قفل دوچرخه: خرید و قیمت 20مدل قفل دوچرخه (هوشمند و ضدسرقت)

بهترین راهنمای خرید قفل دوچرخه

ابتدا قبل از هرچیزی باید بگویم که هرنوع قفل دوچرخه، با زمان کافی و ابزار حرفه ای، قابل شکسته شدن است! اما راه حل چیست؟ در چنین شرایطی آیا اصلا خرید قفل دوچرخه کار عاقلانه ای است یا فقط هدر دادن پول است؟ باید بگویم که خرید قفل دوچرخه، نه تنها هدر دادن پول نیست، بلکه اگر صاحب یک دوچرخه هستید، از واجب ترین اقدامات ایمنی برای دوچرخه شما به حساب می آید.

 پس در ادامه با چی بگیر همراه شوید تا ابتدا به شما بگویم که چرا خرید قفل برای دوچرخه شما واجب است و همچنین، شما را با انواع قفل دوچرخه آشنا کنم. اگر تنوع این دستگاه کوچک شما را گیج کرده است و نمیدانید کدام نوعش را انتخاب کنید، با من همراه باشید.

چرا باید قفل دوچرخه بخریم؟

خرید قفل دوچرخه، برای هر دوچرخه سواری، چه آماتور چه حرفه ای واجب و ضروری است. تصور کنید هزینه ای که بابت خرید یک دوچرخه کرده اید، در کسری از ثانیه ممکن است نابود شود! سرقت دوچرخه، یکی از رایج ترین سرقت ها در ایران محسوب می شود. آن هم بخاطر بی اطلاعی افراد از نکات ایمنی دوچرخه، عدم انتخاب یک قفل مناسب و ایمن برای وسیله خود یا سهل انگاری افراد در نگهداری و مراقبت از دورچرخه اتفاق می افتد.

پس اگر شما، تمامی نکات مهم قبل از خرید قفل دوچرخه را بدانید و یک انتخاب صحیح داشته باشید، قطعا ایمنی دوچرخه شما بسیار بالا رفته و احتمال سرقت آن، کاهش چشم گیری خواهد داشت. در ادامه با انواع قفل دوچرخه و کاربرد هرکدام آشنا می شویم.

انواع قفل دوچرخه و کاربرد آن ها

خرید و قیمت انواع قفل دوچرخه

این نوع قفل ها، از انواع مختلفی تشکیل شده اند که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. به عبارت دیگر، هرکدام از این انواع قفل ها، برای موقعیت های مختلف مناسب است که شما می توانید با مطالعه این قسمت، با توجه به شرایط فعلی خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

قفل دوچرخه کابلی

قفل کابلی دوچرخه، سبک، ارزان است و قابلیت انعطاف بسیار بالایی دارد. این نوع قفل، همانطور که از اسمش پیداست، از یک کابل فلزی به صورت پیچیده شده و یک روکش پی وی سی تشکیل شده است که جنس آن ضد آب است. این مدل قفل دوچرخه، ایمنی بسیار پایین تری نسبت به مدل های دیگر دارد اما این به معنی آن نیست که قفل مناسبی نیست.

اگر با دوچرخه به محل کار خود می روید، می توانید از قفل کابلی، برای بستن دوچرخه به درخت جلوی مغازه خود استفاده کنید! در کل اگر به مدت خیلی کوتاهی قرار است دوچرخه خود را تنها بگذارید مناسب است و برای رها کردن دوچرخه در طولانی مدت، این قفل اصلا توصیه نمی شود.

قفل دوچرخه U / D

قفل های یو که با نام قفل D نیز شناخته می شوند، یکی از رایج ترین انواع قفل دوچرخه محسوب می شوند. این قفل از دو بخش شامل بدنه اصلی و قسمت قفل شونده U شکل تشکیل می شوند. زمانی که این دو قسمت به هم چفت می شوند، قفل به شکل حرف D در می آید. نامگذاری آن هم به همین خاطر است.

  • قفل دوچرخه یو، ایمنی بالاتری نسبت به قفل های کابلی داشته و می توانید بیشتر روی آن حساب کنید.
  • از دیگر مزایای آن می توان به مقاومت نسبتا بالا در برابر برش و همچنین قابلیت نصب راحت روی بدنه دوچرخه اشاره کرد.
  •  قفل دوچرخه U را می توان هم به اجسام سنگین و غیرقابل حرکت در خیابان، پارکینگ، حیاط و... مانند تیر چراغ برق یا نرده پله نسب کرد و هم می توان به بدنه و یکی از چرخ ها چفت کرد.

