معرفی بهترین مارک ضد آفتاب (پرطرفدارترین)

معرفی بهترین مارک ضد افتاب از نظر پزشکان

 روزهای زیبای تابستان با خورشید داغ در حال آمدن است. سفرهای طولانی و کوتاه در این فصل به اوج می رسد. استفاده از یک حمام آفتاب طولانی، قدم زدن در ساحل زیبا زیر اشعه‌های طلایی آفتاب بسیار هیجان‌انگیز است. اما نکته‌ی بسیار ضروری، داشتن یک کیت سفر مناسب هرفصل و هر مکان است. بی شک یکی از لوازم ضروری در هر سفر یک ضد آفتاب مناسب با پوست شما است.

برای انتخاب بهترین مارک ضد آفتاب به چه نکاتی دقت کنیم؟

  • spf: فاکتور محافظت از پوست است. که روی بسته بندی ضدآفتاب درج شده است. این فاکتور نشانگرسطح محافظت در برابراشعه خورشید می‌باشد. در نور خورشید دو نوع اشعه وجود دارد که برای پوست مضر است. SPF 30 یا بالاتر: آکادمی پوست آمریکا توصیه می کند که ضد آفتابی با درجه SPF 30 یا بالاتر انتخاب کنید.
  • مقاومت در برابر آب: متخصصان پوست همچنین توصیه می کنند به دنبال کلمات "مقاوم در برابر آب" باشید. این به شما می گوید که ضدآفتاب برای مدتی قبل از نیاز به استفاده مجدد روی پوست خیس یا عرق باقی می‌ماند. مقاومت در برابر آب 40 یا 80 دقیقه طول می‌کشد. همه ضد آفتاب ها مقاومت در برابر آب ندارند. اگر در تابستان به ساحل یا استخر می‌روید، استفاده از ضدآفتاب، ضد آب هیچ مشکلی نیست. اما این یک گزینه کاملاً هوشمند برای استفاده روزانه نیز هست.  ضد آفتاب، ضد آب خوب است زیرا قانون اساسی این است هر دو ساعت یکبار دوباره باید از ضدآفتاب استفاده کنیم. و بسیاری از مردم متوجه نیستند که در طول روز عرق می‌کنند، به خصوص وقتی که هوا مرطوب است، بنابراین کرم‌های ضدآفتاب مقاوم در برابر آب، از این محافظت اضافی برخوردار می‌شوند.
  • فاکتور ویتامین D را بخاطر بسپارید: شما احتمالاً از کودکی در مورد اهمیت ویتامین D می‌شنیدید. هیچ شکی نیست که ویتامین D برای سلامتی مهم است ، چه برای سلامت استخوان‌ها، عملکرد ایمنی بدن و یا کنترل افسردگی.... ،  از نظر موسسه ملی بهداشت، ویتامین D، طبیعی‌ترین راه برای قرار دادن مستقیم پوست در معرض اشعه UVB است. وستلی می گوید: "پزشكان داخلی به بیماران خود می‌گویند، برای دریافت ویتامین D خود روزانه 10 دقیقه در آفتاب بنشینید، متخصصان پوست می‌گویند،" نه! این کار را بدون محافظت در برابر آفتاب انجام ندهید زیرا می‌توانید به سرطان پوست مبتلا شوید.
  • UVA و UVA : UVB پیرکننده پوست است و به اعماق پوست نفوذ می کنند و UVB باعث پیری زودرس و چین وچروک پوست می‌شود. عامل 90%از سرطان های پوست اشعه‌های مضرآفتاب می‌باشد. بدون محافظت پوست در برابرuvb پوست دچار آفتاب سوختگی می‌شود. انتخاب مقدار spfهم به نوع پوست و شرایط مکانی مربوط می‌شود. (مدت زمان قرارگرفتن در معرض آفتاب، نوع پوست، میزان رطوبت منطقه‌ی جغرافیایی...)

