تلویزیون ایرانی: معرفی بهترین برند تلویزیون ایرانی + قیمت روز

تلویزیون ایرانی چی بخرم؟معرفی پرفروش ترین برند تلویزیون در ایران

  • تلویزیون ایرانی یا خارجی بخرم؟
  •  تلویزیون ایرانی چی بخرم؟ 
  • دنبال یک تلویزیون ارزان تر نسبت به برند های خارجی و گران هستم، چی بخرم؟ 

همه این سوالات و بسیاری دیگر از پرسش ها، سوالاتی هستند که در این روزهای گرانی و افزایش بی سابقه قیمت لوازم خانگی از جمله تلویزیون پرسیده می شود. پس امروز تصمیم گرفتم تا با نگاهی به بازار تلویزیون ایرانی و بررسی و مقایسه آن با محصولات خارجی، پاسخ تمامی این سوالات را پیدا کنم و تمامی این پاسخ ها را، در قالب این مقاله، منتشر کنم.

در ادامه این مطلب از سایت چی بگیر همراه من شوید تا در مورد خرید تلویزیون ایرانی به صورت جزئی تر بپردازیم؛ علاوه بر آن، چند نکته بسیار مهم که هنگام خرید تلویزیون لازم است بدانید را به شما بگوییم.

معرفی بهترین و پرفروش ترین برند تلویزیون در ایران

همانطور که گفتیم، باتوجه به قیمت های فضایی برند های خارجی، برند های ایرانی در زمینه تولید تلویزیون، بسیار قوی ظاهر شده اند. امروزه طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کرده اند. در میان این برندها، شرکت هایی هستند که سری میان سرها درآورده و طرفداران بیشتری نسبت به رقبای خود جذب کرده اند! اگر به دنبال خرید بهترین تلویزیون ایرانی چه از نظر کیفیت و چه از نظر قیمت هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

اگر بخواهم به صورت مختصر، پرفروش ترین برند های تلویزیون در ایران را معرفی کنم برند های زیر شناخته شده تر هستند:

  • ایکس ویژن
  •  اسنوا
  •  جی پلاس
  •  شهاب 
  • سام الکترونیک

در میان این ها، ایکس ویژن، جی پلاس و اسنوا سری میان سرها هستند! 

تلویزیون ایرانی ایکس ویژن

ایکس ویژن، یکی از محبوب ترین های لوازم صوتی و تصویری بین مردم بوده که توسط شرکت مادیران وارد بازار شد. یکی از نقاط قوت مادیران، پشتیبانی و خدمات  پس از فروش بسیار قوی آن ها است. تلویزیون ایکس ویژن نیز، یکی از محصولاتی است که توسط این شرکت عرضه شده و امکانات بسیار ویژه ای را دارد.

مدل های مختلفی از تلویزیون ایکس ویژن در بازار وجود دارد. از دیگر نکاتی که نمی توان از آن گذشت، تلویزیون های هوشمند X-VISON است که دارای سیستم عامل بوده و قابلیت اتصال به اینترنت را نیز دارد. ایکس ویژن، یکی از بهترین و پرفروش ترین های تلویزیون ایرانی به حساب می آید که قیمت های آنها نیز، بسیار مقرون به صرفه و پایین است. می توان گفت این تلویزیون، بهترین مارک تلویزیون ایرانی به حساب می آید.

تلویزیون ایرانی اسنوا

یک برند کاملا ایرانی و پرفروش در زمینه تولید تلویزیون که جایگاه بسیار ویژه ای در بین طرفداران لوازم خانگی دارد. تلویزیون اسنوا، برندی نام آشنا و قوی است که از اصفهان پا گرفت و به سرعت جایگاه خود را در بازار کسب کرد. از ویژگی های منحصر به فرد تلویزیون های اسنوا، می توان به وضوح بسیار بالا و کیفیت خیره کننده تصویر، در زوایای مختلف دید اشاره کرد. 

تلویزیون ایرانی جی پلاس

جی پلاس، برندی نام آشنا و ایرانی، برخاسته از تیم گلدیران است که پس از خروج ال جی از کشور، جی پلاس توسط این تیم روی کار آمد. این تلویزیون در طرح ها و مدل های گوناگون فراوانی تولید و عرضه می شود. شما می توانید با توجه به بودجه خود، گزینه مناسب را برای خرید تلویزیون ایرانی انتخاب کنید. از انواع معمولی و ساده گرفته تا مدل های پیشرفته و هوشمند.

معرفی بهترین تلویزیون ایرانی

تلوزیون ال ای دی اسنوا مدل SLD-55SA1260UL سایز 55 اینچ

این تلویزیون از مدل های اسنوا با سایز 55 اینچ، یکی از برند های پرفروش این شرکت است که می توانید با قیمیتی بسیار مناسب آن را تهیه کنید. 



