شیرآلات: خرید شیرآلات ساختمانی با بهترین قیمت و کیفیت

راهنمای خرید شیرالات ساختمانی

همین حالا که در حال خواندن این مقاله هستید، احتمال خیلی قوی تصمیم به نوسازی منزل خود گرفته اید و می خواهید شیرآلات کهنه و قدیمی منزل خود را، به شیرالات جدید و نو تبدیل کرده و در لوازم منزل خود، یک تحول بزرگ ایجاد کنید! اما آیا خرید شیرآلات محدود به نکات ظاهری و زیبایی آن ها می شود؟ جواب خیر است. امروزه با توجه به تنوع بالایی که کارخانجات تولید شیرآلات ساختمانی در تولید محصولات خود به کار برده اند، خرید این محصول، نیازمند دانشی است که امروز قرار است در ادامه این مقاله این دانش و اطلاعات را، به طور کامل کسب کنید.

علاوه بر ظاهر این محصولات، نکات بسیار مهم دیگری از جمله جنس بدنه، آبکاری، نوع آلیاژ، نوع استایل و عملکرد و... از موارد مهمی هستند که باید هنگام خرید شیرآلات به آنها توجه نمایید. در ادامه، در این مقاله می خواهیم تمامی این نکات بسیار مهم را که هنگام خرید شیرآلات ساختمانی باید به آن ها توجه کنید ذکر کنیم و همچنین، گلچینی از بهترین های بازار شیرالات را به شما معرفی نماییم. پس این فرصت را از دست ندهید و تا پایان همراه چی بگیر باشید!

مقدمه‌ای از سیر تحول شیر آلات ساختمانی

اگر کمی به عقب برگردیم، شیر های بهداشتی تمامی منازل، از نوع توپی و قدیمی بود که با چرخاندن توپی، آب شیر جاری می شد. اما به مرور زمان و اهمیت پیدا کردن صرفه جویی در مصرف آب و همچنین، تحول در معماری و طراحی فضاهای مختلف، شکل و عملکرد شیرآلات تغییر کرد و به شکل امروزی خودش یعنی انواع چشمی یا اهرمی تبدیل شد. همچنین با تنوع در سبک معماری، استایل و شکل های مختلفی از شیرآلات به بازار آمد که انتخاب را برای خریداران بسیار دشوار کرد.

انواع شیرآلات ساختمانی کدام اند؟

به طور کلی، شیرآلات ساختمانی را می توان به این صورت دسته بندی نمود:

  • شیرآلات حمام
  • شیرآلات دستشویی (روشویی و توالت)
  • شیرآلات آشپزخانه (ظرفشویی)

اما دسته بندی این محصولات، به اینجا ختم نمی شود و آن ها را می توان از نظر ظاهری و عملکرد نیز در دسته بندی های مختلف تعریف نمود که در ادامه، به طور جزئی تر به آن خواهیم پرداخت:

شیرآلات از نظر روش نصب:

شیرآلات متصل به روشویی یا سینک: 

ممکن است سینک یا روشویی منزل شما، از این نوع باشد که در این صورت، سوراخ هایی در قسمت بالایی سینک و روشویی تعبیه شده تا این شیرآلات به آن قسمت متصل شوند.

شیرآلات دیواری:

 این نوع شیرآلات، در قسمت بالایی سینک ظرفشویی روی دیوار نصب می شوند. 

انواع شیرآلات از نظر عملکرد:

راهنمای خرید انواع شیرآلات ساختمانی

شیرآلات فلکه ای: 

یکی از طرح های بسیار زیبا و پرطرفدار در چند سال اخیر، نوع فلکه ای شیرآلات بود که دارای دوفلکه برای مخلوط آب گرم و سرد استفاده می شد. خرید این نوع شیرآلات برای فضاهای کلاسیک توصیه می شود.

شیرآلات اهرمی: 

رایج ترین و پرکاربرد ترین نوع شیرآلات، نوع اهرمی آن است که در دو نوع تک اهرمی و دو اهرمی تولید و عرضه می شوند. نوع تک اهرمی، دارای یک اهرم برای تنظیم آب سرد و گرم است؛ در حالی که دو اهرمی، دو اهرم کوچک جداگانه، دوطرف گردن شیر دارد.

