واکس چرم: بهترین روش نگهداری از کفش و کت چرم

راهنمای خرید بهترین واکس کاپشن چرم

یکی از ترندهایی که سالیان سال و در هر فصلی و در تمام کشورهای جهان مد بوده است استفاده از صنایع پوشاک چرمی در استایل روزانه است. هم آقایان و هم بانوان خوش پوش، قطعاً در کمد لباس خود، از یک کیف پول چرم کوچک گرفته تا یک پالتو و یا کاپشن اسپرت زیبای چرم طبیعی دارند. اما مهمتر از داشتن این زیبای همیشگی نگهداری از آن است. 

گفتنی است که این شیک جذاب را هر فردی در هر سن و سالی می‌تواند بپوشد، همچنین این لباس از آنهایی است که با هرچیزی به راحتی ست می‌شود. از طرفی استفاده از چرم‌ها آنقدر مقرون به صرفه و محکم هستند که تا سالیان سال می‌توان آن را پوشید و از آن استفاده کرد به شرطی که بتوانید از آن درست نگهداری کنید. 

اگر دارای یک کت چرمی هستید، و از سال قبل آن را در کمد گذاشته‌اید تا در فصل سرد بعدی از آن مجدد استفاده کنید، باید بگوییم که می‌توانید به راحتی آن را در منزل بدون اینکه به خشکشویی بدهید، تمیز کرده براق کنید و مجدد آن را استفاده نمایید. در این مقاله از سایت چی بگیر با ما همراه باشید تا بهترین روش نگهداری چرم را به شما یادآوری کنیم. 

چطور از کت و کاپشن چرم نگهداری کنیم؟ 

درست است، شما برای خرید یک کت یا کاپشن چرمی هزینه زیادی را تقبل کرده‌اید. و حتما این را هم می‌دانید که چرم دارای انواع گوناگونی است و ساختار متفاوتی دارد. از قبیل چرم گاو، گوسفند، بز، گاومیش، شتر مرغ و ..... . و این را هم می‌دانید که رسیدگی به آنها هم قطعاً هم متفاوت است و هم مراقبت خود را می‌خواهد. بنابراین اولین کار، دقت کردن و خواندن برچسبی است که بر روی کاپشن زده شده است. آن را با دقت بخوانید، ممکن است توصیه و یا دستورالعمل خاص و مهمی را برای نگهداری از وسیله چرمیتان پیشنهاد کرده باشند.

معرفی بهترین واکس مخصوص چرم

مجموعه تمیز کننده چرم واکس ستاره مدل G1

مجموعه تمیز کننده چرم واکس ستاره مدل G1 محصولی است که برای مراقبت و حفاظت از چرم و یا پوشش لاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این واکس یک تمیز کننده ملایم است که به وسایل چرمی شما کمک می‌کند تا سالم‌تر بماند. 

این مراقب چرم برایکفش، لاستیک، داشبورد، قسمت‌های پلاستیکی، قسمت‌ های چرمی، چوب و چرم مناسب است.

واکس چرم فنیچه مدل 000

واکس چرم فنیچه مدل 000 واکسی است ایتالیایی، از امولسیون موم طبیعی و مصنوعی تولید شده است. فرمول خاص آن سبب شده است که استفاده از این محصول بسیار سریع و آسان شده و تنها با یک دستمال نرم(اسفنج نرم) قابل استفاده باشد. این محصول سبب نرم شدن و براق شدن چرم می‌گردد.

اسپری تمیز کننده چرم جی یو ال مدل Luxure

اسپری تمیز کننده چرم جی یو ال مدل Luxure یک اسپری جهت تمیز کردن چرم است. این محصول همچنین جهت از بین بردن انواع لک وآلودگی و انواع کثیفی‌ها از روی سطوح چرم چه چرم طبیعی و انواع چرم‌های مصنوعی کاربرد دارد.

شما از این اسپری تمیز کننده چرم می‌توانید برای تمیز کردن مبلمان چرمی، صندلی و داشبورد خودرو، کیف، کفش، کاپشن و پالتوی چرمی و تمامی سطوح چرمی و پلاستیکی بهره ببرید. 

گفتنی است که قبل از مصرف این محصول، سطوح مورد نظر را با دستمال مرطوب از گرد و غبار تمیز نمایید .

اسپرى نانو ضد ترك چرم خودرو مايا مدل M_Care حجم 100 ميلى ليتر

اسپرى نانو ضد ترك چرم خودرو مايا مدل M_Care حجم 100 ميلى ليتر قابلیت منحصر به فردی دارد. با استفاده از این محصول شما می‌توانید از به وجود آمدن ترك و حتى ترميم ترك‌هاى جزئى به وجود آمده بر روي چرم جلوگیری نمایید. 

