نکات مهمی که برای خرید هود آشپزخانه باید بدانید + (قیمت هود)

هود آشپزخانه چه مارکی بخریم خوبه؟

فرقی ندارند که زن آشپزی کند، یا مرد! همیشه بوی غذا و ماندگاری آن در آشپزخانه، محصوصا بوی سرخ کردنی اذیت کننده است. هود آشپزخانه از اصلی‌ترین وسایل هر خانه است، که فضای خانه را برای نهار و شامی دلپذیر آماده می‌کند. قیمت هود آشپزخانه یکی از مهم‌ترین معیارها در خرید آن است. هر چه فضای آشپزخانه بزرگتر باشد نیاز به هودی قوی‌تر دارید. اگر زیبایی آشپزخانه و تمیز و خوش‌بو بودن آن برایتان مهم است، در این مقاله از چی بگیر پا به پای شما همراهتان هستیم، تا نکات کلیدی خرید هود آشپزخانه را بدانید.

انواع هود آشپزخانه:

هود تو کار:

خرید انواع هود با بهترین قیمت

 اگر آشپزخانه شما کوچک است و فضای زیادی برای نصب هود آشپزخانه ندارید، بهترین گزینه استفاده از خود تو کار است. این هودها دقیقا در داخل کابینت نصب می‌شوند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. هود آشپزخانه اخوان مدل‌های زیادی از هود تو کار را دارند و با مکش فوق‌العاده قوی حتی در آشپزخانه رستوران‌ها استفاده می‌شوند.

 هود جزیره:

قیمت و خرید هود آشپزخانه

جزیره طراحی جدید و مدرنی در آشپزخانه‌های لاکچری است. جزیره باعث می‌شود تا آشپز حتی در هنگام پخت و پز از خانواده دور نباشد و دور هم غذایی لذیذ بپزند. معمولا هود جزیره چند برابر بزرگتر خریداری می‌شود پس به ابعاد جزیره خود دقت کنید. هود آشپزخانه داتیس به جزییات لازم در استفاده از هود جزیره توجه کرده است و بهترین آن‌ها را به بازار عرضه کرده است.

هنگامی که اجاق گاز در وسط آشپزخانه قرار دارد، نیازهای جریان هوا روی هود کمی متفاوت است. هود جزیره ای سطح بزرگتر و مستقیم تری را بدون کمک دیوارها برای کمک به انتقال گرما و رطوبت پوشش می‌دهند. این هودها به سقف کشیده می شوند تا هوای آلوده، و دود را مستقیماً از خانه خارج کنند. شکل هود جزیره ای شبیه هودهای دیواری است - در پایه پهن و در بالا باریک - اما هود جزیره ای برای دید 360 درجه طراحی شده است تا به عنوان یکی از ویژگی های شیک آشپزخانه جلب توجه کند.

 هود تلسکوپی:

اگر به دنبال هود آشپزخانه مخفی هستید، هود تلسکوپی به‌صورتی نصب می‌شود و آن قدر کم صداست که هیچ کس متوجه حضور آن نمی‌شود. این هود کشویی است و فقط کافی‌ست تا در موقع آشپزی آن را به جلو بکشید.

هود شومینه‌ای:

 اغلب خانواده‌های ایرانی شیفته هود ایرانی هستند. هودهایی که درست رد بالای اجاق گاز قرار دارد و هم اندازه و یا بزرگ‌تر از آن هستند. هود شومینه‌ای بیمکث در بازار هود ایرانی بسیار معروف است. اگر به دنبال هود لمسی هستید، با هود شومینه‌ای خیالتان راحت باشد و فقط با قد خود آن را تنظیم کنید تا راحت تر لمسش کنید.

