باربند دوچرخه: راهنمای خرید و قیمت باربند حمل دوچرخه (صندوقی، سقفی)

راهنمای خرید بهترین باربند دوچرخه:

اگر درحال خواندن این مطلب هستید، به احتمال خیلی قوی، یا دوچرخه سوار حرفه ای هستید یا اینکه علاقه زیادی به ورزش دوچرخه سواری  دارید. ولی، جابجایی و حمل دوچرخه شما به مقاصد مورد نظر، برایتان به یک دغدغه تبدیل شده است! حمل دوچرخه به محل برگزاری مسابقات مختلف، پیست های دوچرخه سواری، ارتفاعات خارج از شهر و... تنها یک راه حل دارد و آن، خرید باربند دوچرخه است! 

باربند دوچرخه، وسیله ای است که انواع  مختلفی دارد و روی قسمت های مختلف خودرو نصب می شود و وظیفه آن، حمل و نگهداری دوچرخه شما است! اگر قصد خرید یک باربند متناسب با خودرو و دوچرخه خود را دارید، در ادامه با من در چی بگیر همراه شوید تا انواع مختلف این محصول را به شما معرفی کرده و بهترین مدل های آن را به شما معرفی کنم.

انواع مختلف باربند حمل دوچرخه

باربند دوچرخه، با توجه به تنوع خودرو ها و مدل های دوچرخه، انواع گوناگونی از نظر مدل نصب دارند که به شرح زیر می باشند:

باربند دوچرخه صندوقی:

  • باربند دوچرخه صندوقی معمولی: باربند دوچرخه صندوقی، رایج ترین نوع این محصول است که کار را برای دوچرخه سواران راحت می کند. این مدل باربند، به وسیله دو اهرم فلزی روی صندوق ماشین سوار شده و دارای دو میله فلزی محکم با شیار های نگهدارنده دوچرخه است. هنگام استفاده از این نوع باربند، نیازی به ابزار خاصی نیست و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید، اما هنگام خرید باربند صندوقی دوچرخه، باید حواستان باشد مدلی را انتخاب کنید که استاندارد بوده و جلوی دیده شدن پلاک خودرو را نگیرد. ظرفیت این نوع باربند، معمولا بسته به سایز دوچرخه، 2 تا 3 دوچرخه است.
  • باربند دوچرخه صندوقی مخصوص ماشین هاچ بک یا شاسی بلند: یکی دیگر از انواع باربند صندوقی که با نام های باربند قفلی یا باربند جدا از صندوق نیز شناخته می شوند، مخصوص ماشین های شاسی بلند، بدون صندوق، هاچ بک و دارای زاپاس لاستیک است. این نوع باربند دوچرخه معمولا در دو نوع طراحی می شوند. نوع اول، اهرمی با قابلیت اتصال به قسمت پایین خودرو یعنی جای بکسل دارد که با فاصله از صندوق عقب ماشین بوده و دوچرخه روی آن قرار می گیرد. معمولا ظرفیت آن بسته به سایز و نوع دوچرخه، بین 2 تا 5 دوچرخه متغیر است.
  • باربند قفلی: نوع دیگر باربند صندوقی از نوع قفلی، گونه ای است که به نام باربند مخصوص زاپاس نیز معروف است و در قسمتی که زاپاس خودرو نصب می شود، قرار می گیرد. هر دو نوع این باربند ها، ممکن است جلوی پلاک خودرو را بگیرند که باید به نحوه قرار گیری آنها دقت کنید.

باربند دوچرخه سقفی

باربرند سقفی دوچرخه، نوع حرفه ای تر این محصول است که معمولا، دوچرخه سواران حرفه ای، برای حمل دوچرخه های خود به مناطق صخره ای، بیابان و دیگر مناطق طبیعی استفاده می کنند. کاربرد دیگر باربند سقفی، برای ون هایی است که به صورت تور به مناطق خارج از شهری رفته و دوچرخه های خود را روی سقف خودرو نصب می کنند.

