لباس نوزاد: راهنمای خرید و قیمت لباس نوزادی دخترانه و پسرانه

راهنمای کامل خرید لباس نوزاد

خرید لباس نوزاد برای والدینی که به تازگی صاحب فرزند می‌شوند، جذابیت خاصی دارد. اگر می‌خواهید اولین فرزند خود را به دنیا بیاورید و برای خرید سیسمونی و لباس نوزادی تجربه ندارید، نیاز به کسب اطلاعات دارید. جهت دریافت این اطلاعات می‌توانید در سایت چی بگیر همراه ما باشید تا نکات کلیدی قبل از خرید را بیاموزید.

ست نوزاد توسط برند‌های مختلف ایرانی و خارجی تولید و به بازار عرضه می‌شود. در ادامه به معرفی 10 مدل از بهترین و با کیفیت‌ترین لباس نوزادی می‌پردازیم.

مشخصات
جنسپنبه
آستینبلند
مورد استفادهاسپرت - روزمره - مهمانی
کشور تولید کنندهایران
کشور مبدا برندایران
سایز0 تا 3 ماه

مشخصات
جنس پنبه
ویژگی‌های بهداشتی و سلامتبدون BPA
شامل تن‌پوش، حول کلاه‌دار، لیف، پاپوش و پیشبند
قابلیت شستشوشستشوی دستی
توسط ماشین لباسشویی
قابل استفاده در سنینبدو تولد تا یک سالگی
سایر توضیحاتالیاف این ست از 90 درصد پنبه و 10 درصد پلی‌استر است
قابلیت جذب رطوبت بالا
ضد حساسیت
رنگقرمز - آبی - صورتی - سرمه‌ای - خاکستری - طلایی - زرشکی - کرم - طوسی - آبی روشن - صورتی روشن - طوسی روشن - جگری

مشخصات
جنسنخ
آستینکوتاه
مورد استفادهروزمره - مهمانی
سایز0 تا سه ماه  
3 تا 6 ماه
6 تا 9 ماه

مشخصات
جنسنخ
آستینکوتاه
مناسب به عنوانلباس راحتی
سایز9 تا 12 ماه

مشخصات
جنسپلی‌استر - نخ
آستینبلند
مناسب به عنوانلباس راحتی
شاملپیراهن آستین بلند و کوتاه، رکابی، شلوا و شورت عینکی
قابلیت نگهداری و شستشوماندگاری این ست در صورت شستشوی دستی بیشتر است
شستشو با ماشین لباسشویی در دمای پایین انجام شود.
کشور تولید کنندهایران
سایز6 تا 9 ماه

مشخصات
جنسنخ
سایز1 تا 3 ماه

مشخصات
جنسنخ - پنبه
آستینبلند
مورد استفادهروزمره - مهمانی
سایر توضیحاتاین ست شامل یک بادی، یک قنداق و بند قنداق، دو تیشرت آستین کوتاه یقه گرد، یک بلوز آستین بلند یقه گرد، یک شلوار ساده و یک شلوار جوراب‌دار، یک شورت عینکی، یک تاپ یقه گرد، دو کلاه بند‌دار، دو دستکش، دو  جوراب، یک پیش‌بند، یک ناف‌بند و یک دستمال سر است
نحوه نگهداری شستشوشستشوی این ست توسط ماشین لباسشویی در دمای 30 درجه سانتی‌گراد انجام شود
با دمای متوسط اتوکشی شود
از سفید‌کننده استفاده نشود
کشور تولید کنندهایران
سایز0 تا 3 ماه

مشخصات
جنستریکو
آستینکوتاه
مورد استفادهروزمره - مهمانی
سایز18 تا 24 ماه

مشخصات
جنسالیاف نخی - پنبه - تریکو - کتان
آستینبلند
مورد استفادهاسپرت - مهمانی - روزمره
سایر توضیحاتکیفیت و دوخت عالی
ضد حساسیت
فوق العاده لطیف
کشسان بودن البسه
نگهداری و شستشوشستشو این ست در دمای زیر 30 درجه سانتی‌گراد انجام شود
کشور تولید کنندهچین
سایز3 ماه

مشخصات
جنسدورس
آستینبلند
مورد استفادهروزمره - مهمانی
سایز6 تا 9 ماه
9 تا 12 ماه


در ادامه بخوانید : سرهمی نوزاد: خرید و قیمت سرهمی نوزادی دخترانه و پسرانه

معیارهای چی بگیر برای خرید لباس نوزاد

خرید لباس نوزادی دخترانه

خرید لباس نوزادی باید با آگاهی کامل انجام شود. برای دریافت اطلاعات در ادامه به نکات اشاره شده توجه کنید.

