خرید و قیمت روز انواع کباب پز برقی، خانگی، تابشی، ایستاده....

راهنمای خرید بهترین کباب پز برقی 

اکثر خانواده‌های ایرانی در طول هفته چندین بار غذاهای کباب‌ شده می‌خورند. اگر شما نیز جزء افراد علاقه‌مند به کباب و غذاهای گریل شده هستید، خرید کباب پز برایتان ضروری است. ازآنجایی‌که تنوع مدل‌های کباب پز بالا است، در زمان خرید حتماً با چالش‌هایی روبه‌رو خواهید شد. ما در این مطلب از وب‌سایت چی بگیر برای شما عزیزان دربارهٔ راهنمای خرید کباب پز خانگی خواهیم گفت. 

آشنایی با انواع کباب پز خانگی 

در وهله اول لازم می‌دانیم که به انواع کباب‌ پز های موجود در بازار اشاره کنیم. برای معرفی کباب پز می‌توان انواع مدل‌های آن را بر اساس ویژگی‌های خاصی دسته‌بندی کرد. به‌عنوان‌مثال نحوه کار کباب پز یکی از همین دسته‌بندی‌ها است. در ادامه تنوع مدل‌های کباب پز را برایتان شرح داده و درباره آن‌ها خواهیم گفت.

معرفی انواع کباب پز از نظر نحوه کارکرد

برای اینکه به واسطه کباب پز مواد غذایی دلخواه خود را کباب و گریل کنید به سوخت یا انرژی خاصی نیاز دارید. مدل‌های مختلفی از کباب پز خانگی و صنعتی هستند که از نظر سوخت تفاوت‌هایی باهم دارند.‌ رایج‌ترین مدل‌های کباب پز بر اساس نوع سوخت عبارت‌اند از:

کباب پز گازی

همان‌طور که از نام آن پیدا است، کباب پز گازی به وسیله گاز شهری کار می‌کند.‌ البته شما می‌توانید با اتصال به کپسول گاز نیز این کباب پز استفاده کنید. استفاده از این محصول در حیاط، تراس آپارتمان و حتی داخل آشپزخانه امکان‌پذیر است. مهم‌ترین مزیت‌های خرید کباب پز گازی به شرح زیر است:

  • سرعت طبخ کباب و گریل شدن انواع مواد غذایی به‌شدت افزایش می‌یابد؛
  • کباب پز گازی قابلیت شست‌وشو داشته و به‌راحتی می‌توانید برای نظافت آن اقدام کنید؛
  • اکثر کباب پز های گازی قابلیت تنظیم حرارت و دمای اتوماتیک داشته و به آن‌ها کباب پز اتوماتیک نیز می‌گویند؛
  • طعم و مزه کبابی که در کباب پز گازی طبخ می‌شود، به‌شدت لذیذ و معطر بوده و طعمی مشابه با کباب زغالی دارد؛
  • حرارت در کباب پز گازی خانگی به‌صورت یکسان و یکنواخت پخش شده و احتمال سوختن کباب‌ها نزدیک به صفر است.

البته ناگفته نماند که کباب پز گازی معایبی نیز دارد. برای مثال سرعت کثیف شدن کباب پز گازی به علت چکه کردن آب و چربی موجود در گوشت و سایر مواد غذایی،‌ بالا است و این قبیل از کباب پز های گازی انرژی زیادی مصرف می‌کنند.

کباب پز زغالی

یکی از پرمصرف‌ترین مدل‌های کباب پز مدل ذغالی است؛ اما استفاده از آن برای محیط منازل و خانه‌های آپارتمانی چندان توصیه نمی‌شود. در استفاده از کباب پز زغالی شاهد دود و بوی شدید هستیم و استفاده از این کباب پز برای باغ‌ و ویلا مناسب است. اکثر افراد علاقه‌مند به انواع کباب طعم و مزه کبابی که در کباب پز زغالی طبخ شده، به هر نوع کباب دیگه‌ای ترجیح می‌دهند.

