معرفی بهترین مارک شکم بند بعد از سزارین/ قیمت روز

راهنمای خرید شکم بند بارداری و مزایا و معایب استفاده از آن

در بیشتر فرنگ‌ها و کشور‌ها بستن شکم بند بعد از زایمان مرسوم است. استفاده از گن بارداری از افتادگی شکم جلوگیری کرده و درد و زخم‌های پس از زایمان را سریع‌تر بهبود می‌بخشد. در این صفحه قصد داریم در مورد انواع شکم بند بارداری صحبت کنیم. پس تا پایان مطالب در سایت چی بگیر همراه ما باشید تا راهنمای جامع خرید شکم بند بعد از زایمان را در اختیارتان قرار دهیم. 

انواع شکم بند بعد از سزارین

ورم رحم پس از زایمان کاملا طبیعی است و شکم بند برای تسکین درد، بهبود زخم و جلوگیری از رشد چربی نواحی کمر و شکم را می‌پوشاند. گن های تولید شده از الاستیک و پارچه نرم بوده و انعطاف پذیری لازم را دارد. اما سایز و میزان سفتی شکم بند بعد از سزارین باید به حدی باشد که بتوانید به راحتی نفس بکشید. برای کاهش فشار و امکان تحرک بهتر، گنی را خریداری کنید که باسن شما را در بر گیرد. برای آشنایی با انواع شکم بند جدول زیر را مطالعه کنید.

انواع گن بعد از زایمان
ویژگی
گن شکمی
این شکم بند قسمت میانی شکم را پوشش می‌دهد و انواع مختلفی دارد.
شکم بند لگنی
گن لگنی علاوه بر شکم، از لگن و مهره‌ها محافظت کرده و درد و فشار در آن نواحی را به حداقل می‌رساند.
شکم بند چسبان
شکم بند چسبان ناحیه کمر و شکم را می‌پوشاند و برای مادرانی که به تازگی زایمان کرده‌اند مناسب است.
گن ساعت شنی
طراحی این مدل به شکل تاپ است و سینه‌ها، شکم و کمر را به طور کامل می‌پوشاند. این گن برای مادرانی که در طول دوران بارداری تغییر سایز آنچنانی ندارند، مناسب است.

فواید استفاده از شکم بند بارداری

استفاده از شکم بند پس از زایمان یا جراحی فوایدی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  • به تسکین درد کمک می کند.
  • به شما کمک می‌کند تا راحت تر حرکت کنید.
  • به افزایش جریان خون کمک می کند.
  •  به بهبود عضلات کمک می‌کند.
  • تورم ناشی از جراحی را کاهش می‌دهد.

 همچنین با افزایش گردش خون از تورم و التهاب زخم می‌کاهد. زخم‌های ناشی از جراحی را سریع‌تر ترمیم کرده و امکان تحرک و فعالیت بیشتر را فراهم می‌کند. بستن شکم بند سبب می‌شود اندام‌ها و ماهیچه‌های شما در زمان کوتاه‌تری به سایز قبل بارداری برگردد.

به تسکین درد کمک زیادی می‌کند. همچنین با افزایش گردش خون از تورم و التهاب زخم می‌کاهد. زخم‌های ناشی از جراحی را سریع‌تر ترمیم کرده و امکان تحرک و فعالیت بیشتر را فراهم می‌کند. بستن شکم بند سبب می‌شود اندام‌ها و ماهیچه‌های شما در زمان کوتاه‌تری به سایز قبل بارداری برگردد.

البته رسیدن به سایز ایده آل در کنار ورزش و تغذیه سالم میسر است. برای داشتن شکم صاف، پس از گذشت 40 روز پس از زایمان، ورزش دراز و نشست پیشنهاد می‌شود.

عوارض استفاده از شکم بند بعد از زایمان

با وجود این که گن بعد از زایمان برای کاهش وزن و رسیدن به اندام قبل زایمان پیشنهاد می‌شود، اما استفاده از آن ممکن است عوارضی در پی داشته باشد. توجه داشته باشید که پوشیدن شکم بند تنگ به جای درمان، امکان دارد به بدن شما آسیب بزند. 

مشکلات گوارشی

  •  حالت تهوع
  • سوزش سر دل
  • ریفلاکس معده 
  • نفس تنگی

از خطرات احتمالی استفاده از گن پس از زایمان است. 