انواع ضد آفتاب

  • Spf10 محافظت کم
  • Spf15/20 محافظت متوسط
  • Spf30  محافظت بالا
  • Spf50 محافظت بسیاربالا

کدام مارک ضد آفتاب بهتر است؟

کرم ضدآفتاب دکتر ژیلا مدل Oil Free حجم 65 میلی لیتر

ضدآفتاب دکتر ژیلا بیش از 95%محافظت در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید ( (UVA,UVBدارد. مناسب پوست‌های مختلط. خاصیت ضدچروک و با ترکیبی از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند چای سبز،ویتامینEوC. باعث جلوگیری از خشکی پوست می شود و فاقد مواد حساسیت‌زا است. در سه رنگ کاربردی، بیرنگ،رنگی و بژ ارائه شده است. قیمت مناسب و کیفیت خوب این ضدآفتاب آنرا به یکی از بهترین ضدآفتاب های بازار تبدیل کرده است. 

کرم ضدآفتاب ایزدین مدل Fusion water spf 50 حجم 50 میلی لیتر

ضدآفتاب فوق العاده باکیفیت ایزیدن مناسب پوست‌های چرب و انواع پوست است. این ضدآفتاب اصلا براق نیست. به راحتی جذب می شود. حاوی ویتامین Eمی‌باشد، دارای  آنتی‌اکسیدان خاصیت ضد چروک و ضد پیری دارد. همچنین از این ضد آفتاب می‌توان برای دور چشم نیز استفاده کرد. محافظت UVB و UVA دارد. این ضدآفتاب مقاوم در برابر آب است و حاوی اسیدهالونیک و ویتامین E می‌باشد. در این ضدآفتاب  تکنولوژی ویژه safe eye بدون سوزش چشم استفاده شده است.

کرم ضدآفتاب سین بیونیم مدل Spot حجم 40 میلی لیتر

ضدآفتاب باکیفیت و خوب سن بیونیم مناسب برای پوست های چرب و انواع پوست است. با عیار محافظتی SPF50مخصوص پوست‌های حساس ومستعد قرمزی ازشما در برابراشعه‌های مضر، آفتاب سوختگی و پیری زودرس جلوگیری می‌کند. کاور این ضدآفتاب مات و بسیار مناسب برایروزهای گرم تابستان است. این ضدآفتاب ساخت کشور فرانسه است و حاوی هالونیک اسید می‌باشد که از پیری پوست جلوگیری می‌کند.

کرم ضدآفتاب اسکین کد مدل Sun Protection Face Lotion SPF 50 حجم 50 میلی لیتر

ضدآفتاب خوب و باکیفیت اسکین کد مناسب برای انواع پوست‌ها می‌باشد. این ضدآفتاب دارای عیار محافظتی 50 است. محافظت کننده در برابر اشعه UVA و UVB را دارد. داراری بافت سبک و فاقد چربی می‌باشد. حاوی فیلتر های UV ، عصاره وانیل ، ویتامین E و C... همچنین این ضدآفتاب ضدتعریق است. 

کرم ضدآفتاب بی رنگ سینره مدل SPF 50 مناسب پوست چرب حجم 50 میلی لیتر

برند نام آشنای ایرانی سینره یکی از بهترین ضد آفتاب های موجود در بازار را تولید می‌کند.  این ضدآفتاب مناسب برای پوست‌های چرب می‌باشد و فاقد چربی است. به همین دلیل پوست شما را کاملا مات نشان می‌دهد. قدرت حفاظت از پوست در برابر پرتوهای مضر UVB و UVA دارد. و از  پیری زودرس و لکه های پوستی جلوگیری می‌کند. همچنین فاقد پاربن است و دارای فاکتور محافظتی +++ PA می‌باشد.

کرم ضدآفتاب رنگی درموبای مدل SPF65 مناسب پوست های چرب حجم 50 میلی لیتر

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به پوست خود اهمیت می‌دهید، پیشنهاد ما به شما استفاده از این ضدآفتاب است. ضدآفتاب درموبای مناسب پوست‌های چرب می‌باشد. ویژگی‌های بارز این کرم ضدآفتاب عالی سبک بودن، ضدتعریق، ماندگاری بالا، دارای بافت سبک و لطیف، پوست را برق نمی‌اندازد و ترشح غدد چربی را کنترل می‌کند. بواسطه‌ی رنگ طبیعی که دارد باعث پوشانندگی لک های صورت می‌شود و احتیاجی به استفاده ازپن‌کیک وکرم‌پودر نیست.