درواقع مهم‌ترین مزیت این کباب پز خانگی طبخ لذیذترین کباب بوده و از معایب کباب پز زغالی می‌توان به دود زیاد، زمانبر بودن آماده‌سازی کباب‌پز و عدم سهولت در استفاده از کباب پز در موقعیت‌های خاص اشاره کرد.

کباب پز برقی

این مدل از کباب پز با برق شهری کار می‌کند و برای منازل آپارتمانی انتخاب مناسبی است. در زمان استفاده از کباب پز برقی شاهد هیچ‌گونه دود و بویی نخواهید بود.

مواردی که معرفی کردیم، انواع کباب پز بر اساس نحوه استفاده بود. جالب است بدانید که کباب پز ها را از نظر ابعاد و اندازه نیز می‌توان تقسیم‌بندی کرد. اگر بخواهیم مواردی را طبق این دسته‌‌بندی معرفی کنیم، موارد زیر گزینه‌های پیشنهادی ما هستند:

  • کباب پز خانگی: این مدل از کباب پز صرفاً برای استفاده خانگی کاربرد داشته و معمولاً 5 تا 9 سیخ کباب را می‌توان در هر نوبت آماده کرد. سایز و ابعاد و اندازه کباب پز خانگی کوچک بوده و مانند دو مدل دیگر نیست. شما می‌توانید مدل‌های مختلف کباب پز خانگی از جمله کباب پز تابشی، زغالی و سایر مدل‌های دیگر را با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کرده و‌ استفاده کنید. 
  • کباب پز صنعتی: این مدل از کباب پز تابشی یا گازی در ابعاد نسبتاً بزرگ تولید شده و برای استفاده در کباب‌پزی و رستوران‌ها بسیار کاربردی است. در این کباب پز می‌توان به میزان بالایی کباب درست کرد و برای مصارف خانگی توصیه نمی‌شود.
  • کباب پز نیمه صنعتی: ویژگی‌های این کباب پز مشابه دو مورد قبلی بوده قابلیت استفاده برای مصارف شخصی و عمومی را دارد‌. اگر خانواده پرجمعیتی دارید، بهتر است برای خرید کباب پز نیمه صنعتی اقدام کنید.

جالب است بدانید که انواع کباب پز خانگی و صنعتی را از نظر شکل ظاهری نیز می‌توان به گروه‌های متنوعی دسته‌بندی کرد. موارد زیر از جمله رایج‌ترین مدلهای کباب پز بر اساس ظاهر و نحوهٔ نصب آن‌ها هستند:

  • کباب پز دیواری
  • کباب پز پایه بلند
  • کباب پز پایه کوتاه
  • کباب پز گرد
  • کباب پز رومیزی
  • کباب پز ایستاده

کباب پز پارایس مدل هفت شعله استیل

مهم‌ترین ویژگی کباب پز پاردایس  پایه تاشونده به ارتفاع 80 سانتی‌متر است؛ زیرا  آسان‌ترین راهکار برای گریل کردن و کباب کردن انواع گوشت، مرغ، ماهی و سبزیجات است. این کباب پز استیل هفت شعله داشته و روی هر شعله به وسیله روکش چدنی مپوشیده شده است. درزمان استفاده از این کباب پز استیل خیالتان لز بابت چکه کردن آب کباب آسوده خواهد بود؛ زیرا روکش چدنی موجب مقاومت کباب پز شده و آن را در برابر فرسایش ایمن نگه می‌دارد. کلیۀ کباب پز های پاردایس تماماً استیل بوده و پایه آن به راحتی جمع می‌شود؛ در نتیجه اگر فضای کافی برای نگهداری کباب پز ندارید بعد از استفاده می‌توانید آن را تاکرده و در انبار خانه‌تان بگذارید.

