خرید و قیمت 15 مدل ترازو فروشگاهی باکیفیت و ارزان قیمت

راهنمای خرید ترازو فروشگاهی:

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، به احتمال خیلی زیاد یا قصد راه اندازی یک فروشگاه را دارید، یا اینکه صاحب یک فروشگاه هستید و قصد تعویض یا بهبود ترازوی فروشگاهی مغازه خود را دارید! پس حتما این مقاله از سایت چی بگیر را تا انتها دنبال کنید تا شما را در خرید بهترین ترازوی فروشگاهی راهنمایی کنیم و همچنین، چند نمونه از بهترین های بازار را به شما معرفی کنیم. 

چند نوع ترازوی فروشگاهی داریم؟

به طور کلی، می توان انواع ترازوی فروشگاهی را به دو دسته آنالوگ و دیجیتالی تقسیم بندی کرد. انواع آنالوگ که عقربه ای بوده و سیستم آنها مکانیکی است، یکی از قدیمی ترین انواع این دستگاه به حساب می آیند که دقت بسیار کمتری داشته و امروزه کمتر از آن ها استفاده می شود. اما نوع جدید ترین این دستگاه یعنی ترازوی دیجیتال فروشگاهی، دقت بسیار بالایی داشته که حتی 1 گرم را هم محاسبه می کند و رایج ترین نوع ترازو در انواع مغازه ها و فروشگاه ها است. 

انواع ترازوی فروشگاهی دیجیتال را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

ترازوی آویز

این مدل ترازو، ساده ترین و کوچک ترین نوع این دستگاه محسوب می شود که برای استفاده های خیلی کوچک مناسب است. اگر از وانتی کنار خیابان یا عطاری ها خرید کرده باشید، حتما این مدل ترازو را دیده اید. این دستگاه، با باتری شارژی یا باتری قلمی مخصوص کار می کند و برای وزن های زیر 2 کیلوگرم مناسب است.

ترازوی دیجیتالی رومیزی

معمولا اکثر فروشگاه ها و مغازه ها، از این نوع ترازو برای وزن کشی اقلام مختلف استفاده می کنند. این مدل ترازو، با برق شهری کار می کند و عمدتا، دارای باتری شارژی مخصوص هستند که در مواقع قطعی برق یا جابجایی ترازو، بتوان از آن استفاده کرد. این مدل ترازوی دیجیتال قادر است تا وزن های چند ده کیلوگرمی را نیز به خوبی اندازه گیری کند و برای سوپرمارکت ها گزینه مناسبی است. قیمت ترازوی دیجیتالی فروشگاهی معمولا به برند سازنده، میزان دقت، نمایشگر و... بستگی دارد که در ادامه، این فاکتور ها را دقیق تر بررسی خواهیم کرد.

ترازو فروشگاهی دیجیتالی بارکد زن یا لیبل پرینتر

یکی از جدید ترین مدل های این دستگاه، ترازوی فروشگاهی بارکد زن یا لیبل پرینتر است که علاوه بر وزن کشی اقلام و تعیین قیمت آنها، امکان چاپ فاکتور محصولات به همراه بارکد را دارد. این دستگاه بیشتر در فروشگاه های بزرگ، میوه فروشی ها، پروتئینی ها و قنادی ها کاربرد دارند. 

ترازو دیجیتال سیم کارت خور

نوع دیگری از انواع ترازوی بارکد زن وجود دارد که می توانید از آن، برای مدیریت حساب کتاب و فروش های روزانه خود، از آن کمک بگیرید. این مدل ترازوی دیجیتالی، قادر است تمامی آمار و ارقام را به صورت پیامک برای شما ارسال کند.

