باکس هارد چیست؟ خرید انواع قاب هارد (بهترین قیمت)

معرفی بهترین محفظه هارد اکسترنال در سال 2022

با وجود پیشرفت های بسیار در تکنولوژی و عرضه حافظه های جانبی مختلف با حجم های بسیار بالا، هنوزم که هنوزه برخی از افراد مشکل کمبود حافظه یا در دسترس بودن آن را دارند و به دنبال راه حل هستند. یکی از راه حل های این موضوع، تهیه یک هارد اکسترنال است که ممکن است. اما تنها راه حل این نیست! امروز در این مقاله می خواهم شما را به دستگاهی بسیار جالب و کاربردی به نام باکس هارد آشنا کنم که می توانید با استفاده از آن، به راحتی هارد قدیمی و اینترنال خود را به یک هارد اکسترنال تبدیل کنید و به راحتی از آن استفاده کنید.

باکس هارد اکسترنال چیست؟

ممکن است شما، تصمیم گرفته باشید تا کامپیوتر یا لپ تاپ خود را ارتقا داده و هارد اینترنال سیستمتان هم نیز، قرار است تغییر کند. اما به دلیل نگهداری و حفظ اطلاعات روی هارد، افراد معمولا آن را نزد خود نگه می دارند. باکس هارد اکسترنال، این امکان را به شما می دهد تا هارد قدیمی سیستم یا لپ تاپ خود را به یک هارد اکسترنال تبدیل کرده و به راحتی با استفاده از اتصال USB آن را به دستگاه های مختلف متصل کرده و از اطلاعات داخل آن استفاده کنید.

انواع باکس هارد و کاربرد قاب هارد اکسترنال

باکس هارد چیست؟

این دستگاه کاربردی که با نام‌های قاب هارد اینترنال و قاب هارد اکسترنال نیز شناخته می شود، می تواند کاربرد های مختلفی داشته باشد. برای بررسی کاربرد این دستگاه، ابتدا باید انواع مختلف حافظه را بشناسیم. 

حافظه کامپیوتر معمولا دارای دو دسته بندی کلی اینترنال (داخلی) و اکسترنال (خارجی) هستند که خود این دو مدل، از دو دسته دیگر هارد درایو یا HHD و حافظه SSD تشکیل می شوند که حافظه SSD نسبت به هارد درایو، سرعت بوت، ذخیره سازی و نوشتن بسیار بالاتری دارد. 

انواع هارد دیسک نیز از نظر ابعاد به دو مدل 3.5 اینچی و 2.5 اینچی تقسیم می شوند که نوع 3.5 اینچی، نوع رایج در بین لپ تاپ ها و کامپیوتر های معمولی است. 

پس توجه داشته باشید که حافظه سیستم شما چه نوعی است؟ اگر دارای حافظه SSD هستید و قصد تبدیل آن به هارد اکسترنال را دارید، باید قاب هارد SSD تهیه کنید. یا این که اگر دیسک حافظه شما 3.5 اینچی است، باید از بین انواع باکس هارد 3.5 اینچی موجود در بازار خرید خود را انجام دهید. معمولا برای هارد درایو کامپیوتر های شخصی یا PC از باکس هارد رومیزی استفاده می شود. 

همچنین در صورتی که لپ تاپ دارید، باید توجه داشته  باشید که متناسب با لپ تاپ خود، یک باکس هارد اینترنال لپ تاپ متناسب انتخاب کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

معرفی بهترین باکس تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال

باکس تبدیل SSD و هارد به USB3.0 باسئوس مدل CAYPH-A01



ابعاد
14*6*2 سانتی متر
وزن
50  گرم
حداکثر ظرفیت هارد
6 ترابایت
سایز
2.5 اینچ
سرعت انتقال
450 مگابیت بر ثانیه

باکس تبدیل SATA به USB 2.0 هارددیسک 2.5 اینچی مدلwipro



ابعاد
12*1.3*7.6 سانتی متر
وزن
30 گرم
حداکثر ظرفیت هارد
2 ترابایت
سایز
2.5 اینچ
ورودی - خروجی
SATA - USB.2
سایر توضیحات
ساختار کشویی و نصب آسان

