خرید جدیدترین ست رومیزی ترمه/ قیمت ترمه اصل و شیک

از آنجایی که پارچه ترمه از سالیان دور جزء صنایع دستی کشورمان محسوب می‌شده، همه ما ایرانی‌ها با آن آشنایی داریم. اصفهان، کاشان، یزد، مشهد و بروجرد شهر‌هایی هستند که در هنر ترمه بافی قدمت چندین ساله دارند. این صنایع دستی نفیس توسط افرادی که به چیدمان سنتی علاقه دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تکمیل اطلاعات خود در رابطه با رومیزی ترمه، توجه شما را به مطالب این صفحه از سایت چی بگیر جلب می‌کنیم.

ترمه از چه موادی تولید می‌شود؟

ترمه در زمان قدیم فقط به صورت دستی تولید می‌شد اما در حال حاضر این پارچه به دو نوع دستی و ماشینی به بازار عرضه می‌شود. برای تولید ترمه دستی از ابریشم استفاده می‌شود در حالی که مواد به کار رفته در ترمه ماشینی از ابریشم مصنوعی، ویسکوز و پلی استر است. 

ست رومیزی ترمه شامل چه تیکه هایی می‌شود؟

رومیزی ترمه تنها در مدل‌های گرد و مربعی تولید نمی‌شود. برای داشتن این پارچه نفیس می‌توانید ست رومیزی ترمه خریداری کنید. این ست علاوه بر رومیزی بقچه ترمه (مدل مربعی)، شامل رومیزی ناهارخوری یا رانر و رومیزی عسلی (جلومبلی) می‌شود.

برای راحتی شما تصمیم گرفتیم 15 محصول از جدیدترین مدل رومیزی ترمه را در ادامه ارائه دهیم. با مشاهده نمونه‌های معرفی شده می‌توانید رومیزی شیک، ارزان و با کیفیت خریداری کنید.

رومیزی ترمه نگین خاتم یزد طرح افشاری کد LMAB

ترمه‌ای که مشاهده می‌کنید تولید یزد بوده و 95*95 سانتی‌متر ابعاد آن است. وزن این مدل 700 گرم است. رنگ زمینه رومیزی نقره‌ای براق است و آستر ترمه رنگی هماهنگ با زمینه دارد.حاشیه مدل آبی فیروزه‌ای روشن است. در تار ترمه از 6 رنگ و در پود آن 2 رنگ به کار رفته است.

رومیزی ترمه طرح نسترن

این رومیزی طرح ترمه 35*35 سانتی‌متر است و 150 گرم وزن دارد. طیف رنگی آن کرم نارنجی بوده و تراکم آن 150 است. برای شستشو ترمه بهتر است از آب سرد استفاده کرده و شستشوی آن به صورت دستی انجام شود. تمیز کردن ترمه با شامپو فرش نیز آسیبی به بافت آن وارد نمی‌کند.

رومیزی ترمه سلین کالا مدل ce-romizi-s

این ترمه از نوع مغزی دوزی بوده و تولید یزد است. ابعاد مدل 40*40 سانتی‌متر بوده، ضخامت آن 0.5 سانتی‌متر و 100 گرم وزن دارد. استفاده از ترمه به عنوان رومیزی و با این ترکیب رنگی، به فضای میز و دکوراسیون شما جلوه زیبایی می‌بخشد.

رومیزی ترمه سالاری مدل آوا

ابعاد این ترمه 100*100 سانتی‌متر است و 400 گرم وزن دارد. این رومیزی از نوع مغزی بوده و تولید یزد است.

رومیزی ترمه نگین خاتم یزد طرح افشاری کد AB

در تولید این ترمه از 6 رنگ پود و دو رنگ تار استفاده شده است. زمینه کار آبی فیروزه‌ای بوده و حاشیه آن کرم رنگ است. ابعاد رومیزی 100*100 سانتی‌متر و 700 گرم وزن دارد. این ترمه از نوع براق بوده و رنگ آسترش هماهنگ با رنگ زمینه است.  

ست 5 تکه رومیزی ترمه طرح نسترن

ست ترمه رومیزی معرفی شده مغزی دوزی است. این ست شامل یک رومیزی مربع، یک رانر بزرگ، یک رانر متوسط و دو جلومبلی است.

ست 5 تکه رومیزی ترمه مدل ابریشم شاه عباسی کد 325

ست رومیزی 5 تکه ارائه شده از نوع براق بوده و طیف رنگ زرشکی دارد. جنس این کار ابریشم بوده و تراکم بالا دارد. نقش و نگار و زیبا و لطافت ترمه نظر هر بیننده‌ای جلب می‌کند. ابعاد محصولات به شرح زیر است: رومیزی بزرگ: 95*95 سانتی‌متر، رانر بزرگ: 50*160، رانر کوچک: 50*95، عسلی‌ها: 35*50

ست 5 تکه رومیزی ترمه طرح چهلستون

این مدل همان‌طور که مشاهده می‌کنید شامل رومیزی، رانر بزرگ، رانر متوسط و دو عسلی است. ترمه طرح چهلستون نقش بسیار زیبایی دارد و استفاده از طیف سرمه‌ای به عنوان رومیزی جلوه خاصی به دکوراسیون شما می‌بخشد.