کرم ضدآفتاب و ضد لک بی رنگ لافارر مدل SPF 50 مناسب پوست های چرب حجم 40 میلی لیتر

یک ضدآفتاب فوق‌العاده با ماهیتی نرم و لطیف انتخابی مناسب برای پوست‌های چرب و لک‌دار. یک خرید کاربردی برای کلیه افراد که دوست ندارند پوستی براق داشته باشند. این ضدآفتاب اصلا سنگین نیست. با رنگ طبیعی و کاور بالا با جذب سبوم اضافی ظاهری مات و زیبا به شما می دهد. می‌توان گفت یکی از بهترین ضدآفتاب های موجود در بازار است. توانایی پوشانندگی و محافظت بالای این ضدآفتاب در برابر اشعه2های مضر باعث محبوبیت بیش از بیش این ضدآفتاب فوق العاده شده است. 

کرم ضدآفتاب رنگی اریکه مدل SPF50 مناسب پوست های چرب حجم 50 میلی لیتر

ضدآفتاب اریکه بی‌رنگ است و مناسب پوست‌های چرب می‌باشد. برای پوست‌های مستعد جوش شدیدا توصیه می‌شود. خاصیت آبرسانی بالایی دارد و با قابلیت محافظت‌کنندگی که دارد از لک شدن پوست در برابر اشعه‌های خورشید جلوگیری می کند. یکی از بهترین ضدآفتاب های ساخت کشور فرانسه می‌باشد. میزان SPF استفاده شده در این ضدآفتاب 50 است. از مزایای دیگر این ضدآفتاب فاقد الکل و پارابن بودن را می‌شود نام برد.

چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

  • ضد آفتاب به جلوگیری از سرطان های پوست کمک می کند. سه نوع متداول سرطان پوست عبارتند از: سرطان پوست سلول پایه، سرطان پوست سلول سنگفرشی و ملانوم. اشعه ماورا بنفش مهمترین عامل ایجاد کننده این سرطانهای پوست است. محافظت مداوم و کافی در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید به کاهش خطر شما کمک می کند ، به همین دلیل استفاده از ضد آفتاب هر روز بسیار مهم است.
  • ضد آفتاب از پیری زودرس جلوگیری می کند. مقصرین روند پیری به دو دسته تقسیم می شوند: پیری ذاتی (تحت تأثیر ژنتیک) و پیری خارجی (ناشی از قرار گرفتن مزمن در معرض تابش خورشید ، آلودگی ، مواد شیمیایی و سایر عوامل محیطی). اشعه ماورا بنفش باعث تجزیه زودرس کلاژن و الاستین در پوست و در نتیجه ایجاد خطوط ریز و چین و چروک می شود. همچنین به سلولهای تولید کننده رنگدانه به نام ملانوسیت آسیب می‌رساند و در نتیجه تولید بیش از حد ملانین باعث هایپرپیگمانتاسیون می شود. تابش فرابنفش خورشید مسئول تخمین 90 درصد از علائم قابل مشاهده پیری است. استفاده منظم از ضد آفتاب به شما این امکان را می دهد که سالها بیشتر از پوستی صاف و جوان به نظر برسید.
  • ضد آفتاب خطر افزایش رنگدانه را کاهش می‌دهد. یک بیماری شایع پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب، hyperpigmentation زمانی است که پوست شما به دلیل تغییر در تولید ملانین که به پوست رنگ می‌دهد  لکه‌هایی تیره در پوست ایجاد می‌شود. افرادی که پوست تیره‌تری دارند به طور طبیعی بیشتر در معرض هایپرپیگمنتیشن قرار دارند.
  • ضد آفتاب از التهاب پوست جلوگیری می‌کند. اشعه ماورا بنفش به DNA سلولهای محافظت کننده سیستم ایمنی آسیب می‌رساند و منجر به التهاب و آسیب رادیکال‌های آزاد به پوست و درون بدن می‌شود. سرکوب سیستم ایمنی توانایی بدن ما را برای این سلول‌ها کاهش می‌دهد تا از ما در برابر سرطان‌های پوست و سایر بیماری‌ها محافظت کند. سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در حفظ سلامت تمام بافتهای بدن دارد، بنابراین پوست سالم برای سلامتی کلی حیاتی است.
  • ضد آفتاب از حساسیت به آفتاب جلوگیری می‌کند. ضد آفتاب‌ها به ویژه برای جلوگیری از تحریک خورشید در افرادی که شرایط حساس به آفتاب دارند، مانند لوپوس و روزاسه، که در معرض اشعه ماورا UV بنفش می‌تواند منجر به قرمزی و سوزش در پوست و شدت کلی این شرایط شود بسیار مفید است.

