راهنمای خرید و قیمت بهترین مارک دستگاه دمنده و مکنده (بلوور)

راهنمای خرید دستگاه دمنده و مکنده، بررسی مدل‌های متنوع بلوور 

نظافت ذرات ریز نسبت به زباله‌های درشت کار نسبتاً دشواری است. مثلاً ممکن است بارها برای نظافت زیر صندلی‌های ماشین خود کلافه شده باشید. ما در این مطلب از وب‌سایت چی بگیر برای شما عزیزان دربارۀ دستگاه دمنده و مکنده بلوور خواهیم گفت. اگر نسبت به این دستگاه و برندهای پرفروش آن آگاهی چندانی ندارید، این اطمینان را به شما می‌دهیم که به واسطه این مطلب قادر به انتخاب و خرید گزینه مناسب و مقرون‌به‌صرفه باشید.

دستگاه دمنده و مکنده چیست؟

قبل از هر تعریفی باید بگوییم که واژۀ بلوور درواقع همان دستگاه دمنده مکنده است و چنانچه احساس کردید که این دو دستگاه‌هایی مستقل هستند، بدانید که سخت در اشتباه‌اید. بلوور نوعی دستگاهی برقی است که مکانیزم آن براساس هواکشی و هوادهی تنظیم شده است. شاید با خود بگویید تا زمانی که می‌توان از جاروبرقی استفاده کرد چرا دستگاه دمنده و مکنده بخریم؟ در پاسخ این پرسش باید بگوییم که جاروهای برقی و شارژی صرفاً خاصیت مکندگی داشته و قادر به دمندگی نیستند. از طرفی برای امورات خانگی کاربرد داشته و برای مشاغل صنعتی قابلیت استفاده ندارند.

برای اینکه ذرات گردوغبار بسیار ریز پاک شوند لازم و ضروری است که از فشار بسیار بالایی کمک گرفته شود. دستگاه دمنده و مکنده این فشار لازم را تأمین کرده و سرعت نظافت و تمیز کردن محیط را بیشتر می‌کند. اگر اطلاعاتی دربارۀ طرز کار این وسیله برقی ندارید، توصیه می‌کنیم در ادامه نیز همراه ما باشید.

آشنایی با انواع دستگاه بلوور

موارد زیر از جمله شایع‌ترین مدل‎‌های دستگاه دمنده مکنده محسوب می‌شوند:

  • بلوور خانگی: ابعاد و اندازه این دستگاه متوسط بوده و برای مصارف خانگی، مانند نظافت حیاط و باغچه، داخل اتومبیل و... قابلیت استفاده دارد.
  • بلوور ساید چنل: این مدل برای صنایع خاص استفاده شده و بسیار پرقدرت است. قدرت هوادهی و مکش این دستگاه به‌قدری بالا است که برای صنایع و کارگاه‌های نجاری و... کاربردی است.
  • بلوور شارژی: این دستگاه نیازمند برق شهری نبوده و به واسطه شارژ باطری که دارد کار می‌کند. با این مدل از دستگاه می‌توان فضا و کابین اتومبیل را تمیز کرد.
  • بلوور بنزینی: این دستگاه به واسطه بنزین کار می‌کند و به کمک سوخت نیروی لازم برای دمندگی و مکندگی تأمین می‌شود.
  • بلوور فندکی: این مدل نیز به کمک فندک اتومبیل کار کرده و برای مصارف خانگی و نظافت اتومبیل کاربردی است.

دستگاه دمنده و مکنده پروتک مدل UN122302

اگر قصد خرید دستگاه دمنده و مکنده را دارید این مورد با دارا بودن کلید دیمردار 6 حالته گزینه ایده‌آلی است. از امکانات منحصربه‌فرد آن می‌توان به قفل سوئیچ و قدرت فوق‌العاده برای مکش گردوغبار و زباله‌های ریز اشاره کرد. برخی از مشخصات این محصول به شرح زیر است:

مشخصات
ابعاد20*15*17 سانتی‌متر
وزن1.15 کیلوگرم
ویژگی‌های دمنده مکندهکیسه
منبع تغذیهبرق
قدرت موتور400 اسب بخار
سرعت حرکت آزاد500-13000
اقلام همراهکیسه جمع‌آوری زباله
نازل پلاستیکی
حجم هوای خروجی2.3 مترمکعب در دقیقه