شیرآلات شلنگ دار:

یکی از انواع شیرآلات ظرفشویی و آشپزخانه بوده که برای آبکشی سینک و اطراف ظرفشویی، کاربرد بسیاری دارد. علاوه بر آن، کمک به آبکشی مواد غذایی مختلف مانند برنج و میوه ها، از کاربرد های ویژه این مدل است.

شیرآلات سنسور دار یا هوشمند: 

پیشرفته ترین نوع شیر های ساختمانی با قابلیت تاچ(لمس) برای باز شدن آب و یا از نوع حسگر دار که با یک چشمی الکترونیکی کار کرده و با حرکت دست جلوی شیر، آب سرازیر می شود.

بهترین شیرآلات موجود در بازار کدام اند؟

برند های بسیار معتبر و بزرگی در حوزه تولید انواع شیرآلات ساختمانی فعالیت می کنند. شیرآلات قهرمان، شیرآلات راسان، شیرآلات البرز، اتریسا و کی ای جی از بهترین برند های این صنعت هستند که با تنوع بسیار بالای محصولات و مدل ها، فعالیت می کنند. در ادامه، به معرفی تعدادی از مدل های این محصولات خواهیم پرداخت که می توانید از بین آن ها، اقدام به خرید شیرآلات برای فضای مورد نظر خود نمایید.

علم دوش حمام اتریسا مدل یونیورست کارن S

علم دوش و سردوش اتریسا، یکی از پرفروش ترین محصولات شیرآلات این برند است. این محصول، کاملا ضد زنگ بوده و در برابر خوردگی و پوسیدگی بسیار مقاوم است. اگر به دنبال شیرآلات حمام می گردید، این محصول پیشنهاد بسیار مناسبی است.



ابعاد108*44*7
وزن3کیلوگرم
تعداد خروجی آب2
جنس بدنهاستیل

علم دوش حمام اتریسا مدل ارکید

سردوش این محصول از شیرآلات اتریسا، به صورت چندکاره بوده و فشار آب قابل تنظیم است. همچنین جنس بدنه آن در برابر خردگی و پوسیدگی بسیار مقاوم است.



ابعاد69*18*9
وزن800گرم
جنس بدنهکروم
جنس دستهای بی اس
تعداد خروجی آب1

شیر حمام شیرآلات قهرمان مدل سهند

شیر حمام از شیرآلات قهرمان، یکی از برند های معتبر و باکیفیت در این زمینه، محصولی است بسیار مقاوم و مناسب برای حمام منزل شما که جنس آن از آلیاژ برنج است.



ابعاد11.5*18*15
وزنحدود 1.5 کیلوگرم
تعداد خروجی آب1
جنس بدنهآلیاژ برنجی

شیر سرویس بهداشتی شیرآلات قهرمان مدل تتراس

اگر به دنبال خرید شیر سرویس بهداشتی هستید، این مدل از شیر سرویس از محصولات شیرآلات قهرمان پیشنهاد بسیار مناسبی است. جنس بدنه، کارتریج و اهرم آن، در برابرب خردگی مقاوم بوده و همچنین در مصرف آب صرفه جویی خوبی دارد.



ابعاد15*19*11
وزنحدود 2 کیلوگرم
تعداد خروجی آب1
جنس تنهآلیاژ برنجی

ست شیرآلات قهرمان مدل سهند

اگر می خواهید به طور کلی، شیرآلات منزل خود را تعویض کنید، پیشنهاد می کنم یک ست از تمامی شیرآلات تهیه کنید. ست شیرآلات قهرمان، شامل شیر ظرفشویی، شیر روشویی، شیر توالت و شیر حمام است که با کیفیتی بسیار بالا و قیمت مناسب و اقتصادی عرضه میگردد.



ابعاد25*13*25 (متغیر)
وزنهر قطعه حدود 2کیلوگرم
جنس بدنهآلیاژ برنجی

شیر روشویی شیرآلات بهداشتی قهرمان مدل سهند کد S03

برای تهیه شیر روشویی سرویس، پیشنهاد ما به شما، شیر روشویی شیرآلات قهرمان مدل سهند است. آبکاری و جنس باکیفیت این محصول، بسیار مرغوب بوده و در برابر خردگی مقاوم است.