قفل دوچرخه زنجیری

قفل های زنجیری، بالاترین میزان ایمنی را در مقایسه با مدل های دیگر قفل دوچرخه دارند. انعطاف آنها نیز بسیار بالا بوده و قابل استفاده در موقعیت های مختلف است. اما یکی از مزایای این مدل، وزن بسیار بالای آن است. اگر قصد طی کردن مسافت های بسیار طولانی را دارید، ممکن است باعث خستگی و آزار شما هنگام رکاب زدن شود. اما اگر ایمنی بالا در درجه اول برای شما اهمیت دارد، پیشنهاد من به شما، قفل دوچرخه زنجیری است.

البته فراموش نکنید که قفل مورد نظر شما، حتما دارای روکش پارچه ای یا پلاستیکی باشد. روکش پارچه ای روی زنجیر این قفل، باعث جلوگیری از ضرب دیدن و ایجاد خط و خش روی بدنه دوچرخه شما می شود. 

قفل تاشو دوچرخه

قفل تاشو، یکی دیگر از انواع قفل دوچرخه است که کارایی آسانی داشته و نسبتا قابل انعطاف است. این مدل، از چند قطعه فلزی تشکیل شده که سر و ته آنها، توسط پیچ به یک دیگر متصل شده اند. این پیچ ها مانند زانو عمل کرده و قفل را منعطف می سازند. 

از نظر ایمنی، این قفل ها با قفل یو در یک رتبه  قرار می گیرند. قابلیت تا شدن این مدل قفل، باعث شده تا حمل آن بسیار آسان شود. این قفل همچنین وزن بسیار پایینی داشته و برای کسانی که مسافت های طولانی طی می کنند یا با اکیپ های دوچرخه سواری به تور می روند، بسیار مناسب است.

قفل دوچرخه رمزی

تمامی مدل هایی که نام بردیم، از نظر سیستم قفل شدن،می‌توانند کلیدی یا رمزی باشند. خوبی قفل دوچرخه رمزی یا رمز دار این است که دیگر نمی خواهد نگران جا گذاشتن یا گم کردن کلید خود باشید! فقط کافی است یک رمز برای قفل خود تعیین کنید و همیشه از آن برای باز کردن قفل دوچرخه خود استفاده کنید. 

قفل دوچرخه هوشمند

با پیشرفت تکنولوژی و حضور قطعات هوشمند در زنگی انسان، تحولات بزرگی در زمینه ایجاد امنیت برای وسایل نقلیه من جمله دوچرخه به وجود آمده است. اخیرا، قفل های بسیار پیشرفته و هوشمند برای دوچرخه در بازار آمده است که از طریق اپلیکیشن نصب شده روی موبایل، کنترل می شود. 

این دستگاه، می تواند لرزش، رکاب زدن و حتی بریده شدن را تشخیص دهد. علاوه بر آن، با نوری که از خود نشان می دهد، سارقان را از خود دور می کند. این دستگاه، اگر احساس ناامنی کند، سریعا صاحب دوچرخه را از طریق آلارم و از راه دور آگاه می سازد.

قفل دیسکی دوچرخه

این مدل قفل، کاربرد کمتری دارد و برای دوچرخه هایی که چرخ آن، دارای دیسک است مناسب است. می توان گفت برای کسانی که دارای خانه ویلایی هستند و می خواهند دوچرخه خود را در حیاط یا گاراژ منزل خود نگهداری کنند، مناسب است، اما ایمنی آن از دیگر مدل های قفل پایین تر است.

معرفی چند نمونه پرفروش و محبوب قفل دوچرخه

در بازار، مدل های بسیار مختلفی از این دستگاه وجود دارد که ممکن است شما را گیج کند! با مطالعه این قسمت از مقاله امروز، با چند نمونه از بهترین های بازار آشنا شده و به راحتی می توانید تصمیم خود را برای خرید قفل دوچرخه بگیرید.

قفل دوچرخه  مدل ecco

قفل و چراغ دوچرخه چند کاره حرفه ای مدل دیسکی

مشخصات
مقادیر
ابعاد6*12*30
وزن900گرم
نوع قفلکلیدی
مدلU / D 
توضیحاتاین قفل چند کاره بوده و دارای چراغ عقب، جلو و چراغ خطر نیز است.