دستگاه دمنده و مکنده رونیکس مدل 1206

اگر قصد خرید دستگاه دمنده و مکنده با قدرت متوسط و مناسب را دارید این مدل موردی با کیفیت و قیمت مناسب است. خوشبختانه این مدل از دستگاه مکنده دمنده موجب جذب رضایت مشتریان بوده و به‌صورت پلمپ شده برایشان ارسال می‌شود. اکثر مشتریانی که این محصول را خریداری کرده‌اند، به موارد زیر به‌عنوان نقاط قوت محصول اشاره کرده‌اند:

  • کیفیت و ساخت خوب
  • سیم بلند
  • داشتن جایگاه کلید سرعت
  • مناسب برای مصارف خانگی
  • کاربردی برای نظافت ماشین
مشخصات
ابعاد30*15*15 سانتی‌متر
وزن2 کیلوگرم
ویژگی‌های دمنده مکندهکیسه
منبع تغذیهبرق
توان ورودی400 وات
سرعت حرکت آزاد13000
اقلام همراهکیسه جمع‌آوری زباله
لوله دمنده کیسه
دفترچه راهنما و گارانتی

دستگاه دمنده و مکنده فندکی مدل XG-668A

این مدل از دستگاه دمنده مکنده در مقایسه با دو مدل قبلی ارزان‌تر بوده و دارای سری فندکی است. میزان ولتاژ دستگاه 12 ولت و سرعت آن 1000 دور در دقیقه است. برخی از مشخصات این دستگاه کاربردی و مقرون‌به‌صرفه به شرح زیر است:

مشخصات
ابعاد13*12*6 سانتی‌متر
وزن600 گرم
ویژگی‌های دمنده مکندهکیسه
دارای کاربری خانگی
منبع تغذیهبرق و فندک خودرو
فشار هوا50-100 PSI
سرعت حرکت آزاد48
توان ورودی75 وات
حجم هوای خروجی35 مترمکعب در دقیقه

دستگاه دمنده و مکنده شارک مدل 700W

دستگاه مکنده دمنده فوق دارای توان 700W  بوده و از آنجایی‌که قابلیت تعویض کیسه و نازل آن بسیار آسان است برای استفاده عموم در منازل و محیط‌های کاری و صنعتی کاربردی است. برخی از ویژگی‌های این دستگاه به شرح زیر است.

مشخصات
ابعاد24*18*18 سانتی‌متر
وزن850 گرم
ویژگی‌های دمنده مکندهکیسه
کاربری خانگی - اداری
کاربری صنعتی
منبع تغذیهبرق
قدرت موتوریک اسب بخار
سرعت حرکت آزاد13000 دور بر دقیقه
اقلام همراهکیسه جمع‌آوری زباله
لوله سر دمنده
دفترچه راهنما
توان مکش700 وات
حجم هوای خروجی3.5 مترمکعب در دقیقه

دستگاه دمنده و مکنده لانکر مدل 720 وات

برند لانکر یکی از مارک‌های معتبر و شناخته‌شده چینی است که این مدل از دستگاه مکنده دمنده را برای عرضه به مشتریان تولید کرده است. این دستگاه با دقت و قدرت مطلوبی که دارد قادر به نظافت محیط‌های اداری، صنعتی و منازل است. سایر مشخصات این محصول عبارت‌اند از:

مشخصات
ابعاد25*15*20 سانتی‌متر
وزن500 گرم
ویژگی‌های دمنده مکندهکیسه
کاربری خانگی و اداری
منبع تغذیهبرق
سرعت حرکت آزاد0-2800
اقلام همراهخرطومی کیسه 
حجم هوای خروجی20 مترمکعب در دقیقه

دستگاه دمنده و مکنده تیوان مدل A101

برای بررسی مشخصات و ویژگی‌های این مدل از دستگاه دمنده و مکنده به اطلاعات موجود در جدول توجه کنید.

مشخصات
ابعاد26*19*18 سانتی‌متر
وزن400 گرم
ویژگی‌های دمنده مکندهکاربری خانگی
صنعتی
اداری
منبع تغذیهبرق
قدرت موتور600 اسب بخار
طول لوله22 سانتی‌متر

از دیگر مشخصات این دستگاه دمنده و مکنده پرفروش می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • دارای دسته ارگونومیک با پوشش ضدتعریق
  • خروجی 3.5 متر مکعب هوا در یک دقیقه
  • مجهز به نازل دمنده
  • از جنس لاستیک نرم و منعطف

