بررسی 5 مدل از بهترین دوربین های کانن (لیست قیمت)

بهترین دوربین عکاسی کانن

انتخاب بهترین دوربین کانن همیشه آسان نیست. کانن به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده دوربین در جهان، دوربین‌ هایی را برای هر نوع عکاسی می‌سازد و دسته‌بندی‌ها و قیمت‌های مختلفی را ارائه می‌کند، از تجهیزات مقرون‌به‌صرفه تا محصولات حرفه‌ای ممتاز. در این راهنما از چی بگیر، ما به شما کمک می‌کنیم بهترین دوربین کانن را انتخاب کنید.

به نظر می‌رسد که دوربین های دیجیتال تک لنز رفلکس (DSLR) هنوز دارای قابلیت های زیادی از جمله بدنه های خوش‌دست، منظره‌یاب اپتیکال شفاف، عمر باتری عالی و قیمت مناسب هستند. گرچه اغلب کاربران اعتقاد دارند که این دوربین ها قدیمی، سنگین و متعلق به گذشته هستند و احتمالا در آینده دوربین های بدون آینه در بازار عرضه می‌شوند.

دوربین های DSLR کانن به دو دسته‌ی دوربین های دارای سیستم عکاسی پیشرفته نوعC (APS-C) برای مبتدیان و علاقه‌مندان به عکاسی و دوربین های فول فریم پیشرفته‌تر برای متخصصان و افراد حرفه‌ای تقسیم می‌شوند. در این گفتار به بررسی دو مورد از هر کدام این دوربین‌ ها می‌پردازیم. 

در یک دوربین مبتدی به دنبال چه چیزی باشیم؟

خرید یک دوربین دیجیتال مبتدی آسان نیست. موارد زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد. و لیست ویژگی ها و مشخصات می تواند هزارتوی اطلاعات باشد.

ابتدا باید نوع عکاسی را که می خواهید شروع کنید در نظر بگیرید. سپس می توانید مشخصاتی را پیدا کنید که با هدف شما مطابقت دارد. در اینجا برخی از ویژگی های اصلی است که باید به آنها توجه کنید.

  • نوع دوربین: Canon دارای چندین نوع دوربین مختلف در محدوده مبتدی خود است. آنها دوربین های DSLR، بدون آینه و کامپکت دارند. دوربین‌های DSLR دوربین‌های سنتی هستند که به دلیل قابلیت اطمینان و عملکرد کلاسیک خود شناخته می‌شوند. دوربین‌ های بدون آینه کوچک‌تر از دوربین‌ های DSLR هستند. و دارای ویژگی های مدرن تری مانند منظره یاب الکترونیکی و کرکره های الکترونیکی هستند. کار با دوربین های کامپکت ساده است. آنها دارای لنزهای ثابت هستند، به راحتی قابل استفاده هستند و در جیب شما قرار می گیرند.
  • وضوح سنسور: وضوح سنسور تصویر نقش مهمی در کیفیت تصویر دوربین دارد. سایر ویژگی ها نیز در کیفیت عکس نقش دارند. اما رزولوشن سنسور، نشانه خوبی از آنچه می توانید انتظار داشته باشید به شما می دهد. وضوح با تعداد مگاپیکسل (MP)، اندازه گیری می شود. و هرچه MP بالاتر باشد، کیفیت تصویر بهتر است. این همیشه درست نیست اما این یک قانون کلی برای دوربین های مبتدی است.
  • محدوده ISO: تنظیم ISO حساسیت سنسور به نور را تعیین می کند. اگر ISO را روی عدد پایین تنظیم کنید کیفیت بهتر است، اما برای دریافت نوردهی مناسب به نور بیشتری نیاز دارید. ISO بالاتر به شما امکان می دهد در موقعیت های تاریک تر عکس بگیرید. اما نویز دیجیتال بیشتری را تجربه می کنید. محدوده ISO گسترده گزینه های عکاسی بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. می توانید در نور روز در سطوح پایین تر عکس بگیرید. اما برد بالاتر به شما امکان می دهد در شرایط کم نور عکس بگیرید. برای عکاسی در شب یا عکاسی در کنسرت مفید است. 
  • فوکوس خودکار: اگر می خواهید عکاسی ورزشی یا حیات وحش را امتحان کنید، یک ویژگی مفید است. دوربین برای شما فوکوس می‌کند و به شما این امکان را می دهد که روی گرفتن عکسی که می خواهید تمرکز کنید. فوکوس خودکار سوژه شما را ردیابی می‌کند برای عکاسی با حرکت سریع نیز مفید است.
  • ویژگی های اضافی: عکاسان جوان ممکن است منظره یاب الکترونیکی را به یک منظره یاب نوری ترجیح دهند. و همچنین می‌خواهید به گزینه‌های اتصال Wi-Fi و بلوتوث توجه کنید. این موارد انتقال و اشتراک گذاری عکس ها را واقعا آسان می کنند.

