دستگاه جوجه کشی: خرید و قیمت روز ماشین جوجه کشی (خانگی)

راهنمای خرید ماشین جوجه کشی خانگی

دستگاه جوجه کشی خانگی، وسیله ای است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است و معمولا در دو زمینه مورد استفاده قرار می گیرد. در منزل و برای رشد و پرورش انواع  پرنده های زینتی چه برای فروش و چه برای سرگرمی! مورد دوم در آزمایشگاه ها و برای پرورش و انجام آزمایشات  ژنتیکی در فضای لابراتوار. اما برای هر مصرفی که باشد، خرید دستگاه جوجه کشی خانگی، کار راحتی نبوده و نکات بسیار مهمی در هنگام خرید این محصولات وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد. در ادامه این مطلب از چی بگیر، به مهمترین نکات خرید دستگاه جوجه کشی خانگی و معرفی انواع آن پرداخته و چند مدل از بهترین مارک این محصولات را به شما معرفی خواهیم کرد.

قبل از خرید دستگاه جوجه کشی به این نکات دقت کنید:

اگر قصد خرید دستگاه جوجه کشی یا ماشین جوجه کشی را دارید، حتما نکات زیر را مد نظر قرار دهید. چون این دستگاه، ویژگی ها و انواع مختلفی دارد و برای نیاز های مختلف، دستگاه های جوجه کشی مختلفی نیز وجود دارد که انتخاب را برای خریداران دشوار ساخته است. پس در ادامه مطلب همراه ما شوید تا تمامی نگرانی ها و چالش های ذهنی که هنگام خرید دستگاه جوجه کشی به وجود می آیند را برای شما برطرف سازیم:

اندازه و ظرفیت مناسب دستگاه جوجه کشی

انتخاب ظرفیت و اندازه این محصول، بستگی زیادی به نوع پرنده مورد نظر شما، تعداد تخم هایی که می خواهید به جوجه تبدیل کنید و هدف شما از خرید دستگاه جوجه کشی دارد. به طور مثال، اگر قصد پرورش جوجه مرغ را داشته باشید، کم تر از یک ماه حدود 20 روز زمان نیاز دارد تا تخم ها به جوجه تبدیل شوند؛ درحالی که تخم پرنده ای مانند غاز یا اردک، به بیشتر از 30 روز زمان برای رشد نیاز خواهند داشت. ظرفیت این دستگاه ها معمولا از حدود 12 تایی وجود دارد تا چند صد تایی که شما باید باتوجه به نیاز و برنامه ای که دارید، یکی از ظرفیت ها را انتخاب نمایید.

توجه به انواع جنس بدنه دستگاه جوجه کشی

به طور کلی، انواع دستگاه های جوجه کشی خانگی، از نظر جنس بدنه، به سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

جنس بدنه چوبی:

این نوع دستگاه جوجه کشی ارزان بوده و از جنس MDF است. اما که دارای مشکلاتی  نیز می باشد،مشکلاتی از قبیل پوسیدگی و جذب رطوبت در دراز مدت که باعث کاهش عملکرد دستگاه و یا حتی خرابی آن شود.

جنس بدنه فلزی:

این نوع دستگاه نیز از انواع دستگاه جوجه کشی ارزان محسوب می‌شود. ولی مقاومت بیشتری نسبت به انواع چوبی داشته و قیمت آنها نیز، نسبت به مدل MDF بالاتر است. در مقابل، احتمال زنگ زدگی و خوردگی بدنه فلزی نیز وجود دارد.

جنس بدنه PVC:

بهترین مدل دستگاه جوجه کشی از نظر استاندارد و مقاومت، مدل  پی وی سی است که دارای ویژگی هایی مانند قابلیت شستشو، ضد حریق و همچنین آنتی باکتریال است.

فضای مورد نیاز برای قرار دادن دستگاه جوجه کشی

آیا فضایی مناسب برای  دستگاه جوجه کشی خود در نظر گرفته اید؟ سوال مهمی که حتما قبل از خرید دستگاه جوجه کشی خانگی، باید از خودتان بپرسید. چقدر فضا برای قرار دادن این دستگاه در نظر گرفته اید؟ آیا محل انتخابی شما، زیر تابش مستقیم آفتاب است؟ رطوبت این فضا به چه صورت است؟ باید دقت کنید که محل و فضای قرارگیری این دستگاه، نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید و باتوجه به آن، نوع ماشین جوجه کشی خود را تعیین کنید.

