چسب حرارتی: خرید و قیمت دستگاه چسب حرارتی قوی

هر آنچه که باید در مورد چسب حرارتی قوی بدانید

دستگاه چسب حرارتی یکی از لوازمی است که وجود آن در هر خانه‌ای ضروری است. این وسیله کاربردی برای لوازم مختلف به کار می‌رود. با خرید چسب حرارتی از استفاده چسب های دیگر بی‌نیاز خواهید شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و آشنایی با انواع چسب حرارتی و نحوه استفاده آن تا پایان این مقاله در سایت چی بگیر همراه ما باشید.

دستگاه چسب حرارتی چیست؟

این دستگاه ظاهری شبیه به تفنگ دارد که از این جهت به آن تفنگ چسب حرارتی گفته می‌شود. این وسیله المنت دارد و با اتصال به برق و پس از قرار گرفتن چسب در دستگاه و ذوب شدن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از دستگاه چسب حرارتی احتمال سوختگی انگشتان به حداقل می‌رسد. از این چسب برای تعمیر، ساخت لوازم و چسباندن قطعات چوبی، شیشه‌ای، سرامیکی، حصیری، کاغذ، مقوا و کاردستی پارچه‌ای استفاده می‌شود.

نحوه استفاده چسب حرارتی چگونه است؟

قبل از هر چیز دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کنید. از سالم بودن سیم دستگاه اطمینان حاصل کنید و بعد آن را در دمای کم تنظیم کنید چرا که دمای بالا مممکن است خطر‌آفرین باشد. هنگام کار با دستگاه چسب حرارتی توصیه می‌شود از دستکش و محافظ چشم استفاده کنید. لازم است قبل از استفاده از تفنگ، نازل را با نخ دندان یا وسیله نسبتا تیزی تمیز کنید. پس از روشن کردن چسب حرارتی 2 تا 6 دقیقه زمان نیاز دارد تا گرم شود. بستگی به ویژگی هر دستگاه، مدت زمان گرم شدن در دفترچه راهنما قید می‌شود. به این نکته توجه کنید که برای این که وسیله شما مدت زمان طولانی‌تری قابل استفاده باشد، بهتر است از چسب با کیفیت و مرغوب استفاده کنید.

دستگاه چسب حرارتی در انواع گوناگون تولید و به بازار عرضه می‌شود و ما برای راحتی شما به معرفی 10 نمونه با کیفیت از آن می‌پردازیم.

معرفی بهترین مارک دستگاه چسب حرارتی

دستگاه چسب حرارتی جین بوی مدل CH JB

مشخصات
توان20 وات
ویژگی دستگاهدارای لامپ نشانگر وضعیت
سایر توضیحاتدارای لامپ نشانگر LED
دارای استند
رنگآبی - آبی روشن

دستگاه چسب حرارتی اینکو مدل GG-148

مشخصات
توان100 وات
ویژگی دستگاه
این دستگاه برقی بوده و دارای پایه نگهدارنده است
رنگنارنجی

دستگاه چسب حرارتی مدل Sam 60w

مشخصات
توان100 وات
رنگمشکی

دستگاه چسب حرارتی تیوان مدل HEVY DUTY

مشخصات
ویژگی دستگاهدارای لامپ نشانگر وضعیت
سایر توضیحاتدارای فیوز داخلی جهت جلوگیری از جریان بیش از اندازه
مقاوم در برابر حرارت بالا
رنگقرمز

چسب حرارتی هوگر مدل T440 قطر 12 میلی متری وزن 1 کیلوگرم

مشخصات
وزنیک کیلوگرم
نوع بسته بندیبدون بسته بندی
نوع کاربردکاغذ و مقوا
پلاستیک
بسته بندی

چسب حرارتی هوگر مدل T440 قطر 12 میلی متری وزن 1 کیلوگرم

مشخصات
وزنیک کیلوگرم
نوع بسته بندیبدون بسته بندی
نوع کاربردکاغذ و مقوا
پلاستیک
بسته بندی

چسب حرارتی مدل CHHZ-K10 قطر 7 میلی متر بسته 10 عددی

مشخصات
وزن12.1 گرم
نوع بسته بندیبدون بسته بندی
نوع کاربردکاغذ و مقوا
چوب
فلز
پلاستیک
درزگیر
سایر توضیحاتدارای بسته بندی 10 عددیمناسب برای چسباندن قطعات شکسته شده
مناسب برای تزئینات و کار‌های هنری

چسب حرارتی مدل 0.7 بسته 10 عددی

مشخصات
وزن100 گرم
نوع بسته بندیبدون بسته بندی
نوع کاربردکاغذ و مقوا - چوب - فلز - شیشه - چرم و پارچه - بسته بندی - درزگیر - عایق کاری

دستگاه چسب تفنگی مدل G-250 به همراه یک عدد چسب حرارتی بزرگ بصورت رایگان

مشخصات
توان55 وات
اقلام همراهدو تکه چسب بسته بندی کالا
یک عدد چسب حرارتی بزرگ به صورت مجزا
سایر توضیحاتدوام بسیار بالا
قابلیت استفاده برای چوب، پلاستیک، کاغذ و سرامیک
طول کابل برق 150 سانتی‌متر
ساخت کشور تایوان
رنگمشکی - مشکی مات

