دندان گیر: خرید و قیمت بهترین نوع دندانگیر نوزاد

هر آنچه که باید در مورد دندان گیر نوزاد بدانید

زمان رویش دندان نوزادان یکی از حساس‌ترین دوران برای آن‌ها و والدینشان محسوب می‌شود. هنگامی که دندان‌ها به لثه فشار وارد می‌کند باعث افزایش ترشح بزاق می‌شود. در چنین موقعیتی نوزاد شما کلافه و بی‌قرار می‌شود. از این جهت دندان گیر نوزاد بهترین وسیله برای تسکین درد نوزاد و کمک به درآمدن سریع دندان‌های او به حساب می‌آید. برای آشنایی با انواع دندانگیر و زمان مناسب استفاده از آن، تا پایان این مقاله در سایت چی بگیر همراه ما باشید.

چرا باید از دندان گیر کودک استفاده کنیم؟

  • درد و ناراحتی ناشی از دندان درآوردن را کاهش می دهد.
  • راهی ایمن و مناسب برای رشد کودک و برای کشف دنیای کودک را فراهم می کند.
  • به رشد قدرت در فک، زبان و گونه ها کمک می کند که برای غذا خوردن ضروری است.
  • آگاهی حسی را بهبود می بخشد به حساسیت زدایی رفلکس کمک می کند، به کودک کمک می کند تا انواع غذاها را برای جویدن و بلعیدن کنترل کند. 

انواع دندانگیر نوزاد

در حال حاضر دندان گیر ها طوری طراحی می‌شوند که علاوه بر بازی، به آرام کردن درد لثه نوزاد کمک کرده و همچنین باعث تقویت حواس کودکان و هماهنگی دست و چشم آن‌ها می‌شوند. در ادامه این مقاله از چی بگیر با انواع آن‌ها آشنا خواهید شد.

دندان گیر سیلیکونی

سیلیکون به خاطر بافت پلاستیکی و نرمی که دارد برای ساخت اسباب‌بازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. دندانگیر سیلیکونی انعطاف‌پذیر است، قابلیت شستشو دارد و فاقد مواد سمی PBA است و به همین دلیل خطری برای نوزادان ایجاد نمی‌کند.

دندان گیر انگشتی

این دندانگیر هم جنس سیلیکونی دارد و برای کاهش التهاب درد لثه مورد استفاده نوزادان قرار می‌گیرد. قبل از طراحی دندان گیر انگشتی، مادران به کمک انگشت خود، دندان درد نوزادان را تسکین می‌دادند که این کار از لحاظ بهداشتی مناسب نبود. این مدل دندان گیر دارای پرز‌های نرم و سیلیکونی بوده و علاوه بر کاهش خارش شدید لثه، کمک به رشد درست دندان‌ها و استحکام آن‌ها می‌کند. 

دندان گیر انگشتی همچنین وسیله‌ی مناسبی در جهت آشنایی نوزادان با مسواک به شمار می‌آید و استفاده از آن بعد مصرف قطره آهن برای جلوگیری از سیاه شدن دندان‌ها توصیه می‌شود.

دندان گیر چوبی

این نوع دندانگیر از چوب کاملا طبیعی ساخته شده و بدون هرگونه مواد مضر است. دندان گیر چوبی طوری طراحی شده که لبه تیز و زاویه‌دار ندارد و هیچ خطری برای نوزادان ایجاد نمی‌کند. 

اندازه این دندان گیر کوچک است و به راحتی در دستان نوزادان جای می‌گیرد. دندان گیر چوبی در طرح حیوانات و یا اشکال هندسی بوده و بعضی از آن‌ها دارای آویز‌هایی هستند که صدایی شبیه به جغجغه دارند.

معرفی بهترین دندان گیر بچه

برای آشنایی بیشتر شما با انواع مدل‌های دندان گیر نوزاد و انتخاب راحت و مطمئن‌تر چند نمونه با کیفیت از آن را در ادامه معرفی می‌کنیم.