قابلیت اندازه گیری دما و رطوبت داخل دستگاه

میزان دما و رطوبت داخل دستگاه و همچنین، ثابت بودن آن، امری بسیار حیاتی است. کوچک ترین تغییرات دما و رطوبت ممکن است به تلف شدن جنین ختم شود. پس سعی کنید دستگاه  جوجه کشی را انتخاب کنید که دما و رطوبت را به شما نشان داده و با توجه به سنسور های تعبیه شده در دستگاه، دما و رطوبت انتخابی شما را ثابت نگه دارد.

میزان راحتی شستشوی ماشین جوجه کشی

یکی دیگر از مهمترین نکات هنگام خرید دستگاه جوجه کشی خانگی، قابلیت شستشو و نظافت دستگاه است. اگر دستگاه انتخابی شما، قابلیت شستشوی آنچنانی نداشته یا قطعات غیربرقی آن را نمی توانید نظافت کنید، فاتحه جوجه های بعدی را بخوانید. باکتری های رشد کرده در سطوح داخلی دستگاه، مدفوع جوجه های تازه از تخم بیرون آمده و گرد و غبار نشسته در داخل دستگاه، همگی دست به دست هم داده تا موجبات مرگ جنین تخم های داخل دستگاه را فراهم کنند. پس قابلیت شستشو نکته ای بسیار مهم است که قبل از خرید دستگاه جوجه کشی باید در نظر بگیرید.

قیمت دستگاه جوجه کشی

قیمت دستگاه جوجه کشی خانگی، با میزان سختی و راحتی کار با آن، رابطه مستقیم دارد. انواع دستگاه های تمام  اتوماتیک که وظایف تنظیم دما و رطوبت، چرخش 360 یا 90 درجه تخم ها و... را به خوبی انجام می دهند، مطمعنا قیمت بالاتری نسبت به انواع دستگاه جوجه کشی دستی یا مانوال که دارای پیچیدگی و زحمت های خاصی هستند، خواهند داشت. پس قیمت دستگاه جوجه کشی نیز، از عوامل و نکات مهمی است که هنگام خرید این دستگاه باید به آن توجه کنید.

معرفی چند نمونه از بهترین ماشین جوجه کشی خانگی

اگر هنوز برای خرید دستگاه جوجه کشی خانگی، مطمئن نیستید و نمی دانید که چه مدل و چه مارکی از این محصول را انتخاب کنید، نگران  نباشید! در این قسمت، چند نمونه از بهترین های بازار را به شما معرفی کرده ایم که می توانید از همین جا، خرید خود را انجام دهید:

دستگاه جوجه کشی آلتین کولوشکا مدل A48 یک دستگاه تمام اتوماتیک و باکیفیت بوده که دارای سنسور تنظیم دما و رطوبت می باشد. همچنین این مدل صنعتی دستگاه جوجه کشی، دارای آژیر خطر برای مواقع اضطراری می باشد. این محصول، مناسب برای جوجه کشی تخم انواع پرندگان مانند مرغ، غاز، اردک، قرقاول و بلدرچین است که یکی از محصولات پیشنهادی ما به شما است.



ابعاد
49*49*28
وزن
تقریبا 7 کیلوگرم
ظرفیت دستگاه
48 عدد

یکی دیگر از مدل هاید دستگاه جوجه کشی خانگی آلتین کولوشکا، مدل A12 بوده که دارای ویژگی های ذکر شده در محصول قبلی می باشد. همچنین قابلیت چرخش 360 درجه ای تخم ها و نظافت داخل محفظه دستگاه، از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این محصول است.



ابعاد
39*32*29
وزن
4 کیلوگرم
ظرفیت دستگاه
12 عدد

یکی دیگر از محصولات پیشنهادی، دستگاه جوجه کشی خانگی مدل easy-bator2 بوده که دارای ویژگی های منحصر به فردی از قبیل قابلیت شتستشو، وزن سبک و قابل حمل است. شما می توانید این دستگاه را در فضاهای مختلفی مانند بالکن منزل به راحتی جای دهید. از دیگر ویژگی های آن می توان به دارا بودن شیشه شفاف در سطح دستگاه  اشاره کرد که در تمامی مراحل جوجه کشی، تخم ها قابل رویت و بررسی هستند. این دستگاه دارای ستر هچر همزمان بوده که قابل اتصال به باطری خودرو بوده و همچنین، سیستم چرخش تمام اتوماتیک تخم ها را داراست. سیستم انتخاب نوع پرنده نیز یکی دیگر از مزایای خرید این مدل از دستگاه جوجه کشی خانگی می باشد.