پوشیدن گن بعد از زایمان اگرچه بدون تجویز پزشک بلامانع است اما استفاده زود هنگام آن پس از زایمان سزارین به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. چرا که احتمال چسبندگی و تنبلی ماهیچه‌ها در اثر فشار و انقباض به آن‌ها وجود دارد.

بیشتر این خطرات به دلیل پوشیدن نادرست شکم بند یا پوشیدن بیش از حد آن است. پوشیدن شکم بند بارداری بیش از حد تنگ می تواند آسیب بیشتری به جای فایده داشته باشد.

معرفی بهترین برند شکم بند بارداری

متاسفانه مادران پس از تولد نوزاد زمان کافی برای ورزش و استراحت ندارند تا به اندام و وزن ایده آل خود برسند. به همین منظور تولید کنندگان زیادی اقدام به تولید گن بعد از بارداری کرده‌اند. در سال‌های اخیر شکم بند هایی وارد بازار شده که اغلب در ماه‌های آخر بارداری مورد استفاده مادران قرار می‌گیرد. در ادامه چند نمونه از بهترین مارک شکم بند بارداری را ارائه می‌دهیم.

شکم بند بعد از زایمان تن یار کد 4139

مشخصات
جنسکش و نایلون
ویژگیضد حساسیت
قابلیت تنظیم فشار محیطی
کش منفذ دار برای تهویه هوا
نحوه استفاده به مدت 8 هفته و در طول روز
نحوه شستشوشستشو با آب سرد
سایر توضیحاتقابل استفاده پس از جراحی شکم
مناسب برای پس از زایمان

شکم بند بارداری و پس از زایمان الیجا مدل WB

استفاده از این شکم بند در دوران بارداری و پس از آن قابل استفاده است. این شکم بند از افتادگی شکم جلوگیری کرده و کمردرد‌های دوران بارداری را کاهش می‌دهد. 

مشخصات
جنسکش
کاربردکمر و شکم
نحوه بسته شدنچسبی
نحوه استفادهپس از بستن چسب اصلی در قسمت زیر شکم، چسب‌های تعبیه شده در دو طرف را ببندید
پس از زایمان این کمربند را برعکس ببندید تا به جمع کردن شکم کمک کند

شکم بند طب و صنعت کد 60420

شکم بند طب و صنعت علاوه بر حفظ زیبایی اندام و کوچک کردن شکم، برای گرفتگی عضلات کمر و پهلو مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از ستون فقرات در صورت صدمات وارده مراقبت و حمایت می‎‌کند.

مشخصات
جنسنئوپرن، الاستیک و پارچه
ویژگیضد حساسیت
نحوه بسته شدنچسبی

شکم بند لاغری تادو کد 03

از مزایای استفاده از شکم بند می‌توان به جلوگیری از افتادگی شکم، حمایت از مهره‌های کمر و برطرف کردن درد‌های عضلانی ناحیه کمر اشاره کرد. برای اطلاع از سایز بندی محصول وارد لینک خرید شوید.

مشخصات
جنسالاستیک و کش
نحوه بسته شدنقزن
کشور مبدا برندایران

شکم بند بارداری آدور مدل 001

با بزرگ شدن جنین در رحم، شکم مادر بزرگ‎‌تر شده و به آن فشار می‌آید. استفاده از شکم بند در طول دوران بارداری از شل شدن و افتادگی شکم شما جلوگیری کرده و نیروی وارده بر مهره‌های کمر را کاهش می‌دهد.

مشخصات
جنسابر و نئوپرن
ویژگیضد حساسیت
نحوه بسته شدنچسبی
سایر توضیحاتکاهش درد و فشار بر روی عضلات
با استفاده از این شکم بند فشار و درد بدن کمتر شده و نفس کشیدن راحت شده و به راحتی می‌توانید مشغول انجام فعالیت‌های روزانه شوید

شکم بند طبی تبیان کد 50700

شکم بند معرفی شده ساخت شرکت تبیان بوده و به صورت چسبی طراحی شده است. این محصول طبی برای گرم نگه داشتن شکم و تناسب اندام بعد از جراحی شکم، پهلو و زایمان کاربرد دارد.