سایز
55 اینچ
کیفیت تصویر
4k
رزولوشن
3840*2160

تلویزیون ال ای دی هوشمند جی پلاس مدل GTV-58MU722S سایز 58 اینچ

این مدل، یکی از انواع تلویزیون های جی پلاس هوشمند محسوب می شود که امکانات منحصر به فردی دارد. از ویژگی های منحصر به فرد این محصول، می توان به امکان نمایش صفحه نمایش موبایل به صورت زنده روی تلویزیون اشاره کرد.



سایز
58اینج
کیفیت تصویر
4k
رزولوشن
3840*2160

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 55XTU835 سایز 55 اینچ

تلویزیون 55XTU835  یکی دیگر از مدل های هوشمند ایکس ویژن است که از اندروید نسخه 10 پشتیبانی می کند. 



سایز صفحه
55اینچ
کیفیت تصویر
4k
رزولوشن
3840*2160

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 50XCU635 سایز 50 اینچ

این مدل، نسبت به مدل معرفی شده قبلی ایکس ویژن، سایز کوچک تری دارد ولی از نظر کیفیت، وضوح تصویر بسیار بالایی دارد. این مدل نیز، از تلویزیون های ایرانی  هوشمند است.



سایز
50اینچ
کیفیت تصویر
4k
رزولوشن
3840*2160

تلویزیون ال ای دی جی پلاس مدل GTV-40MH416N سایز 40 اینچ

یکی دیگر از پرفروش ترین تلویزیون های ایرانی جی پلاس، مدل GTV-40MH416N است که مناسب برای فضاهای کوچک است. این تلویزیون مجهز به گیرنده دیجیتالی سرخود بوده و کیفیت پخش صدای بسیار بالایی نیز دارد.



سایز تصویر40اینچ
کیفیت تصویرFullHD
رزولوشن1080*1920
تعداد ورودی HDMI

تلویزیون ال ای دی اسنوا مدل SLD-32SA1220 سایز 32 اینچ

تلویزیون SLD-32SA1220 از محصولات تولیدی توسط شرکت اسنوا، یکی از بهترین های بازار، مناسب برای فضاهای کوچک و منازل با متراژ پایین است. این تلویزیون بسیار بادوام و خوش ساخت است و از کیفیت بالایی نیز برخوردار است.



سایز32اینچ
کیفیت تصویرHD
رزولوشن1280*720

تلویزیون ال ای دی هوشمند جی پلاس مدل GTV-43LH6122B سایز 43 اینچ

تلویزیون جی پلاس مدل GTV-43LH6122B ، یک تلویزیون هوشمند و باکیفیت است که از اندروید نسخه 9 پشتیبانی می کند. این مدل تلویزیون جی پلاس، وضوح بسیار بالایی داشته و پنل آن از نوع IPS است.



سایز
43اینچ
کیفیت تصویر
Full HD
رزولوشن
1920*1080

تلویزیون ال ای دی سام الکترونیک مدل UA32T4600TH سایز 32 اینچ

اگر به دنبال یک تلویزیون باکیفیت با قیمت مناسب هستید، تلویزیون سام الکترونیک مدل UA32T4600TH پیشنهاد ما به شما است. این تلویزیون، هوشمند نیست اما کیفیت پخش تصویر بالایی دارد و باتوجه به قیمت آن، از دوام و کیفیت بالایی برخوردار است.



سایز
32 اینچ
کیفیت تصویر
HD
رزولوشن
720*1280

تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل UA55TU6500TH سایز 55 اینچ

این مدل تلویزیون سام الکترونیک، هوشمند است و رزولوشن بسیار بالایی دارد. کیفیت پخش تصاویر، با توجه به قیمت پایین آن، فوق العاده است و دارای سه پورت ورودی HDMI نیز می باشد.



سایز
55 اینچ
کیفیت تصویر
4k
رزولوشن
3840*2160

تلویزیون ال ای دی جی پلاس مدل GTV-32MD416N سایز 32 اینچ

تلویزیون جی پلاس مدل GTV-32MD416N برای فضاهای نسبتا کوچک پیشنهاد می شود. کیفیت پخش تصویر این مدل بسیار خوب و مطلوب است. همچنین قیمت این تلویزیون ایرانی با توجه به مزایا و کیفیت آن، بسیار مناسب است.