دستگاه دمنده و مکنده اینکو مدل AB-6008

باید بگوییم که این محصول نیز تولید برند چینی اینکو بوده و دارای تاییدیه استاندارد CE اروپا است. از این دستگاه دمنده-مکنده می‌توان برای نظافت ماشین، محیط‌ کاری و حتی منازل نیز استفاده کرد. مهم‌ترین مشخصات این دستگاه پرقدرت و باکیفیت به شرح زیر است:

مشخصات
ابعاد23*20*19 سانتی‌متر
وزن1.4 کیلوگرم
ویژگی‌های دمنده مکندهکیسه
کاربری صنعتی
کاربری خانگی-اداری
منبع تغذیهبرق
توان ورودی و توان مکش700 وات
سرعت حرکت آزاد16000 دور در دقیقه
اقلام همراهلوله دمنده با طول 20 سانتی‌متر
کیسه غبارگیر زیپ‌دار
دفترچه راهنما
حجم هوای خروجی3.5 مترمکعب در دقیقه

دستگاه دمنده و مکنده رویال مکس مدل 1000W

اگر قصد خرید پرفروش‌ترین مارک دستگاه بلوور را دارید توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به خرید کلیۀ برندها و دستگاه‌های دمنده مکنده را از نظر کیفیت و مشخصاتی که دارند مورد بررسی قرار دهید. به‌عنوان‌مثال مشخصات این دستگاه گویای کیفیت و مرغوبیت آن است و لازم نیست برای خرید آن متحمل پرداخت هزینه سنگین شوید.

مشخصات
ابعاد23*16*16 سانتی‌متر
وزن1.3 کیلوگرم
ویژگی‌های دمنده مکندهکیسه
کاربری خانگی-اداری
قابلیت تنظیم سرعت
کاربری صنعتی
منبع تغذیهبرق
سرعت حرکت آزاد0-15000
اقلام همراهکیسه جمع‌آوری زباله
سری نازل
زغال یدک
حجم هوای خروجی2.8 مترمکعب در دقیقه

دستگاه دمنده و مکنده صنعتی ایزی پاور مدل 8018

اگر قصد خرید بلوور داشته و دلتان می‌خواهد دستگاه دمنده مکنده را با بهترین کیفیت و مکش بالا خریداری کنید، این مورد با مشخصات و ویژگی‌های زیر گزینه معقولی است. دقت داشته باشید که با خرید این دستگاه نیازمند خرید دستگاه دیگری نخواهید بود.

مشخصات
ابعاد25*40*25 سانتی‌متر
وزن2 کیلوگرم
ویژگی‌های دمنده مکندهکیسه
دارای کاربری اداری، خانگی و صنعتی
قابلیت تنظیم سرعت
منبع تغذیهبرق
قدرت موتور650 اسب بخار
سرعت حرکت آزاد13000
اتوان مکش650 وات
امکانات ویژهشلنگ خرطومی
دور متغیر

دستگاه دمنده و مکنده تر و خشک بوش مدل GAS 12-25 PL Professional

اگر قصد خرید دستگاه مکنده دمنده‌ ای را دارید که قابلیت جمع‌آوری زباله‌های خشک و تر را به‌صورت همزمان داشته باشد، این مورد با ابعاد 49*48*36 سانتی‌متر گزینه مناسبی است. وزن این محصول برابر با 9 کیلوگرم بوده و دستگاه بلوور از برند بوش است. به برق شهری متصل می‌شود و قدرت موتور آن معادل 1250 اسب بخار است. 

طرز کار دستگاه دمنده و مکنده

نحوه استفاده از دستگاه دمنده و مکنده بسیار آسان بوده و تنها با یکبار مطالعه دفترچه راهنما قادر به استفاده از آن خواهید بود. البته باید بگوییم که باتوجه به مدل دستگاه ممکن است کار با آنها متفاوت باشد. معمولاً اکثر مدل‌عا دیمردار بوده و به کمک آن می‌توان قدرت و سرعت مکش دستگاه را کنترل کرد. برای دمندگی تنها از لوله خرطومی استفاده کرده و نیازی به مخرن یا کیسه آشغال ندارید. برای مکندگی جای لوله خرطومی و کیسه را تعویض کرده و سپس دستگاه را روشن کرده و گرد و غبار روی سطوح را پاک کنید.