اسپرى ضد ترك چرم مايا علاوه بر خاصيت ذكر شده چرم را در مقابل عوامل مخرب محافظت كرده و براقيت و سرزندگيه اوليه چرم را احيا می‌کند. این و اکس پولیش می‌کند و خاصیت تمیزکننده دارد.

واکس براق کننده چوب و چرم الکاور مدل LCW حجم 250 میلی لیتر بسته 2 عددی

واکس براق کننده چوب و چرم الکاور مدل LCW حجم 250 میلی لیتر بسته 2 عددی، قادر است از سطوح چرمی و چوبی شما نسبت به گرد و غبار محافظت نماید.

برای استفاده از این محصول کافی است با استفاده از اسپری براق کننده، محافظ و ضد گرد و غبار الکاور روی سطوح اسپری کنید با اسفنج مواد را پخش و سطح را تمیز کنید.

شما از این واکش براق کننده می‌توانید برای داشبورد خودرو، مبلمان و انواع چرم‌های مصنوعی و طبیعی استفاده نمایید.علاوه بر براق کننده خاصیت محافظت کننده نیز دارد. این واکس فاقد چربی‌های مضر برای وسایل شماست. 

اسپری براق کننده کفش فاماکو مدل FAM011302

اسپری درخشان کننده چرم فاماکو مدل FAM011302 حجم 250 میلی‌لیتر را در تصویر می‌بینید. این اسپری اسپری درخشان کننده چرم با اثر فوری در عین تغذیه، چرم را محافظت کرده و رنگ آن را طراوت و درخشش فوری می‌بخشد.

این اسپری مناسب برای انواع کیف، کفش و لباس چرم ساخت کشور فرانسه است. این اسپری درخشان کننده قادر است از وسایل چرمی و نبوک شما با عطر دلنشینی که دارد محافظت نماید.

اسپری نرم کننده چرم و کفش تی آر جی کد 1909000007

اسپری نرم کننده چرم و کفش تی آر جی کد 1909000007 ساخت یک شرکت در کشور اسپانیاست. شما برای اینکه بتوانید محصولات چرمی از قبیل کفش، کیف، کاپشت و کت را نرم کنید می‌توانید از این محصول استفاده نمایید. این اسپری چرم بافت چرم را آزاد می‌کند و باعت می‌شود جای بیشتری را باز کند شما می‌توانید سایز کفش خود را با این اسپری تا 1 سایز بزرگتر نمایید اگر قسمتی از کفش پای شما را دچار درد کرده است کافیست روی آن اسپری نمایید. وزن این اسپری 100 گرم است.

اسپري ضد آب كننده چرم فنيچه مدل sw كد ٣٩

اسپري ضد آب كننده چرم فنيچه مدل sw كد ٣٩ یک محصولی است بر پایه الکل. این محصولات کیف و کفش و همینطور البسه از قبیل کت و کاپشن که از جنس جیر و نبوک هستند را بدون آسیب زدن به ظاهر محصول و هرگونه کثیفی و آلودگی آن را ضد آب می‌نماید. 

این اسپری ضد آب کننده محصولی از کشور ایتالیاست. 

اسپری تمیز کننده چرم تام کلین مدل TC-DL480Y22

اسپری تمیز کننده چرم تام کلین مدل TC-DL480Y22 که به شما کمک می‌کند کیف و کفش و البسته چرمی را به آسانی و در مدت زمان کوتاه، تمیز و پرداخت نمایید. این محصول علاوه بر تمیز کردن چرم، شرایط عمومی آن را از طریق آبرسانی حفظ نموده و با جلوگیری از پوسته و زرد شدن چرم، موجب افزایش طول عمر آن هم می‌شود.

آنتی استاتیک بودن این اسپری تمیز کننده چرم به شما کمک می‌کند تا در حالت عادی گرد و غبار کمتری به چرم جذب شود و راحت‌تر نیز تمیز گردد.

برای استفاده ازاین محصول کافیست بطری را تکان داده، روی سطح مورد نظر اسپری کنید و با دستمال میکروفایبر تام کلین پاک و پرداخت نمایید. بهتر است این کار را به صورت هفتگی با وسایل چرمی خود انجام دهید. برای سالم ماندن این محصول آن را در دمای 5 تا 35 درجه سانتی‌گراد نگهداری کنید.

احیا کننده و مراقبت کننده جیر و چرم کلنیل مدل 51130013751

احیا کننده و مراقبت کننده جیر و چرم کلنیل مدل 51130013751 با قابلیت استفاده بر روی چرم و پارچه به شما کمک می‌کند که بتوانید مراقبت البسه و وسایل چرمیتان باشید. این محصول در آلمان ساخته شده است.