باکس هارد اکسترنال 2.5 اینچ نت پیل مدل NP-2519



ابعاد
12*8*1.5
وزن
100 گرم
حداکثر ظرفیت هارد
3 ترابایت
سایز
2.5 اینچ
سایر توضیحات
مناسب برای ویندوز و مک - استفاده آسان و دارای پورت USB.3

باکس تبدیل هارد 3.5 اینچ به USB3.0 مدل HDD



ابعاد
6*19*23 سانتی متر
وزن
300 گرم
سایز
3.5 اینچ
سرعت انتقال داده
480 مگابیت بر ثانیه
سایر توضیحات
جنس بدنه آلومینیومی و بسیار بادوام - دارای کابل پرینتر - پورت خروجی USB.3

باکس هارد ضدضربه اوریکو مدل 2719U3-G



ابعاد
17*10*1.8 سانتی متر
وزن
200 گرم
سایز
2.5 اینچ
سرعت انتقال داده
5 گیگابیت بر ثانیه
سایر توضیحات
دارای کابل 40 سانتی متری - کاملا ضد ضربه - پورت خروجی USB.3 و ورودی SATA3 - مناسب برای سیستم عامل  های ویندوز و مک و لینوکس

باکس تبدیل SATA به USB 2.0 هارددیسک 3.5 اینچ مدل E22



ابعاد
3*11*18
وزن
180 گرم
سایز
3.5 اینچ
سرعت انتقال داده
5 گیگابیت بر ثانیه
سایر توضیحات
سازگار با تمامی هارد دیسک های 3.5 اینچی - ورودی SATA1 و خروجی USB.2 - دارای نمایشگر ال ای دی

باکس تبدیل SSD و هارد Type-C اوریکو مدل 2169C3



ابعاد
12*2*14
وزن
200 گرم
سایز
2.5 اینچ
سرعت انتقال داده
10گیگابیت بر ثانیه
سایر توضیحات
جنس بدنه از پلاستیک ABS - دارای سیستم خنک کننده - ضد ضربه و بادوام - سازگار با سیستم عامل های ویندوز و مک و لینوکس - خروجی USB.3.1 TYPE-C  - پشتیبانی از انواع هارد SSD  و  HDD

باکس هارد 3.5 اینچ مدل USB3.0



ابعاد
3*11*18 سانتی متر
وزن
200 گرم
سایز
1.5 اینچ
سایر توضیحات
دارای بدنه آلومینیومی و بادوام - بدون نیاز به نصب درایور و برنامه

قاب هارد اینترنال چه مزایایی دارد؟

بزرگترین مزیتی که خرید باکس هارد دارد، صرفه جویی در هزینه های شما است. وقتی هنوز هارد دیسک قبلی سیستم خود را نگه داشته اید و استفاده خاصی از آن نمی کنید، به جای هزینه های بالا برای خرید هارد اکسترنال، به راحتی با استفاده از این دستگاه، می توانید یک دستگاه بدون کاربرد را به یک دستگاه کاربردی تبدیل کرده و به نحو احسنت، از آن استفاده کنید. 

از مزایای دیگر استفاده از این ابزار نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای باکس هارد اینترنال
  • انتقال هارد درایو کامپیوتر به بیرون کیس و کاهش چشمگیر دمای قطعات داخلی

  • انتقال اطلاعات حجیم و متعدد بین دو سیستم که شبکه ای بین آن ها نیست

  • اضافه کردن یک منبع حافظه بیشتر برای ذخیره دیتای بیشتر

  • جابجایی آسان و محافظت از هارد اینترنال توسط این دستگاه

هنگام انتخاب و خرید قاب هارد اینترنال به اکسترنال به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید و قیمت باکس هارد

خرید باکس هارد برای لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی، ممکن است برای شما گیج کننده و سخت باشد. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید تا نکات مهمی که در زمینه خرید باکس هارد اینترنال به اکسترنال نیاز است را، یاد بگیرید و برای خود بهترین ها را انتخاب کنید.

