معرفی 5 مدل ساعت هوشمند ارزان قیمت/بررسی کامل

نحوه انتخاب بهترین ساعت هوشمند ارزان قیمت

قبل از اینکه ساعت هوشمندی ارزان که به داشتن قیمت مناسب و به طور کلی قیمت های مقرون به صرفه معروف‌اند را انتخاب کنید، اطلاعاتی وجود دارد که قبل از خرید بهتر است بدانید. در این نوشتار از چی بگیر سعی کردیم راهنمای کاملی برای خرید ساعت هوشمند به شما ارائه دهیم.

قیمت ساعت هوشمند

بودجه مقوله‌ای نسبی است. تلاش کرده‌ایم در این گفتار، بهترین لیست از ساعت های موجود در بازار که قیمت های مناسبی دارند را ارائه دهیم. به خاطر نسبی بودن بودجه، بسیاری از برندها نسخه‌های «لایت» و سبکی از مدل های گران‌قیمت‌شان را نیز ارائه می‌دهند، به‌عنوان مثال برند اپل و مدل واچ SE آن. شما می‌توانید این مدل های سبک را نیز در دسته ساعت های هوشمند طبقه‌بندی کنید. با این حال، بسیاری از ساعت های هوشمند مقرون به صرفه، طیف محدودی از ویژگی‌ها را در مقایسه با مدل‌ های گران‌تر ارائه می‌دهند که عمدتاً بر روی معیارهای ردیابی مانند اندازه‌گیری تعداد ضربان قلب، تعداد قدم‌ها یا مسافت طی شده تمرکز دارند.

احتیاحات خود رو بررسی کنید

به دقت در مورد آنچه از ساعت هوشمند خود می‌خواهید فکر کنید. اگر به دنبال پیگیری برنامه های ورزشی یا تمرین روزانه خود هستید، دلیل کمی برای صرف هزینه بیشتر وجود دارد. اگر به دنبال افزونه‌ای فوق‌العاده روان و یکی از جدیدترین ویژگی‌ها برای گوشی هوشمندتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم لیست های بهترین ساعت ‌های هوشمند و بهترین ساعت ‌های هوشمند اندرویدی را بررسی کنید.

سبک و استایل

آیا سبک و استایل ساعت یا قابلیت سفارشی‌سازی آن برای شما مهم است؟ شایان ذکر است که ردیاب ‌های تناسب اندام مقرون به صرفه معمولاً ابزارهای ساده‌ای هستند، که یک بند و صفحه ساعت ساده دارند.

عمر باتری ساعت هوشمند

عمر باتری. احتمالاً این مقوله، قوی‌ترین سوژه و گزینه‌ی ما برای انتخاب یک ساعت هوشمند ارزان قیمت نسبت به ساعت‌های پیشرفته است. ردیاب‌ های تناسب اندام با ویژگی‌ های ساده تر و قطعات دارای پیچیدگی کمتر، شارژ بیشتری نگه می‌دارند. برترین ابزارها و گجت های پوشیدنی‌ مانند اپل واچ سری7 در کمتر از یک روز و سامسونگ گلکسی واچ سری4 تنها طی دو روز شارژ خود را از دست می‌دهند. در ادامه گفتار، گزینه‌هایی بیان شده که دو هفته دوام خواهند داشت. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دستگاه‌های الکترونیک شان سریع شارژ خالی می‌کند، باید فکری برایش کنید.

معرفی بهترین و ارزان ترین ساعت هوشمند

مزایا

معایب

  • عمر باتری 21 روزه؛
  • بسیار مقرون به صرفه؛
  • ویژگی های ردیابی موثر و قابل اعتماد.
  • شخصی‌سازی محدود صفحه و بند ساعت؛
  • ممکن است دیدن نماد اپلیکیشن ها در صفحه نمایش 2.78 سانتی‌متری برای برخی از کاربران سخت باشد.

بر خلاف انتظار، گلکسی فیت سری2 سامسونگ، ویژگی ها و قابلیت های گلکسی واچ سری4 که از برترین محصولات سامسونگ است را ندارد که البته عجیب هم نیست. چرا که گلکسی فیت سری2 تقریبا یک دهم قیمت گلکسی واچ سری4 را دارد. در عوض، Galaxy Fit2 جایگاه خود را به عنوان یک ردیاب تناسب اندام بدون حاشیه برای کسانی که به دنبال معیارهای پیشرفته خاصی نیستند، حفظ کرده است. 