نحوه‌ استفاده از ضد آفتاب چطور است؟

اکنون، مهم است که بدانید از چه نوع ضد آفتابی استفاده کنید. من همیشه یک ضد آفتاب فیزیکی با SPF کمتر از 30 توصیه می کنم. بر خلاف ضد آفتاب‌های شیمیایی ، ضد آفتاب‌های فیزیکی از مواد معدنی مانند اکسید روی و اکسید تیتانیوم ساخته شده‌اند( برخی از آنها همچنین حاوی اکسید آهن هستند که از نور آبی محافظت می کند)، اشعه ماورا بنفش آسیب رسان را منحرف می‌کند، نه اینکه جذب شود.

بخاطر بسپارید، کرم ضد آفتاب باید هر دو ساعت یکبار و هر روز استفاده شود ، صرف نظر از اینکه بیشتر وقت خود را در داخل یا خارج خواهید گذرانید. همچنین باید آن را با یک سرم موضعی ویتامین C همراه کنید ، که می‌تواند به مقابله با قرار گرفتن در معرض رادیکال‌های آزاد و اشعه ماورا بنفش کمک کند ، علائم پیری را کند کرده و رنگ چهره شما را روشن کند. هنگام قرار گرفتن در برابر نور خورشید، فقط به ضد آفتاب خود اعتماد نکنید ، به دنبال سایه بروید و همچنین از کلاه‌های لبه پهن و سایر لباس های محافظ UV استفاده کنید.

تفاوت بین ضد آفتاب شیمیایی و ضد آفتاب فیزیکی؟

ضد آفتاب شیمیایی و فیزیکی اساساً به مواد فعال استفاده شده در آنها اشاره دارند. در حالی که ضد آفتاب شیمیایی از مواد فعالی استفاده می‌کند که به راحتی اشعه‌های خورشید را جذب می‌کند و راحت تر جذب پوست می‌شود، یک ضد آفتاب فیزیکی حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم است که در روی پوست قرار می‌گیرد و اشعه های خورشید را منحرف می‌کند.

از آنجایی که ضد آفتاب های شیمیایی جذب پوست شما می‌شوند، معمولا برای استفاده روزانه توصیه نمی‌شوند. ضدآفتاب های فیزیکی بهتر  به شما کمک می‌کنند تا به طور موثر و ایمن از پوست خود محافظت کنید.

کدام نوع ضد آفتاب برای پوست مختلط بهتر است؟

افرادی که پوست مختلط دارند، معمولاً دارای نواحی چرب و خشک روی صورت هستند. بنابراین، به شدت توصیه می‌شود که از ضد آفتاب های سبک وزن بدون چربی، غیر کومدون زا و ضدآفتاب ژل مانند،استفاده کنند.

آیا می‌توانم از مرطوب کننده صرف‌نظر کنم و از ضد آفتاب برای پوست چرب استفاده کنم؟

بله، می توانید از مرطوب کننده صرف نظر کنید و از کرم ضد آفتاب ژلی برای پوست‌ چرب استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که کرم ضد آفتاب شما مملو از مواد مرطوب کننده است. در غیر این صورت منجر به تولید بیش از حد چربی و مسدود شدن منافذ شما می شود.

سخن آخر:

هرچه مقدارspf بالاتر باشد فرآورده قوی‌تر است. ولی این به این معنا نیست که محافظت کمتری دارند. از ضدآفتاب ها با spf بالا بیشتر برای کسانی که بیماری‌های پوستی دارند و کسانی که به نور خورشید حساس‌اند استفاده می‌کنند. معمولا کسانی که بیماری‌های خاصی ندارند از ضدآفتاب‌های با عیار محافظتی 30 استفاده می‌کنند. این نوع محافظت بهترین محافظت روزانه می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.