چراغ خواب: خرید و قیمت چراغ خواب (دیواری، رومیزی، ال ای دی...)

راهنمای خرید چراغ خواب دیواری، رومیزی، ال ای دی و...

داشتن یک آباژور در اتاق خواب برای کودکان و بزرگسالان برای مطالعه یا ایجاد نور ملایم در شب از اهمیت زیادی برخوردار است. استفاده از چراغ خواب در فضای آشپزخانه، سالن پذیرایی و راهرو نیز کاربرد دارد. ما می‌خواهیم در سایت چی بگیر مطالبی را در مورد نحوه خرید چراغ خواب کودک و بزرگسال در اختیارتان قرار دهیم تا با اطلاعات کافی برای انتخاب آن اقدام کنید.

انواع چراغ خواب

تنوع مدل‌های چراغ خواب در بازار زیاد است و این محصول متناسب با فضا‌ها و دکوراسیون مختلف در سبک‌های مینیمال، مدرن و کلاسیک تولید می‌شود. برای آشنایی بیشتر شما، ویژگی‌های انواع گوناگون را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • چراغ خواب رومیزی: این نوع آباژور یا چراغ خواب جز رایج‌ترین مدل‌ها بوده و به دلیل این که فضای کمی اشغال می‌کند، مورد استقبال افراد زیادی قرار می‌گیرد. چراغ خواب کهکشانی از جدید‌ترین نمونه‌های رومیزی است و ریموت کنترل دارد. ریموت این چراغ خواب قابلیت تنظیم رنگ نور، نوع نمایش ستاره‌ها، سرعت حرکت، بلوتوث و موسیقی را دارد.
  • آباژور ایستاده: چراغ خواب ایستاده نقش مهمی در نورپردازی و دکوراسیون منزل دارد. به عنوان مثال آن قسمت‌هایی از سالن یا کنار مبلمان که نور کمی دارند، با قرار دادن چراغ خواب ایستاده با لامپ ال ای دی جلوه خاصی به فضا می‌بخشد.
  • چراغ خواب پریزی: این چراغ خواب همان‌طور که از نامش پیدا است به برق وصل می‌شود و به دلیل به کار بردن لامپ ال ای دی در روشنایی آن، مصرف برق کمتری دارد. چراغ خواب پریزی در طرح‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود.
  • چراغ خواب دیواری: در زمان قدیم از مشعل برای روشنایی و تزیین دیوار‌ها استفاده می‌شد. در حال حاضر چراغ خواب دیواری برای روشن کردن فضای خانه و عنصری دکوراتیو کاربرد دارد. این چراغ خواب را می‌توانید در اتاق نشیمن و کنار میز غذاخوری نصب کنید تا تغییرات چشمگیری در دکوراسیون منزل ایجاد شود. از این چراغ خواب می‌توانید برای کودکان تهیه کنید. چراغ خواب ابری از مدل‌های دیواری مناسب اتاق کودک است.
  • چراغ خواب کودک: برای اتاق خواب کودک می‌توانید چراغ خواب فانتزی تهیه کنید که تنوع زیادی دارند و به راحتی با دکوراسیون ست می‌شوند. توجه داشته باشید که نور چراغ خواب اتاق کودک باید ملایم و قابل تنظیم باشد تا در میزان خواب او اختلال ایجاد نکند. برای دختر بچه‌ها می‌توانید چراغ خواب عروسکی انتخاب کنید. از بهترین چراغ خواب کودک پسرانه می‌توان به مدل سه بعدی توپ و کره زمین اشاره کرد. چراغ خواب موزیکال نیز برای کودکان گزینه مناسبی محسوب شده و باعث می‌شود در زمان کوتاه‌تری به خواب بروند.

برای آشنایی بیشتر با انواع چراغ خواب و انتخاب راحت‌تر در ادامه به معرفی 15 مدل شیک و با کیفیت می‌پردازیم.

چراغ خواب طرح کره ماه کد BMK012

مشخصات
ابعاد15*15*15 سانتی‌متر
وزن349 گرم
جنس بدنهپلاستیک ABS
نوع لامپLED
سایر توضیحاتدارای قطر 150 میلی‌متر با نوردهی مناسب
قابلیت شارژ با شارژر گوشی‌های اندرویدی و نگهداری شارژ تا 8 ساعت
رنگسفید

چراغ خواب طرح کره زمین کد 1168

مشخصات
ابعاد16*12*5 سانتی‌متر
وزن300 گرم
جنس بدنهپلکسی
نوع لامپLED
منبع انرژیبرق شهری
طول سیم100 سانتی‌متر
رنگسفید - قرمز - آبی - سبز - صورتی - بنفش - طلایی - آفتابی - مهتابی

چراغ خواب طرح کهکشانی مدل اسپیکردار

مشخصات
ابعاد11*11*11 سانتی‌متر
وزن150 گرم
جنس بدنهپلاستیک ABS
جنس کلاهکپلاستیک
نوع لامپLED
نوع سرپیچسیمی
منبع انرژیUSB
رنگسفید - چند رنگ - بی رنگ - مهتابی