این ساعت هوشمند قابلیت های پایش حرکت، نظارت بر خواب و ردیابی خواب عمیق یا خواب فعال دارد.

شجره‌نامه سامسونگ، به عنوان یکی از برندهای پیشرو تکنولوژی در جهان، چیزی است که باعث درخشش Fit2 می‌شود. این ساعت هوشمند رابط کاربری آسان برای استفاده، ویژگی های قابل اعتماد و صفحه نمایش شفافی دارد که ما از این برند انتظار داریم. البته ما ترجیح می‌دادیم از یک بند قابل تعویض استفاده کنیم که Fit2 یک نوار لاستیکی قالب‌گیری شده دارد.

مچ‌بند هوشمند آنر باند سری6 (Honor Band6)

مزایا

معایب

  • نمایشگر بزرگتر از مچ‌بند سری5؛
  • ردیابی ضربان قلب و خواب معتبر؛
  • شارژ سریع باتری.
  • ردیاب استرس مشکوک و با شبهه؛
  • مشکلات سازگاری با iOS.

اگر بخواهید مچ‌بندهای سری 5 و 6 را کنار هم قرار دهید و با هم مقایسه کنید، ممکن است برایتان سخت باشد که باور کنید آن‌ها خیلی به هم شباهت دارند. تغییر واقعی محصولات آنر در طیف مچ‌بندهایش با سری6 بود. 

صفحه نمایش این ساعت هوشمند، 148درصد بزرگتر است و با ظاهری بسیار کلاسیک طراحی شده که باعث شده بیشتر شبیه به یک «ساعت هوشمند» باشد تا یک «مچ‌بند ردیاب تناسب اندام».

 این به‌روزرسانی‌ها، به‌اضافه زمان شارژ فوق‌العاده سریع، کافی بود تا ما قابلیت ضعیف ردیابی استرس و برخی مشکلات سازگاری با برنامه های ردیابی سلامت iOS را نادیده بگیریم. به‌علاوه، ما واقعاً مجموعه طرح‌های متنوع صفحه ساعت یکپارچهسازی با سیستم‌عامل این ساعت هواوی را دوست داشتیم.

ارزان ترین اپل واچ

مزایا

معایب

  • مجموعه‌ای از ویژگی های قابل اعتماد؛
  • دارای رابط کاربری کاملا شهودی؛
  • تفاوت ظاهری با اپل واچ سری6 ندارد.
  • عمر باتری محدود 18 ساعته؛
  • فاقد نمایشگر "همیشه روشن"؛
  • هنوز با اندروید سازگار نیست.

ممکن است برای شما هم وجود یک گجت پوشیدنی گران‌قیمت در لیست بهترین ساعت‌ های هوشمند مقرون ‌به ‌صرفه، به خصوص از برندی که به سختی به خاطر محصولات مقرون ‌به ‌صرفه‌اش شناخته شده باشد، سوال برانگیز باشد. 

اساسا، Watch SE به دو دلیل در این لیست قرار می‌گیرد: 

  • اول اینکه، ما تعداد زیادی از دوستداران اپل را می‌شناسیم که رویای استفاده از برند دیگری را ندارند. 
  • دوم اینکه، Apple Watch SE واقعاً یک جایگزین عالی و مقرون به صرفه برای Apple Watch7 است.

کارشناسان ما رابط کاربری فوق‌العاده سلیس و روان، گنجینه‌ معیارها و سایر ویژگی‌های موجود در این ساعت هوشمند را دوست داشتند. هرچند در این ساعت هوشمند،  نمایشگر «همیشه روشن» یا برنامه‌های پایش سطح اکسیژن خون و همچنین ردیاب ضربان قلب (ECG) موجود در ساعت های پیشرو سری6 را نخواهید داشت اما علاوه بر این موضوع، تفاوت بسیار کمی بین این دو ساعت وجود دارد.

