قیچی آرایشگری: معرفی و قیمت 10 مدل قیچی کوتاهی، پیتاژ و اصلاح حرفه ایی

راهنمای جامع خرید قیچی آرایشگری ( کوتاهی، پیتاژ و حرفه‌ای)

همان‌طور که می‌دانید مو‌‌های شما صورتتان را قاب می‌گیرد و از این رو مدل آن‌ها تاثیر زیادی بر شخصیت و استایلتان می‌گذارد. برای داشتن مدل موی مطابق با معیار‌های روز دنیا، لازم است قیچی آرایشگری مناسب داشته باشید. جهت آشنایی با انواع قیچی کوتاهی مو در سایت چی بگیر همراه ما باشید تا اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

قیچی پیتاژ چیست؟

پیتاژ یکی از تکنیک‌های کوتاهی مو محسوب می‌شود و قیچی پیتاژ یا اسکراب اغلب توسط آرایشگران حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف از به کار بردن این روش، حذف جای قیچی روی مو و از بین بردن موخوره است. آرایشگران برای خرد کردن انتهای مو از قیچی اره ای یا پیتاژ استفاده می‌کنند. چرا که باعث می‌شود موی پرپشت ظاهری زیبا داشته و موی کم پشت پر حجم‌تر به نظر بیاید.

قیچی اصلاح انواع گوناگونی دارد که انتخاب هر کدام به تخصص و مهارت شما بستگی دارد. در ادامه به معرفی 10 نمونه قیچی کوتاهی مو از برند‌های معتبر می‌پردازیم تا به راحتی بتوانید مدل مناسب را انتخاب کنید.

قیچی آرایشگری پیتاژ مدل S.G.N

قیچی آرایشگری پیتاژ مدل SGN از مدل قیچی‌های پیتاژ یک طرفه و مناسب کارهای حرفه‌ای در آرایشگاه می‌باشد. کیفیت بالا، تیغه تیز و قیمت قیچی پیتاژ SGN که در سبک خود کاملا مناسب است، آن را به محصولی پرطرفدار تبدیل کرده است. 

قیچی آرایشگری تیتانیوم مدل F20

این مدل قیچی آرایشگری جزء پر کاربرد ترین لوازم آرایشگران حرفه‌ای محسوب می‌شود. قیچی تیتانیوم علاوه بر مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، به عنوان مدلی سبک و خوش دست محبوبیت دارد. 

قیچی آرایشگری کرال بی مدل BT04

قیچی آرایشگری کرال بی از جنس آلومینیوم ساخته شده و به مدت طولانی بدون تغییر رنگ قابل استفاده است. دسته‌های این قیچی از جنس پلاستیک فشرده بوده و با دوام است. طول تیغه قیچی استاندارد بوده و به اندازه 7 سانتی‌متر است از این رو برای انواع مدل کوتاهی مو کاربرد دارد.

ست قیچی آرایشگری سامورایی مدل SQ60 مجموعه 2 عددی

این قیچی آرایشگری سامورایی طراحی ارگونومیک دارد و این ویژگی منحصر به فردی محسوب می‌شود. جنس تیغه قیچی از فولاد ضد زنگ بوده و دسته‌های آن از تیتانیوم ساخته شده است. این محصول به همراه کیف چرمی، دستمال و دو عدد ضربه‌گیر زاپاس به فروش می‌رسد.

قیچی پیتاژ لوپینا کد GH002

قیچی پیتاژ لوپینا برای آرایشگران حرفه‌ای ابزاری کاربردی محسوب می‌شود. تیغه‌ اره‌‌ای این قیچی از جنس استیل بوده و برای کوتاهی و خرد کردن مو، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیچی پیتاژ رزونال مدل V16T

قیچی پیتاژ یک‌طرفه رزونال برای حجم گیری مو کاربرد دارد. جنس این استیل ضد زنگ بوده و به همراه آچار تنظیم و روغن به فروش می‌رسد.