چراغ خواب مدل کلبه رویایی ویژه

مشخصات
ابعاد30*30*40 سانتی‌متر
وزن2 کیلوگرم
جنس بدنهچوب
جنس کلاهکشیشه
نوع لامپLED
منبع انرژیآداپتور
رنگسفید

چراغ خواب دیواری طرح ابر

مشخصات
ابعاد40*30*10 سانتی‌متر
وزن500 گرم
جنس بدنهMDF
منبع انرژیبرق شهری
طول سیم50 سانتی‌متر
رنگمشکی - سفید

چراغ خواب سه بعدی گالری دیکوماس طرح گوی برفی کد DMS118

مشخصات
ابعاد23*15*7 سانتی‌متر
وزن250 گرم
جنس بدنهMDF و آکریلیک
نوع لامپLED
منبع انرژیUSB
طول سیم100 سانتی‌متر
رنگقرمز - آبی - سبز - آفتابی - مهتابی

چراغ خواب مدل رومیزی

مشخصات
ابعاد18*6*6 سانتی‌متر
وزن70 گرم
جنس بدنهشیشه
جنس کلاهکپلاستیک
نوع لامپLED
منبع انرژیبرق شهری
رنگقهوه‌ای روشن مات

چراغ خواب دیواری چوبین کد 105

مشخصات
ابعاد12*32*32 سانتی‌متر
وزن800 گرم
جنس بدنهچوب
رنگقهوه‌ای - کرم - قهوه‌ای تیره - گردویی

چراغ خواب ال ای دی مدل نورا

مشخصات 
ابعاد7*6*1.5 سانتی‌متر
وزن 15 گرم
جنس بدنهپلاستیک ABS
رنگقرمز - آبی - سبز - آفتابی - مهتابی

چراغ خواب سنگ نمک کد SimCmid13

مشخصات
ابعاد16*18*20 سانتی‌متر
وزن5200 گرم
جنس بدنهسنگ نمک
نوع لامپرشته‌ای
منبع انرزیبرق شهری
طول سیم150 سانتی‌متر
سایر توضیحاتتراکم بالا سنگ
درخشنده
طبیعی
و دارای خواص پزشکی
رنگسفید - قرمز - آبی - زرد - سبز - صورتی - نارنجی - کرم - نارنجی کم‌رنگ - آفتابی - مهتابی

چراغ خواب طرح نت موسیقی کد 1068

مشخصات
ابعاد4*21*7 سانتی‌متر
وزن200 گرم
جنس بدنهپلگسی گلاس
نوع لامپLED
منبع انرژیبرق شهری
طول سیم100 سانتی‌متر
رنگسفید - قرمز - آبی - سبز - بنفش - قهوه‌ای - طلایی - نارنجی - آفتابی - مهتابی

چراغ خواب باسئوس مدل DGSUN

مشخصات
ابعاد4*2*16 سانتی‌متر
وزن80 گرم
جنس بدنهپلاستیک و ABS
نوع لامپLED
منبع انرژیUSB و باتری
رنگسفبد - مهتابی

چراغ خواب کودک مدل یونیکورن کد 66

مشخصات
ابعاد12*7*15 سانتی‌متر
وزن230 گرم
جنس سرامیک و پلاستیک
نوع لامپLED
منبع انرژیباتری
رنگآبی

چراغ خواب کودک طرح توپ فوتبال کد 1075

مشخصات
ابعاد10*5*15 سانتی‌متر
وزن300 گرم
جنسپلگسی
نوع لامپLED
منبع انرژیبرق شهری
رنگسفید - قرمز - آبی - سبز - بنفش - آفتابی - مهتابی

چراغ خواب کودک مدل ابر تاجدار 35

مشخصات
ابعاد32*30*2 سانتی‌متر
وزن500 گرم
جنسMDF
نوع لامپLED
منبع انرژیباتری قلمی
مدت زمان شارژ باتریدو هفته
ررنگسفید

در هنگام خرید چراغ خواب به نکات زیر توجه کنید

همان‌طور که می‌دانید انتخاب چراغ خواب مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. پس برای آگاهی بیشتر همراه ما باشید تا نکات مهم را خدمت شما عزیزان یادآور شویم.

انتخاب چراغ خواب متناسب با فضا

به این نکته توجه کنید که برای چه فضا و مکانی قصد خرید چراغ خواب دارید. چنانچه برای اتاق نشیمن می‌خواهید آباژور تهیه کنید، بهتر است از مدل‌های ایستاده و دیواری انتخاب کنید. برای اتاق کودک پیشنهاد می‌کنیم آباژور دیواری یا رومیزی تهیه کنید. از بین انواع مدل‌های ارائه شده چراغ خواب ماه یا کهکشانی گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند.