 

دوربین دیجیتال  بدون آینه کانن مدل EOS RP به همراه لنز 105-24

مشخصات دوربین Canon EOS RP
نوع بدون آینه
اندازه سنسور فول فریم CMOS
رزولوشن26.2 مگاپیکسل
صفحه نمایشنمایشگر لمسی 3 اینچی با زاویه متغیر، 1.040 میلیون نقطه
منظره یابEVF، 2.36 میلیون نقطه
حداکثر سرعت عکس برداری5 فریم بر ثانیه 
حداکثر وضوح تصویر4K UHD
سطح کاربرعلاقه مندان به عکاسی

مدل EOS RP دومین دوربین بدون آینه فول فریم کانن بوده و کوچکتر، سبکتر و بسیار ارزانتر از سایر دوربین ها است. این مدل به‌گونه‌ای طراحی شده تا دوربینی جمع و جور و مقرون به صرفه  باشد.برای افرادی که تازه با مجموعه‌ی بدون آینه فول فریم کانن آشنا می‌شوند، به راحتی مورد استفاده قرار گیرد و در راه رسیدن به این هدف، موفق شده است.

 به نظر می‌رسد با توجه به ابعاد کوچک این دوربین، استفاده از لنزهای بزرگ‌تر حس سنگین شدن و نامتعادل بودن به آن می‌دهد. استفاده از حالت ویدیویی 4K نیز، با توجه به اینکه کادر تصویر با ضریب 1.6 کراپ می‌شود، نمی‌توان از سیستم سریع فوکوس اتوماتیک Dual Pixel CMOS  کانن استفاده کرد، مگر اینکه رزولوشن به فول‌اچ‌دی کاهش داده شود.

از طرفی، تصاویر در این مدل واضح و دقیق هستند و صفحه‌نمایش لمسی با زاویه متغیر هم برای عکاسی و هم برای فیلم‌برداری، یک مزیت واقعی است. افزودن یک آداپتور لنز EF به این دوربین، راهی است که می‌توانید از لنزهای DSLR موجود در محصولات کانن در کنار مجموعه لنزهای جدید و رو به رشد RF نیز استفاده کنید.

مزایا دوربین Canon EOS RP

  • اندازه، وزن و کم هزینه؛ 
  • صفحه‌نمایش کاملا مفصلی و قابل چرخش.

معایب دوربین Canon EOS RP

  • کراپ 1.6 برابری و فاقد قابلیت Dual Pixel AF در حالت 4K؛
  •  عمر باتری ضعیف.

دوربین دیجیتال بدون آینه کانن مدل EOS R6 به همراه لنز 105-24

مشخصات دوربین Canon EOS R6
نوعبدون آینه 
اندازه سنسورفول فریم CMOS
رزولوشن24.2 مگاپیکسل
صفحه نمایشنمایشگر لمسی 3 اینچی کاملاً مفصلی، 1.62 میلیون نقطه‌ای
منظره یاب0.5 اینچی OLED EVF، 3.69 میلیون نقطه‌ای با پوشش 100٪
حداکثر سرعت عکس برداریشاتر مکانیکی 12 فریم در ثانیه، شاتر الکترونیکی 40 فریم در ثانیه
حداکثر وضوح تصویر4K   60p, 1080p, 180p
سطح کاربرعلاقه‌مندان به عکاسی/حرفه‌ای

دوربین EOS R6 مدل مورد علاقه شیفتگان سری EOS R است و جای EOS R که کمی پیچیده و مبهم است را گرفته و برای کسانی که نیازی به فناوری و رزولوشن پیشرو EOS R5 را ندارند، مناسب است.

تولید مدل اولیه و اصلی EOS R6 کانن به نفع این مدل جدید متوقف شده و این توقف تولید به رویه‌ای برای تولید بهترین EOS R6 کانن منتج شد. اگر وضوح کمی پایین‌تر از 20.1 مگاپیکسلی و توالی "آهسته‌تر" از 20 فریم بر ثانیه در عکاسی های متوالی برایتان مشکلی ایجاد نمی‌کند، این مدل به یک دوربین بسیار ارزنده تبدیل شده است. ترکیبی از قابلیت های سرعت، ویدئو و استفاده در نور کم در مدل R6 به آن جذابیت حرفه‌ای نیز می‌دهد. 