نوع ورودی و خروجی باکس هارد کامپیوتر

یکی از گزینه های مهمی که هنگام خرید قاب هارد باید به آن توجه کنید، نوع ورودی و خروجی دستگاه است. انواع هارد معمولا از ورودی SATA پشتیبانی می کنند. خروجی این دستگاه ها معمولا از نوع USB-2، USB-3 و تایپ- C است. خروجی USB-3 دارای سرعت انتقال داده بسیار بالایی بوده و نسبت به مدل های دیگر، بهتر است. همچنین برخی از مدل های قاب هارد اینترنال و اکسترنال وجود دارد که به صورت بی سیم و از طریق وای فای داده ها را منتقل می کنند. در نظر داشته باشید، اگر از سیستم های اپل و نوت بوک استفاده می کنید، نیاز دارید که از رابط و تبدیل استفاده کنید.

سایز قاب و هارد

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید این دستگاه باید به آن توجه کنید، سایز است. در اینجا، سایز به معنای اندازه فیزکی و ابعاد دستگاه است نه میزان حافظه داخلی! همانطور که در قبل تر هم اشاره کردیم، معمولا ابعاد هارد درایو ها به صورت 2.5 اینچی و 3.5 اینچی در سیستم های مختلف به کار می روند که باید نوع آن را مشخص کنید. باکس هارد 3.5 اینچی، نوع رایج تر این دستگاه بوده و مدل 2.5 اینچی، معمولا در دستگاه های مک بوک یا نوت بوک  استفاده می شوند.

کنترل حرارت و داغ شدن هارد

این مورد، از نکاتی است که اگر به آن توجه نشود، ممکن است باعث سوختن و خرابی هارد شما شود. به خصوص در مورد تهیه قاب هارد ssd باید توجه بیشتری به این نکته داشته باشید؛ چرا که حافظه SSD حساسیت بیشتری نسبت به حرارت و داغ شدن دارد. هنگام انتخاب قاب مورد نظرتان، حتما به دنبال مدلی باشید که در طراحی آن، این مورد رعایت شده باشد. برخی از قاب ها ممکن است دارای حفره ها و جداکننده هایی روی سطح داخلی و خارجی خود باشند که باعث ایجاد تهویه و جلوگیری از داغ کردن دستگاه می شوند. برخی مدل های دیگر نیز دارای پد های حرارتی هستند که از ایجاد حرارت بالا جلوگیری می کنند.

نرخ انتقال داده یا ترنسفر ریت

این مورد، تا حد زیادی به مورد اول یعنی ورودی و خروجی مربوط می شود. سرعت انتقال داده ها یا ترنسفر ریت برحسب گیگابیت بر ثانیه محاسبه می شود. معمولا خروجی های USB-3 و USB-3.1 دارای ترنسفر ریت 10 گیگابیت بر ثانیه هستند. اما در این جا، سرعت ورودی نیز مطرح است که اگر بر اساس SATA بخواهیم بررسی کنیم، ممکن است در این سرعت انتقال، محدودیت هایی ایجاد کند. در مجموع بهترین عملکرد،کاور هاردهایی هستند که نرخ 10 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کنند.

جنس بدنه و دوام هارد باکس

جنس بدنه، فاکتوری است که تاثیر مستقیم بر قیمت باکس هارد دارد و مسلما، در کیفیت، دوام و ایمنی آن نیز تاثیر زیادی خواهد داشت. جنس بدنه این دستگاه، معمولا از فلز آلومینیوم یا پلاستیک است. چیزی که اهمیت دارد، کیفیت ساخت و دوام دستگاه است. همچنین توجه داشته باشید که هارد های اینترنال، حساسیت بسیار بالایی داشته و در مقابل ضربه، تکان خوردن شدید و رطوبت، ممکن است دچار مشکل شوند. پس حتما هنگام خرید باکس هارد اینترنال به اکستنرال مورد نظرتان، به جنس و کیفیت بدنه آن دقت کنید.

قیمت باکس هارد

فاکتور قیمت، معمولا در خرید هر ابزار و دستگاهی مطرح است! در مورد خرید قاب هارد نیز این فاکتور، اهمیت بسیار ویژه ای پیدا می کند. چرا که تکنولوژی معمولا ارزان نیست و در کنار آن، حساسیت دستگاه های مورد نظر نیز وجود دارد. از همین رو سعی کنید بودجه ای معقول برای خرید باکس هارد مورد نظر خود کنار بگذارید و از تهیه دستگاه های ارزان، متفرقه و بی کیفیت خودداری کنید. قیمت باکس هارد  معمولا به جنس بدنه، برند سازنده، تکنولوژی ساخت و اتصالات ورودی و خروجی بستگی دارد که با توجه به بودجه و نیاز خود، می توانید هزینه تقریبی خرید خود را برآورد کنید.

