200 میلی لیتر

ژل شست و شوی صورت سینره 

این ژل شستشوی ایرانی خاصیت مرطوب کنندگی داشته و برای پوست‌های معمولی تا خشک مناسب است. وقتی صورت خود را با این ژل بشویید از بردز انواع جوش و آکنه جلوگیری کرده و پوستی نرم و مرطوب خواهید داشت. این ژل قابلیت استفاده پمپی نیز دارد و حاوی عصارع مورگینا است.

ژل پاک کننده صورت یونی لد مدل Dry And Sensitive Skin حجم 200 میلی لیتر

ژل پاک کننده صورت یونی لد 

این ژل شسشوی صورت مخصوص پوست‌های خشک وحساس است و فاقد پارابن، الکل و صابون بوده و دارای ویتامین دانه است و حجم آن معادل ۲۰۰ میلی‌لیتر است.

بهترین مواد تشکیل دهنده شوینده پوست خشک:

معرفی بهترین شوینده صورت برای پوست خشک و حساس

امروزه ژل‌های شستشوی متعددی در بازار و داروخانه‌ها به فروش می‌رسند که  برخی کیفیت مناسب‌تری دارند. کیفیت و مرغوبیت این ژل‌های شستشو به مواد استفاده شده در آن‌ها بستگی دارد. 

  • هیالورنیک اسید:توصیه ما برایتان خرید ژلی است که در آن هیالورونیک اسید باشد، زیرا این ماده آبرسان عالی پوست بوده و ضمن پاکسازی پوست شما از خشکی آن نیز جلوگیری می‌کند. اسید هیالورونیک به دلیل ظرفیت نگهداری آب، یک انتخاب عالی برای پاک کننده پوست خشک است.
  •  گلیسیرین: ماده گلیسیرین همچون شربت غلیظی است که از چربی‌‌های گیاهی ساخته شده و آبرسان مناسبی برای پوست‌های خشک و حساس است. گلیسیرین آبرسان و غیر کومدوژنیک است (منافذ پوست را مسدود نمی کند).
  • سرامیدز: اگر پوست آسیب پذیر و خشکی دارید بهترین ژل شستشوی صورت خشک برای شما ژلی است که در آن سرامیدز موجود باشد. این ماده از بافت چربی ساخته شده و خاصیت تقویت کنندگی پوست و آبرسانی دارد. 
  • آلوئه ورا: کمتر کسی است که به خاصیت‌های درمانی ژل آلوئه ورا آشنایی نداشته باشد. این ماده موجب لطافت پوست شما شده و یک چربی کاملا طبیعی برای پوست‌های خشک محسوب می‌شود‌. شوینده حاوی آلوئه ورا بدون از بین بردن چربی‌های طبیعی در تسکین و نرم شدن به پوست کمک می‌کند. استفاده از ژل شستشوی صورت آلوئه ورا را برای پوست‌های خشک و حساس به شدت توصیه می‌کنیم.
  • نیاسینامید: این ماده دارای ویتامینB3 بوده و برای پوست‌های خشک و آسیب دیده بسیار مفید است و جالب است بدانید که به مرور زمان خاصیت رفع خطوط و چروک داشته و رنگدانه‌های پوستی را تقوییت می‌کند.

خاصیت آبرسانی ژل شستشو پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید، باید دقت داشته باشید که بهترین ژل شستشو صورت خشک، ژلی است که ضمن داشتن خاصیت پاک کنندگی خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی نیز داشته باشد تا موجب تقویت و بهبود پوست شما شود.


در ادامه بخوانید : خرید بهترین مارک مرطوب کننده و آبرسان پوست خشک (پرفروش ترین)


در ادامه بخوانید : میسلار واتر چیست؟ بهترین میسلار برای انواع پوست کدامند؟

چطور از ژل شستشوی صورت برای پوست خشک استفاده کنیم؟

  • قبل از استفاده از پاک کننده صورت، دست و صورت خود را مرطوب کنید.
  • مقداری از ژل یا فوم شستشوی صورت را روی صورت خود بمالید.
  • با حرکات دورانی آن را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید. 
  • با آب ولرم آبکشی کنید.
  • صورت خود را با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.
  • صورت را با مرطوب کننده مناسب مرطوب کنید.

پاکسازی پوست برای کسانی که پوست خشک دارند ضروری است؟

پاکسازی پوست یکی از مهم‌ترین مسائلی است که همه‌ی افراد به ویژه افراد با پوست خشک باید به آن توجه داشته باشند. بهتر است که آرایش صورت خود را پس از مدتی به کمک ژل‌های شستشویی مناسب بشویید تا پوست‌تان از آلودگی‌ها به دور بوده و استراحت کند.

افرادی که پوست خشک دارند برای شستشوی پوست خود باید نهایت دقت را داشته باشند و باید از ژل‌های شستشویی استفاده کنند که به صورت کامل چربی پوست آن‌ها را حذف نکرده و خاصیت مرطوب کنندگی داشته باشد.

برخی از افراد براین تصور هستند که می‌توانند از هر ژل شستشویی برای تمیز کردن پوست استفاده کنند. توصیه می‌کنیم که دچار این اشتباه نشده و ژل مخصوص و سازگار با پوست خود را خریداری کنید.

شستشوی پوست خشک در روز چند بار باید صورت بگیرد؟

شستشوی مداوم پوست‌ خشک باعث کاهش چربی موجود در پوست می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم که در طول روز بیشتر از دو بار پوست صورت خود را با ژل شستشوی مخصوص پوست خشک نشورید.

بهترین روش برای مراقبت از پوست خشک چیست؟

  • اگر پوست شما خشک از از دوش گرفتن با آب داغ پرهیز کنید، زیرا چربی‌های پوست شما را کلا حذف می‌کند. همواره از مرطوب کننده و آبرسان برای تقویت پوست خود استفاده کرده و به هیچ عنوان یا حوله‌های زبر و ضخیم صورت خود را خشک نکنید.
  • برای از بین بردن آلودگی و تجمع سلول های مرده پوست، هر روز آن را تمیز کنید.
  • پاکسازی خود را با یک تونر مناسب پوست خشک ادامه دهید تا PH پوست متعادل شود.
  • از مرطوب کننده و ترمیم کننده مناسب برای رطوبت طبیعی پوست خود استفاده کنید.
  • از پاک کننده های حاوی لایه بردار اجتناب کنید زیرا می توانند به پوست خشک شده آسیب برساند.
  • از مالیدن صورت با حوله‌های زبر خودداری کنید زیرا ممکن است باعث خشکی پوست شود.

ژل شستشوی صورت خارجی بخریم یا ایرانی؟

تنها نکته مهمی که به هنگام خرید ژل شستشوی صورت باید به آن دقت ویژه‌ای داشته باشید، جنس پوست‌تان است. امروزه ژل‌های شستشوی صورت ایرانی باکیفیتی در بازار موجود هستند که با ژل‌های شستشوی صورت خارجی رقابت کرده و قیمت مناسب‌تری نیز دارند. خرید برند خارجی و ایرانی ژل شستشو صورت کاملا سلیقه‌ای بوده و به انتخاب شما بستگی دارد.

سخن پایانی: 

در این مقاله از وب سایت چی بگیر به اهمیت توجه به نوع پوست صورت و ویژگی‌های آن پرداختیم و برایتان گفتیم که برای پوست‌های خشک و حساس چگونه باید ژل شستشوی مناسب خریداری کنیم. حال می‌توانید با توجه به موارد گفته شده بهترین ژل شستشوی صورت را با قیمت مناسب انتخاب کرده و خریداری کنید و همواره پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.