طناب ورزشی: خرید و قیمت 15 مدل بهترین طناب ورزشی

راهنمای خرید پر فروش ترین طناب ورزشی

همه ما با طناب ورزشی از کودکی آشنا هستیم و در دوران مدرسه در زنگ‌های ورزش با آن بازی کرده‌ایم. اما بازی طناب صرفا مختص کودکان نیست و به عنوان یک بازی یا رشته ورزشی در بین بزرگسالان طرفداران زیادی دارد. 

وقتی صحبت از تجهیزات ورزشی می شود، همیشه ایده خوبی است که بهترین تجهیزات موجود در محدوده قیمت خود را انتخاب کنید، و طناب ورزشی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این راهنما به بررسی ویژگی های طناب ورزشی می‌پردازیم و توضیح می دهیم که برای یافتن طناب مناسب برای خود و فعالیت های ورزشی به چه چیزی نیاز دارید.

در این صفحه از سایت چی بگیر همراه ما باشید تا اطلاعاتی در مورد بهترین طناب ورزشی به اشتراک بگذاریم.

طناب زدن چه فوایدی برای بدن دارد؟

طناب زنی یک ورزش کم هزینه و مقرون به صرفه است و برای کاهش وزن در کوتاه ترین زمان، بسیار موثر است. از دیگر فواید این ورزش در ادامه صحبت می‌کنیم. 

  • همه عضلات بدن را تقویت می‌کند: در هنگام ورزش با طناب تمام عضلات بدن درگیر می‌شود. عضلات شانه، سینه، بازو، ساعد و حین پریدن عضلات شکم نیز به حرکت در می‌آیند. در چنین حالتی اگر کمی عضلات شکم را سفت نگه دارید، به مرور شاهد تقویت عضلات شکم و پهلو خواهید بود. با تمرین مداوم آمادگی پاها (ناحیه باسن تا ساق) افزایش یافته و همین امر منجر به دریافت کالری کمتر و کاهش وزن می‌شود.
  • باعث هماهنگی بیشتر اندام ها می شود: طناب زدن ورزشی است که به کمک مغز حرکات دست و پا هماهنگ می‌شود. پس انجام ورزش طناب زنی علاوه بر این که یک ورزش جنبشی محسوب می‌شود، به تقویت ماهیچه‌های مغز کمک می‌کند. از این رو طناب برای تمام گروه‌های سنی مفید بوده و کودکان نیز پس از طناب بازی مهارت یادگیری شان بهبود می‌یابد.
  • به سلامت قلب کمک می کند: طناب نوعی ورزش هوازی است و بازی با آن کمک به بالا رفتن ضربان قلب کرده و خون را به سرعت به تمام قسمت‌های بدن پمپاژ می‌کند. پس از طناب زدن هورمون اندروفین در بدن آزاد می‌شود و از تاثیرات آن می‌توان به کاهش استرس، افسردگی و بهبود خلق و خو اشاره کرد.

طناب ورزشی مدل پرشی کد M3008

به کمک این طناب می‌توانید عضلات را تقویت کرده و چربی سوزی کنید. استفاده روزانه از این طناب می‌تواند شما را به وزن ایده‌التان برساند.

مشخصات
جنس طنابپلاستیک
جنس دستهفوم
طول3 متر
وزن125 گرم
سایر توضیحات قابلیت تنظیم طول

طناب ورزشی گلداستار مدل  کراسفیت گلدن استار C 8809

با استفاده از طناب کراس فیت سوخت ساز بدن افزایش می‌یابد و می‌توانید وزنتان را کنترل کنید. 

مشخصات
جنس طنابفلز
جنس دستهفلز
طول1.85 متر
وزن240 گرم
سایر توضیحاتقابلیت تنظیم طول

طناب ورزشی مدل پرشی کد M3015

این طناب ورزشی برای افراد مبتدی و حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای کنترل وزن با طناب کافی است با یادگیری تکنیک و انجام تمرین مکرر به نتیجه دلخواه برسید.