به مقدار نور آباژور دقت کنید

توجه به شدت نور چراغ خواب از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که در کیفیت خواب افراد تاثیر‌گذار است. برای تنظیم مقدار نور آباژور می‌توانید مدل کنترل‌دار یا قابل تنظیم تهیه کنید. اگر در هنگام خواب نیاز به نور ملایم دارید، چراغ خواب ماه گزینه مناسبی محسوب می‌شود و بسته به سلیقه خودتان می‌توانید مدل دیواری یا رومیزی آن را تهیه کنید.

توجه به وزن و قد چراغ خواب

  • اگر می‌خواهید چراغ خواب دیواری تهیه کنید حتما به وزن آن دقت کنید و در صورت سنگین بودن، آن را بالای تخت نصب نکنید. چراغ خواب سنگ نمک نیز در بین مدل‌های رومیزی سنگین‌تر است. پس با توجه به وزن چراغ خواب از محل مناسب آن اطمینان حاصل کنید. 
  • قد چراغ خواب باید حداکثر 80 سانتی‌متر باشد تا با روشن کردن آن نور کمی فضای اتاق را احاطه کنید. اگر دوست ندارید نور چراغ مستقیم به سر یا چشمان شما بتابد، باید میز پاتختی همتراز با تشک بوده و پایه چراغ خواب در راستای چشمان باشد.

منبع انرژی چراغ خواب

بیشتر چراغ خواب ها با متصل شدن به برق شهری روشن می‌شوند. اما برخی مدل‌ها به وسیله باتری قلمی یا شارژ USB روشنایی ایجاد می‌کنند. پیشنهاد ما به شما انتخاب چراغ خواب برقی است چرا که دغدغه خرید باتری و شارژ مجدد نخواهید داشت.

قیمت چراغ خواب

جنس بدنه و کلاهک، ارتفاع چراغ خواب، نوع لامپ و... در قیمت چراغ خواب تاثیر زیادی دارد. برای انتخاب آباژور با قیمت مناسب نمونه‌های معرفی شده بالا را ارزیابی کرده سپس تصمیم به انتخاب بگیرید. 

خرید و قیمت انواع چراغ خواب

چراغ خواب ال ای دی چه ویژگی‌هایی دارد؟

چراغ خواب هایی که دارای لامپ ال ای دی هستند، فاقد اشعه مادون قرمز و فرانبفش بوده به چشم افراد آسیب نمی‌‌رسانند. این لامپ‌ها 90 درصد انرژی الکتریکی را به نور تبدیل کرده و گرمای زیادی ایجاد نمی‌کنند و طول عمر طولانی‌تری دارند. چراغ خواب ال ای دی پس از گذشت 5 دقیقه به حداکثر نور خود می‌رسد و مانند لامپ‌های رشته‌ای نیاز به گرم شدن ندارد. از این جهت به عنوان آباژور و چراغ مطالعه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هنگام خرید چراغ خواب چه رنگی انتخاب کنیم؟

رنگ آبی به دلیل القای حس آرامش و تاثیر مثبت در کیفیت خواب به عنوان رنگ مناسب چراغ خواب پیشنهاد می‌شود. استفاده از رنگ زرد و سفید به دلیل ایجاد اختلال در خواب و کاهش 30 تا 40 درصد هورمون ملاتونین چندان توصیه نمی‌شود.

برای صرفه جویی در مصرف برق چه نوع چراغ خوابی استفاده کنیم؟

استفاده از چراغ خواب هایی که لامپ رشته‌ای دارند، میزان مصرف برق شما را بالا می‌برند. به همین جهت توصیه می‌شود آباژوری را انتخاب کنید که لامپ LED داشته تا در مصرف برق صرفه‌جویی شده و نیز آسیبی به محیط زیست وارد نکند.

برای اتاق خواب نوزاد چه مدل آباژوری تهیه کنیم؟

در اتاق نوزاد باید نور ملایمی برای شیر دادن و تعویض پوشک وجود داشته باشد. می‌توان برای اتاق کودک ست چراغ خواب و ساعت متناسب با فضا تهیه کنید. همچنین انتخاب چراغ خواب موزیکال به شما پیشنهاد می‌شود چرا که کمک می‌کند فرزند دلبندتان خواب راحت‌تری داشته باشد.

سخن پایانی

ما در سایت چی بگیر به معرفی انواع چراغ خواب پرداخته و چند نمونه از با کیفیت‌ترین آن‌ها را ارائه دادیم. در ادامه به نکات مهم قبل خرید پرداخته و به سوالات احتمالی شما در رابطه با انتخاب چراغ خواب پاسخ دادیم. حالا با اطلاعاتی که در اختیار دارید، می‌توانید متناسب با بودجه و نیازتان آباژور شیک و با کیفیت خریداری کنید. در صورت تمایل پیشنهادات و انتقادات خود را در قسمت کامنت‌ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.