چاقو تیز کن: خرید و قیمت چاقو تیز کن(دستی و برقی)

معرفی بهترین چاقوتیز کن دستی و برقی

  • شما برای تیز کردن چاقو‌های خود از چه وسیله‌ای استفاده می‌کنید؟
  • یک چاقو تیز کن مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

تصور کنید که در حال تدارکات یک مهمانی بوده و مشغول درست کردن سالاد هستید و متوجه می‌شوید که چاقوی شما به اندازه کافی تیز نیست و سرعت کار شما را پایین می‌آورد. در این مواقع چه کار می‌کنید‌؟ اکثر افراد در این شرایط چاقویی را که به دست دارند، کنار گذاشته و به سراغ کارد یا چاقویی دیگر می‌روند. اگر شما نیز جزء این افراد هستید، به هیچ عنوان مطالعه این مقاله را ار دست ندهید.

در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر برایتان درباره بهترین چاقو تیز کن خواهیم گفت. دیگر لازم نیست چاقوهای متعددی را امتحان کرده و کنار بگذارید. کافی است یک چاقو تیز کن با کیفیت خریداری نمایید تا تمامی چاقوهای منزل‌تان تیز باشند و لذت آشپزی را برایتان چندین برابر کنند‌.

چاقو تیزکن چیست؟

چاقو تیزکن وسیله‌ای است که برای تیز کردن انواع چاقو، قیچی و سایر لوازم دیگر مانند تیغه‌های برنده لوازم خانگی اعم از سبزی خوردکن و سایر لوازم منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد. چاقو تیز کن‌ها انواع مختلفی داشته و برخی شباهت بسیار زیادی به سوهان داشته  و برخی سنگی بوده و پیشرفته‌ترین نوع این دستگا‌ه‌ها برقی است. در ادامه این مقاله برایتان خواهیم گفت که برای خرید چاقو تیز کن به چه مواردی باید دقت داشته باشید، همراه ما باشید.

انواع چاقو تیز کن:

چاقو تیز کن برقی: 

این نوع هنگامی که روشن می شود، سنگ‌های تیز کننده را می چرخاند، به طوری که وقتی چاقو در شکاف‌ها کشیده می‌شود، تیغه‌‌ی چاقو به سادگی و بدون زحمت تیز می‌شوند. بیشتر چاقو تیزکن های برقی دارای راهنماهایی هستند تا از زاویه مناسب اطمینان حاصل کنید، که باعث محبوبیت بیشتر آنها می شود. اما گران هستند و کنترل کمتری نسبت به چاقو تیز کن های دستی دارند.

چاقو تیز کن دستی:

ساده ترین نوع چاقو تیز کن است. که به راحتی می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. اگر می‌خواهید هزینه کمتری پرداخت کنید این نوع از چاقو تیزکن می‌تواند مناسب شما باشد.

چاقو تیزکن فکلمن مدل 49275

چاقو تیز کن فکلمن مدل ۴۹۲۷۵

وزن این چاقو تیز کن معادل ۲۲۷ گرم بوده و دسته‌ای پلاستیکی داشته و تیز کردن چاقو با آن کار خطرناکی نیست. جنسه بدنه چاقو تیز کن از استیل بوده و محصول کشور آلمان است‌. با این دستگاه علاوه بر چاقو قیچی نیز می‌توانید تیز کنید و دسته آن به شدت ارگونومیک طراحی شده است.

چاقو تیزکن تیزکار مدل T 002

چاقو تیزکن تیزکار مدل T002

ابعاد این چاقو تیز کن معادل 7×6×6 سانتی‌متر بوده و وزنی معادل ۵۰ گرم دارد. جنس دسته این محصول پلاستیکی، بدنه آن نیز پلاستیکی است و قابلیت چسبیدن به سطوح را داشته و از این بابت تیز کردن چاقو با آن کاملا ایمن بوده و دو طرفه چاقو را تیز می‌کنند.