مشخصات
جنس طنابpvc
جنس دستهپلاستیک 
طول2.90 متر
وزن95 گرم
سایر توضیحاتقابلیت تنظیم طول

طناب ورزشی فلکس بادی مدل M2047

طناب ورزشی معرفی شده از کیفیت بالایی برخوردار است و در صورت برخورد با زمین ساییده نمی‌شود. برای شرکت در مسابقات طناب زنی و کراس فیت می‌توانید از آن استفاده کنید.

مشخصات
جنس طنابکابل
جنس دستهاستیل
طول 3 متر
وزن115 گرم
سایر توضیحاتقابلیت تنظیم طول

طناب ورزشی مدل Loop Rope

مشخصات
جنس طنابپلاستیک
جنس دسته فوم
طول 2.67 متر
وزن140 گرم
سایر توضیحاتقابلیت تنظیم طول
دسته‌های طناب از جنس فوم ضد تعریق تولید شده و برای افرادی که حین بازی دستشان عرق می‌کند، بسیار مناسب است.

طناب ورزشی تناسب اندام تن زیب مدل Magic

مشخصات
جنس طنابپلاستیک
جنس دستهپلاستیک
طول2.5 متر
وزن134 گرم
سایر توضیحاتقابلیت تنظیم طول
این طناب برای ورزشکاران مبتدی‌ای  مناسب است که قصد دارند به طور حرفه‌ای فعالیت کنند
تمرین با طناب مهره‌ای به دلیل ایجاد صدا و هماهنگ کردن ریتم بسیار مفید و کاربردی است

طناب ورزشی مدل HR13

مشخصات
جنس طنابنایلون
جنس دستهفوم
طول2.5 متر
وزن200 گرم
سایر توضیحاتطناب حالت کشی دارد

طناب ورزشی مدل Tanab

مشخصات
جنس طنابکابل
جنس دستهاستیل
طول2.75 متر
وزن240 گرم
سایر توضیحاتدسته‌هایی با طراحی اگونومیک
طناب از جنس سیم بکسلی روکش دار
قابلیت تنظیم طول

طناب ورزشی اورانوس مدل 6mm

این طناب برای ورزشکاران حرفه‌ای کاربرد دارد. طول طناب قابل تغییر است و با باز کردن قفل می‌توان طناب را به اندازه دلخواه تنظیم کرد.

مشخصات
جنس طنابPVC
جنس دستهپلاستیک
طول3 متر
وزن150 گرم
قطر6 میلی‌متر
سایر توضیحاتقابلیت تنظیم طول

طناب ورزشی تناسب اندام ویند مدل WGY99

مشخصات
جنس طنابپلاستیک
جنس دستهفوم
طول2.74 متر
وزن400 گرم
سایر توضیحات این طناب قدرتی است و برای ورزشکاران حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد

طناب ورزشی مدل BOLT

مشخصات
جنس طنابکابل
جنس دستهپلاستیک
طول3 متر
وزن100 گرم
سایر توضیحاتقابلیت تنظیم طول
مناسب برای کاهش وزن و چربی سوزی

طناب ورزشی گلداستار مدل GS 730-1

مشخصات
جنس طنابکابل دارای روکش پلاستیکی
جنس دستهاستیل
طول1.85 متر
وزن240 گرم
سایر توضیحات قابلیت تنظیم طول به کمک بست

طناب ورزشی کالای ورزشی پروین مدل B9

مشخصات
جنس طنابکابل
جنس دستهپلاستیک
طول2.5 متر
وزن120 گرم
سایر توضیحاتقابلیت تنظیم طول

طناب ورزشی مدل JUMP-1020

مشخصات
جنس طنابپلاستیک
جنس دستهپلاستیک
طول3 متر
وزن142 گرم
سایر توضیحاتسبک و با کیفیت
قابلیت حمل آسان
مناسب برای چربی سوزی و کاهش وزن
قابلیت تنظیم طول

طناب ورزشی شماره انداز مدل ATG

مشخصات
جنس طنابپلاستیک
جنس دستهپلاستیک
طول2.50 متر
وزن144 گرم
سایر توضیحات قابلیت تنظیم طول
دارای دورشمار

انواع طناب ورزشی

مدل‌‌های مختلف طناب ورزشی از لحاظ شکل ظاهری و ویژگی تفاوت‌هایی با هم دارند. برای این که در انتخاب طناب ورزشی دچار تردید نشوید، در ادامه انواع آن را با هم مقایسه می‌کنیم. 

