اسپیکر JBL: کدام اسپیکر جی بی ال را باید بخرید؟

بهترین مدل اسپیکر jbl

JBL برندی است که باید به خاطر بهترین بلندگوهای بلوتوثی که به بازار عرضه می‌کند، یکبار هم که شده بررسی شود. در این مقاله از چی بگیر قصد داریم به بررسی بلندگوهای مختلف JBL موجود در بازار، تفاوت آنها، ویژگی‌هایی که ارائه می‌کنند و در نهایت، انتخاب بهترین اسپیکر JBL بپردازیم. حتی می‌خواهیم بهترین و ارزانترین اسپیکرهای این برند را به شما معرفی کنیم.

طبیعتا مدل‌های گران‌تر اسپیکرهای JBL ویژگی‌های بیشتری نسبت به همتایان ارزان‌تر خود دارند. به طور کلی، هر چه پول بیشتری بپردازید، باتری بزرگ‌تر می‌شود. در نتیجه نه تنها زمان بیشتری برای شارژ مجدد طول می‌کشد، بلکه این پتانسیل را به شما می‌دهد که تلفن یا تبلت خود را مستقیماً با بلندگو، شارژ کنید.

اسپیکر jbl flip 6 در مقابل JBL Filp 5: کدام بهتر است؟

بهترین مدل اسپیکر جی بی ال

بیایید با محبوب‌ترین بلندگو بی‌ سیم JBL شروع کنیم. JBL در ابتدای ماه سپتامبر، Flip6 که نوع ارتقاء یافته Flip5 است را معرفی کرد.

  • اسپیکر jbl flip 6 همان درایور مستطیل شکلFlip 5 که معروف به « Racetrack Speakers» هست را دارد، اما دارای یک تیوتر مجزا و دو رادیاتور (خنک‌کننده) غیرفعال است. این موارد احتمالا به آهنگ‌ها عمق و قدرت بیشتری می‌دهد. (ما می‌گوییم "احتمالا" زیرا هنوز فرصتی برای آزمایش Flip6 نداشته‌ایم. اما با توجه به اینکه نسل قبلی آن در بررسی JBL Flip5 پنج ستاره کسب کرده است، انتظار داریم امکانات بهتر و چشمگیرتری در اختیار کاربرانش قرار دهد.)
  • همچنین از نظر دوام ارتقاء کمی داشته و اکنون دارای رتبه IP67 است (Flip5، IPX7 بود). این بدان معناست که همان درجه ضد آب بودن Flip5 را دارد (قابلیت غوطه‌وری کامل در عمق یک متری آب به مدت 30 دقیقه)، در حالی که کاملاً ضد گرد و غبار است.
  • بلوتوث از نسخه 4.2 در Flip5 به 5.1 در Flip6  ارتقا یافته است. دارای همان ویژگی PartyBoost (که به شما امکان می‌دهد آن را به صورت بی‌سیم با سایر بلندگوهای JBL  -از جمله Flip5 - برای ایجاد صدای بلندتر متصل کنید) و همان 12 ساعت عمر باتری را دارد.
  • در نهایت، رنگبندی این مدل هم متنوع تر شده است. مدل Flip6 در رنگ‌های صورتی خاکی، خاکستری سنگی، آبی رودخانه‌ای، قرمز فیستا، آبی اقیانوسی، مشکی، سفید فولادی، سبز جنگلی و سایر رنگ‌ها عرضه می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره اسپیکر جی بی ال flip6 کلیک کنید.. 

مشخصات فنی JBL Flip 6JBL Flip 5
وزن1000 گرم540 گرم
نوع اتصالبی سیم/ بلوتوثبی سیم/ باسیم
منبع انرژیباتری باتری
PartyBoost (اتصال به اسپیکرهای دیگر)دارددارد
مقاومت در برابر آبمقاوم استمقاوم است.
عمر باتری12 ساعت10 ساعت 
بلوتوث 5.14.2
محدوده فاصله اتصال به بلوتوث 20 متر10 متر

JBL Charge5 در مقابل JBL Charge4 : بهترین اسپیکر های jbl

معرفی بهترین اسپیکر جی بی ال

انواع مدل‌های Flip به راحتی قابل حمل هستند. اما JBL بلندگوهای بلوتوثی بسیار بزرگتری مانند JBL Charge و JBL Xtreme هم تولید کرده است. احتمالا در آینده شاهد ابعاد متفاوتی از JBL Flip خواهید بود.

