تابلو فرش ماشینی: راهنمای خرید تابلو فرش ماشینی (مدرن و مینیاتوری)

پیشنهاد خرید زیباترین مدل تابلو فرش ماشینی

تابلو فرش، فرشی است که درابعاد مشخصی و معمولا همراه قاب به عنوان یک زینت دهنده در پذیرایی منازل بر دیوار نصب می‌شود. تا جایی که همگان به یاد داریم، تابلو فرش‌ها به صورت دستی، بافته و خرید و فروش می‌شدند، اما در چند سال گذشته به دلیل گرانی فرش دستباف، و افزایش کیفیت و پرطرفدار شدن فرش‌های ماشینی، شرکتهای تولید فرش ماشینی، دست به ابتکاری به نام تولید تابلو فرش‌های ماشینی زده‌اند که شاید به ارزش تابلو فرش‌های دستباف نباشند، اما از نظر زیبایی، ظرافت، نوع تصاویر و بافت کم‌تر از تابلوفرش‌های دستباف ندارند.

در ادامه بهترین نمونه از تابلوفرش‌های ماشینی زیبا در مجموعه‌ای زیر گردآوری شده‌اند. امیدوارم از دیدن آنها لذت ببرید و خرید آنلاین خوبی داشته باشید.

تابلو فرش ماشینی طرح سبد گل کد ۷۱۷۹

تابلو فرش ماشینی طرح سبد گل کد ۷۱۷۹ بسیار زیبا و با نشاط است. ابعاد این فرض دوست داشتنی 100 در 70 سانتی‌متر است. تراکم طولی فرش 3000 در تراکم عرضی فرش 1200 شانه است. از مهمترین ویژگیهای این تابلو فرش ماشینی قاب آن است که از جنس چوب بوده و دارای کیفیت قابل قبولی است. این امر سبب شده است تا وزن این تابلو فرش 10 کیلوگرم شود. محل بافت این تابلو فرش کاشان بوده. گفتنی است جنس نخ تار و پود این تابلو از نخ پنبه است.

تابلو فرش ماشینی دنیای فرش کد 739

تابلو فرش ماشینی دنیای فرش کد 739 با تراکم 1200 شانه را مشاهده می‌کنید. جنس قاب این تابلو فرش هم ازMDF  است. ابعاد فرش 50 در 100 سانتی‌متر است. وزن تقریبی این تابلو فرش زیبا 7 کیلوگرم است. محل بافت آن هم در کاشان است. جنس نخ تار از پلی‌استر و جنس نخ پود آن هم از نخ پنبه است.

تابلو فرش ماشینی نقش نگار رضوی طرح اسب کد 477KH

تابلو فرش ماشینی نقش نگار رضوی طرح اسب کد 477KH  با تصویر اسب‌هایی که بی‌باکانه در طبیعت می‌دوند، بسیار زیبا به نظر می‌رسد. جنس قاب PVC  است و وزن آن هم حدود 2 کیلوگرم است. جنس نخ خاب و نخ پود این تابلو فرش ماشینی از پلی‌استر است. ابعاد این تابلو فرش 50 در 70 سانتی‌متر است. 

 تابلو فرش ماشینی طرح وان یکاد کد HT025

تابلو فرش ماشینی طرح وان یکاد کد HT025 از آن طرح‌هاست که برای هر خانه‌ای لازم است. اگر برای هدیه می‌خواهید این تابلو فرش زیبا را تهیه کنید بهتر است از طول عرض و وزن این تابلو باخبر باشید. این تابلو فرش حدود 4 کیلوگرم وزن دارد و ابعاد آن هم 12 در 70 سانتی‌متر است. جنس قاب این تابلو فرش هم ازMDF  است. تراکم این فرش 1200 شانه و در کاشان بافته شده است.

تابلو فرش ماشینی طرح روستا کد ۷۰۱۳

تابلو فرش ماشینی طرح روستا کد ۷۰۱۳ طرح روستاست. معمولا این گونه طرح‌ها جزو پرطرفدارهاست. گفتنی است در تولید قاب این محصول تماماً از چوب استفاده شده و به همین سبب استحکام محصول و همچنین زیبایی آن دوچندان شده است.

تراکم این فرش 1200 شانه است. ابعاد این تابلو 50 در 100 سانتی‌متر است و وزن تقریبی آن هم حدود 8 کیلوگرم است. این تابلو فرش ماشینی در کاشان تهیه و تولید شده و جنس نخ تار و پود آن هم از نخ پنبه است. 

تابلو فرش ماشینی طرح آبشار کد ۷۳۴۸

تابلو فرش ماشینی طرح آبشار کد ۷۳۴۸ در کاشان بافته شده است. این طرح زیبا بر روی دیوار منزلتان می‌تواند با خود خنکی تابستان را برایتان تداعی کند. ابعاد این تابلو فرش 120 در 100 سانتی‌متر است. وزن تقریبی این تابلو فرش هم 5 کیلوگرم است. قاب این تابلو فرش ماشینی هم چوبی است که ضد رطوبت نیز هست.

تراکم این تابلو فرش 1200 شانه است. جنس نخ تار و نخ پود این فرش ماشینی زیبا نخ پنبه است.

تابلو فرش ماشینی نقش نگار رضوی طرح شطرنج باز کد 749KC

تابلو فرش ماشینی نقش نگار رضوی طرح شطرنج باز کد 749KC  ، از آن طرح‌های خوشرنگ و لعاب است. که هم دارای کیفیتی خوب و هم دارای تصویری زیبا است. 