طناب ورزشی پایه

این مدل طناب برای افرادی مناسب است که به تازگی ورزش طناب زنی را یاد گرفته‌اند. طراحی ارگونومیک طناب ورزشی کمک می‌کند تا ورزشکار در حین ورزش خسته نشود و بتواند بر انجام حرکات تمرکز کند. 

طناب ورزشی سرعتی

طناب ورزشی سرعتی از متریال با کیفیتی تولید شده و در برابر خط و خش و برخورد با زمین مقاوم است. این طناب بسیار سبک است تا برای افراد حرفه‌ای که با سرعت بالا ورزش می‌کنند، مناسب باشد.

طناب ورزشی قدرتی

هدف از طراحی طناب ورزشی سنگین، تقویت بازو‌های شما است. در هنگام تمرین با طناب قدرتی نیروی بیشتری بر شانه‌ها وارد می‌شود، از این رو حین بازی انرژی زیادی مصرف خواهید کرد. وزن طناب ورزشی سنگین بین 500 گرم تا 3 کیلوگرم متغیر است و فعالیت با آن باید کمی آهسته‌تر باشد. این طناب برای ورزشکاران مبتدی هم کاربرد دارد اما برای دریافت نتیجه بهتر پیشنهاد می‌کنیم روی زمان بندی و یادگیری تکنیک‌ها تمرکز کنید.

طناب مهره ای

طراحی این طناب همان‌طور که از نامش پیداست، با کنار هم قرار گرفتن مهره ها در کنار یکدیگر ساخته شده و حالت متحرک دارد. در بین انواع طناب ها، مدل مهره ای برای افرادی کاربرد دارد که سعی می‌کنند پرش‌های منظم داشته باشند. از این رو توسط افرادی مبتدی و حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه انتخاب طناب به چه صورت است؟

برای این که بتوانید طناب ورزشی مناسب و کاربردی تهیه کنید، یادگیری چند نکته ضروری است. مواد اشاره شده زیر در خرید طناب ورزشی شما را یاری خواهد کرد.

جنس دسته: انتخاب دسته طناب بستگی به استفاده و کاربرد شما دارد. دسته‌های پلاستیکی سبک‌تر هستند و در هنگام ورزش کمترین فشار به انگشت‌ها و استخوان مچ دست وارد می‌شود. در صورتی که ممکن است پس از مدتی طناب زنی با دسته طناب فلزی، مشاهده تغییر رنگ آن‌ها باشید. دسته طناب فلزی با وجود این که بسیار مقاوم و با دوام است اما به دلیل داشتن وزن بالا، دستانتان در حین ورزش خسته خواهد شد.

وزن مناسب: شاید دانستن این نکته برایتان جالب باشد که وزن طناب ورزشی بر اساس سطح مهارت ورزشکار سنجیده می‌شود. در واقع بهتر است سنگینی طناب را با توجه به نوع تکنیکی که انجام می‌دهید، انتخاب کنید. برای شروع ورزش طناب زنی توصیه ما انتخاب مدل سبک‌تر است.

ضخامت طناب: طناب 2.5 میلی‌متری به دلیل این که چرخش آن در هنگام ورزش به خوبی احساس نمی‌شود، برای انجام تکنیک‌ها اغلب مورد استفاده ورزشکاران حرفه‌ای قرار نمی‌گیرد. طناب زنی با این مدل طناب عضلات را خسته نمی‌کند و باعث می‌شود ورزشکار تمرینات خود را به راحتی انجام دهد.