باتری مدل 5 JBL Charge جدیدترین محصول از سری Charge است. مانند نسل قبلی خود، دارای باتری قابل حملی است که توان شارژ موبایل یا تبلت شما را دارد. از نام آن هم مشخص است یک شارژر مناسب وسیله‌های الکترونیکی‌تان خواهد بود. 

باتری هیولای 7500 میلی آمپری آن، برای 20 ساعت گوش دادن به موزیک، آن هم بدون وقفه، خوب است. رتبه IP67 آن به این معنی است که هم می‌تواند در یک متری آب به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد و کاملاً در برابر گرد و غبار نیز مقاوم است.

 نمای بیرونی  5 JBL Charge نیز تغییر کرده، انتهای بدنه بیضی شکل آن، تقویت‌کننده لاستیکی کمی قوی‌تر دارد، در حالی که خود بلندگو 1 میلی‌متر بلندتر، 2 میلی‌متر عمیق‌تر، 3 میلی‌متر پهن‌تر و 5 گرم سنگین‌تر از مدل همتای قبلی خودش است.

بهبود در قطعات داخلی آن همچنان ادامه دارد. درایور بیس 52 x 90mm  چند میلی‌متر پهن‌تر از Charge4 است و یک تیوتر جدید 20 میلی‌متری نیز دارد. این واحدها (یعنی درایو بیس و تیوتر) هر دو دارای تقویت توان اختصاصی هستند. 30 وات برای ووفر و 10 وات برای هایز. همچنین بلوتوث 5.1 به جای 4.2 در Charge4 وجود دارد که به شما برد بیشتر و اتصال بی‌سیم قوی‌تری می‌دهد.

مانند مدل Flip ، به لطف حالت ویژگی PartyBoost ، JBL می‌تواند به صورت بی‌سیم به دیگر بلندگوهای JBL متصل شود (البته Charge4 این ویژگی را ندارد زیر از فناوری قدیمی Connect+ استفاده می‌کند).

می‌توانید آن‌ها را همگام‌سازی کنید تا همگی یک آهنگ را پخش کنند، یا آن را تقسیم کنید تا یکی از بلندگوها کانال سمت چپ و دیگری کانال سمت راست را کنترل کند تا توان بیشتری داشته باشید. با این روش می توانید تا 100 بلندگو را زنجیره ای به هم متصل کنید. طنینی که در هماهنگی با هم ایجاد می‌کنند را تصور کنید.

دو گوشی هوشمند یا تبلت می‌توانند همزمان به صورت بی‌سیم به Charge5 متصل شوند، بنابراین می‌توانید آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید (تا زمانی که آنها سلیقه موسیقیایی خوبی داشته باشند!). 

JBL Charge5 در رنگ‌های متنوعی ارائه می‌شود. پورت 3.5 میلی‌متری هدفون موجود در Charge4 روی هیچ اسپیکر دیگری دیده نمی‌شود. احتمالا JBL متوجه شده باشد که با این همه شکایت‌هایی که دریافت کرده، هیچ کس از طریق هدفون از این بلندگوها استفاده نمی‌کند.

هر دو Charge5 و Charge 4 در بررسی‌ها، پنج ستاره گرفتند، اما با ویژگی‌های اضافی، بدون توجه به کمی افزایش قیمت در این مدل جدید، Charge 5 را توصیه می‌کنیم.

مشخصات فنیJBL Charge 5JBL Charge 4
وزن 1500 گرم965 گرم
نوع اتصال بی سیم/ بلوتوث/ باسیمبی سیم / باسیم/ بلوتوث
مقاومت در برابر آبمقاوم است.مقاوم است.
منبع انرژی باتریباتری
توان خروجی 40 وات 30 وات 
PartyBoost (اتصال به اسپیکرهای دیگر)دارددارد
امکان استفاده به صورت پاوربانک وحود داردوجود دارد

JBL Xtreme3 و JBL Xtreme2: تفاوت بوم باکس 2 و 3

Xtreme طیف دیگری از بلندگو های بلوتوث بزرگتر JBL است که جدیدترین آنها Xtreme3 است. مدل بوم باکس با اندازه کوچکی که دارد، صدای فوق العاده‌ای ایجاد می‌کند. به دسته کوچکی که روی آن تعبیه شده با راحتی می‌توانید آن را حمل کنید. این مدل 100 وات قدرت دارد (در مقایسه با Xtreme2 که 80 وات بود)، اما صدای آن به طرز شگفت‌آوری لطیف است و هنگام پخش هیچ موزیکی احساس شنیدن صدای زمخت نخواهید کرد. 

