معرفی و خرید بهترین مارک سشوار (خانگی و حرفه ایی)

راهنمای خرید بهترین مارک سشوار خانگی و حرفه‌ایی

امروزه شسوار یکی از ملزومات آرایشی جهت خشک کردن و حالت دادن به موی سر در هر خانه و نیز در آرایشگاه‎‌ها محسوب می‌‎شود، هنگام خرید سشوار، سرمایه گذاری روی یک مدل باکیفیت و مناسب برای نوع موی شما می‌تواند سلامت موهای شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

شسوار وسیله ای الکتریکی است که دارای یک موتور دمنده جهت تولید باد و یک المنت جهت تولید حرارت می‌باشد که در زمان استفاده میتوان با توجه به نوع و مدل سشوار، سرعت باد و همچنین میزان حرارت را تنظیم کرد. امروزه انواع مختلفی از سشوارها در بازار موجود میباشد که با توجه به نیاز شما باید خریداری شود. برای انتخاب بهترین سشوار که بتواند نیازهای شما را به خوبی پاسخ دهد پیشنهاد می‌کنم این مقاله از سایت چی‌بگیر را تا انتها بخوانید.

خشک کردن موها کار ساده ایی به نظر می‌رسد. اما برای جلوگیری از آسیب دیدن موها قوانینی وجود دارد که در صورت رعایت آنها از آسیب زدن به موها جلوگیری می‌کنید. یکی از این قوانین نحوه‌ی دست استفاده از سشوار و انتخاب یک سشوار مناسب برای خشک کردن موها است. در این مقاله  انواع سشوار و نحوه‌ی انتخاب یک سشوار مناسب را با هم بررسی می‌کنیم.


در ادامه بخوانید : چطور سشوار بکشیم بدون آنکه مو آسیب ببیند؟


در ادامه بخوانید : برس حرارتی چیست؟معرفی و قیمت بهترین مارک برس حرارتی مو

آشنایی با انواع سشوار:

هنگام انتخاب سشوار ممکن است با کلمات فنی مانند یونی، نانو، سرامیک، تورمالین و تیتانیوم برخورد کنید. سشوار یونی و نانو جدیدترین فناوری ها هستند در حالی که کلمات سرامیکی، تورمالین و تیتانیوم مربوط به مواد کویل گرم کننده سشوار است. انواع مختلف سشوار برای انواع مختلف مو مناسب است. آنها ویژگی ها، مزایا و قیمت‍‌های متفاوتی دارند.

سشوار یونی: اساساً سشوارهای یونی برای انواع موهای نازک مناسب هستند اما برای موهای خیلی وز و ضخیم مناسب نیستند. میزان هوای گرم آزاد شده توسط سشوار یونی بستگی به مواد کویل گرمایش استفاده شده در آن دارد. این خشک کن ها برای حالت دادن خوب نیستند، زیرا میدان الکترومغناطیسی در این خشک کن ها تعبیه شده است. 

سشوارهای سرامیکی: ارزان‌تر از سشوار یونی هستند. این نوع سشوار دارای پوشش سرامیکی روی کویل گرم کننده است یا ساختار داخلی آن با خاک رس سرامیکی پوشانده شده است. این نوع خشک کن برای موهای بلند مناسب است. سشوارهای سرامیکی اشعه مادون قرمز تولید می کنند که مضر نیستند. سردرگمی زیادی در مورد انتخاب سشوار یونی یا سرامیکی وجود دارد. برای آگاهی بیشتر.

تورمالین و تیتانیوم از دیگر مواد متفاوتی هستند که برای پوشاندن سشوارها به منظور افزایش کارایی استفاده می‌شوند. این سشوارها نسبتاً گران هستند زیرا تقاضای سنگ نگین تورمالین و عنصر تیتانیوم بسیار زیاد است. این سشوارها بسیار ملایم و سریعتر از سشوارهای یونی یا سرامیکی هستند. سشوارهای تورمالین و تیتانیوم 50 برابر سریعتر از سشوارهای دیگر هستند. سشوارهای سرامیکی به عنوان سشوارهای ایمن در نظر گرفته می شوند و همچنین برای استفاده های مکرر، برای انواع موهای بلند، ضخیم و فر مناسب هستند.


در ادامه بخوانید : معرفی کرم آبرسان مو ( بهترین مارک کرم آبرسان مو)

معرفی بهترین مارک سشوار 

سشوار مسافرتی پرومکس مدل 1500F

سشوار فیلیپس مدل BHD272

یکی از بهترین مارک سشوار، فلیپس می‌باشد. این سشوار مصرف خانگی و نیمه حرفه‌ایی دارد. توان موتور آن 2100 وات است. سرعت تولید باد در این سشوار 130 کیلومتر در ساعت است. و همچنین قابلیت تولید یون برای جلوگیری از وز شدن موها را نیز دارد. این سشوار 6 درجه تنظیم دما دارد.