دستگاه چسب حرارتی متابو مدل KE3000

مشخصات
توان200 وات
سایر توضحاتدارای قطر چسب 11 میلی‌متر
درجه حرارت 200 درجه سانتی‌گراد
داشتن گیره نگهدارنده
قابل استفاده برای انواع اجسام
بازه زمانی گرم شدن اولیه 6 دقیقه
وزن دستگاه بدون کابل 250 گرم
رنگسبز تیره

راهنمای خرید بهترین مارک دستگاه چسب حرارتی

قیمت چسب حرارتی قوی

خرید چسب حرارتی لازمه اطلاعات کافی است تا کیفیت و کارایی داشته باشد. برای این منظور چند نکته را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

میزان برق مصرفی

اگر از چسب حرارتی به صو‌رت روزانه استفاده می‌کنید، بهتر است دستگاهی با توان پایین‌تر خریداری کنید. کاربرد روزانه از چسب با مصرف برق بالا مقرون به صرفه نخواهد بود. برای استفاده از این وسیله در کارگاه‌ها و مراکز صنعتی لازم است چسب حرارتی قوی تهیه کنید.

منبع انرژی چسب حرارتی 

چسب حرارتی در دو نوع برقی و شارژی ساخته می‌شود. اگر هنگام کار با دستگاه دسترسی به برق دارید مدل برقی انتخاب کنید تا با اتصال مستقیم به پریز کار کند. در صورتی عدم دسترسی به برق مدل شارژی چسب حرارتی مناسب شماست که با کابل USB شارژ می‌شود. 

وزن دستگاه

وزن چسب حرارتی از این نظر اهمیت دارد که کار کردن با آن راحت باشد. استفاده مکرر از تفنگ سنگین حین کار شما را خسته می‌کند و در طولانی مدت به انگشتان و مچ دست شما آسیب می‌زند.

دمای قابل تنظیم

هنگام خرید چسب حرارتی مدلی را انتخاب کنید که دارای دمای قابل تنظیم باشد. این قابلیت، امکان تنظیم دما در درجه دلخواه را به شما می‌دهد تا بتوانید برای چسب زدن لوازم مختلف، دمای دستگاه را بیشتر یا کمتر کنید.

چسب حرارتی پایه دار انتخاب کنید

استفاده از پایه برای چسب حرارتی شاید ضروری نباشد اما سبب جلوگیری از کار‌های اضافی می‌شود. در صورت تماس چسب داغ با میز پس از اتمام کار مجبور به تمیز کردن میز خود خواهید شد. 

قیمت دستگاه چسب حرارتی

قیمت چسب حرارتی به قابلیت‌های آن بستگی دارد. این ویژگی‌ها شامل توان، منبع انرژی، شرکت سازنده، اقلام همراه و... را شامل می‌شود. برای اطلاع از قیمت چسب حرارتی نمونه‌های معرفی شده بالا به شما کمک خواهد کرد. با بررسی مشخصات محصولات مذکور می‌توانید متناسب با بودجه خود مدل مناسب را تهیه کنید.

نکات ایمنی برای استفاده از دستگاه چسب حرارتی:

نکات ایمنی که باید هنگام استفاده از چسب حرارتی رعایت کنید را با هم مرور می کنیم:

  • قبل از دست زدن به آن اطمینان حاصل کنید که نازل به درستی خنک شده است.
  •  یک ورقه سیلیکون یا کاغذ زیر دستگاه داغ قرار دهید تا محل کار را از ریزش چسب ذوب شده محافظت کنید. 
  • پوشیدن تجهیزات محافظ هنگام کار با تفنگ چسب حرارتی الزامی است. 
  • هرگز اجازه ندهید کودکان از تفنگ چسب حرارتی بدون نظارت بزرگسالان استفاده کنند. همچنین به آنها اجازه ندهید با این تفنگ بازی کنند. 

می توانید یک دستگاه چسب حرارتی را انتخاب کنید که برخی از ویژگی های ایمنی مانند رویه سیلیکونی، خاموش شدن خودکار... را داشته باشد. 

کاربرد چسب حرارتی/ خرید اینترنتی

کاربرد چسب حرارتی اکلیلی چیست؟

تفاوت این چسب با چسب معمولی استفاده از اکلیل در ساخت آن است. چسب حرارتی اکلیلی اغلب جنبه فانتزی دارد و برای ساخت قاب گوشی، تزئین ظروف و جلد لوازم تحریر به کار می‌رود.

چسب حرارتی چه رنگی تهیه کنیم؟

این چسب اغلب به رنگ شیری یا سفید نیمه شفاف است ولی در رنگ‌های مختلفی هم تولید می‌شود. برای درست کردن لوازم هنری و صنایع دستی می‌توانید چسب حرارتی رنگی استفاده کنید. اما چسب های ساده کیفیت و کارایی بیشتری دارند.