مشخصات
ابعاد۷۰x۳۵x۳۰ سانتی‌متر
وزن 8000 گرم
جنس بدنه
استیل
سایر توضیحات
به همراه سینی روغن گیر
مشخصات فیزیکی:
  •  کالا طول : ۴۶سانتی‌متر 
  • عرض : ۳۶ سانتی‌متر ا
  • رتفاع : ۲۲ سانتی‌متر
  • به همراه پایه با ارتفاع ۸۰ سانتی‌متر 

باربیکیو مدل گازی زغالی داخل استیل بدون جای فن1

اگر دلتان می‌خواهد در منازل آپارتمانی و حتی ویلا باغ‌ها بدون دغدغه و دردسر کباب درست کنید، پیشنهاد ما برایتان خرید این مدل از کباب پز استیل است. کباب پز بدون دود بوده و باتوجه‌به قیمت بالایی که دارد؛ کیفیت مطلوبی نیز دارد. ابعاد این باربیکیو ذغالی برابر با97×47×135 سانتی‌متر بوده و وزنی برابر با 38 کیلوگرم دارد. 

از این محصول می‌توانید برای گریل و کباب کردن تمامی موادغذایی استفاده کرده و سالم غذا بخورید. سهولت در نظافت کباب پز استیل از دیگر ویژگی‌های مثبت آن است. درواقع با خرید این کباب پز استیل برای سالیان طولانی نیازمند خرید کباب پز نخواهید بود.

کباب پز مدل گازی تابشی AF02

کباب پز تابشی نامبرده کاملاً بدون دود بوده و به‌صورت  گازی است. این کباب پز تابشی  از مدل پازلی  بوده و مناسب برای طبخ کباب کوبیده، جوجه کباب،ماهی کباب، همبرگر، .. در منازل آپارتمانی، بالکن، تراس بوده و همچنین قابلیت استفاده در سفر را دارد. مهم‌ترین ویژگی این کباب پز  تابشی بدون دود بودن  است.کافی است برای تغییر ژیگلور اقدام کنید تا این کباب پز با هر دو نوع گاز شهری و کپسولی قابل راه اندازی باشد. طول این کباب پز 44 سانتی‌متر و عمق آن 32 سانتی‌متر و ارتفاع آن 26سانتی‌مترگزارش شده است.  با این کباب پز در هر نوبت می توان 8 سیخ را طبخ کرد و درواقع طبخ  کباب با سرعت مطلوبی انجام می‌شود.

مشخصات

ابعاد
۴۴x۳۲x۲۶ سانتی‌متر
وزن
8000 گرم
جنس بدنهفلز
نحوه نصبروکار

کباب پز ضیافت مدل تابش 2020

مشخصات
ابعاد
۳۰x۲۰x۵۰ سانتی‌متر
وزن
۸۰۰۰ گرم
جنس بدنه
فلز
نحوه نصب
قابلیت اتصال به دیوار
سایر توضیحات
این مدل کباب پز تابشی از مدلهای جدید شرکت ضیافت بوده و قابلیت پخت ۹ سیخ کباب به طور همزمان را دارد ونسبت به مدلهای دیگر از نظر کیفیت قطعات و کیفیت پخت حرفه‌ای و بهتر است.

باربیکیو دنپاسر مدل کباب پز 4450

طبخ کباب در منزل خصوصا پخت کباب کوبیده و جوجه کباب در محیط‌های آپارتمانی و منازل شخصی به دلیل داشتن دود زیاد دشوار و درسرساز است.  این کباب پز به همین منظور تولید شده و مشکلات عنوان‌شده  را برای همیشه حل کرده است طراحی کباب پز به نحوی است که از دود و کثیفی اجاق گاز شما جلوگیری می‌کند. این دستگاه کباب پز شامل یک محفظه مانند ظرف عمیق است که دارای یک پره فلزی مخصوص و سوزن قرار گیری پره است.کف کباب پز جایی برای ریختن آب دارد که چربی های اضافی کباب درون آب بریزند و دود نکنند.این دستگاه برای جوجه کباب، کوبیده، برگ، جگر، سوسیس، ماهی،میگو،انواع سبزیجات، سیب زمینی کبابی، قارچ، مناسب بوده و شما با داشتن این کباب پز خانگی دیگر نیازی به داشتن کباب پز ذغالی و انوع کباب پز های دیگر نخواهید داشت. از دیگر ویژگی‌های کباب پز خانگی می‌توان به 7 شعله بودن آن اشاره کرد.  همچنین مجهز به پایه ای متحرک به ارتفاع75  سانتی‌متر است که اارتفاع آن را می‌توان به اندازه دلخواه تنظیم کرد.