ابعاد25*25*15
وزن1 کیلوگرم
جنس بدنهآلیاژ برنجی

هنگام خرید شیرآلات، به چه مواردی باید توجه کنیم؟

شیرآلات ساختمانی، جز لوازم بسیار مهم و تاثیرگذار ساختمان محسوب می شوند که قبل از خرید شیرآلات، باید به آن ها توجه کرد. در این قسمت، یک راهنمای جامع و کامل برای خرید شیرالات ساختمانی برای شما آماده کرده ایم.

استایل و سبک شیرآلات:

قبل از هرچیزی، ابتدا باید به مدل و استایل محصول مورد نظر خود دقت کنید. فضای مورد نظر شما، شخصی است یا عمومی؟ مسکونی است یا اداری؟ برای سرویس بهداشتی یک رستوران قصد خرید شیرآلات دارید یا یک فروشگاه؟ سبک معماری فضای مورد نظر شما چیست؟ تمامی اینها، مواردی است که باید به آن توجه کنید تا شیرآلاتی با ظاهر و استایل متناسب با فضای خود انتخاب نمایید.

همچنین به رنگ محصول مورد نظر خود دقت کنید که مطابق طرح و رنگ کاشی و سرامیک داخل سرویس، حمام یا آشپزخانه باشد.

جنس و آلیاژ بدنه:

شیرآلات استاندارد و باکیفیت، از جنس آلیاژ برنزی با مقادیر کمی سرب ساخته می شود. نکته ای که باید به آن دقت کنید، کیفیت آلیاژ شیرآلات و درصد سرب استفاده شده در آن است. اگر آلیاژ مرغوبی در ساخت این محصول به کار نرفته باشد، به مرور زمان دچار خوردگی و پوسیدگی خواهد شد. همچنین میزان بیش از حد سرب در ترکیب آلیاژ بدنه، برای سلامتی مضر بوده و همچنین در دراز مدت باعث از بین رفتن قطعات شیرآلات خواهد شد.

همچنین، تولیدکنندگان بزرگی از استیل ضد زنگ در ترکیب ساخت شیرآلات استفاده می کنند که بهترین نوع آلیاژ است.

توجه به قطعات بکار رفته در شیرآلات:

قطعات مختلفی در ساخت و تولید این محصولات استفاده شده اند که کمتر کسی به آنها توجه می کند. قطعاتی مانند واشر، سوپاپ، پرلاتور و کارتریج که از قطعات اساسی و مهم شمرده می شوند.

  • کارتریج: قطعه ای در داخل شیر آب است که به اهرم وصل بوده و وظیفه باز و بسته کردن آب را به عهده دارد. می توان گفت مرغوب ترین نوع آن، از انواع سرامیکی بوده که دوام بسیار بالایی دارد. توجه داشته باشید که اگر در ساختمان شما، فشار آب کم است، باید شیرآلاتی تهیه کنید که کارتریج بزرگتری دارند.
  • پرلاتور: این قطعه، معمولا در قسمت خروجی آب قرار گرفته و وظیفه آن، کاهش مصرف آب است. به طوری که فشار آب را با هوا ترکیب کرده و علاوه بر بالا بردن قدرت پرتاب آب، مصرف آب را نیز کاهش می دهد. این قطعات با نام آبفشان نیز شناخته می شوند.

آبکاری به کار رفته در تولید شیرآلات:

آبکاری، تعیین کننده کیفیت سطح شیر و همچنین رنگ شیرآلات است. انواع آبکاری های مورد استفاده در شیرآلات عبارتند از:

آبکاری کروم:

 اکثر محصولات تولیدی توسط کارخانجات، از روکش کروم استفاده می کنند که به رنگ نقره ای است. این نوع آبکاری، از مقاومت بالایی برخوردار بوده و به راحتی می توان آن را تمیز کرد. 

رنگ پودری الکترو استاتیک:

 یکی از انواع آبکاری های غیر فلزی، استفاده از این نوع پوشش پودری است. مزیت رقابتی این نوع پوشش، در تنوع رنگ آن است که امکان استفاده از رنگ هایی نظیر سفید، مشکی، قرمز و... هم به صورت مات و هم به صورت براق را فراهم کرده اند. این نوع آبکاری، تا حد زیادی در برابر خراشیدگی و لکه مقاوم است.