پاك كردن چسب حرارتی از روي لباس به چه صورت است؟

پاک کردن چسب از روی پارچه ممکن است به ندرت ضرورت داشته باشد. اما در صورت نیاز شاید بخواهید از الکل استفاده کنید. توجه داشته باشید که این کار به بافت بعضی پارچه‌ها آسیب زده و آن‌ها را لکه‌دار می‌کند. آسان‌ترین راه این است که یک ساعت لباس را در فریزر قرار دهید. این کار کمک می‌کند چسب کاملا خشک شده و به راحتی از روی لباس جدا شود.

بهترین مارک چسب حرارتی کدام است؟

شرکت‌های مختلف ایرانی و خارجی اقدام به تولید این دستگاه کرده‌اند. برای خرید چسب حرارتی با کیفیت می‌توانید با اعتماد به سایت ما و معرفی محصولات ارائه شده مدلی را انتخاب کنید. جهت انتخاب بهترین مارک و تضمین کیفیت محصول توصیه می‌کنیم نظر کاربران را درباره مدل‌های مختلف ارزیابی کنید.

برای گرم شدن چسب حرارتی چند وات لازم است؟

چسب حرارتی با دمای پایین برای کار با مواد ظریف ایده آل است. از آنجایی که عنصر گرمایش این تفنگ، چسب را تا 250 درجه فارنهایت (یا کمی کمتر) گرم می کند. اکثر این تفنگ‌ها با توان 10 تا 20 وات کار می کنند.

مدت زمان داغ شدن چسب حرارتی؟

گرم شدن سریع تفنگ چسب حرارتی به قدرت آن بستگی دارد. تفنگ حرارتی که قدرت وات بالاتری دارد به جای تفنگ هایی با وات کمتر، سریع گرم می شوند. مدل های تفنگ با کیفیت بالا در عرض 3 تا 5 دقیقه گرم می شوند، در حالی که مدل های درجه یک در کمتر از 90 ثانیه آماده استفاده هستند.

برای چسباندن چه موادی می‌توانیم از چسب حرارتی استفاده کنیم؟

چسب حرارتی بر روی مواد مختلفی استفاده می شود. از چسب حرارتی روی مقوا، کاغذ، منسوجات (یا پارچه ها) و چوب استفاده می‌شود. همچنین برای چسباندن شیشه‌ها و فلزات کاربرد داره.

چرا از چسب حرارتی استفاده می‌کنیم؟

از چسب حرارتی را روی اکثر مواد مانند پارچه، چوب، فلز، شیشه، پلاستیک و موارد دیگر می‌‌توانیم استفاده کنیم. معمولاً برای ساخت صنایع دستی و هنرهایی مانند چیدمان گل های مصنوعی، ساخت جواهرات، و بسیاری از موارد دیگر قابلیت استفاده از چسب حرارتی مشهود است. 

همچنین می توان از این چسب برای تعمیر کفش استفاده کرد. برای چسباندن تزئینات به دیوار یا پنجره ها و همچنین برای ساختن نقش های برجسته روی زیور آلات یا کارت ها به خوبی عمل می‌کند. یا حتی می‌توانید از این چسب برای تغییر اندازه موقت حلقه و انگشتر استفاده کنید. توانایی چسب حرارتی برای چسباندن هر ماده ای باعث می شود که این  چسب به روش های متعدد مورد استفاده قرار گیرد.

آیا موادی وجود دارد که نباید از چسب حرارتی استفاده کرد؟

بله، مواد کمی وجود دارد که نباید از این چسب داغ استفاده کرد. از استفاده از چسب حرارتی داغ بر روی مواد قابل اشتعال خودداری کنید، زیرا گرما ممکن است منجر به سوختن (یا حتی باعث آتش سوزی) شود. اگر می خواهید از تفنگ چسب بر روی مواد حساس استفاده کنید، بهتر است از چسب با دمای پایین استفاده کنید.

چه چیزی باعث می شود که چسب حرارتی روی برخی مواد نچسبد؟

معمولاً چسب حرارتی با تکیه بر سطوح ناهموار و برجستگی ها، جایی که نیاز به چسبندگی جامد دارد، پیوند ایجاد می کند. با این در سطوح صاف کار کمی مشکل تر است. بنابراین، هنگام چسباندن برخی از مواد مانند پلاستیک، فلز یا هر سطح لغزنده یا صاف دیگر، باید مراقب باشید و بررسی کنید که آیا به درستی می چسبند یا خیر.

سخن پایانی

ما در سایت چی بگیر به معرفی چسب حرارتی پرداختیم و چند مدل با کیفیت از آن را ارائه دادیم. در ادامه نکات مهم قبل از خرید محصول را مورد بررسی قرار داده و به سوالات احتمالی شما عزیزان پاسخ دادیم. حال با توجه به اطلاعاتی که دارید می‌توانید با آگاهی بیشتر برای خرید چسب حرارتی اقدام کنید. در صورتی که تجربه استفاده از این وسیله را دارید، مشتاق شنیدن نظراتتان هستیم. در صورت تمایل پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان گذاشته و با ارسال لینک این صفحه برای دوستانتان، از ما حمایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.