سشوار حرفه ای رمینگتون مدل AC9096

مورد پیشنهادی بعدی این سشوار حرفه ای رمینگتون است. که برای مصارف حرفه‌ایی و آرایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتور این سشوار پرقدرت AC است و توان آن 2400 وات می‌باشد. با اینکه قدرت موتور این دستگاه بسیار بالا است اما صدای خیلی کمی دارد و همچنین مجهز به فناوری یون ساز می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های این سشوار می‌توان به توانایی تولید باد سرد، تقویت کننده توربو، فیلتر هوای جدا شونده،طول سیم 3 متری ... اشاره کرد.

سشوار رمینگتون مدل AC9140

سشوار رمینگتون یک سشوار حرفه ایی است و مناسب برای کار در آرایشگاها می‌باشد. توان موتور این سشوار 2400 وات است و از قدرت بالایی برخوردار می‌باشد. قابلیت تولید یون منفی در این سشوار فعال است و از وز شدن موها جلوگیری می‌کند. همچنین این سشوار مجهز به سه سری می‌باشد و سری متمرکز کننده آن برای مدل دادن به موها کاربرد دارد.

سشوار حرفه ای اچ تی سی مدل EF-2011

سشوار حرفه ایی اچ تی سی یکی از بهترین سشوارهای موجود در بازار است. این سشوار مصرف خانگی و حرفه‌ایی دارد. توان موتور این سشوار 2200 وات است و بسیار پرقدرت است. 

سشوار حرفه ای یورولوکس مدل EU _ HD7501ML

سشوار حرفه ای یورولوکس که هم کاربرد حرفه‌ایی دارد و هم خانگی یکی از بهترین سشوار موجود در بازار است. قیمت سشوار یورولوکس با توجه به کارایی آن بسیار مناسب می‌باشد. توان موتور آن 2200 وات است و هم توانایی تولید یون را دارد و هم با سرد تولید می‌کند. همچنین مجهز به فیلتر جدا شونده نیز می‌باشد. با توجه به بلندی طول سیم آن که در حدود 2.5 متر است. برای استفاده در آرایشگاها بسیار مناسب می‌باشد.

سشوار حرفه ای بابیلیس مدل BAB6610INE

اگر بخواهیم یک مورد دیگر از سشوار حرفه‌ایی را به شما معرفی کنیم این مدل از سشوار بابلیس می‌باشد که بسیار باکیفیت و پرقدرت است. جنس المت این سشوار سرامیکی است و توانایی تولید باد سرد را نیز دارد. این سشوار مجهز به فیلتر هوای جداشونده است ودارای 2 درجه تنظیم سرعت می‌باشد. طول سیم این سشوار ساخت ایتالیا 2.7 متر است.

سشوار حرفه ای کنوود مدل PH -1221

سشوار کنوود با کاربری خانگی یکی از بهترین سشوار خانگی موجود در بازار است. اگر قیمت سشوار برای شما مهم است و می‌خواهید یک محصول باکیفیت اما با قیمت مناسب بخرید این گزینه‌ی خوبی می‌تواند باشد. موتور این سشوار از نوع ACاست و قدرت پرتاب باد بالایی دارد. این سشوار مجهز به تقویت کننده توربو و فیلتر جدا شونده نیز می‌باشد.

نکاتی که قبل از خرید سشوار باید در نظر بگیرید:

سشوارها بر اساس مواد سیم پیچ ، عنصر حرارتی یا فناوری گرمایش استفاده شده در آن انواع مختلفی دارند. اصولاً برخی از سشوارها برای نوع موهای معمولی بهترین هستند ، در حالی که برخی برای موهای نازک و برخی دیگر برای موهای ضخیم و وز شده مناسب هستند. سشوارها بر اساس ساختارشان سه نوع هستند

  • سشوار خانگی
  • سشوار حرفه‌ایی
  • سشوار دیواری

وات سشوار(قدرت سشوار)

  • کارایی سشوار با قدرت آن یعنی توان وای سشوار محاسبه می شود. هرچه وات بیشتر باشد، کارایی سشوار بیشتر است. به طور کلی، توان سشوار از 1000 وات تا 3600 وات متغیر است. سشوارهای معمولی 1000 تا 1800 وات هستند. این سشوارها ارزانتر از سشوارهای حرفه ای هستند. سشوارهای با وات بالا برای انواع موهای ضخیم ، بلند و مجعد مناسب هستند.