ترازوی هوشمند فروشگاهی

این دستگاه، یک نسخه کاملا هوشمند و پیشرفته است که قابلیت های بسیاری دارد. برخی از مهمترین ویژگی های ترازو هوشمند فروشگاهی عبارتند از:

  • قابلیت اتصال به کامپیوتر
  • دارای صفحه نمایشگر لمسی
  • قابلیت اتصال به اینترنت
  • قابلیت محاسبه وزن و قیمت چند محصول به صورت همزمان
  • قابلیت اتصال به شبکه چندین ترازو
  • اتصال به بارکد خوان
  • تولید و چاپ بارکد واقعی
  • قابلیت اتصال به صندوق فروشگاه

این مدل از انواع ترازوی فروشگاهی، برای هایپر ها و فروشگاه های بزرگ، بسیار کاربردی هستند. علاوه بر ویژگی های فوق، دارای ویژگی های بسیار دیگری نیز مانند پاسخگویی به چندین مشتری به صورت همزمان هستند که کار را برای اپراتور ها بسیار راحت می سازند.

باسکول فروشگاهی

باسکول، حجیم ترین نوع ترازو ها هستند که بیشتر استفاده های صنعتی و کارگاهی دارند. اما نسخه های کوچک تری از باسکول نیز وجود دارند که به صورت دیجیتالی کار کرده و برای فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. اگر قصد وزن کشی اقلامی با وزن بالای 60 کیلو دارید، این دستگاه برای شما مناسب است. معمولا در مرغ فروشی ها و پروتئینی ها یا میادین میوه و تره بار، برای بار های عمده این دستگاه به کار می رود.

ترازو فروشگاهی مدل کمری 40kg



نوع پورتبدون پورت
دقت2 گرم
حداکثر ظرفیت وزن40 کیلوگرم
ابعاد سینی34*25
نوع سینیلبه دار

ترازو فروشگاهی کمری مدل s7





نوع پورتاتصال به برق شهری - دارای باتری شارژی
دقت2 گرم
حداکثر ظرفیت وزن40 کیلوگرم
نوع سینیلبه دار
نمایشگرال سی دی

ترازو فروشگاهی کمری مدل CMS-40



نوع پورتندارد
دقت5 گرم
حداکثر ظرفیت وزن40 کیلوگرم
تعداد ارقام قیمت و وزن5 رقم 

ترازو فروشگاهی محک مدل MAH-17000PLUS



نوع پورتUSB - Wi Fi - بارکدخوان
قابلیت چاپبارکد سطری و تجمیعی
قابلیت های اتصالاتصال به کارتخوان - اتصال به صندوق پول - اتصال باتری 
توضیحات بیشترقابلیت اتصال بی سیم و گزارش گیری
حداکثر ظرفیت وزن50 کیلوگرم

ترازو فروشگاهی محک مدل MDS17000PLUS



نوع پورتCOM - اتصال به صندوق پول - PS2
دقت5 گرم
حداکثر ظرفیت وزن50 کیلوگرم
قابلیت اتصالاتصال به کامپیوتر - Wi Fi 
توضیحات بیشترقابلیت پرینت لیبل - گزارش گیری به صورت دقیق

ترازو فروشگاهی کمری مدل 40kg



نوع پورتاتصال به باتری
دقت5 گرم
حداکثر ظرفیت وزن40 کیلوگرم
ابعاد13*35*33

ترازو فروشگاهی محک مدل MDS15000APBR



نوع پورتاتصال به کارتخوان - اتصال به صندوق پول
دقت5 گرم
حداکثر ظرفیت وزن50 کیلوگرم
توضیحات بیشترامکان گزارش گیری دقیق

ترازو فروشگاهی محک مدل MDS15000PLUS



نوع پورتاتصال به صندوق پول
دقت5 گرم
حداکثر ظرفیت وزن50 کیلوگرم
نوع سینیتخت
توضیحات بیشترامکان گزارش گیری

ترازو فروشگاهی محک مدل HB-40



نوع پورتندارد
دقت5 گرم
حداکثر ظرفیت وزن40 کیلوگرم
نوع سینیلبه دار

باسکول دیجیتال محک مدل MS-300



نوع پورتLAN - اتصال به صندوق پول - اتصال به چاپگر و پرینتر بارکد - Wi Fi - اتصال به کامپیوتر 
دقت10 گرم
حداکثر ظرفیت وزن300 کیلوگرم
ابعاد سینی70*70
توضیحات بیشتردارای 10 حافظه ذخیره قیمت اقلام - امکان توزین در چندین مرحله - قابلیت شمارش اقلام - صفر کن خودکار - ثبت اطلاعات و گزارش گیری دقیق

