ناک باکس چیست؟ خرید و قیمت 10 مدل ناک باکس قهوه

ناک باکس چیست؟

ناک باکس یک ظرف شبیه به سطل است که یک میله مقاوم در وسط آن وجود دارد و برای دفع تفاله قهوه ساخته شده است. با کوبیدن فیلتر پرشده به این میله، تمام پسماند قهوه به راحتی داخل سطل تخلیه می شود. بدنه این محصول بسیار مستحکم و مقاوم است و در جنس های مختلفی مانند پلاستیک و یا استیل ضد زنگ تولید می شود. همچنین میله وسط ناک باکس به دلیل ضربات متعددی که به آن وارد می شود، باید مقاومت بیشتری داشته باشد، بنابراین در اکثر موارد از لاستیک ساخته می شود.

چگونه یک ناک باکس با کیفیت خریداری کنیم؟

نوشیدن قهوه با این حال که بسیار لذت‌بخش است، سختی‌های مخصوص به خود را دارد. افرادی که در طول روز بیشتر از یک یا دو فنجان قهوه می نوشند، معمولا با انبوهی از تفاله قوه مواجه می شوند. تفاله قهوه مصرف شده بوی بد و نامطبوعی دارد و در صورت تخلیه نشدن می تواند پورتافیلتر را مسدود کند. به همین دلیل رها شدن از شر این پسماندها اهمیت زیادی دارد. اگر شماهم با این مشکل مواجه شده اید و یا هنوز هم به روش سنتی تفاله قهوه را تخلیه می کنید، دیگر نگران نباشید. ناک باکس وسیله ای است که به راحتی این مشکل را حل می کند. تا پایان این مقاله همراه ما در وب سایت چی بگیر باشید تا با کاربرد و ویژگی های ناک باکس قهوه آشنا شوید.

خرید ناک باکس قهوه

انواع ناک باکس و ویژگی های آن

ناک باکس ها در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. این محصولات در حالت کلی ظاهر یکسانی دارند و فقط موارد استفاده از آن‌ها کمی متفاوت است. در این بخش از مقاله به معرفی انواع و ویژگی های آن خواهیم پرداخت.

ناک باکس پلاستیکی

این مدل ناک باکس از یک نوع پلاستیک محکم و مقاوم ساخته می شود. سبک بودن و استفاده آسان از آن باعث شده تا طرفدار زیادی داشته باشد، همچنین بسیار مناسب استفاده روزمره در خانه است. از طرفی، علاوه بر اینکه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می شود، قیمت مناسبی دارد وبسیار مقرون به صرفه است.

ناک باکس استیل

ناک باکس استیل از لحاظ سبک و مدل، تفاوت چندانی با مدل‌های پلاستیکی ندارد، فقط نسبت به آن مقاوم‌ تر و بادوام تر است. این مدل‌ها به دلیل ظاهر زیبا و حرفه ای خود، مورد توجه باریستاها قرارگرفته اند.

ناک باکس کشویی

ناک باکس کشویی دارای یک طراحی خاص و منحصر به فرد است. حالتی شبیه به جعبه دارد و در زیر دستگاه اسپرسوساز قرار می گیرد. کارکردن با این مدل ناک باکس بسیار ساده است و زمانی که نیاز به تخلیه پسماند قهوه داشتید کافی است کشو را به بیرون بکشید. در نظر بگیرید که این مدل محصول قیمت بالاتری دارد و بیشتر در کافی‌ شاپ‌ها وهتل‌ها استفاده می شود.

معرفی 10مدل از بهترین مدل های ناک باکس

اگر قصد خرید یک ناک باکس با کیفیت را دارید موارد زیر می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد:

ناک باکس قهوه کد 1341

مشخصات 
وزن500 گرم
نوعناک باکس
سایر توضیحات- با ابعاد 16.5*16.5*15 سانتی متر
- مناسب برای جمع آوری تفاله قهوه
- بدنه از جنس پلاستیک مستحکم
-مناسب برای کافی شاپ ها، فروشگاه های قهوه، هتل ها و کلیه دارندگان اسپرسوساز

ناک باکس گتر کد BA-1

مشخصات
وزن462 گرم
سایر توضیحاتناک باکس
ابعاد17*17*15 سانتی متر
مناسب برای جمع اوری تفاله قهوه
بدنه از جنس پلاستیک مستحکم
مناسب برای کافی شاپ ها، فروشگاه های قهوه، هتل ها و کلیه دارندگان دستگاه های اسپرسو ساز

ناک باکس مدل NAT

مشخصات محصول
وزن500 گرم
نوعناک باکس دسته جدا
سایر توضیحاتدسته جدا

ناک باکس مدل پنتا 2020

مشخصات محصول
وزن380 گرم

ناک باکس دبلیو ام اف مدل Lumero

مشخصات محصول
وزن700 گرم
نوعساده
سایر توضیحاتبدنه فولاد کرومارگان ضد زنگ
میله ضربه با روکش سیلیکون
نوار سیلیکون در انتها برای جلوگیری از لغزش و صدا

ناک باکس مدل XOB

مشخصات محصول
وزن330 گرم
نوعناک باکس ریلی
سایر توضیحات- مناسب برای جمع آوری تفاله قهوه
- بدنه از جنس پلاستیک مستحکم
- مناسب برای کافی شاپ ها ، فروشگاه های قهوه، هتل ها وکلیه دارندگان دستگاه های اسپرسو ساز 

ناک باکس مدل BARISTA KIT

مشخصات
وزن500 گرم
سایر توضیحاتناک باکس
ابعاد17*17*15 سانتی متر
مناسب برای جمع آوری تفاله قهوه
بدنه از جنس پلاستیک مستحکم
مناسب برای کافی شاپ ها، فروشگاه های قهوه، هتل ها و کلیه دارندگان دستگاه های اسپرسو ساز

