دور فرمان: خرید و قیمت جدیدترین مدل روکش فرمان چرم (اسپرت)

راهنمای خرید بهترین دور فرمان موجوود در بازار

یکی از پراستفاده ترین قسمت‌های خودرو که مدام با دستان شما در تماس است، فرمان خودرو است. پس چه بهتر که با یک تیر دونشان بزنید! یعنی علاوه بر رانندگی لذت بخش تر، فرمان خود را نیز در برابر سایش، آلودگی، پوسیدگی و نور مستقیم آفتاب نیز محافظت کنید. یکی از دغدغه های اصلی افرادی که خودروی نو خریده‌اند، جلوگیری از کهنه شدن اجزای آن است. پس با خرید یک بار دور فرمان ماشین یا همان روکش فرمان خودمان، خیال خودتان را برای همیشه راحت کنید. در مقاله امروز از چی بگیر، یاد می‌گیرید که چطور بهترین روکش فرمان ماشین را برای فرمان خودروی خود انتخاب کنید. پس از ادامه مطلب غافل نشوید.

انواع مختلف دور فرمان ماشین

قیمت انواع دور فرمان دوختنی و حلقه ایی

روکش غربیلک فرمان را از نظر نوع استفاده و نصب روی فرمان، به دو نوع کلی زیر تقسیم بندی کرد:

انواع دور فرمانویژگی ها

دور فرمان دوختنی

  • این مدل، رایج ترین و محبوب‌ترین مدل روکش است که به صورت کاملا فیکس روی فرمان شما نصب می‌گردد. زمانی که شما این مدل را خریداری می‌کنید، کنار آن سوزن و نخ مخصوص دوخت نیز دریافت می‌کنید که به راحتی می‌توانید آن را دور فرمان خود  بدوزید. دوخت و ساخت این مدل نیز به گونه ای است که کاملا دور فرمان شما ثابت شده و هیچ لغزش و تکان خوردنی ندارد.

دورفرمان حلقه ای یا آماده

این نوع دور فرمان، به صورت آماده و حلقه ای ساخته شده و نیازی به دوخت ندارد. شما به سادگی می‌توانید این نوع روکش فرمان را بدون نیاز به دوخت دور فرمان بیاندازید. این مدل معمولا دارای یک روکش داخلی لاستیکی است که جنس رویی، بر روی آن دوخته شده است.

انواع روکش خودرو از نظر جنس

روکش فرمان از نظر جنس نیز، ممکن است از متریال های گوناگونی ساخته شده باشد که می‌توانید متناسب با طرح داخل خودرو، سلیقه و قیمت دور فرمان مد نظرتان، گزینه مناسب را انتخاب کنید. انواع مختلف روکش را از نظر جنس می‌توانیم به صورت زیر معرفی کنیم:

انواع روکش فرمان از نظر جنسویژگی ها

دور فرمان چرم

این مدل، معمولا از جنس چرم طبیعی یا چرم مصنوعی تهیه و تولید می‌شود و دارای زیبایی، درخشش و جذابیت خاصی است. شما می‌توانید با توجه به طرح و رنگ تودوزی و جلوداشبورد خودروی خود، از انواع گوناگون این جنس خریداری کنید.

دور فرمان سیلیکونی (پلاستیکی)

روکش های پلاستیکی یا دور فرمان سیلیکونی نیز یکی دیگر از انواع رایج روکش ها هستند که در طرح ها و مدل های بسیار متنوعی  تولید و می‌شوند.
روکش های سیلیکونی به راحتی نصب می‌شوند، چسبندگی مناسبی دارند و از فرمان شما در برابر رنگ پریدگی محافظت می کنند. این نوع روکش فرمان خودرو در رنگ های متنوعی یافت می شود.

دورفرمان پارچه ای

یکی دیگر از متریال های رایجی که در ساخت این نوع روکش ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، پارچه است که  در رنگبندی های متنوعی ساخته می شود. پارچه‌ها معمولاً عرق‌گیر، لغزنده و نرم هستند. جیر یک ماده رایج برای پوشش های پارچه ای است.

روکش فرمان کد 16



قطر
37 سانتی متر
وزن
210 گرم
جنس
چرم مصنوعی

دورفرمان دوختنی چرم پاسیکو مدل Bugatti مشکی



قطر
36 سانتی متر
وزن
200 گرم
جنس
چرم مصنوعی

دور فرمان کد 11



قطر
37 سانتی متر
وزن
320 گرم
جنس
چرم مصنوعی

روکش فرمان طرح زیگزاگ مدل Mhr-16



قطر
35  سانتی متر
وزن
200 گرم
جنسچرم مصنوعی

دور فرمان اچ آر مدل 10810901



قطر
38 سانتی متر
وزن
210 گرم
جنس
چرم مصنوعی - پلاستیکی
سایر توضیحات
نصب بسیار آسان، جلوگیری از تعریق و لغزش دستان، مقاوم در برابر پوسیدگی و تابش خوردشید