باسکول دیجیتال پیام توزین مدل TS100



نوع پورتندارد
دقت20 گرم
حداکثر ظرفیت وزن100 کیلوگرم
نمایشگرال سی دی

باسکول دیجیتال مدل 150kg



نوع پورتندارد
دقت20 گرم
حداکثر ظرفیت وزن200 کیلوگرم
ابعاد70*30*50

ترازو فروشگاهی مدل 096



نوع پورتندارد
دقت5 گرم
حداکثر ظرفیت وزن40 کیلوگرم
ابعاد سینی33*34

باسکول دیجیتال مدل 150 کیلویی تاشو



نوع پورتندارد
دقت5 گرم
حداکثر ظرفیت وزن150 کیلوگرم
ابعاد50*30*70
توضیحات بیشتردارای علمک تاشو - دارای باتری قابل شارژ

ترازو آویز مدل beh005



تعداد ارقام قیمت4
دقت10 گرم
حداکثر ظرفیت وزن50 کیلوگرم
نمایشگرLCD

ترازو آویز مدل TAL02



تعداد ارقام وزن4
ارقام قیمت1
دقت5 گرم
حداکثر ظرفیت وزن50 کیلوگرم
نمایشگر LCD

هنگام خرید ترازو فروشگاهی به چه نکاتی توجه کنیم؟

باتوجه به تنوع مدل های مختلف این دستگاه و همچنین امکانات گوناگون آن، لازم است به نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم، توجه کنید تا در خرید خود، دچار اشتباه نشوید.

محل قرار گیری و ابعاد ترازو

محل قرار گیری ترازوی شما، یکی از عوامل مهمی است که باید قبل از خرید، به آن توجه کنید. حتما قبل از خرید، ابعاد میز و ترازوی مورد نظر خود را بررسی کنید. جای ترازوی شما باید کاملا تراز و فیکس باشد تا نهایت دقت را در نمایش ارقام داشته باشد. 

دقت اندازه گیری دستگاه

میزان دقت ترازوی مورد نظر شما در اندازه گیری و نمایش ارقام، یکی از ویژگی های مهمی است که باید به آن حتما توجه کنید. خوشبختانه تمامی ترازو های دیجیتالی موجود در بازار، دارای دقت بسیار بالایی هستند. البته کیفیت و برند دستگاه نیز بی تاثیر نیست. دستگاه های فیک و بی کیفیت ممکن است بعد از مدتی دچار اختلال شده و دقت آنها کاهش پیدا کند.

نوع ترازو فروشگاهی

قبل از انتخاب ترازوی مورد نظر خود، ابتدا باید نیاز سنجی کنید که به چه مدلی از این دستگاه نیاز دارید. شما می توانید با توجه به مواردی که قبل تر به آن ها اشاره کردیم، باتوجه به میزان مصرف، نوع مصرف و وزن محصولاتی که قرار است ترازوی شما اندازه گیری کند، مناسب ترین دستگاه را برای خود انتخاب کنید. 

برای مشاغل عمده فروشی و وزن کشی های سنگین، شما حتما به باسکول نیاز خواهید داشت. اگر مغازه شما سوپرمارکت، پروتئینی یا قنادی است، خرید ترازوی دیجیتالی بارکد زن بیشتر به کار شما می آید. برای فروشگاه های بزرگ و هایپر، ترازوی هوشمند فروشگاهی می تواند بهترین گزینه برای خرید باشد.

حداکثر ظرفیت وزن دستگاه

یکی از نکاتی که بیشتر افراد، قبل از خرید دستگاه مورد نظر خود به آن توجه نمی کنند، همین مورد است. حتما قبل از خرید، میزان وزن استفاده خود را محاسبه کنید. معمولا انواع ترازوی فروشگاهی، دارای حداکثر ظرفیت تحمل یک وزن خاص هستند. اگر بیش از این مقدار از ترازو کار بکشید، در طولانی مدت شاهد آسیب و خرابی دستگاه خود خواهید بود.