مشخصات
ابعاد6*6*6 سانتی‌متر
وزن45 گرم
جنسپلاستیک
ویژگی‌های بهداشتی و سلامتبدون PBA
رنگسفید - قرمز - سبز - صورتی - صورتی روشن - زرد لیمویی  - آبی یخی

مشخصات
ابعاد20*15*2 سانتی‌متر
وزن50 گرم
جنسپلاستیک
ویژگی های بهداشتی و سلامتمایع خنک کننده لثه
رنگآبی - چند رنگ

مشخصات
ابعاد7.5*7 سانتی‌متر
وزن21 گرم
جنسسیلیکون
سایر توضیحاتقبل از استفاده، دندان گیر را به مدت 5 دقیقه در آب بجوشانید
قبل از هر بار استفاده آن را تمیز کنید
رنگآبی - صورتی - بی‌رنگ - بی‌رنگ شفاف - آبی روشن - صورتی روشن

مشخصات
ابعاد10*6.2*2 سانتی‌متر
وزن50 گرم
جنس سیلیکون
ویژگی‌های بهداشتی و سلامتبدون PBA
رنگزرد

مشخصات
ابعاد20 سانتی‌متر
جنسسیلیکونی
ویژگی‌های بهداشتی و سلامتبدون PBA
رنگقرمز - آبی - صورتی - آبی روشن - کالباسی - صورتی روشن - آبی کمرنگ

مشخصات
ابعاد620 گرم
جنسسیلیکون و پلاستیک فشرده فاقد PBA
ویژگی@های بهداشتی و سلامتقابلیت استریل کردن
قابل استفاده از بدو تولد نوزاد
فاقد مواد سمی
ضد آلرژی
بدون PBA
رنگچند رنگ

مشخصات
ابعاد1*4*8 سانتی‌متر
وزن20 گرم
جنسسیلیکون
ویژگی‌های بهداشتی و سلامتفاقد BPA
سایر توضیحاتدارای قابلیت استریل شدن
دارای یک قسمت سیلیکونی نرم و بهداشتی
افزایش مهارت گرفتن و چابکی
تقویت هماهنگی دست و چشم
مناسب برای 3 ماه به بالا
رنگبی‌رنگ - بی رنگ شفاف - آبی روشن - صورتی روشن

مشخصات
ابعاد10*20*4 سانتی‌متر
وزن10 گرم
جنسپلاستیک ارگانیک
ویژگی‌های بهداشتی و سلامتقابلیت استریل کردن
فاقد مواد سمی PBA
رنگسفید - قرمز - آبی - صورتی - یاسی - آبی روشن - صورتی روشن

مشخصات
ابعاد20*10*1 سانتی‌متر
جنسسیلیکونی
ویژگی‌های بهداشتی و سلامتفاقد مواد سمی PBA
رنگقرمز - بنفش

مشخصات
وزن300 گرم
جنستماما چوب
ویژگی‌های بهداشتی و سلامتقابل استفاده از بدو تولد نوزاد
رنگچند رنگ

قنداق فرنگی چیست؟ برای دیدن نمونه های قنداق فرنگی پسرانه و دخترانه کلیک کنید.

علائم دندان درآوردن نوزاد کدام است؟

در حدود 4-6 ماهگی، بیشتر نوزادان شروع به دندان درآوردن می کنند. در حالی که دندان درآوردن یک نقطه عطف هیجان انگیز است، گاهی اوقات ممکن است کمی دردناک باشد (هم برای شما و هم برای کودک!). در طی حدود 2 تا 3 سال، بیست دندان شیری (شیری) به آرامی در دهان کودک ظاهر می شود.

نشانه‌های هر نوزادی (و هر دندانی) متفاوت است. بنابراین به خاطر داشته باشید که کودک شما ممکن است دوره هایی را پشت سر بگذارد که به نظر می رسد دندان درآوردن او را بیشتر یا کمتر از دیگران او را آزار می‌دهد. موارد زیر می تواند نشانه‌های دندان درآوردن کودک شما باشد:

  • افزایش آب دهان
  • افزایش جویدن انگشتان یا اسباب بازی ها
  • تغییرات خلق و خوی
  • تحریک پذیری یا بی قراری
  • لثه های متورم
  • بی خوابی یا خواب بی قرار در شب
  • تب خفیف
  • امتناع از خوردن و آشامیدن به دلیل پائی

قبل از خرید دندان گیر نوزاد به این نکات توجه کنید:

یکی از لوازمی که در لیست خرید سیسمونی باید گنجانده شود، دندان گیر نوزاد است که برای خرید آن نیاز به اطلاعات لازم نیاز خواهید داشت. با ما همراه باشید تا چند نکته مهم را بررسی کنیم.

خرید جنس با کیفیت: نوزادان هنگام بازی با اسباب‌بازی‌های خود، ممکن است به آن آسیب برسانند پس بهتر است مدلی را انتخاب کنید که تغییر شکل نداده و نشکند. دندان گیر سیلیکونی از این نظر مناسب است چرا که نرم و انعطاف‌پذیر است. در هنگام خرید دندان گیر چوبی نیز باید از دوام و استحکام آن اطمینان حاصل کنید.

