نورافکن دستی: راهنمای خرید بهترین نورافکن دستی(همگرا و واگرا)

معرفی قویترین نورافکن دستی

کمپ کردن و ساعت‌ها در دل طبیعت سرسبز و کویر سپری کردن، یکی از بهترین لذت‌ها و تجربه‌هایی است که سن و سال نمی‌شناسد. این لذت بی‌انتها اگر همراه با تجهیزات مناسب برای ماجاجویی نباشد، ممکن است بسیار خطر آفرین باشد. یکی از تجهیزات بسیار مهم برای طبیعت‌گردی نورافکن است. نور افکن‌ ها فقط برای شب استفاده نمی‌شوند و حتی ممکن است در دل روز و سفر ماجراجویانه خود به منطقه‌ای برسید که نیاز به نور داشته باشید، با ما همراه شوید تا در چی بگیر ویژگی‌های یک نورافکن دستی قوی را بررسیی کنیم. 

نورافکن چیست؟

در مکان‌هایی که بسیار تاریک است و با چشم و حتی چراغ قوه نمی‌توان نور مناسبی را ایجاد کرد، نورافکن‌ها به کمک انسان می‌آیند. این وسیله با قدرت ماورایی خود نوری چند برابر بیشتر از یک چراغ قوه عادی به دارد که فضای بیشتری را روشن می‌کند. نورافکن‌ دستی باتوجه به کاربردی که دارند به انواع محتلفی تقسیم می‌شوند: نورافکن‌های واگرا و همگرا.

نورافکن دستی واگرا چیست؟

 اگر می‌خواهید فضای بیشتر و وسیع‌تری را روشن و مشاهده کنید، نورافکن‌های واگرا نور اصلی را به‌صورت بسیار پهن‌تری بر روی زمین پخش می‌کند.

نورافکن دستی همگرا چیست؟ 

در خیلی از مکان‌ها بر روی فضای خاصی تمرکز می‌کنید و دیگر نمی‌خواهید که فضای وسیعی را روشن کنید، می‌توانید از این نوع استفاده کنید. همگراها بر روی قسمت خاص مورد نظر شما تمرکز کرده و نور مناسب را ایجاد می‌کند.

نور افکن دستی دی پی مدل 7045B دارای جنس و بدنه قوی و مخصوص کوهنوردی و طبیعت‌گردی است. با این وسیله ساعت‌ها پیاده‌روی کنید و نگران حمل آن نباشید، دسته  این نورافکن از جنس ارگونومیک است. 

باتری این مدل بسیار کم مصرف است و فرد می‌توانید به راحتی آن را مجدد شارژ کند، فقط کافی است آن را 15 ساعت به شارژ زده تا نور کامل بتاباند.

رنگ این مدل از نور افکن رنگ مهتابی است و به راحتی هر جا که می‌خواهد در هر آب و هوایی از آن استفاده کنید، چون در برابر آب مقاوم است.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

نورافکن دستی واید سی مدل WD_576 بهترین برند نورافکن دستی بازار است. جنس آن از پلاستیک و فلز و بسیار سبک است. 

برای نگهداری بهتر آن در هنگام پیاده‌روی بندی در کنار دسته قرار داده شده است و می‌تواند آن را به دست، گردن و کیف خود آویزان کنید. اگر در محیطی بودید که به برق دسترسی نداشتید، به راحتی با استفاده از پورت usb آن را شارژ کنید. 

لامپ مورد استفاده در آن LED است و فضا را با قدرت میزان نور افشانی خود روشن بسیار روشن می‌کند. ابن مدل در برابر آب و رطوبت نیز مقاوم است.

نورافکن دستی کامی سیف مدلkm_2672 بهترین مارک نورافکن دستی بازار است. جنس آن پلاستیک است و ویژگی منحصر به‌فردی که آن را از دیگر نورافکن‌ها متفاوت می‌کند، پنل خورشیدی است.

نور آن به رنگ مهتابی و بسیار روشن است و مانند دیگر نورافکن‌های جدید ضد آب نیز هست.

از این نورافکن علاوه بر کوهنوردی و طبیعت‌گردی در کارهای خانه نیز بسیار پر کاربرد است.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

لامپ نورافکن دستی گوسینک از مدل کریپتون با 70 درصد نور درخشان‌تر است. جنس این مدل از پلاستیک و بسیار سبک است. رنگ این نورافکن بسار متفوات است و رنگ آن آفتابی است و علاوه بر اینکه نور بسیار مناسبی را پخش می‌کند، چشم نیز اذیت نمی‌شود.

در هر مکانی که باشید با خیال راحت می‌توانید باتری آن را که داخلی است مجدد شارژ کنید. از ویژگی‌های فوق‌العاده  آن می‌توان به نوع باتری که سیلید اسید 6 ولت 1.2 آمپر است، اشاره کرد.

با این وسیله به راحتی به کمپ بروید و در رودخانه قدم بگذارید، این نورافکن دستی ضدآب است.

مورد بعدی در این لیست نیز یکی از تولیدات برند کامی سیف است. از جمله ویژگی‌های این نورافکن می‌توان به مجهز بودن آن به 36 لامپ SMD در قیمت جانبی آن اشاره کرد. همچنین این نورافکن پرقدرت دارای یک لامپ ال ای دی در قیمت جلو می‌باشد. برای تامین انرژی این لامپ می‌توانید از یک باتری 4000 میلی آمپری از نوع Lead-Acid استفاده کنید. که به راحتی می‌توانید آنرا با برق شهری شارژ کنید. این نورافکن ضدآب است و برای فعالیت‌هایی مانند کوهنوردی، کمپینگ... مناسب است. 

