کفش دویدن: کامل ترین راهنمای خرید کفش دویدن مردانه (رانینگ)

قبل از خرید کفش رانینگ به چه نکاتی دقت کنیم؟

روزهایی که خیلی خسته هستید و دوست دارید که با خودتان خلوت کنید، تنها زمانی که به معنای واقعی خود شما در کنارتون بدون هیچ فکری حضور داره، زمانی است که شروع به دویدن می‌کنید. کافی است 5 دقیقه به بدنتان وقت بدهید تا با این تحرک خو بگیرد. یکی از بهترین ورزش‌هایی که احتیاج به وسیله خاص و یا رفتن به مکانی مثل باشگاه ندارد، دویدن است. با دویدن تمام استرس‌ها و افکار از ذهن دور می‌شود و ریه‌ها هوای تازه را استشمام می‌کنند. برای این ورزش باید پاهای سالم داشته باشید و برای پاهای سالم نیاز به کفش دویدن دارید. در این نوشته از چی بگیر به شما در خرید یک کفش خوب کمک می‌کنیم.

ویژگی‌های کفش مخصوص دویدن چیست؟

خرید بهترین برند کفش رانینگ

انتخاب کفش برای دویدن فقط یک خرید ساده نیست، پا مانند قلب برای زیستن مهم است و انتخاب یک کفش مناسب به معنای انتخاب سبک زندگی سالم و بهتر است. فقط با دانستن چند نکته می‌توانید همیشه از پاهای خود مراقبت کنید و از دویدن لذت بی‌پایان ببرید.

1. پا نفس بکشد:

 برای دویدن‌های طولانی و یا هر ورزشی که از پا بیشتر استفاده می‌کنید، پا هم مانند دیگر اعضای بدن باید نفس بکشد تا احساس تندرستی کنید. نباید کفشی را انتخاب کنید که تمام منافذ آن بسته باشد. ورزش دو به‌صورتی است که پا بیشتر عرق می‌کند، پس با انتخاب درست کفش مخصوص دویدن دیگر خسته نمی‌شوید و کفش به مرور زمان بوی نامطبوعی نمی‌گیرد.

2. انعطاف‌پذیری بالا:

در هنگام دویدن پا از حالت عادی خود خارج می‌شود و به همان اندازه فشار بیشتری به مفش وارد می‌شود. اگر کفش مخصوص دویدن نداشته باشید به دلیل اینکه کفش‌های عادی انعطاف کمتری دارند، به پا آسیب‌های جدی را وارد می‌کند و خود کفش هم خراب می‌شود. در انتخا یک کفش مخصوص دویدن مردانه حتما توجه داشته باشید که پا در آن راحت باشد و تا هر اندازه که می‌خواهید آن راخم کنید و نرمی آن را زیر پوست خود احساس کنید.

3. طراحی زیره کفش:

اگر توجه کنید هنگام دویدن بیشترین نقطه‌ای از بدن که فشار تن را با سرعت بالایی تحمل می‌کند، کفه و قسمت زیر پا است، بنابراین اگر کف کفش شما همراه با قوس‌هایی نباشد که این فشار را به‌صورت دورانی برگرداند، ساق و کمر شما درد بدی را تحمل می‌کند.

معمولا کفش دویدن مردانه باید از جنس‌های خاص و مواد بسیار خوبی تهیه شده باشد. کفشی که پس از ساعت‌ها ورزش بوی بدی نگیرد و حتما از زیره آن مولکول‌های هوا به راحتی در گردش باشند. 

کفش A.S.C.S_A.B.i دقیقا همان کفشی است که برای دویدن به آن نیاز دارید. جنس این مدل ترموپلاستیک پلی اورتان است که انعطاف کفش را چند برابر کرده است. جنس خوب این کفش فشارها را به پا کاهش داده و با توجه به طراحی هوا در آن به خوبی در گردش است.

کفش دویدن مردانه ایرانی علاوه بر ویژگی‌های عمومی باید ویژگی‌های دیگری هم داشته باشد، چون آب و هوای ایران از دیگر نقاط جهان متفاوت‌تر است. یکی از بهترین مدل‌ها برای مرد ایرانی، کفش 3_7302 است.

جنس فوق‌العاده آن از پلی اورتان است که کفش را بسیار نرم و منعطف می‌کند. این کفش به اندازه‌ای نرم است که در هنگام دویدن نه تنها فشاری را احساس نمی‌کنید، حتی وزن کفش مانع دویدن شما نمی‌شود.