این مدل دارای حداکثر سرعت عکسبرداری 40 فریم در ثانیه، قابلیت شگفت‌انگیز Dual Pixel AF II کانن با فراگیری عمیق، فیلم‌برداری تا 6K با فرمت RAW و حسگر تصویری 24.2 مگاپیکسلی با استاندارد ISO در محدوده 100-102400 قابل ارتقا تا 50-204800 است. این دوربین وقتی با سیستم لرزشگیر 5 محوره کانن که تا 8 مرحله، همپوشانی موثر را تامین می‌کند، ترکیب شود به دوربینی با قابلیت استفاده در نور کم تبدیل می‌شود. با وجود تمام این ویژگی ها و با توجه به اینکه  EOS R6Mark II یک دستگاه همه کاره با قابلیتی شگفت انگیز  و نسبتاً جدید است، هنوز هم قیمت بسیار بالایی دارد.

مزایا Canon EOS R6

  • فوکوس خودکار شگفت‌انگیز؛
  • عکسبرداری پشت سر هم با سرعت 40 فریم بر ثانیه؛ 
  • فاقد قابلیت کراپ در حالت 4K  60p.

معایب Canon EOS R6

  • وضوح 20 مگاپیکسل کفایت می‌کرد؛
  • محدودیت های ضبط در حالت 4K.

 دوربین دیجیتال بدون آینه کانن مدل  EOS R5 BODY

مشخصات دوربین Canon EOS R5
نوعبدون آینه
اندازه سنسور فول فریم CMOS
رزولوشن45 مگاپیکسل
صفحه نمایشنمایشگر لمسی 3.15 اینچی کاملاً مفصلی، با 2.1 میلیون نقطه
منظره یاب0.5 اینچی OLED EVF، 5.69 میلیون نقطه با پوشش 100٪
حداکثر سرعت عکسبرداریشاتر مکانیکی 12 فریم در ثانیه، شاتر الکترونیکی 20 فریم در ثانیه
حداکثر وضوح تصویر8K   DCI یا UHD در 30p
سطح کاربرحرفه ایی

مدل EOS R5 یک بمب فناوری است. این دوربین بدون آینه، پرچمدار جدید کانن است و در نگاه اول به نظر می‌رسد که در تلاش است تا هر بخش از بازار را به یکباره به انحصار خود در آورد. 

این دوربین، یک سنسور جدید 45 مگاپیکسلی دارد که به لطف فیلتر پایین گذر (low-pass) جدید و همچنین سیستم فوکوس خودکار برجسته EOS-1D X Mark III، با 5940 نقطه فوکوس خودکار برای عکاسی و 4500 نقطه فوکوس خودکار برای فیلم‌برداری، تصاویری با جزئیات باورنکردنی تولید می‌کند. 

در واقع، مشخصات ویدیویی مدل EOS R5 مشابه مدل بعدی است و از آن جزئبات کمتری ندارد. این دوربین دارای قابلیت فیلم‌برداری بدون کراپ  8K  با فرمت RAW و با حداکثر سرعت 29.97 فریم بر ثانیه در  فرمت 12بیتی 4:2:2 لاگ کانن (4:2:2 12-bit Canon Log) یا فرمت HDR PQ (که هر دو دارای استاندارد فشرده‌سازی H.265 هستند) با وضوح UHD و DCI است و عملکردی با کیفیت سینمایی دارد.

البته با وجود این ویژگی‌ها، در این مدل نکته‌ای وجود دارد که جلب توجه می‌کند. احتمالاً در مورد محدودیت های تاحدی شدید و افراط‌آمیز ضبط شنیده‌اید که هنگام عکاسی در حالت‌های 8K و 4K مدل EOS R5 را تحت تاثیر قرارداده است. گرچه برای کاهش اثرات آن، یک سیستم عامل معرفی شده، شکی وجود ندارد که این موضوع قطعاً یک نقطه ضعف برای EOS R5 به عنوان یک ابزار حرفه‌ای فیلم‌برداری به حساب می‌آید.

مزایا دوربین Canon EOS R5

  • کیفیت تصویر باور نکردنی؛ 
  • قابلیت تصویربرداری استثنایی 8K.

معایب دوربین Canon EOS R5

  • محدودیت های ضبط؛ 
  • ویدیوی 4K نرمال و معمول است.

دوربین دیجیتال بدون آینه کانن مدل EOS R3

مشخصات Canon EOS R3
نوعبدون آینه
اندازه سنسور CMOS فول فریم
رزولوشن24.1 مگا پیکسل
صفحه نمایشنمایشگر لمسی 3.2 اینچی با زاویه متغیر، 4.15 میلیون نقطه
منظره یابالکترونیکی 0.5 اینچی، 5.76 متر نقطه
حداکثر سرعت عکس برداری30 فریم بر ثانیه
حداکثر وضوح تصویر6K
سطح کاربرحرفه ایی

دوربین EOS R3 کانن، جدیدترین محصول اضافه شده به مجموعه بدون آینه کانن است. این دوربین با قابلیت فیلم‌برداری 6K به فرمت RAW، عکاسی پیاپی 30 فریم در ثانیه و فوکوس خودکار کنترل چشمی که به کاربر امکان می‌دهد به سادگی با نگاه کردن به سوژه، یک نقطه کانونی را به آن تخصیص دهد، عرضه شده است.