قیچی آرایشگاهی آی شنگ مدل HZ-400

قیچی آرایشگری آی شنگ از آلیاژ ضد زنگ ساخته شده و به رنگ تیتانیوم است. این مدل دست‌ساز بوده و طراحی ارگونومیک دارد. سبک و با‌دوام بوده و جهت سهولت استفاده، پیچ تنظیم برای قیچی در نظر گرفته شده است.

قیچی حرفه ای آرایشگاهی جگوار مدل 001

تیغه تیز قیچی آرایشگری جگوار سبب می‌شود این وسیله برای مدت طولانی و پس از استفاده مکرر تیز بماند و مو‌ها را نگیرد. نرمی و سفتی قیچی را می‌توان به کمک پیچ قیچی تنظیم کرد.

قیچی اصلاح مدل P.A.S

این قیچی اصلاح، به روش برش مستقیم مو‌ها را کوتاه می‌کنند. استیل ضد زنگ به کار رفته در ساخت قیچی، سبب می‌شود مدت زمان طولانی قابل استفاده باشد.

قیچی پیتاژ دالاس مدل HZ-900

قیچی آرایشگری پیتاژ برند دالاس ساخت کشور تایوان است. این قیچی خوش‌دست بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است. طراحی این قیچی باعث شده که برای آرایشگران حرفه‌ای و مبتدی قابل استفاده باشد.

برای خرید قیچی کوتاهی باید چه نکاتی را مد نظر داشته باشید؟

خرید و قیمت انواع قیچی آرایشگری

خرید قیچی نامرغوب علاوه بر تاثیر منفی بر حالت مو، ممکن است آسیب جدی به آن وارد کند. پس قبل از انتخاب این محصول، نکات اشاره شده زیر را مطالعه کنید.

به تیغه قیچی توجه کنید

تیغه قیچی اصلاح به دو نوع محدب و اریب تقسیم بندی می‌شود.

  • قیچی محدب: قیچی با تیغه محدب تیز‌تر بوده، از فولاد ضد زنگ ساخته شده و برشی صاف و مرتب دارد. این مدل معمولا توسط آرایشگران حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورتی که به درستی از آن نگهداری شود، طول عمر طولانی‌تری خواهد داشت. 
  • قیچی تیغه اریب: اما قیچی با تیغه اریب سبک‌تر است چرا که از ترکیب فلزات مختلف تولید می‌شود. این مدل قیچی روی یک یا دو تیغه دندانه‌های ریزی دارد که مانع از لغزش مو در هنگام برش می‌شود. مو‌ها هنگام برش به دندانه‌های این قیچی گیر می‌کند، از این رو برای کوتاه کردن مو‌‌های خشک انتخاب مناسبی است.

قیچی آرایگشری با دسته مناسب انتخاب کنید

انتخاب دسته قیچی بستگی به تسلط و راحتی شما حین انجام کار دارد. قیچی دسته فلزی ممکن است هنگام کوتاهی مو از بین انگشتانتان سر بخورد، اما در صورت کار با مدل دسته پلاستیکی این امکان وجود ندارد. برای کاهش فشار به شانه و مچ‌دست و بالا بردن دقت، توصیه می‌شود قیچی با یک دسته زاویه‌دار انتخاب کنید.

سایز قیچی کوتاهی

قیچی کوتاهی برای آرایشگران وسیله‌ای کاربردی تلقی شده و به دفعات مکرر مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس اگر می‌خواهید هنگام کار با این ابزار خسته نشوید، به اندازه تیغه قیچی حین انتخاب توجه کنید. سایز استانداردی که برای تیغه در نظر گرفته شده 7 سانتی‌متر است. 

راحتی 

برای این که بتوانید قیچی اصلاح را مدت زمان طولانی استفاده کنید، بهتر است به طراحی آن توجه داشته باشید. طراحی ارگونومیک و خوش دست بودن قیچی مانع از آسیب دیدن دستان شما می‌شود.