طناب با ضخامت 4 میلی‌متری جنس فولادی دارد و برای آموزش بوکس و ورزش‌های رزمی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این طناب در هنگام تمرین کمک می‌کند سرعت بالایی داشته باشید و به مرور با یادگیری مهارت، مقاومت بدنتان افزایش می‌یابد.

اندازه مناسب طناب را انتخاب کنید: برای بررسی اینکه آیا طول طناب درست است یا خیربه مراحل زیر دقت کنید:

در مرکز طناب بایستید و ببینید که دسته‌ های طناب به کجا می‌رسند. اگر دسته ها به کمر شما برسد، طول آن درست است. اگر دسته ها به طور قابل توجهی بالاتر از کمر شما هستند، طناب خیلی بلند است و اگر خیلی زیر کمر شما باشد، طناب خیلی کوتاه است.

مقایسه انواع طناب ورزش از لحاظ جنس

برای خرید طناب ورزشی ابتدا باید با مدل‌های مختلف آشنا شوید و نسبت به کیفیت و قیمت آن اطلاع داشته باشید. برای این منظور جدولی تهیه کرده‌ایم تا مزایا و معایب انواع طناب را به طور خلاصه شرح دهیم. 

انواع طناب ورزشی
ویژگی
طناب چرمی
طناب چرمی برای تمرینات سرعتی کاربرد دارد. سروصدا ایجاد نمی‌کند و برای تمرینات قدرتی مناسب نیست. برای ورزشکاران مبتدی و حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. دسته‌های چوبی طناب ورزشی چرمی خوش دست هستند و از این جهت کاربرد و محبوبیت زیادی دارد.
طناب ورزشی پلاستیکی (مهره ای)
از لحاظ رنگ و شکل تنوع بالایی دارد. به دلیل ایجاد صدا در هنگام برخورد با زمین، برای افراد مبتدی کاربردی است. وزن سبک و ایده آل دارد و در موقع تمرین به عضلات فشار وارد نمی‌کند. مهره‌های طناب مانع از درهم پیچیدن طناب می‌شود. پس از یادگیری تکنیک‌ها برای انجام پرش‌های سرعتی و ورزش حرفه‌ای مدل مناسب و کاربردی است. 
طناب پارچه ای
این مدل قدیمی ترین نوع طناب ورزشی است که در کودکی با آن بازی می‌کردیم. طناب پارچه‌ ای در مقایسه با انواع دیگر ارزان‌تر است.
طناب ورزشی پلاستیکی (PVC)
ضخامت و کیفیت طناب پی وی سی برای انجام تمرینات سرعتی و پرشی مناسب نیست. کابل این طناب سنگین است و در صورت برخورد با سطوح سخت مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارد. 
طناب ورزشی فولادی
کابل فولادی این طناب برای انجام تمرینات پرشی و سنگین طراحی شده است. برای تناسب اندام در بین ورزشکاران حرفه‌ای محبوبیت دارد. نسبت به طناب پی وی سی ضخیم‌تر و مقاوم تر است.

چه نوع تمرینی می توانم با طناب ورزشی انجام دهم؟

اگر قصد کاهش وزن دارید، تمرینات شدید با طناب را امتحان کنید. این ورزش شامل 20 تا 30 ثانیه پرش با شدت بالا و سپس ده ثانیه استراحت است. این کار را حداقل چهار بار تکرار کنید.

چگونه با طناب ورزش کنیم؟

برای طناب زدن نیاز به تجهیزات یا فضای خاصی مثل باشگاه ندارید. به همراه داشتن طناب ورزشی و کفش مناسب برای دویدن تنها لوازمی است که احتیاج خواهید داشت. این ورزش را می‌توانید در هر سطح صافی چون گوشه‌ای از حیاط، پارک یا در یک فضای سبز کوچک انجام دهید.

نحوه صحیح طناب زدن به صورت زیر است:

  • دستان خود را در فاصله مساوی از مرکز بدن خود قرار دهید.
  • از مچ دست خود برای حرکت دادن طناب استفاده کنید.
  • هنگام پریدن مطمئن شوید که آرنج و شانه های شما ثابت باشد.
  • پرش های خود را فقط 1-2 اینچ بالاتر از سطح زمین نگه دارید.
  • زانوهایتان را کمی خم نگه دارید و هنگام پایین آمدن به آرامی روی پنجه پایتان قرار بگیرید.