پشت شبکه دو ووفر 7 سانتی‌متری برای فرکانس‌های پایین و دو تیوتر 20 میلی‌متری برای فرکانس‌های بلند قرار دارند، در حالی که در دو انتهای بلندگو یک رادیاتور (خنک‌کننده) باس غیرفعال درشت قرار گرفته که همراه با هر خط بیس با یک ارتعاش و ضربان خاصی دارد. در واقع آنها به طور کامل روی لبه اسپیکر دوخته شده‌اند. بدنه بیرونی آن هم طوری طراحی شده که اگر داخل استخر بیافتد یا وسط طوفان شن قرار بگیرد، بدون زره‌ای خرابی می‌توان اسپیکر Xtreme3 را از آن محیط خارج کرد. 

Xtreme3 از ویژگی‌های بیشتری نسبت به Charge5 برخوردار بوده و دستگیره حمل آن برای دوستداران موسیقی که دوست دارند در حال حرکت موزیک گوش بدهند، عالی است. اما Xtreme2 با قیمت پایینتری در بازار عرضه می‌شود. بنابراین اگر ویژگی‌های مدل Xtreme2 شما را راضی می‌کند، پس خریدتان را قطعی کنید.

مشخصات فنی Xtreme3Xtreme2
وزن 200 گرم 197 گرم
نوع اتصالباسیم/ بی سیم/ بلوتوثباسیم/ بی سیم/ بلوتوث
توان خروجی اسپیکر100 وات80 وات
مقاومت در برابر آبمقام است.ضد آب است.
PartyBoost (اتصال به اسپیکرهای دیگر)داردندارد.

کدام مدل اسپیکر جی بی ال ارزان تر است؟ مقایسه اسپیکر های jbl

JBL Go3 و JBL Go2 ارزان‌ترین بلندگوهای JBL

آیا مدل کوچکتر و ارزان‌تری می‌خواهید؟ JBL Go مقرون به صرفه‌ترین بلندگوی این شرکت است.

JBL Go3 جدیدترین مدلی است که امسال عرضه شد، در حالی که JBL Go2 در سال 2019 به بازار آمد.

مشخصات فنی JBL GO 3JBL GO 2
وزن 209 گرم165 گرم
نوع اتصالبلوتوثباسیم/ بی سیم/ بلوتوث
مقاومت در برابر آبمقاوم است.مقاوم است.
برد بی سیم 40 متر21 متر
عمر باتری5 ساعت 5 ساعت 
بلوتوث 5.14.1

تفاوت JBL Go3 و JBL Go2چیست؟

مدل 3 تغییرات اساسی در طراحی داشته و شبکه فلزی مدل قدیمی با پارچه پوشانده شده است. اگرچه هنوز هم یک اسپیکر کوچکی است، اما تقریباً 1 سانتی‌متر ضخیم‌تر و 30 گرم سنگین‌تر از مدل قبلی خود شده و گردتر هم به نظر می‌رسد.

یک حلقه آکورد جدید نیز وجود دارد، درگاه USB-C تازه روی آن تعبیه شده، اما در عین حال ضد گرد و غبار و همچنین ضد آب است (Go2 تنها مورد دوم را دارد). همچناز طرف دیگر شاخص توان LED، Go2 را از دست داده است.

پنل‌های لاستیکی تقویت‌شده جدیدی برای محافظت از دستگاه طراحی و استفاده شده و پورت 3.5 میلی متری Go2 برای اتصال کابل گوشی و میکروفون بلندگو حذف شده‌اند.

همه‌چیز در داخل اسپیکر هم تغییر کرده است. بلوتوث 5.1 به صورت استاندارد به جای 4.1 ارائه می‌شود که برد بی‌سیم را از 21 متر به 40 متر افزایش داده و قدرت آن تا 4.2 وات است. عمر باتری تغییر نکرده و همچنان همان 5 ساعتی است که مدل Go2 داشت. هنوز هم 2.5 ساعت طول می کشد تا آن را به طور کامل شارژ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
اسپیکر (بلندگو) قیمت انواع اسپیکر (بلندگو)