هنگام خرید لباس نوزادی دخترانه و پسرانه به جنس آن دقت کنید

انتخاب جنس ست نوزاد از اهمیت زیادی برخوردار است و خرید جنس نامرغوب ممکن است به پوست کودک آسیب برساند. در بین انواع لباس نوزادی جنس نخ پنبه‌ای در برابر شستشو مقاومت بالایی دارد، نرم و لطیف است و برای پوست نوزاد حساسیت ایجاد نمی‌کند. موقع خرید حتما برچسب روی لباس را بخوانید و درصد نخ و پنبه آن را مطالعه کرده و بعد تصمیم به انتخاب بگیرید.

توجه به سایز لباس نوزاد

نوزادان از بدو تولد تا دوسالگی خیلی سریع رشد می‌کنند و به همین دلیل سایز لباس‌هایشان مدام در حال تغییر است. حتما لباسی را خریداری کنید که نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد باشد. اما تا قبل سه ماه یک دست لباس بیرون کافی است و برای سه ماهه اول چند دست لباس نوزادی سایز صفر خریداری کنید.

راحتی لباس نوزاد را در نظر بگیرید

اندام‌های نوزاد تازه متولد شده حساس و آسیب پذیر است. پس باید لباسی انتخاب کنید که هنگام پوشاندن و درآوردن آن فرزند عزیزتان احساس راحتی داشته باشد. پیراهن نوزادی انتخابی شما باید در قسمت یقه یا روی سرشانه دکمه داشته باشد. همچنین سایز آستین‌های لباس باید متناسب باشد تا موقع پوشاندن نوزادتان راحت باشد. سرهمی یا شلواری که می‌خرید بهتر است جای پوشک داشته باشد تا بدن نوزاد در آن آزاد باشد. 

لباس یقه بسته و هودی نخرید

از خرید هودی و لباس یقه بسته برای نوزاد جدا خودداری کنید. چرا که این مدل لباس‌ها به دلیل یقه تنگی دارند باعث عدم تنفس پذیری بدن نوزاد شده و پوشاندن و درآوردنشان موجب رنجش آن‌ها می‌شود. به دلیل تماس داشتن یقه هودی با چانه نوزاد احساس می‌کند که زمان شیر خوردنش است و مدام به دنبال پستانک یا مادرش می‌گردد.

ست نوزاد مناسب فصل بخرید

با توجه به سرعت رشد نوزاد پیش بینی کنید لباس انتخابی‌تان در فصل جاری مناسب او باشد. پیراهن بافت و جوراب‌شلواری لباس نوزاد دخترانه شیک به حساب می‌آید و مناسب فصول سرد است. تیشرت و سویشرت شلوار به عنوان لباس نوزاد پسرانه در فصل پاییز انتخاب مناسبی است. در فصول گرم نیز تیشرت و شلوارک برای نوزاد دختر و پسر لباس خنک و راحتی است. 

لباس‌ نوزاد را کمی جلو‌تر از سن بخرید

خرید لباس نوزاد جدید پس از به دنیا آمدن او ممکن کمی دشوار باشد. از طرفی سرعت رشد نوزاد باعث می‌شود که لباس‌ های او خیلی زود کوچک شود و شما بخواهید به سراغ سایز بزرگ‌تر بروید. بنابراین بهتر است لباس های نوزاد را کمی جلوتر بگیرید تا در صورت تعویض بتوانید لباس با اندازه مناسب به او بپوشانید.