در هنگام خرید باربند سقفی، باید به چند نکته دقت کنید:

  1. با توجه به حساسیت محل نصب باربند سقفی دوچرخه، جنس و استحکام این نوع باربند بسیار حائز اهمیت است. چرا که ممکن است در حرکت های طولانی و عبور از دست انداز های مختلف و همچنین، وزش باد شدید، پیچ و بست های آن دچار مشکل شده و دوچرخه شما آسیب ببیند.
  2. معمولا هنگام استفاده از این نوع باربند، باید ابزار کافی برای باز و بسته کردن چرخ جلو یا عقب دوچرخه را به همراه داشته باشید. پس علاوه بر مدل خودرو، به مدل و نوع دوچرخه خود نیز باید دقت کنید.
  3. این مدل باربرند، برای خودرو های شاسی بلند و مرتفع، پیشنهاد مناسبی نیست؛ چرا که ارتفاع کلی خودرور بسیار بالا رفته و همچنین، هنگام وزش باد و حرکت با سرعت، در مصرف بنزین تاثیر گذار خواهد بود و یا امکان صدمه به دوچرخه وجود دارد.

مزیتی که باربند سقفی دوچرخه نسبت به باربند صندوقی دارد، این است که جلوی پلاک خودرو را نمی گیرد. حتی در برخی موارد که باربند صندوقی، موجب عدم دیده شدن کامل پلاک خودرو شود، ناچار هستید تا از باربند سقفی استفاده  نمایید.

معرفی بهترین باربند حمل دوچرخه

مدل های بسیار متنوعی از باربند حمل دوچرخه در بازار موجود است و به خاطر همین تنوع، انتخاب برای بیشتر افراد سخت شده است. اما نگران  نباشید. در ادامه، گلچینی از بهترین مدل های باربند حمل دوچرخه را برای شما عزیزان قرار داده ایم که می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود، از بین آن ها محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید:

باربند حمل دوچرخه یاماها مدل 12

این مدل باربند، از انواع باربند صندوقی با برند یاماها بوده که از پرفروش ترین های این حوزه است. جنس و کیفیت بدنه و مقاومت بالایی داشته و به راحتی روی خودرو نصب می شود.



ابعاد60*50*5
جنسفلزی
وزن2کیلوگرم
ظرفیت2 تا 3

باربند حمل دوچرخه مدل یونی استار

باربند حمل دوچرخه مدل یونی استار، محصولی است مناسب برای انواع خودرو ها اعم از شاسی بلند، صندوق دار و هاچ بک. جنس اهرم های این محصول، از روکش نرم فومی بوده که مانع آسیب دیدگی و خوردگی بدنه خودرو می شود.



ابعاد70*53*10
وزنحدود 4 کیلوگرم
جنس بدنهفلزی و پلاستیکی
ظرفیت 2

باربند حمل دوچرخه شوا مدل A

یکی دیگر از محصولات پیشنهادی از نوع باربند صندوقی مدل شوا است که از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار بوده و مناسب برای حمل 2 تا 3 دوچرخه و مسافت های طولانی می باشد.



ابعاد60*50*60
وزن2 کیلوگرم
جنس بدنهفلزی
ظرفیت2 تا 3

باربند حمل دوچرخه مدل 101

یکی دیگر از انواع باربند صندوقی، این محصول است که ظرفیت 3 دوچرخه متوسط را داشته و روکش پایه های آن، لاستیکی است که این موضوع، مانع ایجاد خط و خش روی خودرو خواهد شد.



ابعاد65*62*12
وزنحدود 3 کیلوگرم
جنس بدنهفلزی و  پلاستیکی
ظرفیت2 تا 3

 باربند حمل دوچرخه مدل Biker

باربند دوچرخه مدل Bike نیز یکی از محصولات پیشنهادی است که مقاومت بسیار بالایی داشته و جنس روی اهرم ها، نرم و انعطاف پذیر است. همچنین این محصول، قابلیت نصب روی تمامی خودرو ها را دارد.



ابعاد67*42*30
وزن3 کیلوگرم
جنس بدنهفلزی
ظرفیت2 تا 3

باربند حمل دوچرخه مدل SHEKARI

باربند دوچرخه مدل شکاری، یکی از پرفروش ترین محصولات این صنعت است که از انواع صندوقی بوده و دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی است. باربند دوچرخه مدل شکاری، قیمتی بسیار مناسب داشته و نصب آن، بسیار آسان است.



ابعاد60*50*60
وزن2 کیلوگرم
جنس بدنهفلزی
ظرفیت2 تا 3

باربند حمل دوچرخه مدل D1001

یکی دیگر از محصولات پیشنهادی برای باربند دوچرخه، مدل D1001 است که ظرفیت حمل 2 تا 3 دوچرخه را داشته و قابل نصب بر روی تمامی انواع خودرو ها می باشد. همچنین مقاومت و استحکام بالایی دارد.