ست رومیزی سه تکه طرح ترمه کد 14006.86

جنس این ترمه از پارچه شانل درجه یک بوده که رنگ ثابتی در برابر شستشوی مکرر دارد. شکل رومیزی مربع است و در دو سایز تولید شده است. مدل بزرگتر 70*70 سانتی‌متر بوده و رومیزی کوچک 40*40 سانتی‌متر طراحی شده است. 

رومیزی ترمه نگین خاتم یزد طرح افشاری کد ZRSH

این ترمه از نوع براق تولید شده که دوام و کیفیت بالایی دارد. زمینه کار زرشکی بوده و از 6 رنگ پود و 2 رنگ تار در تولید آن استفاده شده است. ابعاد ترمه 100*100 سانتی‌متر است و 700 گرم وزن دارد.

رومیزی ترمه مدل یلدا کد LL40-25

ترمه رومیزی معرفی شده به شکل بیضی و نوع مغزی دوزی است. این کار تولید یزد بوده و 25*40 سانتی‌متر ابعاد ان است.

رومیزی ترمه عدل مدل گل فرنگ زمرد

این ترمه رومیزی از نوع مغزی دوزی بوده و تولید یزد است. پارچه کار بسیار لطیف است و تراکم بالایی دارد. در تولید این ترمه از 5 رنگ استفاده شده است. ابعاد رومیزی 100*100 سانتی‌متر بوده و 745 گرم وزن دارد.

رومیزی ترمه سالاری مدل بختیاری 1

ابعاد این مدل 100*100 سانتی‌متر بوده وزن آن 400 گرم است. بافت ترمه از نوع مغزی دوزی و تولید یزد است.

رومیزی ترمه مدل نسترن کد D77

مشخصات
ابعاد36*36 سانتی‌متر
وزن100 گرم
نوعمغزی دوزی
محل تولیدیزد
سایر توضیحاتاین ترمه رومیزی طرااحی بسیار زیبا و منحصر به فردی دارد
استفاده از این طرح به عنوان رومیزی جلوه خاصی به چیدمان شما می‌بخشد

رومیزی ترمه مدل کوروش کد TRM64

مشخصات
ابعاد101*101 سانتی‌متر
وزن832 گرم
نوعمغزی دوزی
محل تولیدیزد
طیف رنگیسرمه‌ای
سایر توضیحاتقابل استفاده برای میز گرد، ناهارخوری و جلومبلی

در هنگام خرید رومیزی ترمه توجه به چه مواردی لازم است؟

نکات اشاره شده زیر کمک می‌کند با آگاهی بیشتر نسبت به خرید ست رومیزی ترمه و یا تهیه این محصول به صورت تکی اقدام کنید.

  • دقت به جنس پارچه و کیفیت دوخت: تراکم بالای رومیزی، ظرافت دوخت و الیاف به کار رفته در تولید ترمه در میزان کیفیت آن تاثیر گذار است. برای اطمینان از مرغوبیت پارچه به نوع تولید ترمه (دستی و ماشینی) توجه کنید. چرا که ترمه تهیه شده به صورت دستی نسبت به ماشینی از لحاظ قیمت و کیفیت در درجه بالا‎تری قرار دارد. 
  • تشخیص ترمه اصل از تقلبی: رومیزی ترمه یزد از لحاظ کیفیت در دو درجه طبقه بندی می‌شود. در تولید ترمه مرغوب ابریشم به کار رفته از این رو بسیار نرم و لطیف است. به این نکته نیز توجه کنید که ترمه نفیس به صورت دستی تهیه می‌شود. برای تشخیص ترمه اصل از تقلبی کافی است یک نخ از پارچه رومیزی را جدا کنید و بسوزانید. اگر نخ از جنس ابریشم باشد، به آرامی می‌سوزد اما در صورتی که بوی آن شبیه سوختن کاغذ باشد، جنس ترمه از الیاف مصنوعی یا ویسکوز است. 
  • انتخاب رنگ مناسب: در زمان قدیم برای رنگ کردن تار و پود ترمه از مواد طبیعی چون روناس، برگ حنا، پوست گردو، ریشه توت و... استفاده می‌کردند. به همین دلیل ترمه های قدیمی در طیف رنگی قرمز، نارنجی، قهوه‌ای، زرد و خاکستری هستند. اما در سال‌های اخیر تولید ترمه ماشینی با استفاده از الیاف ابریشم مصنوعی بوده و به همین دلیل از لحاظ رنگی تنوع زیادی نسبت به گذشته دارد. پس، این امکان وجود دارد که رنگ ست رومیزی ترمه را متناسب با دکوراسیون منزلتان انتخاب کنید.
  • خرید طرح زیبا: انتخاب رومیزی ترمه با طرح و نقش زیبا سبب می‌شود دکوراسیون و چیدمان شما شکیل‌تر به نظر برسد. نقش بته جقه، شاخ گوزنی، گل شاه عباسی، بته سروی، بته بادامی و... از بهترین طرح‌های حک شده روی ترمه هستند. معمولا برند‌های مطرح ترمه نام تجاری خود را در پشت رومیزی حک می‌کنند. برای اطمینان از اصالت نقش و نگار ترمه می‌توانید در مورد برند آن در اینترنت جستجو کنید. یکی از روش ‌های تشخیص اصالت طرح ترمه، تقارن نقش حک شده روی پارچه است. برای بررسی طرح می‌توانید ترمه را از وسط تا زده و با دقت نقش هر دو طرف را ارزیابی کنید.

