ساعت مچی: راهنمای خرید و قیمت جدیدترین مدل ساعت مچی

راهنمای خرید ساعت مچی

برای خرید یک ساعت جدید، فاکتورهای زیادی وجود دارد که ارزش در نظر گرفتن دارد. به عنوان مثال، بررسی های مختلف مانند، جنس قاب و جنس دسته، نوع حرکت عقربه های ساعت... شما را قادر می سازد تا انتخاب درستی داشته باشید. در حالی که خرید ساعت مچی می تواند بیانگر سبک و هویت شما باشد، این راهنما از چی بگیر به شما کمک می کند تا در مورد ساعت مچی مردانه و زنانه اطلاعات کاملی را کسب کنید.

انتخاب ساعت متناسب با بودجه شما

اینکه چقدر برای ساعت هزینه می‌کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر با بودجه مشخصی دارید، می‌توانید با بررسی قیمت ها گزینه های خود را محدود کنید. برای خرید ساعت مچی نیازها و هدف خرید خود را در نظر بگیرید. هدف از خرید ساعت جدید خود را در نظر بگیرید.

  • اگر یک ساعت روزمره می‌خواهید، یک گزینه اقتصادی با ویژگی های اولیه ممکن است برای شما مناسب باشد.
  • اگر قصد خرید ساعت بعنوان هدیه را دارید یا برای استفاده در مناسب خاصی می خواهید، ممکن است بخواهید یک ساعت لوکس‌تر و لاکچری تر را انتخاب کنید.
  • اگر اهل ورزش یا فعالیت در فضای باز هستید، به عناصر دیگری که ساعت شما نیاز دارد فکر کنید. آیا می توانید فقط با یک کرونومتر این کار را انجام دهید یا به GPS و قابلیت شمارش کالری نیاز دارید؟

مقاومت در برابر آب

اصطلاح مقاومت در برابر آب به توانایی ساعت در مقاومت در برابر آب به درجات مختلف، از پاشیدن آب تا استفاده در زیر دریا اشاره دارد. مقاومت ساعت فقط نشان دهنده ضد آب بودن آن است. اگر قصد دارید با ساعت خود شنا کنید، یا اگر از ساعت خود در وان آب گرم، سونا، حمام یا دوش استفاده می کنید، گرما می تواند باعث گشاد شدن مهر و موم شود. این باعث می شود که مقاومت در برابر آب به خطر بیفتد و ساعت شما در برابر آب مقاومت کمتری داشته باشد یا حتی باعث خرابی کامل آن شود.

مقاومت در برابر آب در شرایط ساکن آزمایش می شود. بنابراین، اگر با ساعت ضد آب در استخر شیرجه بزنید، فشاری که در برخورد با آب به ساعت وارد می‌شود بسیار بیشتر از فشاری است که در آزمایش استاتیک 50 متری تجربه می‌کنید. در نتیجه، تعداد مترهای نشان داده شده بر روی صفحه ساعت نشان دهنده عمقی نیست که می توان ساعت را به آن برد.

مواد و اجزای ساعت مچی

متریال استفاده شده در ساخت ساعت مسلما کلیدی ترین عنصر طراحی ساعت است و می توانند ظاهر آن را کاملاً تغییر دهد. با این حال ممکن است دوام، طول عمر یا عملکرد ساعت را نیز تحت تأثیر قرار دهند، بنابراین هنگام انتخاب ساعت باید مواد استفاده شده را به دقت در نظر بگیرید.

نوع حرکت ساعت مچی

راهنمای خرید ساعت مچی

نوع حرکت عقربه ساعت در اصل مکانیزمی است که باعث می شود ساعت تیک تیک بزند. همچنین به عنوان کالیبر شناخته می شود و اساساً مانند یک موتور کوچک است که عقربه ها را گرد می کند.

سه نوع حرکت برای ساعت مچی وجود دارد: مکانیکی، اتوماتیک و کوارتز.

نوع حرکتمشخصات
ساعت مکانیکیدر یک ساعت مکانیکی، مجموعه‌ای از اجزای کوچک و چرخ دنده‌های متحرک با هم کار می‌کنند. ساعت مکانیکی توسط یک فنر اصلی که یک سری چرخ دنده و چرخ تعادل را به حرکت در می آورد، کار می کند.
ساعت اتوماتیکدر حالی که ساعت‌های اتوماتیک از بسیاری جهات شبیه ساعت‌های مکانیکی هستند (با چرخ تعادل و فنر اصلی)، اما یک آونگ وزن دار را در خود جای می‌دهند که با حرکات کاربر می‌چرخد.
ساعت کوارتزاین نوع ساعت با باتری کار می کند و قطعات متحرک کمی دارد. شارژ الکترونیکی باتری باعث می شود که یک قطعه کوچک کوارتز با فرکانس تعیین شده برای تنظیم زمان به ارتعاش درآید. بنابراین هزینه ساخت آن کمتر است (به این معنی که خرید اکثر ساعت های کوارتز ارزان تر است)

در مجموعه‌ای که در دنباله خواهید خواند، انواع ساعت ها براساس میزان محبوبیت، زیبایی و کارایی برای شما عزیزان آورده شده است. تا با کمترین زمان مطالعه، انتخابی عالی داشته باشید.