جنس ساخت ترازو

جنس بدنه و متریال به کار رفته در ساخت ترازو، از عواملی است که در طولانی مدت ممکن است کار شما را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از ویژگی های بهترین ترازوی فروشگاهی، ساخت آن از پلاستیک فشرده است که باعث افزایش دقت، مقاومت و همچنین کاهش وزن خود دستگاه می شود.

نوع سینی یا کفه ترازو

کفه ترازو های موجود در بازار معمولا در دو نوع کلی تخت و لبه دار هستند که هرکدام، کاربرد خاص خود را دارند. برای مشاغلی مانند مرغ فروشی و سوپرمارکت که معمولا اقلام، داخل کیسه قرار می گیرند، مدل های تخت بهتر است. برای شغل میوه فروشی که ممکن است اقلام به صورت تکی وزن کشی شوند و احتمال سر خوردن و افتادن آنها وجود دارد، سینی های لبه دار بهتر است. 

قابلیت اتصال به پرینتر یا بارکد زن

برخی از ترازو های موجود در بازار، قابلیت اتصال به دستگاه های جانبی مانند چاپگر فاکتور هستند که براساس نیاز خود می توانید این دسته را برای فروشگاه خود انتخاب کنید.

قابلیت ریست کردن به صورت خودکار

امکان صفر کردن دستگاه به صورت اتوماتیک نیز از قابلیت هایی است که دقت و سرعت کار شما را افزایش می دهد. قبل از خرید دستگاه مورد نظر خود به این مورد نیز باید توجه داشته باشید.

قیمت ترازوی دیجیتال فروشگاهی

پارامتر دیگری که باید به آن توجه کرد، قیمت ترازوی فروشگاهی است. اگرچه، نوع دستگاه و برند سازنده تاثیر مستقیم روی این موضوع دارند؛ اما در نهایت، شما باید باتوجه به امکاناتی که انتظار دارید و همچنین، بودجه خود اقدام به خرید این دستگاه کنید. البته داشتن گارانتی محصول، اصالت کالا و اعتبار برند دستگاه نیز، تاثیر بسزایی روی قیمت ترازوی فروشگاهی دارند. از من می شنوید، از خیر خرید ترازوی فروشگاهی ارزان بگذرید و کیفیت و اصالت کالا را در اولویت قرار دهید.

معرفی چند مدل از پرفروش های بازار

تا اینجای کار، هر چیزی که برای خرید این دستگاه نیاز بود را به شما گفتیم. حالا برای اینکه در انتخاب خود، دقیق تر و بهتر عمل کنید، چند مورد از بهترین ها و پرفروش ترین های ترازوی فروشگاهی را در ادامه به شما معرفی می کنیم که باتوجه به نیاز خود، می توانید از بین آن ها، انتخاب خود را نهایی کنید:

برای مغازه قصابی چه نوع ترازوی فروشگاهی مناسب است؟

قصابی معمولا هم به یک ترازوی دیجیتالی برای مشتریان خود نیاز دارد و هم به یک باسکول برای خرید های عمده خود. شما با خواندن کامل این مقاله، می توانید متناسب با نیاز خود، بهترین ترازوی فروشگاهی را انتخاب کنید.

و در آخر

باتوجه به تمامی مواردی که در این مقاله از سایت چی بگیر بیان شد، در خرید ترازوی فروشگاهی مهمترین عاملی که باید در نظر بگیرید، نیاز و کاربری مورد نظرتان از این دستگاه است. اگر مغازه پر رفت و آمد و شلوغی دارید، حتما ترازوی فروشگاهی بارکد زن تهیه کنید تا سرعت کارتان افزایش پیدا کند. اگر به دنبال تهیه یک ترازوی ایده آل برای هایپرمارکت هستید، می توانید از امکانات بسیار ویژه ترازو های هوشمند فروشگاهی بهره ببرید. یا اینکه اگر یک سوپر مارکت، پروتئینی یا میوه فروشی ساده دارید، بهترین گزینه برای شما، یک ترازوی دیجیتال فروشگاهی ساده است. اگر تمامی موارد گفته شده در این مقاله را مد نظر قرار دهید، مطمعن باشید که بهترین تجربه خرید خود را خواهید داشت!

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.