دستکش کار چیست؟راهنمای خرید بهترین دستکش ایمنی سال 2022

چگونه یک دستکش کار مناسب و باکیفیت خریداری کنیم؟

مهم‌ترین اصل برای انجام هر کاری رعایت نکات ایمنی مربوط به آن است. انواع وسایل و تجهیزات ایمنی برای به حداقل رساندن خطرات و محافظت افراد در حین کار طراحی شده‌اند که از مهم‌ترین انواع آن‌ها می‌توان به دستکش کار اشاره کرد. اگر قصد خرید یک دستکش صنعتی مناسب و باکیفیت را دارید، ما را در سایت چی بگیر همراهی کنید تا با انواع و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید.

دستکش کار چیست؟ و چه ویژگی‌هایی دارد؟

دستکش کار ازجمله لوازم ایمنی ضروری است که از دستان ما در برابر انواع خطرات احتمالی از قبیل اصطحکاک، ساییدگی، تماس‌های مضر بیولوژیکی و شیمیایی محافظت می‌کند. دستکش ایمنی به افراد این امکان را می‌دهد تا کار خود را به طور موثر و ایمن انجام دهند. به‌علاوه، احتمال آسیب‌دیدگی را تا 70 درصد کاهش می‌دهد. این محصولات در متریال‌های مختلفی از قبیل پارچه، چرم، پشم، لاتکس، لاستیک و یا فلز ساخته می‌شوند.

معرفی مناسب‌ترین دستکش کار ایمنی

اگر به دنبال یک دستکش صنعتی مناسب هستید، توصیه می‌کنیم به مدل‌های متنوعی که در ادامه برایتان معرفی می‌کنیم توجه کافی داشته باشید.

دستکش استاد کار کد I 291

مشخصات محصول
ابعاد25*8 سانتی متر
وزن 85 گرم
جنس لاتکس
ویژگی های محصول ضد لغزش
سه لایه با پوشش پنبه ای

دستکش کار او زد اس کد 9589

مشخصات محصول
ابعاد 12*19 سانتی متر
وزن40 گرم
جنس -کتان
-نخی
ویژگی‌های محصول -دارای لایه لاتکس اضافی روی قسمت انگشتان
-سایز 10

دستکش ایمنی مدل استاد کار پک 2جفتی

مشخصات محصول
ابعاد20*10 سانتی متر
وزن100 گرم
جنس - کتان
-نخی
-لاستیک
ویژگی های دستکشضد لغزش 

دستکش صنعتی کار مدل سه لایه

مشخصات محصول
ابعاد طول: 26
عرض: 15
ضخامت: 2 سانتی متر
وزن85 گرم
جنسلاتکس
ویژگی های دستکشضد لغزش
سه لایه با پوشش پنبه ای

دستکش صنعتی استاد کار مدل نیتریل

مشخصات محصول
ابعاد2*15*28
وزن100 گرم
جنس نیتریل
محیط دور کف دست279 میلی متر

دستکش کار فاکس کد 4121

 مشخصات محصول
ابعاد5*15*20 سانتی متر
جنس نخی
نیتریل
سایر توضیحاتمقاوم در برابر پارگی
ضد برش

دستکش صنعتی گیلان مدل ایمن کار M

مشخصات محصول
ابعاد1*11*31
وزن115 گرم
جنس لاتکس
محیط دور کف دست210 میلی متر
ویژگی های دستکش کارضدلغزش

دستکش ایمنی استاد کار کد 450

مشخصات محصول
ابعاد2*10*20 سانتی متر
وزن100 گرم
جنس- لاتکس
- نخی
محیط دور کف دست260 میلی متر

دستکش ایمنی استاد کار مدل ds53 کد 8566 بسته 6 عددی

مشخصات محصول
ابعاد2*8*20 سانتی متر
وزن50 گرم
جنسالیاف پنبه
محیط دور کف دست
254 میلی متر

دستکش ایمنی استاد کار کد O34

مشخصات محصول
ابعاد2*14*25 سانتی متر
وزن90 گرم
جنس- لاتکس
- نخی 
کحیط دور کف دست260 میلی متر


در ادامه بخوانید : کفش کار: خرید و قیمت 10 مدل کفش ایمنی و پوتین کار

انواع دستکش ایمنی و کاربرد آن‌ها

دستکش کار براساس جنس و کاربردشان در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هرکدام از آن‌ها ویژگی مخصوص به خود را دارند. برای یک خرید مناسب، دقیقا باید بدانید به چه نوع محصولی نیاز دارید. در واقع ماهیت کار، نوع دستکش کار مورد نیاز را مشخص می‌کند. ما در اینجا به شما در یک خرید بهتر کمک می‌کنیم.