چاقو تیزکن کارناوال مدل KL-200

چاقو تیزکن کارناوال مدل KL-200

ابعاد این چاقو تیزکن 20×5×2.5 سانتی‌متر بوده و وزنی معادل ۴۰۰ گرم دارو و جنس دسته آن از سیلیکون بوده و بدنه سیلیکونی دارد. این محصول تولید داخل بوده و قیمت و کیفیت مناسبی داشته و خرید آن برای هر خانه و آشپزخانه‌ای واجب و ضروری است.

چاقو تیزکن مدل rs-168

چاقو تیزکن مدل rs-168

ابعاد این چاقو معادل ۵.۵×۵×۲۱.۴ سانتی‌متر بوده و وزنی معادل ۱۹۰ گرم دارد. جنس دسته این چاقو تیزکن سیلیکون بوده و بدنه آن نیز از همین جنس بوده و این محصول تولید کشور چین است. این دستگاه دارای سه تیغه بوده و برای تیز کردن انواع چاقو مناسب بوده و به روی سطوح مختلف نیز سر نمی‌خورد.

چاقو تیزکن شیرزاد سان مدل Lion

چاقو تیزکن شیرزاد سان مدل lion

ابعاد این دستگاه چاقو تیز کن 10×7×6 سانتی‌متر بوده و وزن آن ۶۳ گرم است. جنس دسته و بدنه آن از پلاستیک ساخته شده و تولید داخلی است. از این محصول برای تیز کردن هر نوع چاقو و کارد می‌توانید استفاده کنید.

چطور بهترین مارک چاقو تیز کن را بخریم؟

خرید و قیمت چاقو تیز کن برقی و دستی

اگر از کند بودن چاقوهای خود خسته و کلافه شده و قصد خرید یک چاقو تیزکن خوب و با قیمت مقرون به صرفه را دارید،  به موارد و نکات زیر نهایت دقت را داشته باشید.

  • بررسی نوع چاقو تیز کن: به هنگام خرید به مدل چاقو تیز کن و جنس آن باید دقت داشته باشید. برخی از این قبیل چاقو تیز کن‌ها از جنس سنگ‌های روغنی بوده و غالبا محصول کشور ژاپن هستند‌. شیوه کار با این چاقو تیز کن به گونه ای است که باید لبه چاقو را به روی این سنگ روغنی بکشید درست مشابه سوهان کشیدن، توجه داشته باشید که برای تیز کردن نباید حرکت رفت و برگشتی داشته باشید و تنها به صورت رفت یا برگشت چاقو را تیز کنید.
  • برخی از پیشرفته‌ترین چاقو تیز کن‌ها برقی بوده و اکثرا برای استفاده افرادی که چاقو مهم‌ترین ابزار آن‌ها است،  مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال خرید آن را برای افرادی که در قصابی کار می‌کنند و به فروش مرغ، ماهی و گوشت مشغول هستند، توصیه می‌کنیم.
  • توجه به زمان: همانطور که در بالا اشاره شد، دو نوع چاقو تیز کن داریم. چاقو تیزکن دستی و برقی. مسلم است که چاقو تسز کن دستی به زمان بیشتری برای تیز کردن چاقو نیاز دارد اما اگر نوع برقی آن را انتخاب کنید در مصرف زمان صرفه جویی قابل ملاحظه ایی انجان داده‌اید. توجه به فاکتور زمان از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است  زیرا در این شرایط متوجه می‌شوید که به چند دقیقه زمان نیاز خواهید داشت؟ آیا در اسرع وقت می‌توانید چاقوی خود را تیز کنید یا نه؟
  • ایمن بودن: یک ‌چاقو تیزکن استاندارد و مناسب چاقو تیزکنی است که کاملا ارگونومیک بوده و هیچ گونه خطری برای افراد نداشته باشد. برخی از چاقو تیزکن‌های استاندار قابلیت ثابت مانند به روی سطوح مختلف را داشته و از این بابت به شدت ایمن هستد. در این مقاله تعدادب از این چاقو تیزکن‌های ایمن را برایتان معرفی می‌کنیم.
  • قیمت چاقو تیز کن: توجه داشته باشید که یک چاقو تیزکن مناسب، چاقو تیزکنی است که کارایی بالایی داشته و ضمن اینکه کاربردی است، قیمت آن نیز مقرون به صرفه باشد.
  • چاقو تیز کن دستی ارزان تر از چاقو تیز کن برقی است. توصیه می‌کنیم که به تناسب کارآیی و میزان قیمت چاقو تیز کن توجه ویژه‌ای داشته باشید. لازم به دکر است که برای استفاده از چاقو تیز کن لازم و ضروری است که درباره نحوه استفاده از آن اطلاهاتی کسب کنید، به این منظور بهتر است که دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید‌.
  • ابعاد و وزن چاقو تیزکن: بهتر است چاقو تیزکنی که خریداری می‌کنید وزن نسبتا سبکی داشته باشد و فضای زیادی را اشغال نکند. اکثر چاقو تیزکن‌ها قابلیت حمل آسان داشته و به دلیل وزن سبک می‌توانید آن را در پیک نیک و گردش‌هایی که نیاز به چاقوی تیز در طبیعت دارید، با خود همراه سازید.