مچ بند هوشمند شیائومی مدل می بند سری6 (Xiaomi Mi Band6)

مزایا

معایب

  • رابط کاربری روان و آسان برای استفاده؛
  • سنسور سنجش سطح اکسیژن خون (SpO2
  • بندهای قابل تعویض.
  • فاقد قابلیت شارژ.

آخرین نسل از سری گجت های پوشیدنی Mi Band شیائومی، می بند سری6 شیائومی است که فقط کمی گران‌تر از Samsung Fit2 می‌باشد. در حالی که بسیاری از افراد ممکن است به سمت یک نام معروف مثل سامسونگ گرایش پیدا کنند تا یک شرکت نوظهور، ما واقعاً فکر می‌کنیم که شیائومی و سمامسونگ از نظر طراحی، ویژگی‌ها و ارزش قیمتی در رتبه‌های یکسانی قرار دارند.

ویژگی هایی همچون صفحه نمایش کاملا شفاف AMOLED مچ‌بندMi Band6 و برنامه کاربرپسند این دستبند هوشمند، به همراه این واقعیت که می‌توانید صفحه ساعت را از بند لاستیکی جدا کرده و آن را با رنگ دیگری از طیف بندهای رنگ روشن موجود ست کنید، شیائومی را واقعا جذاب کرده است.

بهترین ساعت هوشمند ارزان قیمت

مزایامعایب
مجهز به ویژگی های تناسب اندام سلامتی-مشکل در همگام سازی برنامه
دارای GPS  داخلی
ردیابی دقیق خواب

Amazfit Bip U Pro بهترین ساعت هوشمند ارزان قیمت است. این برند به خاطر ساعت های هوشمند مقرون به صرفه قابل اعتماد و خوش ساخت خود شناخته شده است، بنابراین می توانید روی یکی از پرفروش ترین آنها حساب کنید.

این مدل خاص یک نسخه بهبود یافته از Bip U بسیار محبوب است. و برای یک ساعت هوشمند مقرون به صرفه، دارای چندین ویژگی عالی از جمله GPS داخلی برای ردیابی در فضای باز و دستیار صوتی با آمازون الکسا است. در واقع، این یکی از معدود پوشیدنی های مقرون به صرفه ای است که GPS دارد.

این ساعت دارای بسیاری از ویژگی های تناسب اندام و سلامتی مانند ضربان قلب، SpO2، خواب، و ردیابی تنفس و همچنین بیش از 60 تمرین و فعالیت، به علاوه شاتر دوربین است.

 

چطور بهترین ساعت هوشمند را انتخاب کردیم:

معرفی 5 مدل ساعت هوشمند ارزان قیمت

تلاش برای رتبه‌بندی ساعت های هوشمند برتر کار کمی پیچیدهای است. هرگز نمی‌توان دو دستگاه یکسان پیدا کرد و  همینطور سلیقه افرادی که از آنها استفاده می‌کنند، هیچ وقت یکی نیست. با در نظر گرفتن این موضوع، ما از تخصص خود برای ارائه نظر در مورد ساعت ها، مطابق با دسته‌بندی های ذکر شده در این متن استفاده کردیم.

در نهایت، این راهنمای خرید، شامل گستره‌ای از بررسی‌های کامل و عمیق ما است که یک دستگاه را در طول چند هفته و اغلب یک یا دوماه مورد آزمایش قرار داده‌ایم. در این مدت، طراحی، ویژگی‌ها، نظارت بر سلامت، ردیابی فعالیت و البته ادعاهای مطرح شده توسط سازنده را به‌دقت تجزیه و تحلیل کردیم. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام ساعت هوشمند را انتخاب کنید.

سخن آخر:

ساعت‌ های هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام می‌توانند فوق‌العاده مفید باشند، از تعداد قدم‌هایی که برمی‌دارید تا سطح استرس و کیفیت خواب، شما را تحت نظر داشته باشن. انواع ساعت هوشمند پیشرفته همچنین می توانند اعلان های تلفن همراه و رسانه های اجتماعی، پیش بینی آب و هوا و یادآورهای روزانه را به شما نشان دهند. به علاوه، می توانید Spotify خود را بدون نزدیک شدن به تلفن خود کنترل کنید. در این مقاله از چی بگیر سعی کردیم ارزان ترین و کاربردی ترین ساعت و مچ بندهای هوشمند را به شما معرفی کنیم. نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.