مشخصات
ابعاد۵۰x۴۰x۷۵ سانتی‌متر
وزن۲۵۰۰ گرم
جنس بدنه
فلز
سایر توضیحات
محافظ گالوانیزه + کباب پز چدنی دار ۸ شعله

کباب پز مدل گازی تابشی AF01

مشخصات
ابعاد
۲۵x۳۳x۲۵ سانتی‌متر
وزن
۴۰۰۰ گرم
جنس بدنه
فلز
نحوه نصبروکار

باربیکیو کولاک گستر یزد مدل باربیکیو زغالی KGY

مشخصات
ابعاد
۶۶x۴۶x۵ سانتی‌متر
وزن
۱۳۳۰۰ گرم
جنس بدنه
فولاد
نحوه نصب
قابلیت اتصال به دیوار


در ادامه بخوانید : ماهیتابه دو طرفه: یک راهنمای ضروری برای خرید ماهی تابه دو طرفه

فاکتورهای مهم برای خرید انواع کباب پز برقی 

اگر قصد شما برای خرید کباب پز جدی است توصیه می‌کنیم به موارد و فاکتورهای زیر نهایت دقت را داشته و محصولی باکیفیت خریداری کنید. این نکات و فاکتورهای مهم عبارت‌اند از:

کاربرد کباب پز 

در وهله اول لازم و ضروری است که از خود دربارۀ دلیل خرید کباب پز سوال کنید. قرار است کباب پز خریداری شده را در کجا و به چه منظور استفاده کنید؟ مثلاً اگر قصد شما تجربه سرو غذاهای کباب و گریل شده در جمع‌های خانوادگی است، بهترین کباب پز برایتان کباب پز خانگی است. حال اگر خانه ویلایی ندارید و در مجتمع و آپارتمان ساکن‌اید، کباب پز برقی و تابشی گزینه ایده‌آلی برای شما است. بدون شک متوجه شدید که باید متناسب با نیاز و شرایط خود کباب پز بخرید.

نحوه استفاده از کباب پز

همان‌طور که اشاره کردیم کباب پز برقی انواع مختلفی دارد. به‌عنوان‌مثال برای طبخ کباب در طبیعت، کباب پز ذغالی بهترین انتخاب ممکن است؛ اما از همین کباب پز در منازل مسکونی نمی‌توان استفاده کرد. در نتیجه به هنگام خرید انواع کباب پز به این نکته توجه کنید که نحوه راه‌اندازی و استفاده از کباب پز منتخب به چه صورت است؟ از چه منبع انرژی تغذیه می‌کند؟ برقی است یا گازی؟

قابلیت پایه‌ کباب پز ایستاده

اگر انتخاب شما کباب پز استیل ایستاده است، حتماً به ارتفاع پایه‌ها و نحوه باز و بسته پایه‌ها دقت کنید. برخی از این کباب پزها دارای پایه ثابت بوده و نمی‌توان پایه آن را جمع کرده یا حتی کوتاه و بلند کرد. در این شرایط بهتر است به ارگونومیک یودن باربیکیو از نظر ویژگی‌های فیزیکی دقت کنید. مدل‌هایی از کباب پز ایستاده که پایه‌های تاشونده‌ای دارند برای سفر گزینه مناسبی بوده و خرید آنها را به افرادی که در منزل خود فضای کافی ندارند توصیه می‌کنیم.