ناک باکس گتر کد 1370

مشخصات محصول
وزن462 گرم
سایر توضیحاتکیفیت عالی
مناسب برای جمع آوری تفاله قهوه
بدنه از جنس پلاستیک مستحکم
مناسب برای کافی شاپ ها، فروشگاه های قهوه، هتل ها و کلیه دارندگان دستگاه های اسپرسو ساز
پلاستیک فشرده شده سخت درجه کیفیتA

ناک باکس قهوه پرانی مدل 016

مشخصات محصول
وزن محصول472 گرم
ابعاد محصول15*15*15 سانتی متر
ابعاد مخزن15*15*15 سانتی متر
سابر اوضیحاتمناسب برای جمع آوری قهوه
بدنه از جنس پلاستیک مستحکم
مناسب برای کافی شاپ ها، فروشگاه های قهوه، هتل ها و کلیه دارندگان دستگاه های اسپرسو ساز

ناک باکس مدل BW

مشخصات
وزن500 گرم
نوعناک باکس دسته جدا
سایر توضیحات دسته جدا


در ادامه بخوانید : موکاپات چیست؟ معرفی بهترین قهوه جوش دستی و خانگی (بهترین مارک)

راهنمای خرید ناک باکس قهوه با کیفیت و قیمت مناسب 

درست است که ناک باکس ها تقریبا کارایی یکسانی دارند و تفاوت چندانی باهم ندارند اما توجه به بعضی از فاکتورها باعث می شود تا یک خرید متناسب با نیاز خود انجام دهید. از این رو ما در این قسمت از مقاله سعی داریم با اشاره به بعضی از نکات ضروری شما را در این امر یاری کنیم.

توجه به سایز و اندازه

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید باید به آن توجه شود، اندازه و سایز ناک باکس است. با در نظر گرفتن فضای آشپزخانه و دستگاه اسپرسوساز خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

توجه به جنس محصول

در هنگام خرید به جنس بدنه محصول توجه کنید. اگر قصد خرید ناک باکس استیل را دارید، دقت کنید  جنس آن از نوع استیل زد زنگ باشد. همچنین در نظر داشته باشید که هرچقدر کالای انتخابی شما سبک تر باشد، استفاده از آن راحت تر خواهد بود.

بررسی ظرفیت ناک باکس قهوه

ظرفیت ناک باکس انتخابی، کاملا به مقدار قهوه مصرفی شما بستگی دارد. اگر در روز یک یا دو فنجان قهوه می نوشید سایز کوچک و یا متوسط این محصول برای شما مناسب است. در صورتی که مصرف بالایی دارید و یا برای افراد زیادی قهوه درست می کنید، بهتر است به دنبال یک ناک باکس بزرگ‌ تر باشید.

قابلیت شست و شو

بعضی از ناک باکس ها به گونه ای طراحی شده اند که امکان جداشدن میله از سطل وجود دارد. این ویژگی شما را قادر می سازد تا به راحتی آن را داخل ماشین ظرف شویی بشورید. همچنین سعی کنید طرح و مدلی را انتخاب کنید که تمیز کردن آن آسان باشد. مدل‌های گرد و مربع به راحتی تمیز می شوند.

قیمت خرید ناک باکس

کاربرد ناک باکس چیست؟ چرا به ناک باکس نیاز داریم؟

بااستفاده از ناک باکس دیگر نیازی ندارید تفاله قهوه را داخل سینک و یا سطل آشغال خالی کنید. تخلیه پسماند قهوه داخل سینک ظرفشویی، به مرور زمان مجرای فاضلاب و لوله‌ها را مسدود می کند، علاوه بر آن باعث کثیف شدن محیط اطراف نیز می شود. از طرف دیگر، اگر از ناک باکس استفاده کنید دیگر آسیبی به پورتافیلتر شما وارد نمی شود درحالی که مدام کوبیدن آن به سطل زباله و یا سینک ممکن است باعث فرورفتگی در سینک و یا فیلتر شود.

آیا پسماند قهوه مصرفی قابل استفاده است؟

بله، ناک باکس ها این توانایی را به شما می دهند تا تفاله های قهوه را جمع آوری کرده و به عنوان کود گیاهی استفاده کنید. این کودهای گیاهی بسیار مفید بوده و به رشد گیاه کمک به سزایی می کنند. پسماند قهوه می تواند حشرات مضر و آفات را از گیاه دور کند و در عوض کرم‌های خاکی مفید را جذب خاک کند. از تفاله قهوه می توانید به عنوان اسکراب پوست استفاده کنید. ذرات درشت در آن باعث لایه برداری پوست می شود و جریان خون را در پوست شما افزایش می دهد.

رنج قیمت ناک باکس چگونه است؟

قیمت ناک باکس به عوامل مختلفی از قبیل جنس، اندازه، طرح و رنگ، ساده و یا کشویی بودن آن بستگی دارد. در حالت کلی قیمت مدل‌های استیل و کشویی نسبت به انواع دیگر گران تر است. با در نظر گرفتن بودجه خود و با توجه به موارد اشاره شده سعی کنید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

سخن پایانی: در این قسمت از وب سایت چی بگیر شما را با انواع ناک باکس آشنا کردیم. و ویژگی های هریک را مورد ارزیابی قرار دادیم. امیدواریم با توجه به موارد اشاره شده، یک ناک باکس قهوه با کیفیت انتخاب کرده و خریداری کنید. خواهشمندیم نظرات خود را در مورد این مطالب با ما  در سایت چی بگیر به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.