قفل دوچرخه اکو کد met-120

مشخصات
مقادیر
ابعاد120*1*1
وزن320گرم
نوع قفلکلیدی
مدلکابلی
رنگ بندیدارد

قفل دوچرخه اوکی مدل baby

مشخصات
مقادیر
ابعاد60*1*1
وزن150گرم
نوع قفلرمزی
مدلکابلی
رنگ بندیندارد

قفل دوچرخه مدل 80

مشخصات
مقادیر
ابعاد80*3*0.5
وزن400گرم
نوع قفلکلیدی
مدلزنجیری
توضیحاتدارای یک قفل ایمن و مخصوص با دو کلید ویژه دیسکی

قفل دوچرخه مدل DISC 01

مشخصات
مقادیر
ابعاد5*5*2
وزن400گرم
نوع قفلکلید کامپیوتری
مدلدیسکی
رنگ بندیدارد

قفل دوچرخه مدل BK100

مشخصات
مقادیر
ابعاد9*2*2
وزن100گرم
نوع قفلرمزی
مدلکابلی - فنری
رنگ بندیدارد
توضیحاتاین قفل از فولاد بکسل با روکش پلاستیک فشرده تولید شده است که برای زمان های کوتاه، ایمنی دوچرخه را فراهم می کند. همچنین برای قفل کلاه کاسکت به دوچرخه نیز مناسب است.

قفل دوچرخه مدل a1

مشخصات
مقادیر
ابعاد6*6*3
وزن800کیلوگرم
نوع قفلکلیدی
مدلزنجیری
توضیحاتاین قفل، بسیار سنگین است و ایمنی خیلی بالایی دارد. اگر قصد ترک دوچرخه خود را به مدت طولانی دارید، این گزینه پیشنهاد خوبی است.

قفل دوچرخه مدل   32420001001

مشخصات
مقادیر
ابعاد18*16*18
وزن250گرم
نوع قفلرمزی
مدلکابلی
رنگ بندندارد
توضیحاتاز ویژگی های بارز این گزینه، قفل قوی و ایمن آن است.

قفل دوچرخه مدل EFC -100

مشخصات
مقادیر
ابعاد100*2*2
وزن500گرم
نوع قفلکلیدی
مدلزنجیری
توضیحاتروکش این مدل قفل زنجیری از جنس پلاستیک و دارای یک سیلندر برنجی است. امنیت این قفل بسیار بالا بوده و می توانید برای زمان های طولانی با خیال راحت ایمنی دوچرخه خود را تامین کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره بهترین باربند دوچرخه کلیک کنید. 

قبل از خرید قفل دوچرخه، به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

نکات بسیار مهمی وجود دارند که قبل ازخرید قفل دوچرخه، حتما باید به آنها توجه کنید تا در انتخاب و خرید خود، دچار اشتباه  نشوید. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید تا تمامی این نکات را باهم بررسی کنیم.

قیمت و خرید قفل دوچرخه هوشمند

انتخاب نوع قفل دوچرخه

در نگاه اول، شاید انتخاب نوع قفل خیلی مهم به نظر نرسد؛ اما می توان گفت یکی از مهم ترین نکات در این زمینه محسوب می شود. شما ممکن است بدون توجه به نیاز و استفاده خود از دوچرخه، اقدام به خرید مدلی غیرمناسب کنید که در نهایت منجر به نارضایتی شما شود. مثلا در مسافت های بسیار طولانی، وزن بالای قفل دوچرخه زنجیری برای شما کاملا محسوس می شود. یا این که در مکان های خلوت، قفل کابلی ممکن است ایمنی بسیار پایینی داشته و دوچرخه شما به سرقت برود. در نتیجه، باتوجه به تمامی مواردی که در مورد انواع قفل دوچرخه گفتیم، بهترین نوع قفل را برای خود انتخاب کنید.

جنس بدنه و سطح مناسب امنیت

اگر از من می شنوید، قیمت قفل دوچرخه را در اولویت قرار ندهید و سعی کنید بهترین نوع آن را برای دوچرخه خود تهیه کنید. چرا که اتفاق یکبار می افتد و ممکن است به علت صرفه جویی در هزینه و قیمت قفل دوچرخه، خود دوچرخه میلیونی شما به سرقت برود! پس سعی کنید بهترین جنس بدنه و سطح بالای امنیت قفل دوچرخه را برای خرید انتخاب کنید. در جاهایی که امنیت به نسبت پایین تر است یا تردد کمتری صورت می گیرد، از قفل های زنجیری قوی استفاده کنید. 