نورافکن دستی دی پی دارای دو عدد لامپ با باطری تقویت شده است که روشنایی بسیار خوب و بی نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد. جنس این نورافکن دستی از پلاستیک مقاوم است و کاملا ضدآب می‌باشد. نور این چراغ باکیفیت مهتابی است و وزن آن 800 گرم می‌باشد. 

نور افکن دستی اسمال سان مدل پیشنهادی بعدی از که از محبوبیت خوبی در بین مصرف کنندگان برخوردار می‌باشد. جنس بدنه این نورافکن دستی از آلیاژ بسیار محکم و بادوام است. لامپ این دستگاه دارای 5 جالت نوردهی می‌باشد.

مهمترین ویژگی این نور افکن ضدآب بودن است. و شما با خیال راحت می‌توانید در مواقع بارانی نیز از این دستگاه استفاده کنید. برد نور این نورافکن به 700 متر و روشنایی آن 1000 لومن می‌باشد. و یک انتخاب بسیار مناسب برای افراد کوهنورد و طرفداران طبیعت است. 


در ادامه بخوانید : چادر مسافرتی: بهترین و باکیفیت ترین چادر مسافرتی


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید و قیمت کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی

چطور یک نورافکن دستی قوی انتخاب کنیم؟

خرید و قیمت بهترین مارک نورافکن دستی

ویژگی‌های متفاوتی در نورافکن‌ دستی قیمت آن‌ها را افزایش و کاهش می‌دهد. قطعا برای طبیعت‌گردی‌های طولانی شما به یک نورافکن سبک، پرنور، پرقدرت، کم حجم با مصرف طولانی احتیاج دارید.

وزن براساس کاربرد:

 قطعا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر نورافکنی میزان وزن و حجم آن است. برای کمپ و طبیعت‌گردی به وسیله‌ای نیاز است که زیاد مزاحم پیاده‌روی‌های طولانی نشود، با نور پرقدرت خود فضا را روشن و راه را با آن نور ایمن کند، وزن کمتری داشته باشد تا دست خسته نشود. اگر برای مصرف خانگی، در اتاق‌های زیرشیروانی، تعمیرگاه‌ها و انباری از آن‌ها استفاده می‌کنید، دیگر وزن و حجم بسیار مهم نیست.

لامپ و نوع رنگ:

 لامپ‌هایی که در این وسیله استفاده می‌شود انواع مختلفی دارد. یکی از لامپ‌هایی که دیگر سال‌ها است از آن استفاده نمی‌شود، لامپ رشته‌ای است که نور آن زرد رنگ است. این لامپ‌ها علاوه بر اینکه نور زرد چشم را پس از مدتی خسته می‌کند، مصرف باتری بسیار زیادی دارند و ممکن است در مسافت‌های طولانی خاموش شوند. لامپ ال‌ای‌دی نوع دیگری است که رنگ سفیدی دارد، معمولا این لامپ‌ها پرکاربردتر است. 

میزان مصرف باتری بسیار کمتری نسبت به لامپ ریشه‌ای دارد و به‌صورت کلی مناسب‌ترین لامپ برای قوی‌ترین نورافکن دستی است. لامپ‌های cob نیز برای این نوع وسیله‌ها استفاده می‌شود ولی یکی از مهم‌ترین اشکالات آن تعویض باتری است و فرد نمی‌تواند به تنهایی آن را تعویض کند.

ضد آب بودن نورافکن دستی:

آن‌هایی که به سفرهای طولانی و ماجراجویی‌های جنگلی علاقه دارند، می‌دانند که هر لحظه طبیعت می‌تواند با بارش، رودخانه و... آن‌ها را غافل‌گیر کند پس تجهیزات مورد نیاز کمپ حتما باید ضد آب باشند. نورافکن دستی ضد آب یکی از حساس‌ترین‌های وسایل طبیعت‌گردی است و اگر نورافکن ضد آب نباشد ممکن است با اولین رطوبت برای همیشه بسوزد.

نورافکن دستی واگرا بهتر است یا همگرا؟

بستگی به نوع کاربرد آن برای افراد دارد. افرادی که می‌خواهند فضای بیشتری را در تاریکی ببینند، باید از نوع واگرا آن استفاده کنند و افرادی که می‌خواهند بر نقطه خاصی تمرکز کنند بهتر است از همگرا استفاده کنند.

سخن آخر:

یکی از وسایل پرکاربرد در خانه و طبیعت‌گردی‌ها نورافکن است. قوی‌ترنی نورافکن دستی در فضا نوری را می‌تاباند که چشم خسته نشده و تا ساعت‌ها به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در هنگام خرید نورافکن حتمادقت کنید که وزن آن برای شما در زمان طولانی قابل حمل و سبک باشد. با استفاده از آن با آرامش خیال در رودخانه قدم بزنید و یا هنگام شب‌های بارانی در جنگل در برابر آب و رطوبت مقاوم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
چراغ قوه قیمت انواع چراغ قوه