همچنین این دوربین دارای بسیاری از ویژگی های پیشرفته است که این واقعیت را جبران می‌کند که وضوح تصاویر در این دوربین «فقط» ۲۴.۱ مگاپیکسل است. ممکن است این سنسور بالاترین رزولوشن نباشد، اما حداقل زمانی که صدها عکس را پشت سر هم می‌گیرید، اندازه فایل ها کوچک‌تر می‌شود و انتقال آن نسبت به زمانی که با ابزاری شبیه به Sony A1 عکاسی می‌کردید، زمان کمتری می‌برد. 

فیلم‌برداری 6K و 4K شفاف و واضح هستند. نکته‌ای که در کنار تمام این ویژگی‌ها حایز اهمیت است این است که به نظر نمی‌رسد این مدل دچار مشکلات و مسائل گرمای بیش از حد مدل‌های R5 و R6 باشد. زمانی که R3 را امتحان کردیم، واقعا تحت تأثیر قرار گرفتیم. این یک دوربین فوق سریع و بصری است که بیش از آن که تصور شود قادر به تولید تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا است.

مزایا Canon EOS R3

  • فیلم‌برداری 6K با فرمت RAW
  • عکاسی پیاپی 30 فریم بر ثانیه
  • تصویربرداری بدون توقف

معایب Canon EOS R3

  • فاقد فیلم‌برداری 8K
  • تنها دارای یک سنسور 24.1 مگاپیکسلی
  • تقسیم محل قرارگیری کارت SD/CF Express


در ادامه بخوانید : دوربین عکاسی: فاکتورهای مهم خرید بهترین دوربین عکاسی

چرا دوربین کانن را انتخاب کنیم؟

کانن یکی از بزرگترین و بهترین تولیدکنندگان دوربین در جهان است. این شرکت به‌طور مداوم دوربین‌ هایی با کیفیت فوق‌العاده تولید می‌کنند... اما شما بهترین‌های بزرگ دیگری مانند نیکون، سونی و فوجی‌فیلم نیز دارید. چرا باید Canon را به دیگران ترجیح دهید؟

خیلی ساده، کانن بهترین انتخاب دوربین ها را برای مبتدیان دارد. آنها دوربین های DSLR، دوربین های بدون آینه و دوربین های کامپکت دارند. و آنها همه این گزینه ها را در سطح مبتدی دارند.

EOS در دوربین های کانن به چه معناست؟

خود کانن EOS را به معنای «سیستم الکترواپتیکال» توصیف می‌کند، اصطلاحی که شرکت از دهه 1980 با دوربین‌های فوکوس خودکار خود استفاده می‌کرد. جنبه فوکوس خودکار نقش مهمی در محبوبیت این دوربین ها به خصوص در سال های اخیر دارد.

برای عکاسان مبتدی، دوربین با فوکوس خودکار مطمئنا می تواند کمک بزرگی باشد و آنها را قادر می سازد تا عکس های با کیفیت بالاتر را بسیار سریعتر ثبت کنند.

دوربین «Point And Shoot» چیست؟

دوربین های Point-and-shoot با نام های P&S Camera و Compact Camera نیز شناخته می شوند.اینها در اکثر دوربین های تلفن همراه بهبود یافتهاند، اما عملکرد آنها بسیار ساده تر از دوربین های DSLR یا EOS است.

آنها اغلب دارای فوکوس خودکار و تنظیمات خودکار برای نور، نوردهی و فلاش هستند که گرفتن عکس را به معنای واقعی کلمه یک فرآیند "نقطه و عکسبرداری" میکند.

این امر باعث محبوبیت آنها در بین افرادی می شود که برای اولین بار عکاسی می‌کنند، افرادی که در تعطیلات هستند یا می خواهند لحظات خاص و جشن های شادی را ثبت کنند. این دوربین‌ ها هنوز هم می‌توانند راهی عالی برای عکاسان تازه‌کار باشند تا مهارت‌های خود را توسعه دهند و به تصویر نگاه تازه ایی داشته باشند.

نتیجه

پیدا کردن بهترین دوربین برای مبتدیان کار آسانی نیست. موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. شما انواع مختلفی از دوربین ها را دارید. دوربین عکاسی، دوربین فیلم برداری.... و باید بودجه خود را در نظر بگیرید. اما مهم نیست که به دنبال چه چیزی هستید، می توانید مطمئن باشید که Canon چیزی دارد که مناسب شما باشد. کانن یکی از مشهورترین و معتبرترین تولیدکنندگان دوربین هستند. و تعداد زیادی انتخاب برای مبتدیان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.