اگر در هنگام ورزش آسیبی ببنید، اصلا نگران این کفش نباشید چون در برابر ضربه و هر نوع سایشی بسیار مقاوم است.

کفش برای دویدن باید نرم و با انعطاف باشد، کفشی که کیلومترها با شما همراه باشد و هیچ فشاری آن را خراب نکند. این مدل از کفش به دلیل بافت الیافی و جنس ترموپلاستیک پلی اورتان بهترین کفش مخصوص دویدن است.

این مدل بسیار ارتجاعی است و در سخت‌ترین مسیرها هم سلامتی شما را تضمین می‌کند. هر زمان که بخواهید به راحتی کفی آن را می‌توانید عوض کنید و اصلا نگران عرق کردن پاها نباشید، چون هوا در ذره ذره الیاف این کفش در جریان است.

اگر برای شما مهم است که در هنگام دویدن استرس باز شدن بندهای کفش را نداشته باشید، اینن مدل از کفش یک سره است و نیازی به بند ندارد.

ویژگی منحصر به‌فرد این کفش زیره آن است. این کفش با زیره آج دار خود انعطاف‌پذیری را چند برابر کرده و فشار کمتری به ساق و کمر وارد می‌کند.

همچنین به راحتی حتی در مسیرهای شیب‌دار و مسطح در هنگام دویدن با سرعت بالا سر نمی‌خورید.

کفش‌های بندی ممکن است جلوی دویدن با سرعت بالا را بگیرد. این مدل با طراحی و جنس خاصی که دارد، به صورت کامل سرتاسر پا را می‌پوشاند. جنس روس کفش از پارچه و پلی اورتان است که هوا را به‌صورت خودکار در کفش به گردش در می‌اورد. پد محافظ پا که در آن تعبیه شده است از آسیب جدی بدن به خاطر اشتباه دویدن جلوگیری می‌کند. 

شتسشوی این مدل کفش بسیار راحت است و به هر طریقی که بخواهید، چه با دست و یا ماشین لباسشویی با خیال راحت آن را بشویید.
اگر در هنگام ورزش در چاله آب افتادید و یا در روزهای بارانی به سرتان زد که بدوید، با اطمینان از آن استفاده کنید، چون به دلیل پارچه به کار رفته در این مدل ضد آب است و هیچ قطره آب و رطوبتی به آن نفوذ نخواهد کرد.

برند هامتو یکی از بهترین برندهای تولید کفش پیاده روی است. این کفش مناسب برای پیاده روی و کوهنوردی است. این کفش بسیار انعطاف پذیر است و از جمله ویژگی‌های مثبت آن می‌توان به ضدآب بود و جذب بالای شوک اشاره کرد. 

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

جنس این کفش مخصوص دویدن مردانه از پارچه و الیاف نخی است. زیره آن توانایی کاهش فشار وارده را دارد و در برابر سایش کاملا مقاوم است. کفش این کفش قابل تعویض است و بسیار انعطاف پذیر می‌باشد. 


در ادامه بخوانید : معرفی برند سالامون، خرید و قیمت کفش سالامون( پرفروش ترین)


در ادامه بخوانید : 10 مدل از بهترین کفش کوهنوردی زنانه (باکیفیت ترین)

چطور تشخیص دهیم چه نوع کفش رانینگ یا دویدنی برای ما بهتر است؟

خرید بهترین برند کفش رانینگ

قبل از خرید هر کفشی باید با اندام خود و نوع پاها در هنگام راه رفتن و دویدن آشنا شوید. برای هر نوع پایی، کفش مخصوص طراحی شده است و به صورت کلی سه کفش کنترل حرکتی، خنثی و ثابت طراحی شده است.

کفش کنترل حرکتی:

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که پاهایی با قوس کم و به اصطلاح صافی دارید، حتما هنگام راه رفتن و دویدن پای شما خیلی پیچ می‌خورد، کفش‌های کنترل حرکتی به شما کمک می‌کند تا بهترین حس در دویدن را تجربه کنید. برای آشنایی با این مدل باید بهتر است بدانید، آن‌ها قالبی پهن و صافی دارند. 

کفش خنثی:

 تا حالا به پاهای خودتان در هنگام راه رفتن و یا دویدن دقت کردید؟ چقدر پای شما کج می‌شوند؟ اگر پای شما قوس زیادی دارد و مدام به سمت کج حرکت می‌کند، باید از کفش‌های خنثی استفاده کنید. در میان کفش دویدن خارجی ، کفش‌های خنثی بیشترین قوس را دارند و به همان اندازه بیشترین ضربه‌ها را از زمین و پا دریافت می‌کنند.