هود آشپزخانه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

راهنمای خرید هود + قیمت هود آشپزخانه

مکش قوی

تفاوتی ندارد که هود ایرانی باشد و یا خارجی؛ هود آشپزخانه بیمکث باشد و یا هود آشپزخانه داتیس. مکش قوی در اولویت است و باید همه بو‌های اضافی و چربی‌ها را با خود جمع کند

میزان روشنایی

بسیاری از انواع هود دارای نور و چراغ هستند. این میزان از روشنایی دقت زیادی به شما در تهیه غذا می‌دهد. هر چه تعداد و میزان روشنایی هود بیشتر باشد، آشپزی هم لذت‌بخش‌تر می‌شود.

برای اکثر خانواده ها بسیار مهم است که با فشار دادن یک دکمه، نورپردازی داخلی زیر هود را داشته باشند. گزینه‌های روشنایی می‌توانند شامل لامپ‌های LED، فلورسنت، رشته‌ای یا لامپ‌های هالوژنی فوق‌العاده روشن باشند و می‌توانند با خیال راحت در حین پخت و پز یا برخی به عنوان چراغ‌های شب در آشپزخانه‌های کم نور استفاده شوند.

سایز هود

سایز و اندازه هود را از قبل اندازه‌گیری کنید. سایز هود در زیبایی آشپزخانه تاثیر زیادی دارد.

زیبایی هود

هود یکی از وسایلی است که با رنگ و نوع آن می‌توانید آشپزخانه خود را دیزاین کنید. اگر زیاد آشپزی می‌کنید، اصلا هودهای رنگی و روشن مناسب آشپزخانه‌تان نیست.

صدای هود

معمولا همه اعضا خانواده از سر و صدای زیاد هود آشپزخانه گله دارند. یا حتی موقع آشپزی می‌خواهید فیلم مورد علاقه خودتان را تماشا کنید، پس باید هودی را انتخاب کنبد که صدای زیادی نداشته باشد.

کنترل از راه دور

بسیاری از هودها دکمه‌های لمسی دارند ولی در موقع خرید حتما دقت کنید که دستگاه کنترل از راه دور نیز داشته باشد. هود بیمکث یکی از موفق‌ترین‌ها در این ویژگی است.

چه مدل و برند هود آشپزخانه مناسب آشپزخانه است؟

همه این سوال را از خودشان می‌پرسند که چه مدل هودی را بخرند؟ حالا که تصمیم گرفتید اندازه هود آشپزخانه، و محل نصب آن کجا باشد در ادامه مدل‌های بی‌نظیر و کاربردی آن را برای شما آورده‌ایم.

توضیحات فیلتر۳ لایه قابلیت شستشو و تعویض
تعداد دور موتور عادی۴ عدد
محدوده سایز۸۵ و بزرگتر از ۸۵
قطر دهانه خروجی هوا۱۰
نحوه باز شدن دردستی

سایر توضیحاتدارای یک موتور توربو پوشش رنگ بدنه استیل
توضیحات فیلترقابل شستشو
حداکثر صدا۶۰
حجم مکش۶۸۰
توضیحات روشناییلامپ LED

سایر توضیحاتموتور توربوی فلزی، پوشش رنگ بدنه الکترو استاتیک، دارای سیستم محافظ ولتاژ، مکنت قفل کن درب، جک گازی
دستگاه نمایش وضعیتصفحه نمایش
محدوده سایز۸۵ و بزرگتر از ۸۵
قطر دهانه خروجی۱۵
نحوه باز شدن دردستی

حجم مکش۱۰۰۰
جنس بدنهشیشه
نوع کلیدلمسی
ابزار روشناییروشنایی
دستگاه نمایش وضعیتصفحه نمایش

سایر توضیحبدنه استیل
توضیحات فیلترقابل شستشو
حداکثر سطح صدا۶۵
حجم مکش۴۲۰
توضیحات روشناییلامپ SMD

سایر توضیحاتپوشش رنگ بدنه الکترو. استاتیک
حداکثر سطح صدا۶۳
حجم مکش۴۲۰
توضیحات روشنایی۲۲۰V/۱۵W
عرض هود۹۰

حجم مکش۴۵۰
عرض هود۹۰
امکانات ظاهریدر
امکانات قابل تنظیمارتفاع قابل تنظیم
نوع کلیدلمسی