شکم بند بارداری پاک سمن مدل Pregnancy سایز بزرگ

شکم بند پاک سمن جنسی پارچه‌ای دارد و ضد حساسیت است. استفاده از این محصول در مرکز ثقل بدن تعادل ایجاد کرده و مانع از باز شدن مفاصل لگن می‌شود. 

شکم بند بارداری ویونا مدل Pregnancy Corset سایز بزرگ

استفاده از این شکم بند درد‌های ناشی از قوس کمر را کاهش می‌دهد. در طول دوران بارداری با رشد جنین و افزایش وزن او فشار زیادی بر گردن، کمر، پهلو و پاهای مادر وارد می‌شود. این محصول با قابلیت تنظیم روی شکم از بروز درد‌های احتمالی می‌کاهد.

شکم بند بارداری بیبی کلاب مدل 001

مشخصات
جنسالیاف طبیعی
کاربردشکم و کمر
ویژگیضد حساسیت
نحوه بسته شدنچسبی
سایزفری سایز

شکم بند بارداری مدل نوید

این شکم بند با داشتن پارچه سه بعدی نرم و راحت بوده و تهویه مناسب دارد. استفاده از آن به حفظ وضعیت صحیح بدن و کاهش درد ناشی از افتادگی شکم کمک می‌کند.

شکم بند دوران بارداری تنکو مدل ضد امواج کد 101

بارز ترین ویژگی این شکم بند ضد امواج بودن آن است و از این نظر از جنین محافظت کرده و از ابتلا به بیماری‌هایی چون سرطان، اوتیسم، نقص سیستم ایمنی و... جلوگیری می‌کند.

شکم بند دوران بارداری درمان هانی طب کد 5017

محصول معرفی شده از جنس ابر بوده و ضد حساسیت است. این شکم بند برای دوران بارداری مناسب است. نحوه بسته شدن آن چسبی است و به صورت فری سایز تولید شده و به فروش می‌رسد.

شکم بند لاغری طب و صنعت کد 62200

جنس این شکم بند نایلونی است و برای بستن در ناحیه شکم و کلیه‌ها کاربرد دارد. برای از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو مناسب است. شکم بند لاغری برای داشتن اندام متناسب پس از زایمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شکم بند بارداری مدل 178

مشخصات
جنسکش و ابر
ویژگیضد حساسیت
نحوه بسته شدنچسبی

شکم بند بارداری تن‌ یار کد 41103

مشخصات
جنسپارچه
کشور مبدا برندایران
ویژگیضد حساسیت
سایر مشخصاتاستفاده از این گن حرکت نوزاد را داخل شکم آسان‌تر دارد
به کمک این شکم بند نفس کشیدن مادر راحت‌تر می‌شود

بهترین شکم بند بعد از سزارین چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

اگرچه استفاده از گن یا شکم بند بعد از زایمان بسیار ساده است اما برای خرید آن باید چند نکته را مد نظر بگیرید.

  • سایز شکم بند بارداری: سایز بندی برند‌های مختلف شکم بند با هم متفاوت است پس در انتخاب سایز دقت کنید. بدن شما در طول دوران بارداری تغییر می‌کند از این رو انعطاف پذیری گن را در نظر گرفته و بعد سایز مناسب را انتخاب کنید.
  • طراحی و شکل ظاهری: هر چقدر بافت شکم بند فشرده و کم حجم باشد، برجستگی آن در زیر لباس کمتر به چشم می‌آید. کمربند‌های کوتاه راحت‌تر پنهان می‌شوند. اما اگر می‌خواهید از لگن و کمرتان در برابر در‌د‌های زایمان محافظت کنید، شکم بند بزرگتری بخرید.
  • رنگ شکم بند: اغلب شکم بند ها در دو رنگ مشکی و کرم عرضه می‌شوند. انتخاب رنگ محصول به این دلیل اهمیت دارد که پنهان کردن آن زیر لباس آسان باشد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم شکم بند نزدیک به رنگ پوستتان خریداری کنید تا برای پنهان کردن آن دچار مشکل نشوید.
  • نگهداری و شستشوی گن بارداری: در هنگام خرید به جنس شکم بند توجه کنید و قبل از شستشو راهنمای محصول را مطالعه کنید. بعضی از گن ها در تماس با آب گرم تا حدی انعطاف پذیری و کیفیت خود را از دست می‌دهند. بعضی دیگر قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی را ندارند و باید به صورت دستی شسته شوند.
  • ضد حساسیت بودن شکم بند بعد از سزارین: یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید شکم بند بعد از زایمان، انتخاب پارچه مناسب است. چرا که گن تماس مستقیم با بدن دارد و در صورت تعریق و عدم عبور جریان هوا پوست شما دچار خارش و حساسیت و مشکلات دیگری خواهد شد.