جنس قیچی آرایشگری

مواد و فلز به کار رفته در ساخت قیچی آرایشگری در کیفیت و طول عمر آن تاثیر بسزایی دارد. استفاده از فولاد ضد زنگ در تولید قیچی سبب استحکام و انعطا‌ف‌پذیری این محصول شده و پس از شستشوی مکرر به همان کیفیت روز اول خواهد بود.

قیمت قیچی آرایشگری

در هنگام خرید قیچی کوتاهی مو، کیفیت بر قیمت ارجحیت دارد. چرا که قیچی به عنوان ابزار کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورت خرید محصول ارزان ممکن است کارایی و کیفیت کافی را نداشته باشد. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم قیچی اصلاح را از مراکز معتبر خریداری کنید. در حال حاضر قیمت قیچی آرایشگری بین 50 تا 620 هزار تومان ارزیابی شده است.

بهترین قیچی آرایشگری برای مبتدیان کدام است؟

در وحله اول برای یادگیری آرایشگری و اصلاح مو بهتر است سراغ قیچی‌های قابل تنظیم بروید. به کمک پیچی که روی در قسمت میانی قیچی طراحی شده، می‌توانید میزان کندی و تیزی آن را تنظیم کنید. به خوش دستی و وزن قیچی توجه کنید تا کار با آن برایتان لذت‌بخش بوده و خسته کننده نباشد.

بهترین قیچی آرایشگری از چه برندی است؟

در بین برندهای خارجی جگوار و یاساکا برای آرایشگران حرفه‌ای مناسب بوده و تنوع محصولاتشان زیاد است. برند مینا نیز برای هنر آموزان و آرایشگران مبتدی توصیه می‌شود چرا که کیفیت لازم و قیمتی مقرون به صرفه دارد.

چگونه قیچی کوتاهی مو را تیز کنیم؟

برای داشتن قیچی آرایشگری با کیفیت باید در طول سال حداقل یک بار تیغه آن را تیز کنید. چنانچه مدل تیغه از نوع محدب باشد، بهتر است به طول مداوم از تیزکن مناسب استفاده کنید.

آیا کوتاه کردن موهایتان با قیچی معمولی به آن آسیب می رساند؟

پاسخ به این سوال یک بله قاطع است. کوتاه کردن مو با قیچی که برای برش کاغذ و مقوا است می تواند به موهای شما آسیب برساند. به انتهای موهای شما آسیب می رساند و منجر به دو شاخه شدن مو می‌شود. جدا از این، قیچی معمولی ممکن است به اندازه کافی تیز نباشد و آسیب زیادی به موهای شما برساند.

هر چند وقت یکبار باید قیچی آرایشگری را روغن کاری کنم؟

برای افزایش طول عمر قیچی باید روزانه تیغه ها را با روغن قیچی چرب کنید. این کار تضمین می کند که تیغه ها هنگام کوتاه کردن مو گیر  نکند.

هر چند وقت یکبار باید قیچی کوتاهی را تیز کنم؟

این کار بسته به استفاده و کیفیت تیغه متفاوت خواهد بود، بازه زمانی تقریبی می تواند از چهار تا شش ماه باشد. این یک تخمین تقریبی است و نباید به عنوان یک قاعده در نظر گرفته شود.

آیا می توانید ریش خود را با قیچی کوتاه کنید؟

بله. با این حال، همه قیچی های کوتاهی مو مناسب برای کوتاه کردن ریش نیستند. اکثر قیچی های کوتاهی ریش دارای لبه های تیغه ای بسیار تیز هستند.

کلام آخر

ما در سایت چی بگیر اطلاعاتی را که برای خرید قیچی آرایشگری لازم بود را در خدمت شما عزیزان قرار دادیم. در پایان جهت یادآوری از شما می‌خواهیم هنگام انتخاب این ابزار کاربردی، از جزئیات آن غافل نشوید. چنانچه سوال، پیشنهاد و یا انتقادی در این زمینه دارید، پاسخگوی شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.