سایز
32 اینچ
کیفیت تصویر
HD
رزولوشن
768*1366


در ادامه بخوانید : میز تلویزیون: معرفی و خرید 10 مدل شیک (میز تلویزیون)


در ادامه بخوانید : براکت تلویزیون چیست؟ معرفی و خرید پایه دیواری تلویزیون+ قیمت روز

قبل از خرید پرفروش ترین برند تلویزیون ایرانی، به چه نکاتی توجه کنم؟

قیمت خرید تلویزیون ایرانی

قبل از شروع هرچیزی، ابتدا به چند نکته که باید هنگام خرید تلویزون مد نظر داشته باشید، توجه کنید:

قیمت تلویزیون:

در ابتدا، باید بودجه مورد نظر خود را تعیین کنید. چرا که در بازار، مدل های مختلف با آپشن ها و ویژگی های خاص گوناگونی وجود دارد که تعیین کننده قیمت هستند. قیمت تلویزیون ایرانی 

سایز تلویزیون:

نکته دیگری که هنگام خرید تلویزیون ایرانی یا حتی خارجی مدنظر داشته باشید، ابعاد یا سایز تلویزیون است که با واحد اینچ اندازه گیری می شوند. ابعاد تلویزیون انتخابی شما، به عواملی مانند قیمت و ابعاد فضای مورد نظر و کارایی مورد نظر شما بستگی دارد.

در یک دوره تلویزیون 50 اینچی غول پیکر به نظر می‌رسید؟ خوب، در حال حاضر خرید تلویزیون های با صفحه نمایش 55 و 65 اینچی رایج هستند. هیچ قانونی برای تعیین اندازه مناسب تلویزیون وجود ندارد. انتخاب سایز تلویزیون بیشتر به فضایی که برای قرار دادن تلویزیون در نظر گرفته اید بستگی دارد.

بررسی رزولوشن یا وضوح تصویر:

رزولوشن تلویزیون، یکی از نکات بسیار مهمی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. این معیار، تعداد پیکسل های تشکیل  دهنده تصویر در قاب تلویزیون را  تعیین می کند که هرچقدر وضوح بالا تر باشد، تعداد پیکسل های بکار رفته بیشتر و درنتیجه، وضوح و کیفیت  بیشتری را خواهیم داشت. در حال حاضر، تلویزیون های موجود در بازار، از نظر کیفیت به ترتیب به صورت زیر است: 

  • SD
  • HD
  • FULL HD
  • 4K
  • 8K

توجه به پنل تلویزیون 

جنس و نوع ساخت پنل تلویزیون نیز، از نکاتی  است که باید به  آن توجه کنید. اول پلاسما آمد، دقت کنید که هیچ کس دیگر تلویزیون پلاسما تولید نمی کند. سپس LCD آمد که بسیار عالی بود، اما کاستی‌های زیادی داشت. سپس فناوری LCD بهبود یافت و تلویزیون های LCD/LED یا به اختصار فقط LED تولید شدند. (این روزها، اکثر تلویزیون ها LED هستند.) سپس تلویزیون های OLED وارد بازار شدند.

در کل 4 نوع پنل رایج در بازار تلویزیون ایرانی و خارجی وجود دارد که عبارتند از:

پنل تلویزیونویژگی
پلاسمانوع قدیمی تر بوده و امروزه کمتر تولید می شوند. مزایای این مدل، رفرش ریت بالا و نمایش نور های تیره با کیفیت و معایب آن، سنگینی و ضخامت بالای تلویزیون و تشکیل لکه های سیاه به مرور، روی صفحه نمایش است.
LCDتشکیل شده از مایع کریستالی که جریان توسط نور از پشت تابیده شده، به چشم ما رسیده و ما تصاویر را مشاهده می کنیم.
LEDبرخلاف ال سی دی که از لامپ مهتابی برای بازتاب استفاده می کند، ال ای دی، به وسیله لامپ های ال ای دی این کار را انجام داده که باعث کاهش چشمگیر مصرف و کیفیت بسیار بالاتر شده است.
OLEDنوع پیشرفته تر ال ای دی است که در آن، نور توسط دیود های نوری تولید می شوند که این موضوع، باعث افزایش بیشتر کیفیت و کاهش ضخامت و حجم تلویزیون شده است.

تلویزیون OLED بخریم یا LED ؟

هر دو عالی هستند، اما یکی بهتر است.

اگرچه OLED گران‌تر است، اما بهترین فناوری تصویر است. OLED برنده مسابقه تصویر است، اما یک تلویزیون ال ای دی 4K خوب هم می‌تواند، همچنان تجربه تماشایی فوق العاده ای را ارائه دهد. تلویزیون‌های ال‌ای‌دی 4K قیمت کمتری نسبت به تلویزیون‌های OLED دارند.