کفش ثابت:

از کجا بدانیم که در آن دو دسته قبلی نیستیم؟ پاهای بیشتر آدم‌ها با میزان مشخصی از قوس است. اگر در هنگام دویدن و راه رفتن پاهای شما خیلی پیچ نمی‌خورد و یا به سمت دیگری کج نمی‌شود باید از کفش دویدن ثابت استفاده کنید. این کفش‌ها به نسب دو کفش دیگه انعطاف بیشتری دارند و هرچقدر که دوست دارید می‌توانید ساعت‌ها بدون ذره‌ای خستگی با آن‌ها در سخت‌ترین مکان‌ها بدوید.

آیا جوراب در انتخاب کفش رانینگ مهم است؟

ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما ضخامت جوراب شما می تواند تفاوت زیادی در تناسب و احساس کفش شما ایجاد کند، به خصوص که پاهای شما در گرما بزرگ می شوند. همیشه وقتی می‎‌خواهید کفش انتخاب کنید، جوراب‌هایی را که می‌خواهید با آن بدوید، را بپوشید. 

 پوشیدن جوراب‌های نخی هنگام دویدن را توصیه نمی‌کنیم. پنبه رطوبت را حفظ می کند، گرما و اصطکاک ناشی از دویدن را به آن اضافه کنید و احتمالاً با تاول، پینه و نقاط داغ مواجه خواهید شد.همیشه مطمئن شوید که جوراب‌هایتان بالاتر از پشت کفش‌های مخصوص دویدنتان است، در غیر این صورت در حین دویدن به پایین می‌لغزند و باعث ایجاد نقاط داغ اصطکاک در پشت پاشنه پا می‌شوند.

کدام مدل و برند برای کفش دویدن بهتر است؟

نام تجاری مهم است، اما فقط برای اطمینان از راحتی. همانطور که گفته شدن برای ذویدن اول باید مشخص کنید که دقیقا در چه محلی می‌خواهید وزرش کنید تا متناسب با آن کفش خود را انتخا کنید.

کفش دویدن مدل رُد:

 این مدل کفش مخصوص محل‌هایی است که جنس خیلی سفت، سخت و خشکی دارند. مثلا اگر می‌خواهید چه در داخل خانه و یا منزل بر روی تردمیل بدوید این مدل کفش بسیار مناسب است.

کفش دویدن مدل تریِل:

 اگر دوست دارید که به دل جاده و خیابان بزنید و دویدن را بر روی آسفالت و یا زمین طبیعب تجربه کنید، این مدل کفش کاملا از پاها شما دربرابر هر جسم سفت و نوک تیزی محافظت می‌کند.

  • اگر بیشتر تمرینات شما روی پیاده روها است، کفش رد یا جاده برای شما مناسب هستند. که سبک وزن هستند، این کفش‌ها ضربه را جذب می‌کنند تا خطر آسیب را به حداقل برسانند.
  • اگر در مسیرهای گل آلود نرم می‌دوید، بهتر است از یک جفت کفش تریل با آج عمیقی استفاده کنید که چسبندگی و حمایت بهتری از مچ پا دارد، که برای دویدن در زمین های ناهموار حیاتی است. با این حال، در پیاده‌رو، این کفش‌ها ناراحت‌کننده خواهند بود زیرا عاج‌ها به کف پای شما فشار می‌آورند و به سرعت از بین می‌روند.
  • اگر کمی از هر دو را انجام می‌دهید، باید یک کفش دویدن هیبریدی را در نظر بگیرید. این کفش‌ها هم در جاده‌ها و هم در شرایط مسیرهای مختلط با ترکیبی متعادل از چسبندگی و بالش به خوبی عمل می‌کنند.

نتیجه‌گیریدویدن یکی از ورزش‌های محبوب در جهان است و با کمنترین هزینه می‌توانید تن و روانی آرام داشته باشید. یکی از الزامات این ورزش محبوب استفاده از کفشی مرغوب و خوب است که مانع از صدمه زدن به پا و کمر باشد. در بازار تنوع کفش بسیار زیاد است و قیمت کفش مخصوص دویدن نیز به همان اندازه متفاوت است. به‌صورت کلی می‌توان گفت قیمت کفشی با جنس خوب و انعطاف‌پذیری بالا از 200 هزار تومان تا مبالغ بالاتر در بازار موجود است و قبل از هر خرید باید بدن خود را به خوبی بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.