بررسی کاربردهای دستگاه دمنده و مکنده

قیمت دستگاه دمنده و مکنده

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم انواع دستگاه دمنده و مکنده دارای کاربرد متفاوتی هستند. موارد زیر از جمله مهم‌ترین کاربردهای دستگاه دمنده و مکنده محسوب می‌شوند: 

نظافت و پاک کردن قطعات کامپیوتری

نشستن گردوغبار به رو و حتی داخل قطعات کامپیوتری اجتناب‌ناپذیر است. در صنعت IT این گردوغبار و ذرات ریز را به واسطه دستگاه بلوور نظافت می‌کنند.  مدارهای الکتریکی و کیس‌ها دارای حساسیت خاصی بوده و حتماً پاک‌کردن آنها باید به افراد متخصص واگذار شود. این افراد به کمک دستگاه بلوور مخصوص این گردوغبار را پاک کرده و اجازه نمی‌دهند که به سیستم‌هخای شما آسیب وارد کنند.

نظافت داخل خودرو

یکی از محیط‌هایی که به وفور از دستگاه دمنده و مکنده استفاده می‌کنند کارواش‌ها است. به کمک این دستگاه می‌توان تمامی زباله و گردوغبارهای ریز درون خودروها را تمیز کرد. البته این کاربرد صرفاً به اجزای داخلی اتومبیل خلاصه نشده و با دستگاه بلوور می‌توان گرد و غبار موتور و بخش‌های داخلی ماشین را نیز تمیز کرد.

نظافت محیط بیرونی خانه

شما نمی‌توانید برای نظافت حیاط و باغچه‌تان از جاروبرقی استفاده کنید. این کار وظیفه دستگاه دمنده مکنده است. با خرید دستگاه دمنده مکنده رونیکس یا سایر برندهای موجود دیگر نگران نظافت خاک، گردوغبار، برگ و... در حیاط خانه خود نخواهید بود.

نکات مهم برای خرید دستگاه مکنده و دمنده

معرفی پرفروش ترین برند دستگاه دمنده و مکنده

موارد زیر از جمله نکات مهمی هستند که به شما کمک می‌کنند تا بهترین دستگاه بلوور را خریداری کنید. این موارد عبارت‌اند از:

مشخص کردن هدف از خرید دستگاه بلوور

در وهله اول باید بدانید که به چه منظور قصد خرید بلوور دارید. سپس می‌توانید مدل‌های متنوع را با یکدیگر مقایسه کرده و با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، بههترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. دقت به سایر موارد نیز به شما کمک می‌کند تا آگاهانه و دقیق تصمیم به خرید بگیرید.

بررسی ویژگی دستگاه دمنده مکنده

قدرت دستگاه، میزان فشار مکندگی و دمندگی، قدرت موتور و... از جمله موارد بسیار مهمی است که برای خرید بلوور باید به آنها توجه کنید. برای مصارف صنعتی توصیه می‌کنیم به سراغ دستگاه‌هایی بروید که قابلیت بالایی دارند.

توجه به برند بلوور

خرید دستگاه دمنده مکنده از برندهای نام‌آشنا و شناخته شده به شما این اطمینان را می‌دهد که نگران خراب شدن دستگاه و نیاز به تعمیرات نداشته باشید. اکثر دستگاه دمنده مکنده بوش دارای ضمانتنامه و گارانتی خرید هستند و از این بابت جای نگرانی نخواهید داشت.

ابعاد و اندازه و وزن بلوور

حتماً در زمان خرید به سایز و اندازه دستگاه دمنده مکنده و وزن آن دقت داشته باشید. اگر به دنبال دستگاه‌هایی با وزن سبک هستید موارد معرفی شده در این مقاله گزینه‌هایی مناصب و به‌صرفه هستند.

بهترین مارک دستگاه بلوور کدام‌اند؟

برای خرید دستگاه دمنده مکنده برند و مارک‌های زیر گزینه مطلوب و ایده‌آلی هستند:

  • رونیکس؛
  • پروتک؛
  • لانکر؛
  • تیوان؛
  • رویال مکس؛
  • شارک؛
  • اینکو؛
  • آروا؛
  • بوش و سایر برندهای دیگر.

دستگاه بلوور از چه اجزایی تشکیل شده است؟

  • دمنده؛
  • موتور؛
  • فیلتر هوا؛
  • مخزن؛
  • سوپاپ؛
  • مبدل؛
  • و فن.

اقلام همراه دستگاه مکنده دمنده چیست؟

  • لوله خرطومی؛
  • پلاستیک جمع‌آوری زباله؛

سخن آخر:

امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده و. به راحتی قادر به انتخاب و خرید بلوور باشید. اگر تجربه استفاده از دستگاه مکنده دمنده را دارید حتماً برایمان بنویسید که انتخاب شما کدام برند است و چرا؟

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.