آبکاری از نوع PVD: 

یکی از به روز ترین روش های آبکاری شیرآلات ساختمانی بوده و معمولا توسط عنصر تیتانیوم آبکاری انجام می شود. در این نوع آبکاری نیز رنگ های طلایی مات و براق، برنزی و... بکار می رود که بسیار جذاب و خیره کننده است. علاوه بر زیبایی، این پوشش کاملا ضدخش بوده و در برابر عوامل خارجی بسیار مقاوم تر از انواع دیگر است. یکی دیگر از مزیت های این پوشش، ضدباکتریایی بودن آن است.

ابعاد سینک یا روشویی و ارتفاع علمک شیر:

 یکی دیگر از نکات مهمی که هنگام خرید شیرآلات باید به آن توجه کنید، ابعاد سینک و ارتفاع علمک شیر است. به طور مثال، اگر سینک شما دولگنه باشد، شیر با علم کوتاه ممکن است به هر دوطرف سینک آب رسانی نکرده و باعث سختی در کار شود. علاوه بر آن، عمق سینک نیز حائز اهمیت است. اگر عمق سینک شما کوتاه باشد، بهتر است از شیر های بلندتر استفاده کنید تا فضای مابین لگن و شیر، برای کار مناسب باشد.

توجه به کارکرد و میزان آب مصرفی:

یکی از راه های تشخیص یک شیر باکیفیت، نرمی و سفتی اهرم آن، هنگام تکان دادن است. هرچقدر اهرم شیر منعطف تر و نرم تر حرکت کند، کیفیت شیر بالاتر بوده و همچنین اصراف آب بسیار کمتری هنگام باز و بسته کردن شیر دارند. 

قیمت شیرآلات ساختمانی:

در هنگام خرید شیرالات ساختمانی، حتما به قیمت شیرآلات توجه کنید. قیمت تاثیر بسیار زیادی در عملکرد و جنس این محصولات دارد. البته منظور این نیست که گران ترین را انتخاب کنید؛ بلکه به دنبال جنس های خیلی ارزان نباشید. چرا که ممکن است درصد سرب بالایی داشته و علاوه بر جنس بی کیفیت، سلامتی شما را نیز به خطر بی اندازد. در ادامه بهترین مدل ها و برند های این محصول به همراه قیمت شیرآلات ساختمانی را آورده ایم که می توانید از بین آنها، خرید خود را انجام دهید.

چگونه می توان شیرآلات مرغوب و باکیفیت را از جنس بی کیفیت تشخیص داد؟

راه های زیادی وجود دارد که به راحتی می توانید یک محصول باکیفیت عالی را برای خرید خود تشخیص دهید. مهمترین پارامتر، برند محصول و خدمات پس از فروش آن است. اگر شما، از مدل های معروف و با اصالت خرید کنید، خیالتان از بابت کیفیت و مرغوبیت کالا راحت می شود. همچنین سعی کنید از فروشگاه های اینترنتی معتبر خرید خود را انجام دهید.

شیر ظرفشویی روکابینتی چیست؟

یکی از انواع شیرآلات که هنگام ساخت ساختمان، اگر سینک روی کانتر یا اوپن آشپزخانه به صورت جزیره ای طراحی شود، کاربرد دارد. به این صورت که نه روی دیوار و نه روی سینک، بلکه روی کانتر آشپزخانه تعبیه می شود.

سخن آخر:

اگر کمی به عقب برگردیم، شیر های بهداشتی تمامی منازل، از نوع توپی و قدیمی بود که با چرخاندن توپی، آب شیر جاری می شد. اما به مرور زمان و اهمیت پیدا کردن صرفه جویی در مصرف آب و همچنین، تحول در معماری و طراحی فضاهای مختلف، شکل و عملکرد شیرآلات تغییر کرد و به شکل امروزی خودش یعنی انواع چشمی یا اهرمی تبدیل شد. همچنین با تنوع در سبک معماری، استایل و شکل های مختلفی از شیرآلات به بازار آمد که انتخاب را برای خریداران بسیار دشوار کرد. امیدواریم این راهنما از چی بگیر به شما 

 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.