باربند دوچرخه صندوقی مدل 97313

به دلیل جنس بسیار عالی و استحکام بالای این محصول، آن را برای خرید پیشنهاد می کنم. از دیگر ویژگی های این مدل باربند صندوقی، قابلیت نصب آن، بر روی انواع خودرو های مختلف می باشد و قیمت این باربند بسیار مناسب و اقتصادی است.


در ادامه بخوانید : باربند ماشین: خرید بهترین باربند خودرو (صندوقی و اسپرت...)

هنگام خرید باربند حمل دوچرخه، به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

خرید و قیمت باربند دوچرخه صندوقی

کیفیت و استحکام:

قبل از هرچیزی، باید از استحکام و مقاومت بدنه و اتصالات باربند مورد نظر خود دقت کنید. چرا که اگر از کیفیت و مقاومت کافی برخوردار نباشد، هم امکان آسیب به خودروی شما و هم امکان آسیب به دوچرخه شما وجود دارد.

راحتی نصب باربند و سوار کردن دوچرخه:

نکته بعدی در مورد خرید باربند دوچرخه، نوع اتصالات و راحتی در نصب آن است. باربند های صندوقی معمولا به راحتی و بدون دردسر نصب شده و نیازی به ابزار خاصی ندارند. هنگام استفاده از باربند  های سقفی، ممکن است نیاز باشد تا چرخ جلوی  دوچرخه را باز کنید. همچنین بالا و پایین بردن این دوچرخه، با توجه به ارتفاع سقف خودرو، ممکن است کمی دشوار باشد.

مدل خودرو و دوچرخه:

 دقت داشته باشید که هر نوع باربندی، مناسب هر خودرو و دوچرخه ای نیست. آیا خودروی شما شاسی بلند است؟ آیا در قسمت عقبی خودرو زاپاس قرار گرفته است؟ آیا خودروی شما  صندوق دار است یا هاچ بک؟ علاوه بر مدل خودرو، به دورچه خود نیز باید توجه کنید. دوچرخه کورسی یا کوهستان؟ اتصالات دوچرخه به راحتی باز می شود یا خیر؟ 

تعداد دوچرخه های مورد نظر:

 توجه داشته باشید که باربند دوچرخه سقفی، نسبت به باربند صندوقی، ظرفیت تعداد بیشتری دارند. همچنین، مدل های قفلی که به پایین خودرو متصل می شوند، می توانند تا 5 دوچرخه را حمل کنند. پس تعداد دوچرخه هایی که می خواهید حمل کنید، در خرید باربند دوچرخه، می تواند تاثیر گذار باشد.

قیمت باربند دوچرخه:

قیمت همواره یکی از فاکتور های  مهم هنگام خرید هر محصولی است. قیمت باربند دوچرخه نیز، از فاکتور های مهمی است که باید به آن  توجه کنید. قیمت باربند های دوچرخه، بسته به نوع، مارک، جنس و نوع اتصال، متغیر است. معمولا باتوجه به المان های ذکر شده، قیمت باربند دوچرخه از چندصد هزارتومان شروع شده و تا چند میلیون تومان ادامه دارد.

آیا در صورت استفاده از باربند دوچرخه توسط پلیس راهور جریمه می‌شوم؟

اگر از مدل استاندارد باربند صندوقی استفاده کنید، پلاک عقب خودروی شما، واضح بوده و پلیس شما را جریمه نخواهد کرد. اما برخی از مدل های باربند هستند که مانع دیده شدن پلاک شما به طور کامل می شوند که این موضوع، امکان جریمه شدن شما را افزایش می دهد.

بهترین نوع باربند حمل دوچرخه، کدام است؟

هرکدام از مدل های باربند، برای نیاز و مدل های خاصی طراحی شده اند و شما، می بایست متناسب با مدل خودرو، دوچرخه و نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. اما معمول ترین و رایج ترین نوع باربند، که بدون سختی و دنگ و فنگ هم نصب می شود، باربند های صندوقی معمولی هستند که قیمت این باربند ها نیز بسیار مناسب است.

و در انتها...

باربند دوچرخه، وسیله ای بسیار کاربردی برای علاقه مندان رشته دوچرخه سواری است که به وسیله آن، دیگر مشکل حمل دوچرخه به مسافت های دور دست وجود نخواهد داشت. شما می توانید به راحتی، دوچرخه های خود را روی این دستگاه سوار کرده و با خیال راحت، به هرکجا که دلتان می خواهد بروید! دوچرخه شما یار و یاور همیشگی در سفرهایتان خواهد بود!

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.