دندان گیر قابل شستشو: دندان گیری که برای دلبندتان خریداری می‌کنید، باید با کیفیت باشد تا در برابر شستشوی مکرر و استریل کردن شکل خود را از دست ندهد. 

دندان گیر با ایمنی بالا: در هنگام خرید دندان گیر به شکل آن توجه کنید که گوشه‌های تیز نداشته باشد تا در صورت بازی و به دندان گرفتن آن صورت و لثه‌های نوزاد را زخم نکند. برای این که از بهداشتی و بی خطر بودن دندانگیر اطمینان داشته باشید، مدلی را انتخاب کنید که فاقد مواد سمی PBA باشد.

قیمت دندان گیر: قیمت دندان گیر به نوع، جنس، برند و میزان ایمنی آن بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت انواع دندان گیر نمونه‌های معرفی شده این صفحه را به دقت ارزیابی کنید و سپس مدل مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

نکاتی در مورد نحوه استفاده از دندانگیر

  • می‌توانید چند دندان گیر مختلف در شکل ها و جنس های مختلف خریداری کنید، زیرا چیزی که به نظر می رسد در یک هفته به کودک شما کمک می‌کند یا علاقه دارد ممکن است هفته بعد متفاوت باشد. 
  • زمانی که کودک روی صندلی کودک خود نشسته است، چند دقیقه قبل از غذا به او دندانگیر را بدهید. دریافت مقداری تمرین جویدن و اطلاعات حسی قبل از غذا خوردن می تواند زمان مناسبی برای استفاده از دندان گیر باشد.
  • نوزادان بزرگتر و کودکان نوپا ممکن است دوست داشته باشند دندان گیر چوبی شکل را به صورت خنک استفاده کنند، تا لثه هایشان تسکین بیشتری پیدا کند. بنابراین می‌توانید قبل از دادن دندان گیر به کودک او را داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. 
  • اگر به نظر می‌رسد کودک شما علاقه‌ای به استفاده از دندان‌ گیر ندارد، دندان‌گیر را به دهان نزدیک کنید و ببینید آیا از شما تقلید می‌کنند یا خیر.

بهترین زمان برای استفاده از دندان گیر نوزاد چه موقع است؟

شما می توانید از حدود 4 تا 6 ماهگی شروع به معرفی دندان گیر به کودک خود کنید، یعنی زمانی که اکثر نوزادان شروع به دندان درآوردن می کنند. حتی کودکان نوپا نیز می‌توانند از استفاده گهگاهی از دندان‌گیر سود ببرند، زیرا دندان‌های آسیاب شروع به بیرون زدن می‌کنند.

آیا کودک برای دندان در آوردن به لثه گیر نیاز دارد؟

دندان گیر به کودک شما کمک می کند تا ناراحتی خود را کنترل کند. اما به این معنی نیست که کاملا ضروری است. روش‌های خانگی، مانند دستمال خنک و یا حتی فشار انگشت شما نیز می توانند روی لثه های کودک چاره ساز باشد. 

بهترین دندان گیر خانگی که می‌توانید برای کودک خود استفاده کنید:

گزینه های بسیار خوبی برای استفاده بعنوان دندان گیر خانگی کودک نیز وجود دارد. برخی از ایده ها برای جویدن و دهان نوزادان عبارتند از: یک حوله خیس و خنک، قاشقی که برای چند ساعت در یخچال قرار داده شود تا خنک شود یا یک نان شیرینی ساده که در یخچال خنک شده.

همچنین می‌توانید با گره زدن یا بافتن پارچه از لباس‌های تمیز و بازیافتی، بافت بیشتری به دندان‌گیر پارچه‌ای بدهید. فقط همان نکاتی را که در بالا توضیح داده شد برای ایمنی دندان درآوردن در نظر داشته باشید.

سخن آخر

ما در سایت چی بگیر انواع دندان گیر نوزاد را به شما معرفی کرده و از مزایا و معایب آن سخن گفتیم. در ادامه چند دندانگیر با کیفیت از انواع مختلف را ارائه دادیم و به نکات مهم قبل از خرید پرداختیم. اگر برای نوزاد دلبندتان دندان گیر تهیه کرده‌اید، مشتاق شنیدن تجربیاتتان هستیم. در صورت تمایل نظراتتان را با ما در میان گذاشته و لینک این صفحه را برای مادران باردار بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
دندان گیر کودک و نوزاد قیمت انواع دندان گیر کودک و نوزاد