دستکش کار ضد برش

دستکش کار ضد برش در دسته محصولات ایمنی قرار دارد و مناسب افرادی است که در محیط کاری خود با ابزارآلات تیز و برنده سروکار دارند. این دستکش‌ ها از ضخامت بالایی برخوردار بوده و از دست و انگشتان در برابر هرگونه آسیب و قطع ‌شدگی محافظت می‌کنند. در ساخت دستکش ضد برش از زنجیر ریز و بافت فولادی استفاده شده تا محافظت کاملی در برابر برش و پارگی ایجاد کند. استفاده از این کالا در مشاغلی مانند سنگ‌بری، تراشکاری، جوشکاری، قصابی و ... توصیه می‌شود.

دستکش کار ضد آب

دستکش کار ضد آب معمولا از لاستیک ساخته‌ شده اند. این نوع دستکش انعطاف‌پذیری بالایی دارند و از ورود آب و رطوبت به داخل دستکش جلوگیری می‌کنند. در بعضی از مدل‌های این محصولات، بر روی قسمت سر انگشتان از لایه‌های لاتکس اضافی استفاده شده تا محافظت بالایی ایجاد کند. این دستکش‌ها بیشتر مناسب مشاغلی هستند که با آب و انواع مایعات سروکار دارند مانند باغبانی، لوله‌کشی، نقاشی ....

دستکش کار چرمی

اگر به دنبال یک دستکش با ضخامت و لایه‌بندی مناسب هستید، دستکش کار چرمی را به شما توصیه می‌کنیم. یکی از ویژگی‌های منحصر‌به فرد این محصولات داشتن لایه عایق است و برای مشاغلی مانند جوشکاری که دائما در معرض جرقه و آهن‌آلات داغ هستند بسیار مناسب است. به علاوه، از دستان شما دربرابر سرما نیز محافظت می‌کند. دستکش‌های چرم معمولا از پوست گاو و بز ساخته می‌شوند. لازم‌به‌ذکر است که، این نوع دستکش‌ها خطر برق‌گرفتگی را کاهش داده و برای کارهای الکتریکی نیز استفاده می‌شوند.

دستکش کار برزنتی

ضخامت و کیفیت بالای دستکش کار برزنتی باعث شده تا برای استفاده در کارگاه‌های صنعتی، کارخانجات و کارهای ساختمانی مناسب باشد. این دستکش‌ ها احتمال آسیب به دست و خطر نقص‌عضو را کاهش می‌دهند. بعضی از مدل‌های این کالاها دربرابر حرارت مقاوم بوده و از دستان شما در برابر جرقه محافظت می‌کند. برخی دیگر دارای مواد ضد حریق هستند تا احتمال اشتعال دستکش را کاهش دهند.

دستکش کار ضد ضربه

اگر با انواع لوازم برقی و ماشین‌آلات سنگین کار می‌کنید یا مشغول ساخت‌وساز هستید، به دستکش هایی که در برابر انواع ضربه مقاوم هستند نیاز دارید. این دستکش ها ضدلغزش بوده و بر روی کف دست و بند انگشتان خود دارای بالشتک‌های مخصوصی هستند. این ویژگی به جذب ضربه‌های سنگین یا کاهش لرزش‌ ابزارهای برقی کمک می‌کند. به علاوه از ساییدگی، تاول‌زدن و یا کبودی دستان شما نیز جلوگیری می‌کند. 