سهولت در نظافت کباب پز

از دیگر موارد مهمی که برای خرید کباب پز آجری و آپارتمانی باید به آن دقت کنید، مسئله نظافت کباب پز است. فرقی نمی‌کند از کباب پز در کدام محیطی استفاده می‌کنید یا موارد استفاده شما روزانه است یا هفتگی، در هر صورت باید به شیوه تمیز کردن آن دقت کنید. برخی از کباب پز ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای مخزن آب بوده و کمترین میزان چربی را به خود جذب می‌کنند. برخی نیز دارای روکش بوده و به راحتی تمیز می‌شوند. توصیه می‌کنیم موردی را برای خرید انتخاب کنید که قادر به نظافت آن باشید.

ابعاد و اندازه و وزن کباب پز

اگر دلتان می‌خواهد در محیط‌‌های گوناگون از کباب پز خانگی استفاده کنید، بهتر است به سراغ مدلی با وزن نسبتاً سبک بروید. اگر پایه‌های کباب پز دارای چرخ کوچک باشند؛ جابجایی آن برایتان راحت خواهد بود. کباب پز هایی که وزن بالایی دارند برای کافه و رستوران‌های سنتی یا منازل ویلایی مناسب هستند. بدون شک هرچه ابعاد و اندازه کباب پز بزرگ‌تر باشد تعداد دفعات طبخ نیز کمتر شده و یکباره می‌تواند تعداد بالایی از سیخ کباب را آماده کرد. ابعاد و اندازه کباب ساز باید با محل قرارگیری و نصب آن سازگاری داشته باشد.

متریال انواع کباب پز

حتماً در زمان خرید چک کنید که کباب پز از چه متریال و مواد اولیه‌ای تولید شده است. برخی به سراغ کباب پز استیل می‌روند. در این راستا باید بگوییم که کباب پز هایی که از متریال ضد زنگ تولید شده‌اند، دوام و ماندگاری بالایی دارند. البته اگر قیمت کباب پز برایتان چندان مهم نیست پیشنهاد ما خرید کباب پز اتوماتیک است؛ زیرا از متریال درجه یک تولید شده و طبخ کباب و مواد غذایی گریل شده با آن بسیار آسان است.

آیا استفاده از کباب پز تابشی برای سلامتی ضرر دارد؟

خیر شما می‌توانید با آسودگی خاطر در رستوران یا منازل خود از کباب پز تابشی استفاده کرده و نگران مسائلی مشابه سوال عنوان شده نباشید.

از چه میزان  آب در دستگاه‌های کباب پزباید استفاده کرد؟

دستگاه‌های کباب پز مصرف آب چندان زیادی نداشته و تنها آب مصرفی در کباب پزها، آبی است که داخل سینی داخل کباب پز ریخته می‌شود. این آب از تجمع چربی و آلودگی جلوگیری می‌کند.

قیمت کباب پز چقدر است؟

قیمت کباب پز به عوامل متعددی مانند جنس، ابعاد و اندازه، برند و... بستگی داشته و نمی‌توان در این راستا به عدد مشخصی اشاره کرد. کافی است به روی محصولات معرفی شده کلیک کنید تا قیمت دقیق کباب پز معرفی شده رادر سایت دیجی کالا مشاهده کنید.

 سخن پایانی

در این مطلب از وب‌سایت چی بگیر برای شما عزیزان دربارۀ راهنمای خرید بهترین کباب پز زغالی گفتیم. همچنین تعدادی از کباب پز تابشی، کباب پاز بدون دود و... را برایتان معرفی کردیم. حال شما عزیزان با توجه به مطالب عنوان شده می‌توانید برای خرید بهترین کباب پز اقدام کنید. اگر تجربه استفاده از کباب پز برقی یا خانگی را دارید، برایمان بنویسید که آیا از کباب پز خریداری شده رضایت دارید؟ طبخ کباب با آن آسان است یا سخت؟ پیشنهاد شما برای خرید کباب پز ایستاده و استیل چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.