توضیحات فیلترفیلتر آلمینیومی قابل شستشو
نوع کلیدفشاری
محدوده سایز۸۵ و بزرگتر از ۸۵
قطر دهانه خروجی هوا۱۵
نحوه باز شدن دردستی

فرایند خرید هود آشپزخانه:

قبل از خرید هود آشپزخانه باید به این نکته توجه کنید که اصلا آشپزخانه شما در کدام نقطه از خانه قرار دارد. قدم زدن در خانه شروع خوبی است تا به یاد بیاورید دقیقا کجا آشپزی می‌کنید و در کدام قسمت خانه غذا را کنار عزیزانتان میل می‌کنید.

  1.  اگر اجاق گاز شما در دیوار آشپزخانه قرار دارد، قطعا بهرین هود برای شما، یک هود دیواری است که حتی بر روی سقف و دیوار نصب شود. معمولا این هودها را در هرجایی نمی‌توانید نصب کنید و به داکت نیاز دارند.
  2. اگر اجاق گاز شما در جزیره آشپزخانه و در کنار سنگ‌های مرمر چشم‌نواز است، نباید از هودی استفاده کنید که همه به راحتی آن را ببینند و هود توکار مخصوص جزیره شما است.
  3.  خیلی وقت‌ها خارج از خانه و در حیاط خلوت آشپزی می‌کنید. پس باید از هود مخصوص فضای باز استفاده کنید.
  4. قبل از خرید، عرض اجاق گاز خود را اندازه گیری کنید. هود باید حداقل به همان عرض یا ترجیحاً چندین سانتیمتر بیشتر از دستگاه پخت و پز شما باشد.
  5. مکان و چیدمان دستگاه آشپزی خود را شناسایی کنید. این به تعیین سبک هودی که می‌خواهید، انتخاب کنید (سبک های دیواری، جزیره ای یا زیر کابینتی) کمک می کند.
  6. منبع سوخت خود را برای اجاق گاز تعیین کنید (گاز است یا برقی) اجاق گاز مونوکسید کربن  بیشتری تولید می‌کند و به تهویه مناسب تری نسبت به اجاق برقی نیاز دارد.
  7. عادات آشپزی و انواع غذاهایی که تهیه می‌کنید را در نظر بگیرید. هرچه بیشتر آشپزی کنید و از اجاق گاز بیشتر برای آماده کردن وعده‌های غذایی استفاده کنید، به تهویه بهتر و هود قدرتمندتری نیاز خواهید داشت.
  8. ترجیحات بودجه خود را تعیین کنید. قیمت هود بسته به سبک، برند، مدل و جنس متفاوت است.

هود داکت‌دار بخریم یا بدون داکت؟

داکت لوله‌ایست که هوا را به درون خود می‌شکد و با استفاده از ابزاری آن را به بیرون هدایت می‌کند. داکت اجازه نمی‌دهد که هیچ بویی به فضای آشپزخانه برگردد.

هود آشپزخانه بدون داکت نوع جدید از انواع هود است، که به سلامت و حفظ محیط زیست اهمیت می‌دهد. هود آشپزخانه بدون داکت دیگر هوا را به خارج از فضا هدایت نمی‌کند، بلکه آن را با استفاده از تصفیه‌های لازم به محیط دوباره برمی‌گرداند. یکی از دردسرهایی که این هودها دارند، تعویض فیلترهایش است. هر چند ماه یکبار بر اساس میزان مصرف این مدت زمان تغییر می‌کند، باید تصفیه آن را عوض کنید. هود بدون داکت را خیلی راحت در هر منطقه‌ای از آشپزخانه که بخواهید، حتی در زیر کابینت، پایین جزیره و... می‌توانید نصب کنید.

قیمت هود آشپزخانه چقدر است؟

قیمت هود به معیارهای مختلفی بستگی دارد. نوع و میزان مکش، طرح و اندازه، کاربرد آن و... از ویژگی‌هایی هستند که در قیمت آن تاثیر مستقیم دارند. قیمت هود صفحه‌ای به نسبت دیگر انواع هود به دلیل ویژگی‌های مدرن کمی گران‌تر است ولی زیبایی به‌خصوصی دارد.