بعد از تولد نوزاد از چه زمانی باید بستن شکم بند را شروع کرد؟

پوشیدن گن بعد از زایمان را بدون مشورت با پزشک توصیه نمی‌کنیم. اما اگر قصد استفاده از شکم بند را دارید، بهتر از 40 روز پس از زایمان نسبت به خرید آن اقدام کنید تا خطرات احتمالی در هنگام پوشیدن گن به حداقل برسد. 

برای کوچک کردن شکم، استفاده از شکم بند در صورت مجوز پزشک بلافاصله پس از زایمان مانعی ندارد. برای داشتن اندام متناسب استفاده از شکم بند به مدت 6 تا 8 هفته و حدود 10 تا 12 ساعت در طول روز پیشنهاد می‌شود.

آیا پزشکان بند شکم پس از زایمان را توصیه می کنند؟

استفاده از شکم بند پس از زایمان طبیعی و سزارین تاثیر مثبتی بر بدن مادر دارد. اما از نظر پزشکان پوشیدن گن برای کاهش وزن و کوچک شدن شکم امری قطعی نیست. پس بهتر است قبل از خرید شکم بند بعد از زایمان با پزشک معالج خود مشورت کرده و نظر او را بپرسید.

آیا می توانم هنگام غذا خوردن شکم بند بعد از زایمان ببندم؟

بستن شکم بند در حین غذا خوردن بستگی به وضع عمومی شما و میزان انعطاف پذیری گن دارد. اغلب مادران با پوشیدن شکم بند هنگام خوردن غذا تنفسشان دچار مشکل شده، احساس گرما یا خفگی می‌کنند. در حالت کلی توصیه می‌شود موقع غذا خوردن و در زمان هضم آن از شکم بند استفاده نکنید.

بهترین مارک گن بعد از سزارین کدام است؟

به دلیل تنوع زیاد شکم بند هر تولید کننده‌ای به نوبه خود می‌تواند بهترین باشد. برای راهنمای بیشتر برند پاک سمن، تن یار و طب و صنعت جزء بهترین مارگ گن بعد از سزارین محسوب می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید نظر کاربران را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید کنید.

بهترین مارک شکم بند بارداری کدام است؟

از بهترین برندهای تولید کننده گن بارداری و شکم بند بعد از زایمان می توانیم به شکم بند آدور و ویونا اشاره کنیم. 

استفاده از شکم بند در طول دوران بارداری چه مزایایی دارد؟

بستن شکم بند درد مفاصل را در طول دوران بارداری و پس از آن کاهش می‌دهد. با بزرگ شدن جنین فشار وارده بر لگن و عضلات شکم را کنترل می‌کند. از میزان نیروی کششی وارد شده بر ستون فقرات کاسته و از شل شدن و افتادگی شکم جلوگیری می‌کند. 

قیمت شکم بند بعد از زایمان در بازار چقدر است؟

قیمت گن با توجه به برند، جنس، متریال و میزان کیفیت ارزیابی می‌شود. طراحی ارگونومیک و تناسب شکم بند با انحنای بدن به کارایی بیشتر آن کمک کرده و در قیمت محصول تاثیر گذار است. قیمت گن بعد از زایمان بین 100 تا 400 هزار تومان متغیر است.

کلام آخر

برای کوچک کردن شکم بعد از زایمان و کم کردن وزن، استفاده از گن به تنهایی کافی نیست. تغذیه مناسب و ورزش قبل از زایمان و داشتن لایف استایل سالم کمک می‌کند بدن سریع‌تر به حالت نرمال خود بازگردد. چنانچه تجربه استفاده از شکم بند را دارید، مشتاق شنیدن نظراتتان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.