معرفی بهترین برند دستکش صنعتی

نکات مهمی که قبل از خرید دستکش کار ایمنی باید به آن توجه کنید

قبل از خرید دستکش کار توجه به بعضی از نکات مهم باعث می‌شود تا یک انتخاب مناسب و آگاهانه‌ای داشته باشید. برخی از این موارد عبارتند از:

جنس دستکش کار

همان‌طور که در قسمت بالا ذکرشد، دستکش صنعتی در متریال‌های مختلفی از قبیل چرم، لاستیک، پارچه، لاتکس، پلی‌اتیلن و ... ساخته می‌شود. براساس نوع کار خود، جنس مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال دستکش های لاتکس انعطاف‌پذیری بالایی داشته و برای مصارف پزشکی مناسب هستند و یا اگر با مواد شیمیایی سروکار دارید دستکش های ضداسید گزینه مناسبی برای شما است.

سایز محصول

اندازه دستکش از نکات مهمی است که هنگام خرید باید به آن توجه کافی شود. سعی کنید دستکشی انتخاب کنید که کاملا اندازه دست شما باشد، در غیر این صورت، حرکات شما را محدود کرده و یا می‌تواند باعث آسیب‌های مختلفی از قبیل تاول و گرفتگی‌عضلات شود. جدول سایزبندی در انتخاب یک دستکش مناسب کمک زیادی به شما می‌کند.

سانتی متراینچسایز
187XS
207.5-8S
238.5-9M
259.5-10L
2810.5-11XL
3011.5-12XXL

توجه به علائم اختصاری بر روی دستکش ایمنی

بر روی هر مدل دستکش کار علائم اختصاری مخصوصی درج شده‌است که هرکدام از آن‌ها دارای معنای خاص و ویژ‌ه‌ای هستند. توجه به این موارد باعث می‌شود گزینه مناسبی را انتخاب کنید. برخی از این علائم عبارتند از:

نشانه اختصاری  توضیح علائم
EN421تست محصول در برابر عوامل میکروبی
EN511تست تحمل سرما
EN388تست دوام محصول در برابر برش
En388تست مقاومت دربرابر جریان برق
En407مقاومت محصول دربرابر آتش
En421مقاومت دربرابر مواد رادیواکتیو
EN374تست شیمیایی محصول

توجه به طراحی دستکش صنعتی 

اگر کارهایی مرتبط با فناوری انجام می‌دهید و یا در حین کار مرتب گوشی خود را چک می‌کنید، بهتر است از دستکش هایی استفاده کنید که دارای پدهای حساس به لمس در نوک انگشتان خود هستند. همچنین استفاده از دستکش های بدون انگشت نیز گزینه مناسبی است.

قیمت دستکش کار

قیمت دستکش ایمنی نسبت به جنس و کارآیی که دارند متغیر است. در حالت کلی، اگر به دنبال یک دستکش کار ارزان هستید می‌توانید از مدل های نخی و یا کتان که بر روی قسمت انگشتان دارای لاتکس هستند استفاده کنید.

سخن پایانی: مشاغل صنعتی و کارگاهی سزاوار یک‌جفت دستکش کاری باکیفیت هستند. این محصولات احتمال بروز خطر و آسیب را تا حدود زیادی کاهش می‌دهند. ما در این مقاله از وب سایت چی بگیر انواع دستکش ایمنی و ویژگی‌های هرکدام را به طور کامل شرح دادیم و 10 مدل از مناسب‌‌ترین انواع آن را معرفی کردیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید یک دستکش کاری مناسب  خریداری کنید.

بهترین برند دستکش ایمنی کدام است؟

در ساخت دستکش کار برندهای مختلفی فعالیت دارند که بعضی از آن‌ها بسیار معتبر و شناخته‌شده هستند. مثلا دستکش کار استاد کار نمونه‌ایی از مارک‌های معروف است که علاوه‌بر کیفیت مناسب، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای هم دارد.

ایمن‌ترین مواد برای ساخت دستکش صنعتی کدام است؟

چرم و لاستیک از جمله ایمن‌ترین مواد در ساخت دستکش کار محسوب می‌شوند. زیرا از دستان شما در برابر حرارت، سرما، الکتریسیته، سایش و اصطحکاک به خوبی محافظت می‌کنند. دستکش های ساخته شده با این مواد از بهترین محصولات موجود هستند.


دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.