جنس قاب این تابلو فرشPVC  است و می‌تواند زینت بخش اتاق پذیرایی‌تان باشد. ابعاد تابلو فرش شطرنج باز 50 در 70 سانتی‌متر است. وزن تقریبی آن هم حدود 2 کیلوگرم است. محل بافت آن هم در کاشان است. گفتنی است جنس نخ تار و جنس نخ پود این تابلو فرش از پلی‌استر است.

تابلو فرش ماشینی نقش نگار رضوی طرح مینیاتور کد 1519C

تابلو فرش ماشینی نقش نگار رضوی طرح مینیاتور کد 1519C  باابعاد 90 در 70 را در تصویر می‌بینید. از مهمترین ویژگیهای این تابلو فرش این است که بسیار مشابه فرش دستبافت است. دارای طراحی زیبا و بسیار دلنشینی است. از نظر رنگ‌بندی بسیار متنوع و کامل است. و قابل شست وشو نیز هست. 

جنس قاب این تابلو فرش مینیاتوریPVC  است. تراکم آن هم 1200 شانه است با وزن تقریبی 3 کیلوگرم. این تابلو فرش هم مانند سایر فرشها در کاشان بافته شده است. جنس نخ تار و نخ پود این تابلو فرش هم از پلی‌استر است.

تابلو فرش ماشینی نقش نگار رضوی طرح چهار قل کد 394C

تابلو فرش ماشینی نقش نگار رضوی طرح چهار قل کد 394 در تصویر دیده می‌شود. جنس قاب این طرح و تابلو فرش زیباPVC  است. ابعاد این تابلو فرش هم 70 در 90 سانتی‌متر است. وزن تقریبی این تابلو فرش زیبا 3 کیلوگرم است. محل بافت آن هم در کاشان است. جنس نخ تار و پود این تابلو فرش از پلی‌استر است.

برای انتخاب یک تابلو فرش ماشینی خوب، چه مواردی را در نظر داشته باشید؟

پیشنهاد خرید زیباترین مدل تابلو فرش ماشینی

  • پس از انتخاب و قبل از خرید همیشه به پشت تابلو فرش دقت کنید. شما اطلاعات جامعی از این کار به دست خواهید آورد. با نگاه کردن به پشت کار، نوع گره‌های بافته شده، درشتی و ریزی آن را خواهید دید. همچنین بر اینکه چند شانه نیز هست هم، آگاهی خواهید یافت.
  • معمولا شناسنامه تابلو و فرش بر پشت تابلو و فرش حک شده است. 
  • اگر می‌خواهید کجی و راستی فرش را ببینید، با دیدن پشت کار آن را خواهید یافت، فرش باید به صورت کاملا صاف و بدون کجی در قاب رفته باشد. 
  • اگر قیمت یک تابلو فرش برایتان مهم است، بدانید که تابلو فرش‌هایی که چله آنها ابریشم هستند، گران‌تر خواهند بود. زمانی که چله و یا پرزها ابریشمی باشند تابلو فرشی درخشنده‌تر و ظریف‌تر خواهید داشت.
  • اما تابلو فرش‌هایی هم هستند که با پشم‌های نرم و یا کرک بافته شده‌اند آنها هم جزو گران‌ها هستند.
  • از پرکاربردترین نخ‌ها در این صنعت، استفاده از پشم گوسفندان است که کیفیت‌های متفاونی نیز دارد.
  • نخ‌های پنبه‌ای که معمولا در تار و پود فرش‌های ایرانی هم استفاده می‌شوند، پرمصرف و به صرفه‌تر خواهند بود.
  • تابلو ‌فرش‌هایی که از نخ اکلریلیک تهیه و تولید شده‌اند از انواع دیگر به صرفه‌تر و ارزانتر هستند. 

بهترین مکان برای نصب تابلو فرش؟

یادتان باشد برای اینکه تابلو فرش ارزشمند شما بر دیوار نصب شود، در جهتی آن را نصب کنید که هم دید خوبی داشته باشد، و هم تابش نور بر آن را مد نظر داشته باشید. آفتاب خوردگی زیاد بر روی فرش باعث رنگ پریدگی و پوسیدگی زودرس آن خواهد شد. آن را نادیده نگیرید. 

آیا تابلو فرش‌ها قابل شستشو هستند؟

اگر جزو افرادی هستید که دوست دارید تمام وسایل منزل را مدام شستشو کنید، یا جایی که قرار است تابلو فرش در آن نصب شود، گرد و خاک زیادی در فضای آنجا موجود است، در هنگام خرید تابلو فرش حتما به امکان شستشوی آن دقت کنید. 

شما برای تمیز کردن تابلو فرش خود می‌توانید به‌طور مرتب تابلو فرش خود را با برس نرم گردگیری و غبارروبی کنید تا گرد و خاک تابلو فرش شما گرفته شود. اما اگر قصد شستشوی آن را دارید، بهتر است آن را به شرکتهای قالیشویی بسپرید و خاطرنشان کنید که می‌خواهید اعلاشویی شود. 

سخن آخر: اگر قصد ندارید از تابلو فرش خود برای مدت مدیدی استفاده کنید، هرگز آن را تا نکنید. ممکن است در قسمتهایی از تابلو فرش شکستگی ایجاد شود و فرش آسیب ببینید که دیگر آن وقت هیچ کاری نمی‌توان انجام داد. بهتر است فرش را از قاب جداکنید و آن را لول و کاورشده نگهداری کنید.

هرگز تابلو فرش را در محلی که رطوبت دارد نگهداری نکنید. اگر الیاف تابلو فرش شما از نخ‌های طبیعی است برای حفظ آن از بید خوردگی هر چند وقت یکبار فرش را باز کرده تا هوا بخورد و به خوبی فرش را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.