تقاوت تلویزیون OLE و LED؟

اگر بخواهیم تفاوت های تلویزیون های LED و OLED را به اختصار بیان کنیم موارد زیر را می‌توانیم لیست کنیم:

قیمتتلویزیون‌های LED نسبت به تلویزیون‌ OLED ارزان‌تر هستند.
تصویرتلویزیون‌های ال‌ای‌دی دارای نور پس‌زمینه هستند، به این معنی که نوری از میان پانل کریستال‌ها می‌تابد تا تصویر را ایجاد کند. تلویزیون های OLED دارای نور پس زمینه نیستند. در عوض، هر پیکسل در یک تلویزیون OLED 4K روشن و خاموش می شود و به تنهایی تنظیم می شود. در نتیجه تصویر به مراتب برتر و واقعی تر است.
روشناییLED و OLED هر دو در همه شرایط نوری به خوبی کار می کنند. ال‌ای‌دی‌ها به‌ویژه در فضاهای با نور خوب، عالی هستند و می‌توان آن‌ها را برای اتاق‌های آفتابی انتخاب کرد. OLED در اتاق های کم نور نیز تصویر بسیار باکیفیتی دارند.

پرفروش ترین برند تلویزیون در ایران کدام است؟

در چند سال اخیر، برند های ایکس ویژن و اسنوا، فروش بسیار بالاتری نسبت به بقیه رقبای خود در زمینه تلویزیون ایرانی داشته اند که این، نشان از کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب تلویزیون های ایرانی اسنوا و ایکس ویژن است. کارایی این تلویزیون ایرانی مشابه برندهای خارجی تلویزیون بی نظیر است.

بهترین مارک تلویزیون ایرانی کدام است؟

بهترین برند های تولیدکننده تلویزیون در ایران، برند های اسنوا، ایکس ویژن و جی پلاس هستند که می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود، از میان آنها، بهترین گزینه را برای خرید بهترین تلویزیون ایرانی انتخاب کنید. در حال حاضر بهترین مارک تلویزیون ایرانی ایکس ویژن است که علاوه بر قیمت مناسب، کیفیت و کارایی بسیار خوبی دارد.

کیفیت پخش صدای تلویزیون ایرانی چطور است؟

پخش صوت انواع تلویزیون های ایرانی، معمولا به صورت دوکاناله بوده و پخش صدای دالبی را پشتیبانی می کنند. نسخه های ایرانی تلویزیون، از نظر کیفیت پخش صدا نیز با نسخه های خارجی، رقابت می کنند.

تلویزیون خمیده بخریم یا مسطح؟

تلویزیون های خمیده، معمولا جذابیت بالایی داشته و از نظر ظاهری، بسیار زیبا و چشم نواز هستند؛ اما تلویزیون های مسطح یا تخت، عملکرد بهتری دارند. بعلاوه اینکه تلویزیون های خمیده، جای بیشتری گرفته و نصب آن روی دیوار، بسیار دشوار است. در مجموع، براساس نظرات و تجربیات مشتریان مختلف، تلویزیون های مسطح، بازخورد بهتری دارد.

تلویزیون ایرانی، باکیفیت، ارزان و بادوام

گرانی و افزایش قیمت سرسام آور تلویزیون در چند سال اخیر، باعث شده تا کارخانه جات و شرکت های تولیدکننده داخلی، در رقابت با محصولات خارجی از نظر کیفیت و کارایی، تلاش زیادی کنند و نتیجه این تلاش ها، تولید محصولاتی بسیار باکیفیت و بی نظیر بوده که باعث شده است تلویزیون های ایرانی، از نظر کیفیت، با نمونه های خارجی، وارد رقابت تنگاتنگی شوند با این تفاوت که قیمت آنها، با توجه به تولید داخلی، بسیار ارزان تر است.

از این رو اگر بودجه شما، برای خرید تلویزیون محدود بوده و نمی توانید مارک های خارجی مانند سامسونگ، ال جی و... را انتخاب کنید، ما به شما، خرید تلویزیون ایرانی را پیشنهاد می کنیم.

سخن پایانی: 

باتوجه به افزایش بی سابقه قیمت و تحریم ها، شرکت های خارجی بسیاری مانند ال جی، همکاری با ایران را در جهت تولیدات لوازم خانگی من جمله تلویزیون قطع کرده و خیلی از محصولات باکیفیت خارجی، با قیمت های غیرمعقولی وارد بازار شد. به همین خاطر، شرکت های معتبر بسیاری در ایران، مانند اسنوا، ایکس ویژن و... تصمیم به تولید نمونه های باکیفیت تلویزیون در داخل کشور گرفتند تا علاوه بر کیفیت خوب، قیمت ها را نیز بتوانند کنترل کنند. نتیجه این تصمیم، تولید تلویزیون ایرانی با بهترین کیفیت توسط این کمپانی ها شد که امروزه، مشتریان بسیاری را به خود جلب کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.