قیمت چاقو تیز کن چقدر است؟ 

توجه داشته باشید که یک چاقو تیزکن مناسب، چاقو تیزکنی است که کارایی بالایی داشته و ضمن اینکه کاربردی است، قیمت آن نیز مقرون به صرفه باشد.

چاقو تیز کن دستی ارزان تر از چاقو تیز کن برقی است. توصیه می‌کنیم که به تناسب کارآیی و میزان قیمت چاقو تیز کن توجه ویژه‌ای داشته باشید. لازم به دکر است که برای استفاده از چاقو تیز کن لازم و ضروری است که درباره نحوه استفاده از آن اطلاهاتی کسب کنید، به این منظور بهتر است که دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید‌.

چاقو تیز کن با چه ابعاد و اندازه‌ای بخریم؟

چاقو تیزکن‌ها ابعاد و اندازه متفاوتی دارند و باید بگوییم که اندازه آن‌ها تاثیر چندانی بر عملکردشان نداشته  و فرقی نمی‌کند که ابعاد چاقو تیزکن شما بزرگ یا کوچک باشید. نکته مهمی که وجود دارد، شیوه درست استفاده از آن است و توصیه می‌کنیم این وسیله را دور از دسترس کودکان و فرزندان خود نگه دارید.

مزایا و معایب خرید چاقو تیز کن برقی چیست؟

با خرید چاقو تیز کن برقی در زمان خود صرفه جویی خواهید کرد و از طرفی شیوه کار با آن‌ها به شدت آسان بوده و هیچ گونه آسیبی به چاقوها و شخص وارد نمی‌کند. از طرفی مهم‌ترین معایب چاقو تیزکن‌های برقی این است که نسبتا گران بوده و فضای بیشتری را در آشپزخانه اشغال می‌کنند.

سخن پایانی: در این مقاله از سایت چی بگیر برایتان درباره اهمیت خرید چاقو تیز کن در منازل گفته و اطلاعات مفیدی درباره نحوه‌ی خرید بهترین چاقو تیزکن با قیمت مقرون به صرفه ارائه دادیم. حال می‌توانید با خیالی آسوده یکی از محصولات معرفی شده را خریداری کرده و به عملکرد خود در آشپزی سرعت بخشید و از استفاده آن نهایت رضایت را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - چاقو تیز کن

به نظر من با مسقل خیلی خوب میشه هر چاقویی رو تیز کزد.

5 آبان 1401 - 17:09

پاسخ