روکش فرمان مدل SHC50



قطر
38 سانتی متر
وزن
300 گرم
جنس
چرم مصنوعی

روکش فرمان سون مدل MEH/BLR



قطر
50 سانتی متر
وزن
250 گرم
جنس
چرم مصنوعی

روکش فرمان تاج آریان مدل پشمالو به همراه بالش و روکش ترمز دستی و کمربند و دنده و جاسوییچی



قطر
40 سانتی متر
وزن
1.3 کیلوگرم
جنس
پلی استر
سایر توضیحات
یک ست زیبا از روکش فرمان و سردنده به صورت فانتزی

روکش فرمان تاج آریان مدل panda به همراه روکش دنده و ترمز دستی



قطر
40 سانتی متر
وزن
300 گرم
جنس
پلی استر

روکش فرمان مدل سون



قطر
37 سانتی متر
وزن
260 گرم
جنس
چرم مصنوعی

روکش فرمان مدل 1982 به همراه سر دنده و گردگیر دنده و کاور ترمز دستی



قطر روکش
38 سانتی متر
جنس بدنه
چرم
سایر توضیحات
ست روکش فرمان و سردنده متناسب با انواع خودرو

روکش فرمان مدل 1982 به همراه سر دنده و گردگیر دنده و کاور ترمز دستی



قطر
40 سانتی متر
جنس
چرم
سایر توضیحات
ست سردنده و روکش فرمان متناسب با انواع خودرو - مناسب برای مدل های مختلف سمند

مزایای استفاده از دور فرمان ماشین

خرید و قیمت انواع دور فرمان باکیفیت و فانتزی

استفاده از دور فرمان خودرو را می‌توان از زوایای مختلفی بررسی کرد. اولین موردی که می‌توان در این زمینه بیان کرد:

 زیبایی و جلوه بخشیدن به فرمان و خودروی شما است. انتخاب طرح و رنگ و جنس آن نیز، روی شناخت شما تاثیر زیادی خواهد داشت. به طور مثال اگر شما فردی رسمی و اهل نظم و انظباط هستید، می‌توانید با خرید روکش فرمان چرم با رنگ‌های گرم، این حس را درون خودروی خود نیز، القا کنید. همچنین شما می‌توانید برای طرح بندی بهتر خودروی خود، از ست روکش فرمان و سردنده استفاده کنید.

در روز های گرم و آفتابی تابستان، فرمان خودروی شما، در معرض آسیب جدی است. ممکن است حرارت خورشید با برخورد به شیشه ماشین چندین برابر شده و باعث از بین رفتن رنگ فرمان، پوسیدگی و یا حتی آب شدن و تغییر فرم فرمان شود. در چنین موقعیتی نیز دورفرمان ماشین بهترین گزینه برای جلوگیری از چنین آسیبی است. با انتخاب یک روکش فرمان اسپرت یا چرم با جنس و کیفیت بالا، به راحتی می‌توانید از غربیلک فرمان خودروی خود دربرابر چنین آسیب هایی محافظت کنید.

علاوه بر همه این موارد، هنگام رانندگی و چرخاندن فرمان، حس بسیار خوبی داشته و رانندگی برای شما لذتبخش می‌شود.

معیارهای چی بگیر برای خرید روکش فرمان درجه یک

چطور یک دور فرمان خوب بخریم + قیمت روز

خرید دور فرمان خودرو نیز همانند بسیاری از لوازم جانبی دیگر خودرو، نیازمند توجه به نکاتی است که نمی‌توان نادیده گرفت.  در مقاله امروز از چی بگیر، یاد می‌گیرید که چطور بهترین روکش فرمان ماشین را برای فرمان خودروی خود انتخاب کنید. پس از ادامه مطلب غافل نشوید.تا این جای مقاله، با مزایای استفاده از روکش و انواع مختلف آن آشنا شدیم. حالا مهم ترین نکاتی را که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه کنید را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید بهترین گزینه را برای فرمان خودروی خود انتخاب کنید.

انتخاب رنگ و طرح مناسب روکش

انتخاب طراحی، رنگ بندی و دوخت این وسیله، تا حد بسیار زیادی به نوع خودرو، تودوزی، رنگ و طرح داشبورد و فرمان و در کل طراحی خودرو دارد. در ابتدا این موارد را مورد توجه و بررسی قرار داده و متناسب با آن، گزینه ای را انتخاب کنید که با طرح بندی خودروی شما ست شود.

برخی از انواع روکش ها نیز در بازار وجود دارد که بسیار زیبا بوده و از آن ها به عنوان روکش فرمان فانتزی یاد می‌شود. علاوه بر آن، انواع روکش فرمان اسپرت نیز در بازار وجود دارد که باتوجه به سلیقه خود، می‌توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

نوع دوخت و نصب بر روی فرمان

گزینه دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، نوع دور فرمان است. با توجه به شرایط و نیاز خود، می توانید از دور فرمان آماده یا حلقه ای و روکش فرمان چرم دوختی  استفاده کنید. این کاملا بستگی به سلیقه شما دارد.