نحوه استفاده از هود

نحوه استفاده و تمیز کردن هود آشپزخانه

برای اینکه هوای خانه شما همیشه تمیز باشد ضروری است که از هود استفاده کنید. جالب است بدانید که بر اساس یک مطالعه اخیر، تعداد کمی از افراد از هود خود به طور منظم استفاده می کنند. سه دلیل اصلی وجود دارد که چرا بسیاری افراد از هود استفاده نمی کنند.

  • برخی از افراد مزایای استفاده از هود برد را درک نمی‌کنند. 
  • برخی از صدای بلندی که هنگام استفاده از هود ایجاد می‌شود. شکایت دارند.
  •  برخی دیگر به سادگی هرگز به استفاده از هود در آشپزخانه فکر نمی‌کنند.

 بهترین روش استفاده از هود این است که هود را 10-15 دقیقه قبل از پخت و پز روشن کنید. این به برقراری جریان هوای مناسب و بهبود کارایی هود برای تمیز کردن هوا در حین پخت و پز کمک می کند. پس از اتمام پخت، هود را برای 10 تا 15 دقیقه دیگر ادامه دهید تا هر گونه بو، دود یا چربی از آشپزخانه پاک شود. 

برای از بین بردن بی سر و صدای هرگونه بوی طولانی آشپزی، از فن با سرعت کم استفاده کنید. سرعت بالاتر فن به حذف بو، گرما و بخار هنگام پخت و پز روی چندین مشعل به طور همزمان کمک می کند.

چگونه هود را تمیز کنیم؟

تمیز کردن و نگهداری منظم هود، عملکرد بهینه را تضمین می کند. یک مایع پاک کننده را بر روی یک اسفنج مرطوب بمالید.و بر روی سطح هود بکشید. برای هودهای رنگی پوشش داده شده با لعاب یا پودر، یک پاک کننده غیر ساینده را با یک اسفنج مرطوب بمالید و به آرامی مالش دهید تا تمیز شود. از روغن‌های پاک کننده استفاده کنید و دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. 

فیلترهای هود در صورت تمیز نشدن می توانند با روغن و ذرات ناشی از آشپزی ترکیب شوند و عملکرد هود را کاهش دهند.  عادات آشپزی شما تعیین می کند که چند بار در ماه باید فیلترها را تمیز کنید. کارشناسان توصیه می کنند فیلترها را بعد از هر 30 ساعت استفاده (تقریباً هر ماه یا دو ماه) تمیز کنید تا هود به خوبی کار کند. بیشتر فیلترهای هود را می توان در ماشین ظرفشویی قرار داد و با حرارت کم یا تنظیمات چرخه کوتاه تمیز کرد. 

برخی از فیلترها ممکن است هنگام استفاده از مواد شوینده ماشین ظرفشویی با فسفات تغییر رنگ دهند. فیلترهای هود را می توان با دست و با آب گرم، مواد شوینده مایع ظرفشویی و جوش شیرین شستشو داد. فیلتر را به مدت 1 تا 2 ساعت خیس کنید و سپس بشویید. قبل از نصب مجدد، اجازه دهید فیلتر کاملا خشک شود.

نتیجه‌گیری

وقتی وارد آشپزخانه می‌شوید، تمیزی و بوی خوب آنجا توجه همه را به خود جلب می‌کند. هود آشپزخانه یکی از واجب‌ترین وسایلی است که باید در هر آشپزخانه ایرانی مخصوصا آشپزهایی که از ادویه‌های مخصوص و روغن‌های سرخ کردنی استفاده می‌کنند، باشد. خرید هود یکی از سخت‌ترین خریدها برای خانه است. در این نوشته مرحله به مرحله انتخاب این وسیله با قیمت هود مناسب گفیتم. فریق نمی‌کند که هود ایرانی باشد و یا هود دیگری حتما به میزان مکش و نوع تهویه آن دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
هود قیمت انواع هود