همچنین شما می توانید به صورت ترکیبی از قفل ها استفاده کنید. مثلا دوچرخه خود را با قفل زنجیری به جایی بسته و آنرا با قفل U نیز ببندید. یا این که به وسیله قفل یو شکل، چرخ عقب و بدنه دوچرخه خود را قفل کرده و توسط یک قفل کابلی دیگر، قفل U را به چرخ جلو چفت نمایید.

وزن و ابعاد قفل دوچرخه

همانطور که قبل تر اشاره کردیم، وزن قفل از عوامل مهم در انتخاب گزینه مناسب شما خواهد بود. علاوه بر وزن، سایز و ابعاد قفل نیز حائز اهمیت است. قفل های زیاد از حد کوچک، ممکن است برای شما محدودیت ایجاد کرده و هرجایی نتوانید از آن استفاده کنید. 

همچنین ابعاد بسیار بزرگ، ممکن است در رکاب زدن و حرکت شما، اختلال ایجاد کرده و کار را برای شما دشوار تر کنند. پس به تناسب اندازه قفل و دوچرخه و همچنین وزن قفل دوچرخه توجه کنید.

نوع کلید قفل دوچرخه

کلید قفل دوچرخه نیز از انواع ساده و کامپیوتری تشکیل می شوند که نوع کامپیوتری آن، با داشتن حفره های عمیق روی سطح خود، بسیار ایمنی بالاتری دارد. پس هنگام خرید قفل دوچرخه، به نوع کلید قفل نیز توجه کنید. یک نوع دیگر به اسم قفل دوچرخه رمزی وجود دارد که بجای کلید، از اعداد مختلف برای قرار دادن رمز روی آنها استفاده شده است.

قیمت قفل دوچرخه

نوع قفلی که انتخاب می کنید، جنس بدنه و ابعاد آن، از فاکتور های مهم در تعیین قیمت قفل دوچرخه مورد نظر شما محسوب می شوند. همانطور که قبل تر اشاره کردیم، در این مورد صرفه جویی را کنار بگذارید و به فکر بهترین قفل دوچرخه موجود در بازار باشید. چرا که خرید یک قفل دوچرخه مناسب، می تواند یک سرمایه گذاری بزرگ محسوب شده و ایمنی دوچرخه گران قیمت شما را تضمین کند.

چگونه دوچرخه خود را به درستی قفل کنم؟

برای قفل کردن دوچرخه خود، حتما بدنه آن را در مسیر کابل یا زنجیر دخیل کنید. چرا که مهمترین قسمت دوچرخه شما، بدنه آن است. تا حدامکان سعی کنید ارتفاع قفل را بالا در نظر بگیرید. این کار موجب سخت تر شدن کار سارقان می شود. اگر با دوستان خود به صورت گروهی به دوچرخه سواری می روید و قصد توقف و استراحت دارید، سعی کنید قفل ها را دومینو وار از همه دوچرخه ها رد کنید تا سختی کار سارقان چندین برابر شود. در صورت امکان، از چند قفل مختلف به صورت ترکیبی استفاده کنید تا احتمال سرقت به صفر برسد.

و اما در انتها

خرید قفل دوچرخه، تماما به نیاز و استفاده شما از دوچرخه بستگی دارد. اگر استفاده شما از محدود بوده و می خواهید تا برای خرید منزل تا سرکوچه بروید و برگردید، به شما قفل دوچرخه کابلی را پیشنهاد می دهم. اگر قصد دارید دوچرخه خود را مدت زیادی رها کرده و به کارهای دیگری بپردازید، حتما از قفل زنجیری استفاده کنید. برای مسافت های طولانی و گردشی، بهتر است از قفل های یو و تاشو استفاده کنید. چون وزن بسیار کمی داشته و قابلیت نصب و جابجایی آنها بسیار آسان است. قبل از انتخاب، خوب به نیاز و هدف خود فکر کنید. نکات گفته شده در این مقاله را به دقت مرور کنید و سپس اقدام به خرید قفل دوچرخه مورد نظر خود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.