محافظت در برابر آسیب دیدگی و سوختگی تابش آفتاب

این گزینه تا حد زیادی بستگی به کیفیت و مرغوبیت مدلی دارد که انتخاب می ‌کنید. هنگام خرید روکش، سعی کنید گزینه ای  را انتخاب کنید که از متریال بسیار باکیفیت ساخته شده و مقاومت بسیار بالایی در برابر تابش خورشید و آفتاب سوختگی داشته باشد. اگر محصول انتخابی شما، کیفیت بالایی نداشته باشد، قطعا در آینده شاهد پوسیدگی دورفرمان خود خواهید بود.

قیمت دور فرمان

قیمت روکش فرمان نیز از عواملی است که قبل از خرید خود، باید به آن توجه کنید. مدل های چرم طبیعی معمولا قیمت بالاتری نسبت به سایر جنس های روکش دارد و در مقابل، یکی از انواع مرغوب است. زمانی که قصد خرید را دارید، فریب قیمت های پایین در ازای دریافت روکش های باکیفیت را نخورید. سعی کنید قیمت دور فرمان معقول و مناسبی را بیابید که علاوه بر کیفیت، مقرون به صرفه نیز باشد.

و در ادامه این مطلب، چند نمونه از انواع روکش فرمان را برای بررسی و خرید به شما معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید مشخصات و مدل  های این موارد را بررسی کرده و با توجه به تمامی نکاتی که قبل تر به آن ها اشاره کردیم، برای خرید خود نتیجه گیری نهایی را انجام دهید.

خرید ست روکش فرمان و سردنده

یکی از گزینه هایی که در بازار موجود است، خرید یک ست بسیار زیبای روکش و سردنده است که می‌تواند زیبایی و جذابیت داخل خودروی شما را چندبرابر کند. ست هایی وجود دارند که به صورت پکیج یک یا چند روکش و سردنده عرضه می‌شوند و قیمت به صرفه ای نیز دارند. در ادامه چند نمونه از بهترین مدل های این ست را به شما معرفی می‌کنیم.

سخن آخر

فرمان خودرو، یکی از قسمت هایی است که بیشتر در معرض تخریب و پوسیدگی قرار گرفته و محافظت از آن، در زیبایی ظاهری و سلامت خودرو بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله از چی بگیر، سعی کردیم تا شما را با انواع  مختلف روکش فرمان ماشین را آشنا  کرده و نکات مهمی را که برای خرید آن باید بدانید را به شما آموزش دهیم تا بهترین گزینه را برای خرید خود انتخاب کنید.

بهترین جنس برای روکش فرمان کدام است؟

در بین روکش های موجود در بازار، معمولا روکش فرمان چرم از کیفیت و مقاومت بسیار بالاتری نسبت به سایر مدل ها دارد. علاوه بر زیبایی این نوع، مقاومت در برابر پوسیدگی، آفتاب زدگی و رنگ رفتگی نیز از ویژگی های روکش چرمی به حساب می‌آید.

آیا روکش فرمان خودرو باعث آسیب فرمان می‌شود؟

روکش فرمان، فرمان شما را خراب نمی کند. در واقع از فرمان شما محافظت می کند. به دلیل اصطکاک کف دست راننده که روی فرمان فشار می آورد، مواد روی فرمان می توانند شروع به ساییدگی کنند. روکش فرمان به عنوان نوعی بافر بین دستان شما و چرخ عمل می کند. این باعث می شود که آنها چیزی فراتر از یک دکوراسیون ماشین باشند

ساده ترین راه برای نصب روکش فرمان خودرو چیست؟

ابتدا روکش را روی فرمان خود قرار داده و آن را با قدرت به دور غربیلک فرمان  بکشید تا به هم برسد. سپس لبه ها را روی هم قرار دهید و نخ سوزنی که داخل پکیج قرار گرفته است را آماده کنید. شما می‌توانید به روش ها و مدل های مختلف دوخت دور فرمان را شروع کنید که کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. معمولا روی روکش، کوک هایی وجود دارد که نخ را از بین آن ها باید عبور داده و تا حد ممکن، آن ها را محکم کنید تا روکش محکم شود.

آیا روکش فرمان، در ابعاد و اندازه های استاندارد جهانی طراحی و ساخته می‌شوند؟

در مجموع به طور کلی می‌توان گفت که ساخت این نوع روکش ها، در ابعاد و اندازه های ثابت و مشخص (عموما 15 اینچ) طراحی و ساخته می‌شوند. زیرا ابعاد فرمان خودرو ها نیز از چنین استانداردی تبعیت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.