ابعاد
51*60*42
وزن10 کیلوگرم
ظرفیت دستگاه
96 عدد

دستگاه جوجه کشی خانگی مدل Easy Bator5 نیز یکی از مدل های هوشمند و تمام اتوماتیک بوده که تمامی ویژگی های یک جوجه کش خانگی را دارد. قابلیت تنظیم دما و رطوبت و همچنین قابلیت شستشوی دستگاه نیز از ویژگی های قابل توجه این دستگاه است. این دستگاه، مناسب تخم انواع پرندگان اهلی مانند مرغ، غاز، بلدرچین و... می باشد که می توانید به راحتی نوع پرنده را برای تنظیمات دستگاه، انتخاب کنید. چرخش 360 درجه تخم ها و کنترل دما به صورت اتوماتیک از دیگر مزایای این دستگاه به حساب میآید.



ابعاد
39*32*29
وزن
4کیلوگرم
ظرفیت دستگاه
9 تا 12 عدد بسته به نوع پرنده

ماشین جوجه کشی مدل SM168 یکی از انواع صنعتی این محصول است که قابلیت جوجه کشی تخم تمام پرندگان را دارد. جنس بدنه این محصول، PVC بوده و ضد زنگ و آنتیباکتری است. این دستگاه دارای سه سنسور پیشرفته برای نطفه دار کردن تخم ها بوده و دارای یک فن نیز می باشد. تنظیم و کنترل رطوبت و دمای خودکار نیز از ویژگی های این ماشین جوجه کش محسوب می شود.



ابعاد
45*50*70
وزن
24کیلوگرم
ظرفیت
168 عدد

یک دستگاه جوجه کشی خانگی کاملا کوچک و مناسب برای مصارف خانگی این مدل از محصولات کولوشکا است. این دستگاه دارای بدنه آنتی باکتریال و ضد زنگ بوده و همچنین، قابلیت کنترل تمام اتوماتیک دما و رطوبت را دارا است. اگر به دنبال یک دستگاه جوجه کشی با ظرفیت محدود و کوچک هستید، این مدل قطعا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.



ابعاد
39*32*39
وزن
4کیلوگرم
ظرفیت دستگاه
12 عدد


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید بهترین قفس برای پرندگان زینتی/ قیمت روز

چند مدل دستگاه جوجه کشی وجود دارد؟

به طور کلی، انواع دستگاه های جوجه کشی، عبارتند از صنعتی که مصارف عمده و صنعتی داشته و ظرفیت آنها بسیار زیاد است. انواع نیمه صنعتی و انواع خانگی که مصارف کوچک تر و غیر صنعتی را شامل می شود. همچنین از نظر کارکرد دستگاه، می توان آن را به انواع دستگاه جوجه کشی تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تقسیم بندی کرد که از نظر قیمت و امکانات متفاوت خواهند بود.

چه نوع دستگاه جوجه کشی برای استفاده در منزل مناسب است؟

ما دستگاه هایی با ظرفیت بین 12 تا 24 عددی و جنس بدنه PVC را به شما پیشنهاد می دهیم. چراکه ممکن است تعدادی از تخم های دستگاه عمل نیامده و تنها درصدی از این تعداد، نتیجه بخش باشدو به علاوه، جنس PVC قابل شستشو بوده و همچنین، از نظر آنتیباکتریال به خوبی عمل خواهد کرد.

جمع بندی 

این روزها، یکی از پرمخاطب ترین های بازار، دستگاه های جوجه کشی کوچک و خانگی است که طرفداران بسیاری دارد. مصارف این دستگاه‌ها، می تواند جنبه سرگرمی، اقتصادی، آزمایشگاهی و شخصی باشد که با توجه به نیاز های مختلف، انواع مختلفی از این دستگاه ها در بازار موجود است. در این مقاله از سایت چی بگیر سعی کردیم تا بهترین پیشنهاد ها را متناسب با نیاز های شما عزیزان ارائه کنیم و تمامی اطلاعاتی که قبل از خرید ماشین جوجه کشی مورد نیاز است، به شما منتقل سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
بهداشت، مراقبت و نگهداری حیوانات قیمت انواع بهداشت، مراقبت و نگهداری حیوانات