در ادامه بخوانید : کت چرم مردانه: بهترین راهنمای خرید کت چرم مردانه(اسپرت)

واکس کاپشن چرم و واکس براق کننده و نرم کننده چرم چیست؟

جلوگیری از پوسته شدن چرم

  • برای حفاظت از چرم و لباسهای چرمیتان، از ترک خوردگی، و برای نرمی، باید از اسپری یا واکس مخصوص چرم استفاده نمود.
  • گفتنی است، واکس‌هایی که تا همین چند وقت استفاده می‌شد از مواد نفتی ساخته می‌شدند. این واکس‌ها معمولا با بوی نفت همراه بودند که خوشایند نبود اما امروزه واکس‌ها و اسپری‌های جدید از مواد طبیعی هستند که برای طول عمر چرم بسیار مفیدند.
  • البته باید بدانید که واکس و اسپری‌هایی که برای کفش، و انواع جیر و چرم استفاده می‌شود متفاوت است و هر نوع چرمی اسپری و واکس مربوط به خود را دارد. 
  • بهتر است قبل از اینکه کل کاپشن و یا هر محصول چرمی را اسپری کنید، ابتدا آن راروی یک نقطه کوچک از لباس امتحان کنید. بهتر است مطمئن شوید که این اسپری، برای لباس شما مناسب است. 
  •  برای اینکه محصولات چرمی شما همواره نرم و درخشان باشند، هرچند وقت یک بار آنها را با واکس و اسپری چرم، چرب کنید. از واکس‌های معمولی به ندرت استفاده کنید. زیرا در دراز مدت سبب خورده شدن سطح چرم خواهد شد.

چگونه می‌توان کت چرم را در برابر رطوبت و خشک شدن مقاوم ساخت؟

از آنجایی که استفاده از کت و کاپشن‌های چرمی در فصل سرما که مصادف است با ریزش برق و باران است، ما برای مقاوم سازی و خیس نشدن لباستان و محفوظ ماندن آن از خراب شدگی پیشنهادی داریم؛ و از آنجا که همواره پیشگیری بهتر از درمان است، شما می‌توانید از اسپری آب و لکه برای لباس چرمی خودتان بهره ببرید. اما توصیه مهمتر قبل از استفاده از این اسپری هم، خواندن برچسب آن است که دقیقاً طبق دستورالعمل مراحل را انجام دهید.

به غیر از اسپری محافظت کننده لک و آب برای چرم، برای جلوگیری از شکنندگی و خشک شدن لباس چرمیتان در زمستان، به جز اسپری محافظت کننده می‌توانید از یک نرم کننده چرم نیز استفاده کنید. یک نرم کننده خوب چرم هم می‌تواند به ضد آب بودن چرم کمک کند و هم آن را نرم نگه دارد.

اگر لباس چرم شما خیس شد بهترین کار چیست؟

اگر کت چرم یا کاپشن چرم شما در معرض باران و یا خیس شدگی قرار گرفت، می‌دانید بهترین کار کدام است؟

بله، اولین کاری که شما بهتر است انجام دهید این است که لباس چرمی خود را در جایی که تهویه خوب قرار دارد، آویزان کنید. بهتر است در آن اتاق هوا به خوبی در جریان باشد تا در دمای اتاق لباس چرمیتان خشک شود. بهتر است هرگز برای خشک کردن لباس چرمی، از سشوار و یا خشک کن استفاده نکنید. این وسایل و حرارتهای مستقیمشان به سطح چرم آسیب می‌زند. 

حتما قبل از اینکه لباس چرمیتان را به داخل کمد برگردانید از خشک شدنش مطمئن شوید. چرمی که نم داشته باشد دچار کپک زدگی می‌شود.

لکه‌های نمک زمستانی را چگونه می‌توان از روی لباس چرم از بین برد؟

اگر در منطقه‌ای هستید که رطوبت و نم آنجا بالاست و از لباس چرمی برای روزمره استفاده می‌کنید بی شک با لکه‌های نمک زمستانی بر روی لباس چرمی آشنا هستید. اما برای جلوگیری از ایجاد این لکه‌ها، بهتر است یک پارچه مرطوب را برداید و نمک‌های ایجاد شده را پاک کنید. و اجازه دهید چرم به طور طبیعی خشک شده و سپس از اسپری و کرم‌های نرم کننده چرم استفاده کنید.

کت چرم را در صورت عدم استفاده چگونه نگهداری کنید؟

اگر قصد دارید کت چرم خود را برای سال آینده در کمد لباس قرار دهید، اول از همه یک رخت آویز پهن و بالشتی انتخاب کنید، لباس چرم خود را بر روی آن آویزان کنید. بهتر است کمد لباستان را در جایی قرار دهید که مکانی خشک و خنک باشد و یا در هنگام رطوبت دارد بودن هوا یک جاذب رطوبت در کمد لباستان قرار دهید. از تابش مستقیم نور خورشید بر روی لباسهای چرمی داخل کمدتان، جلوگیری کنید. چرم‌ها در زیر نور خورشید شدید باعث خشک شدن و تغییر رنگ خواهند شد. از تا زدن لباس چرمتان خودداری کنید زیرا چروکها به سختی باز می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.