وزن و اندازه

  • وزن و اندازه سشوار باید از ویژگی‌هایی باشد که قبل از خرید سشوار باید به آن توجه کنید. سشوارها دستگاه های دستی هستند، این دستگاه‌ها باید در دستان شما متعادل باشند. سشوارهای سنگین برای انواع موهای بلند، ضخیم و مجعد مناسب نیستند، زیرا این نوع موها به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند و سشوارهای سنگین ممکن است باعث درد در دست شما شوند. حالت دادن به موهای شما به زمان بیشتری نیاز دارد و این سشوارها برای حالت دادن راحت نیستند. سشوارها باید جمع و جور باشند تا بتوانید آن را در کیف خود حمل کنید. اکثر سشوارها دارای اندازه کوچک هستند، اما با این وجود، بهتر است اگر قصد مسافرت دارید  یک سشوار تاشو و کوچک انتخاب کنید.

تکنولوژی استفاده شده در سشوار

  • انواع مختلف سشوارها از فناوری‌های متفاوتی استفاده می‌کنند مانند سشوار یونی از فناوری یونی استفاده می‌کنند که در آن یون‌ها ساطع می شوند. یون‌های منفی تخلیه شده مولکولهای آب با بار مثبت را می شکند. این فناوری به شما کمک می کند موهای خود را براق و مرطوب نگه دارید و مدت زمان بیشتری مدل موهای خود را حفظ کنید. سشوارهای یونی برای انواع مو مناسب هستند.

فناوری نانو، فناوری تازه معرفی شده توسط پاناسونیک. این فناوری را پدیده اتمی شدن ایستا نیز می نامند. این فناوری تا حدودی شبیه به تکنولوژی یونی است. اما برخلاف سشوار یونی، سشوارهای نانویی ریز ذرات باردار با اندازه نانو منتشر می کنند، این ریزذرات باردار کوتیکول ها را قفل کرده و موهای شما را سالم و براق می‌کند.

لوازم جانبی

معرفی و خرید بهترین مارک سشوار

  • سشوارها دارای اتصالات کمی مانند پخش کننده، نازل متمرکز کننده، نازل انتخاب شانه هستند. همه این‌ها به شما کمک می‌کنند تا هوا را روی ناحیه مورد نیاز موهای خود متمرکز کنید. متمرکز کنندها برای موهای ضخیم و وز شده بهتر است استفاده شوند، زیرا این نوع موها متراکم و ضخیم هستند و نمی توان آنها را به راحتی در هوا خشک کرد.

تنظیمات کنترل حرارت در سشوار

  • تنظیمات کنترل حرارت سشوار اصلی ترین چیزی است که قبل از استفاده از آن باید بررسی کنید. همانطور که در بالا اشاره شد، سشوارها با وات بالا دمای بیشتری را برای شما فراهم می کنند. تنظیمات کنترل حرارت این است که دمای خشک کن را طوری تنظیم کنید که بتوانید با دمای مورد نیاز خود از آن استفاده کنید. برخی از سشوارها دارای 3 سطح تنظیمات بالا، متوسط و پایین هستند. برخی از سشوارهای معمولی فقط دارای 2 سطح تنظیم بالا و پایین هستند. با توجه به نیاز خود بهترین سشوار را انتخاب کنید.

قابلیت تولید باد سرد:

  • این دکمه پس از رنگ کردن مو، هوای خنک را برای شما فراهم می‌کند، این دمای موهای شما را خنک می کند. گاهی اوقات هنگام حالت دهی یا خشک شدن مو در دمای بالا می توانید از این ویژگی شات سرد استفاده کنید.

بلندی سیم سشوار:

  • سیم برق سایز بلند سشوار انعطاف پذیری لازم برای جابجایی آن را با توجه به نیاز شما ایجاد می‌کند.


در ادامه بخوانید : بهترین مارک دستگاه حالت دهنده‌ مو: بابلیس، اتوی مو، فرکننده مو


در ادامه بخوانید : معرفی بهترین سرم مو: چگونه موخوره‌های مو را از بین بریم؟

در پایان: امروزه انواع مختلفی از سشوارها در بازار موجود است. نمونه‌های ساده و ارزان و سشوارهای حرفه‌ایی و گران قیمت. برای اطمینان از انتخاب صحیح باید مشخصات فنی و کاربرد مورد نظر و همچنین ماهیت موهای خود را کاملا بررسی کنید. ما در اینجا سعی کرده‌ایم شما را با نمونه‌های از کاربردی‌ترین سشوارهای موجود در بازار آشنا کنیم.
دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.