لباس نوزاد را طوری انتخاب کنید که برای هر دو جنس مناسب باشد

راهنمای خرید ست لباس نوزاد دخترانه و پسرانه

معمولا بعضی والدین برای خرید لباس نوزاد پسر به سراغ رنگ آبی می‌روند و رنگ صورتی را به عنوان لباس نوزاد دختر مناسب می‌دانند. اما اگر قصد دارید بعد از چند سال فرزند دیگری به دنیا بیاورید بهتر است لباس unisex انتخاب کنید که در صورت تمیز ماندن لباس قابل استفاده بوده و مقرون به صرفه باشد. این رنگ‌ها شامل سفید، طوسی، کرم، سبز نعنایی، سرمه‌ای و نارنجی است.

لباس نوزاد را قبل از استفاده بشویید

برخی از برند‌های تولید لباس نوزاد به خاطر ایستایی و جلوگیری از چروک شدن لباس از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند. به خاطر حساس بودن بدن نوزاد و جلوگیری از بیماری پوستی بهتر است پس از خرید و قبل از استفاده لباس او را بشویید.

نحوه شستشوی لباس نوزاد به چه صورت است؟

نوزاد ممکن است به دلیل ریختن آب دهان، غذا خوردن و یا دیر عوض کردن پوشک لباس خود را کثیف کنند و شاید در طول روز چند بار نیاز به تعویض لباس داشته باشند. پس بهتر است جنس لباس در برابر شستشوی زیاد مقاوم باشد و لکه‌ها به آسانی از بین بروند. بعضی از لباس‌ های نوزاد امکان شستشو با ماشین لباسشویی دارد اما بعضی دیگر فقط به صورت دستی قابل شستشو هستند. برای اطلاع بیشتر به برچسب روی لباس در مورد نحوه شستشو دقت کنید.

یک نوزاد تازه متولد شده به چند لباس نوازدی سایز صفر نیاز دارد؟

برای راحتی فرزندتان لازم است محض اطمینان دو دست لباس نوزادی سایز صفر همراه خود داشته باشید. این ست شامل دو بادی، شلوار و پیراهن، یک عدد ناف‌بند، پتو، کلاه، جوراب، دستکش به همراه یک بسته پوشک است.

لباس خواب نوزاد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

لباس خواب برای نوزاد معمولا در فصل تابستان استفاده می‌شود. به این دلیل که در فصول گرم بدن نوزاد خیلی سریع هم‌ دمای محیط می‌شود، بهتر است لباس نازک و سبک به نوزاد خود بپوشانید تا در خواب احساس راحتی داشته باشد.

قیمت لباس نوزادی در بازار چگونه است؟

قیمت لباس نوزادی به برند، جنس پارچه لباس، سایز و تعداد تکه لباس بستگی دارد. برای خرید لباس نوزادی جدید می‌توانید نمونه‌های معرفی شده بالا را مشاهده کنید و یا در سایت دیجی کالا جستجو کنید. همچنین می‌توانید برای خرید حضوری سراغ فروشگاه‌های معتبر لباس نوزاد بروید.

لباس نوزاد پسر و دختر شامل چند تکه است؟

یک ست نوزاد کامل شامل یک قنداق، یک بند قنداق، دو تیشرت آستین کوتاه، یک بلوز آستین بلند، یک شلوار ساده و یک شلوار جوراب دار، یک شورت عینکی، یک تاپ یقه گرد، دو کلاه بند دار، یک جفت دستکش، یک جفت جوراب، یک پیش‌بند، یک ناف‌بند و یک دستمال سر است. البته تعداد ست ممکن است نسبت به تعداد موارد گفته شده متفاوت باشد.

سخن پایانی:

ما در سایت چی بگیر به معرفی انواع لباس نوزادی دخترانه و پسرانه پرداختیم و به نکات مهم قبل از خرید اشاره کردیم. در ادامه به سوالات احتمالی شما در مورد ست نوزاد پاسخ دادیم. همان‌طور که می‌دانید لباس نوزاد در مقایسه با لباس بزرگسال کمی گران‌تر است. می‌توانید با مطالعه مطالب این صفحه و نسبت به سن نوزاد دلبندتان و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، ست نوزاد را انتخاب و خریداری کنید. از شما خواهشمندیم پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را با ما در میان گذاشته و لینک این صفحه را برای علاقه‌مندان بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.