برند سازنده کاور هارد

حتما سعی کنید از برند های معتبر موجود در بازار استفاده کنید. همانطور که گفتیم، این کاور هارد، حساسیت بالایی داشته و باید تمامی استاندارد های لازم را داشته باشد. پس برای این که در آینده با مشکلات مختلفی مانند سوختن هارد و... مواجه نشوید، از برند های معتبر و محبوب استفاده  کنید. در ادامه این مقاله چند نمونه از بهترین و پرفروش ترین باکس هارد ها را به شما معرفی کرده ایم که متناسب با نیاز و بودجه خود، می توانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

قیمت باکس هارد چقدر است؟

فاکتور قیمت، معمولا در خرید هر ابزار و دستگاهی مطرح است! در مورد خرید قاب هارد نیز این فاکتور، اهمیت بسیار ویژه ای پیدا می کند. چرا که تکنولوژی معمولا ارزان نیست و در کنار آن، حساسیت دستگاه های مورد نظر نیز وجود دارد. از همین رو سعی کنید بودجه ای معقول برای خرید باکس هارد مورد نظر خود کنار بگذارید و از تهیه دستگاه های ارزان، متفرقه و بی کیفیت خودداری کنید. قیمت باکس هارد  معمولا به جنس بدنه، برند سازنده، تکنولوژی ساخت و اتصالات ورودی و خروجی بستگی دارد که با توجه به بودجه و نیاز خود، می توانید هزینه تقریبی خرید خود را برآورد کنید.

جنس بدنه باکس هارد از چیست؟

همانطور که پیش تر از این اشاره کردیم، عمده این دستگاه ها از آلومینیوم و پلاستیک فشرده ساخته می شوند که نوع آلومینیومی رایج تر است.

اهمیت و ضرورت استفاده از قاب هارد اینترنال چیست؟

هارد دیسک و حافظه SSD ظرافت بسیار بالایی در ساخت داشته و بسیار در برابر ضربه، نور، رطوبت و یا حتی یک دست خوردن ساده حساس هستند. حالا تصور کنید از چنین تکنولوژی  حساسی که البته قیمت بالایی هم دارد، بخواهید به صورت خارجی یا اکسترنال استفاده کنید! قطعا به یک دستگاه و محافظ نیاز پیدا خواهید کرد تا علاوه بر سهولت در استفاده، ایمنی هارد شما را تضمین کند.

تفاوت داک هارد و باکس هارد چیست؟

داک هارد، یک نمونه چند کاره باکس هارد محسوب می شود که می تواند برخلاف قاب هارد، چندین هارد را به صورت همزمان خوانش و پردازش کند. تفاوت عمده این دو دستگاه، در تعداد هارد های قابل پشتیبانی آن ها است. باکس هارد مخصوص یک دستگاه  طراحی شده است ولی داک هارد، دارای چندین پورت است که می توانید بیش از یک عدد هارد اینترنال را به راحتی به حافظه های جانبی اکسترنال تبدیل کنید.

نتیجه گیری 

بسیاری از افراد هستند که برحسب شغل، نیاز های شخصی یا شرایط خاص دیگر، نیاز به فضای ذخیره سازی بسیار بیشتری نسبت به حافظه داخلی کامپیوتر یا لپ تاپ خود دارند. مشاغلی مانند عکاسی، تدوین و ساخت موشن و تیزر و... که مدام درحال جابجایی فایل ها، حافظه و ذخیره فایل های جدید با حجم بالایی هستند، نیاز به یک حافظه جانبی خواهند داشت. از همین رو، به راحتی می توان با خرید انواع باکس هارد، یک هارد اینترنال قدیمی که روی سیستم یا لپ تاپ قبلیتان نصب بوده و دیگر به آن نیازی ندارید را، به یک هارد اکسترنال تبدیل کنید و هزینه های خود را کاهش دهید. این مقاله از چی بگیر، 0 تا 100 مسیر خرید باکس هارد، از شناخت و آشنایی با این دستگاه تا معرفی بهترین مدل های آن را برای شما تهیه کرده تا بتوانید در خرید خود، بهترین تجربه را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.