اصول نگهداری رومیزی ترمه

  1. الیاف ترمه با وجود ضخامت و استحکام بالایی که دارد، در برابر نور و رطوبت به شدت حساس است. از این رو قرار دادن رومیزی ترمه در معرض نور خورشید، باعث تغییر رنگ آن می‌شود. 
  2. برای شستشوی این رومیزی نیز بخارشویی و خشکشویی روش مناسبی محسوب می‌شود. 
  3. به دلیل این که رطوبت زیاد باعث آسیب دیدن بافت ترمه می‌شود، بهتر است پس از شستشو رومیزی را داخل حوله تمیز بپیچید. در این حالت آب اضافه ترمه گرفته می‌شود و می‌توانید آن را به صورت افقی در فضای باز پهن کنید.
  4. در هنگام اتو کردن پارچه ترمه برای جلوگیری از سوختن آن، از یک پارچه نخی به عنوان محافظ روی رومیزی استفاده کنید.

نحوه شستشوی رومیزی ترمه به چه صورت است؟

قبل از شستشوی ترمه ابتدا باید جنس الیاف آن را بشناسید. چنانچه شستشوی ترمه با آب به تار و پود آن آسیب نرساند، می‌توانید رومیزی را با آب سرد و به صورت دستی بشویید تا رنگ پس ندهد. ضمنا از مواد شوینده سفید کننده و آنزیم دار برای شستن ترمه استفاده نکنید.

 برای تمیز کردن پارچه ترمه از چنگ زدن و چلاندن رومیزی خودداری کرده و با شوینده مخصوص کودکان آن را بشویید. جهت از بین بردن لکه‌ها و براق شدن رومیزی ترمه، می‌توانید آن را به مدت چند ساعت در محلول آب و سرکه قرار دهید.

رومیزی ترمه را از کجا بخریم؟

در حال حاضر با دسترسی به اینترنت، خرید غیر حضوری کم هزینه و به صرفه است. از این رو مدل‌های ارائه شده این صفحه را به عنوان رومیزی ترمه ارزان به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم. برای دریافت مشخصات بیشتر هر کدام از محصولات می‌توانید وارد لینک خرید شوید.

رومیزی ترمه در بازار چه رنج قیمتی دارد؟

قیمت رومیزی ترمه در بازار از 200 هزار تا 3 میلیون تومان ارزیابی شده است. علت تفاوت قیمت بین مدل‌ها به فاکتور‌هایی چون جنس ترمه، دوام، شرکت سازنده، ابعاد، تعداد رومیزی و... بستگی دارد. در صورتی که طرح ترمه خاص و منحصر به فرد بوده یا به صورت دستی تولید شده باشد، در بالا رفتن قیمت رومیزی تاثیر گذار خواهد بود.

بهترین برند ترمه رومیزی کدام است؟

رومیزی ترمه حسینی حدود 50 سال در زمینه طراحی و نقشه ترمه فعالیت کرده است. این برند نزدیک به 20 سال جزء بزرگترین تولید کننده‌های ترمه در شهر یزد به شمار می‌رود. تنوع طرح و رنگ رومیزی ترمه حسینی یزد این فرصت را فراهم کرده که افراد مشکل پسند نیز بتوانند از صنایع دستی این مجموعه مدل مورد نظر خود را خریداری کنند.

پارچه ترمه علاوه بر رومیزی چه کاربرد دیگری دارد؟

همان‌طور که می‌دانید ترمه از گذشته تا به امروز در فرهنگ و هنر ما ایرانی‌ها جایگاه ویژه‌ای داشته است. علاوه بر استفاده این صنایع دستی به عنوان رومیزی، برای روتختی، پرده، جانماز و سجاده کاربرد دارد. همچنین از ترمه به عنوان یک طرح سنتی برای تولید کیف، کفش، شال، مانتو و... استفاده می‌شود.

جمع بندی

در این صفحه از سایت چی بگیر انواع رومیزی ترمه را خدمت شما عزیزان معرفی کردیم و نکات مهم خرید محصول را مورد بررسی قرار دادیم. هدف ما از جمع آوری اطلاعات فوق، به وجود آوردن شرایطی است تا بتوانید رومیزی ترمه شیک و با کیفیت بخرید و اشتباهات رایج در حین خرید را انجام ندهید. در صورتی که پس از مطالعه این مطالب سوال، پیشنهاد و یا انتقادی داشتید، با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.