آیا استفاده از طناب برای سلامت قلب مفید است؟ 

بله. طناب زدن یا پرش یکی از بهترین تمرینات قلبی و راهی عالی برای داشتن قلب سالم است. ورزش با طناب ورزشی باعث می‌شود خون در رگ‌های شما پمپاژ شود و به گردش اکسیژن در سراسر بدن شما کمک می‌کند. جدا از اینکه سیستم قلبی عروقی و قلب شما را در فرم کامل نگه می‌دارد، تمرین مداوم با طناب های ورزشی به کاهش تنگی نفس نیز کمک می‌کند.

مزایای استفاده از طناب ورزشی چیست؟

مزایای طناب پرش عبارتند از:

  • استقامت را افزایش می‌دهد.
  • عضلات بالا و پایین تنه بدن را تقویت می‌کند.
  • موثر در کاهش وزن.
  • تراکم استخوان را بهبود و تقویت می‌کند.
  • تعادل و چابکی را بهبود می‌بخشد.

چه فضایی برای طناب زنی مناسب است؟

ورزش طناب زنی را می‌توانید در خانه، باشگاه یا فضای باز انجام دهید. اگر می‌خواهید از طناب در خانه استفاده کنید، 

سقف باید حداقل ۹ تا ۱۰ فوت ارتفاع داشته باشد و شما باید حداقل ۲ فوت فضا در جلو و پشت خود داشته باشید. در هر طرف، باید حدود دو فضای به اندازه بازو داشته باشید. مبتدیان باید به دنبال فضای کمی بزرگتر باشند که در آن بتوانید حرکات خود را بدون آسیب رساندن به خود یا دیگران ، تمرین کنید. طناب های سفت برای ورزش در منزل مناسب نبوده و پس از برخورد روی کفپوش خراش ایجاد می‌کند.

چنانچه باشگاه را برای ورزش طناب زنی انتخاب کرده‌اید، از میزان انعطاف و دوام طناب اطمینان حاصل کنید. برای بازی و ورزش در فضای باز نیز طناب بسیار مقاوم و مرغوب خریداری کنید. کابل طناب پارچه ای و چرمی به دلیل سنگین شدن و جذب رطوبت در چنین فضایی توصیه نمی‌شود.

اندازه استاندارد طناب ورزشی چقدر است؟

اندازه استاندارد طناب ورزشی طبق نظر کارشناسان باید 90 سانتی‌متر از قد شما بیشتر باشد. برای گرفتن اندازه طناب آن را مقابل بدنتان قرار دهید. دسته‌های طناب باید تا سینه شما برسد تا در هنگام پرش با کف پایتان تماس نداشته باشد. برای تغییر طول طناب بهتر است مدلی را خریداری کنید که قابلیت تنظیم طول داشته باشد. 

چگونه طناب ورزشی ارزان خریداری کنیم؟

قیمت طناب ورزشی نسبت به مرغوبیت دسته و کابل سنجیده می‌شود. برای خرید طناب کیفیت و کارایی در اولویت قرار می‌گیرد. چنانچه به عنوان ورزشکار مبتدی می‌خواهید این ورزش را انجام دهید، خرید طناب ورزشی ارزان مانعی ندارد. اما اگر ورزش طناب زنی را برای تناسب اندام و استقامت بدنتان انتخاب کرده‌اید، در هنگام خرید طناب دقت و حساسیت بیشتری داشته باشید.

کلام آخر

ما در این مقاله از سایت چی بگیر در مورد انواع طناب ورزشی و نحوه خرید و انتخاب آن صحبت کردیم. امیدواریم مطالب جمع آوری شده مفید بوده و به عنوان راهنما مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد. چنانچه به بازی طناب زنی علاقه مند هستین و یا تجربه استفاده از آن را دارید، نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.