ساعت هوشمند شیائومی مدل mi watch lite بسیار شیک و سبک است. این ساعت 35 گرم وزن دارد. فرم صفحه این ساعت مستطیل شکل است و تراکم پیکسلی صفحه نمایش آن هم 323 پیکسل بر اینچ است. نوع صفحه نمایش اصلی TFT  است. از مهمترین قابلیت‌های ساعت هوشمند مورد نظر مکالمه از طریق بلوتوث، وجود فناوری‌های مکان‌یابی GPS ، سازگار با گوشی‌های سیستم عامل اندروید با استفاده از برنامه Xiaomi Wear  و سازگار با گوشی‌های سیستم ios با استفاده از برنامه Xiaomi Wear Lite  است. حس‌گرهای موجود در این ساعت هوشمند حسگر شتاب سنج (Accelerometer) ، ژیروسکوپ، گام شمار، شمارش ضربان قلب و فشارسنج است. جنس بند این ساعت سیلیکون است. شما از این ساعت در موارد ورزشی، رسمی و روزمره به راحتی می‌توانید استفاده کنید. 

ساعت هوشمند هایلو مدل Solar شما را در مراحل آهسته دویدن، پیاده‌روی سریع، دوچرخه سواری، شنا، کوهنوردی، دویدن در داخل خانه، یوگا، سالن ورزشی، تمرین رایگان، بسکتبال، فوتبال و قایقرانی می‌تواند همراهی نماید. این ساعت هوشمند دارای پشتیبانی‌هایی از قبیل کرنومتر تایمر، کنترل موسیقی، یافتن تلفن و  پیش بینی هوا نیز هست. 

همچنین ساعت هوشمند هایلو به حس‌گر شتاب سنج (Accelerometer) ، سنجش نور محیط (Light Sensor)  و شمارش ضربان قلب مجهز است. جنس بدنه این ساعت از فلز است. ظرفیت باتری آن هم 340 میلی‌آمپر بوده و مناسب برای هم آقایان و هم بانوان است. شما از این ساعت در مواقع ورزشی، رسمی و روزمره به راحتی می‌توانید استفاده نمایید. جنس بند آن هم از سیلیکون است. اندازه صفحه نمایش بر اساس اینچ 28/1 اینچ استو این ساعت هوشمند به راحتی سازگاری با سیستم عامل های Android 4.4  را دارد. 

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch Active2 44mm بسیار سبک است و مناسب برای دستهای ظریف. وزن این ساعت 26 گرم است. این ساعت از شبکه‌های GPS: A-GPS/GLONASS/Galileo/Beidou 4  پشتیبانی می‌کند. قابلیت رصد ضربان قلب را دارد. همچنین دارای شتاب‌سنجی با دقت اندازهگیری تا 32 گرم فشار نیز هست. ساعت هوشمند سامسونگ دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار،  استاندارد 5ATM برای مقاومت تا عمق 50 متری آب، استاندارد نظامی MIL-STD-810G برای مقاومت در برابر سقوط و ضربه است. این ساعت قابلیت اتصال به گوشی و مکالمه از طریق بلوتوث را نیز داراست. از مهمترین مشخصات سخت افزاری این ساعت رم: 738 مگابایت و حافظه داخلی: 4 گیگابایت بهره برده است. 

این محصول به راحتی با دستگاه‏‌های سامسونگی یا دیگر محصولات اندرویدی که از سیستم عامل اندروید 5.0 و بالاتر بهره می‌برند و رم 1.5 گیگابایت به بالا دارد سازگاری دارد. همچنین سازگار با گوشی‌های موبایل Iphone 5 به بالا و iOS 9.0 به بالا نیز برای این ساعت ممکن است. اندازه صفحه نمایش بر اساس اینچ 4 / 1 اینچ است. نوع قفل بند این ساعت سگکی ساده است. جنس بند هم لاستیک است. شما از این ساعت در موارد ورزشی و رسمی می‌توانید استفاده نمایید. این محصول هم مناسب برای آقایان و هم مناسب بانوان است. ظرفیت باتری این محصول 340 میلی آمپر ساعت است. 

سیستم عامل به کار رفته در این ساعت تایزن است. حس‌گرهای موجود در این ساعت هوشمند وجود حسگر شتاب سنج (Accelerometer) ، ژیروسکوپ، سنجش نور محیط (Light Sensor) ، شمارش ضربان قلب و فشارسنج است. فناوری‌های مکان‌یابی GPS  را نیز دارد. 

ساعت مچی عقربه‌ای مردانه نیوی فورس مدل NF9068L/BYBM دارای فرم صفحه گرد را در تصویر ملاحظه می‌کنید. همانطور که کاملا هم مشخص است رنگ صفحه این ساعت مچی مشکی بوده و جنس شیشه صفحه هم از سنگ معدنی است. جنس بدنه از فلز و رنگ صفحه ساعت هم مشکی است. جنس بند آن از چرم و تک رنگ قهوه‌ای اس. قفل این ساعت مچی عقربه‌ای سگکی ضامن‌دار است. ساعت مچی عقربه‌ای نیوی فورس با طراحی زیبا و چشم نواز مقاومت در برابر آب را دارد. موتور این ساعت ساخت ژاپن است. 

ساعت مچی عقربه‌ای مردانه مدل ClubMaster کد 318 ساخت کشور چین است. نوع موتور ساعت کوارتز است و در موارد روزمره و رسمی کاملاً قابل استفاده است. منبع انرژی این ساعت مچی با بند چرمی باتری است. 

جنس بدنه این ساعت مچی استیل است جنس بند هم چرمی است. نوع قفل بند آن سگکی ساده است. قطر قاب این ساعت مچی مردانه 40 میلی‌متر است. بدنه این ساعت مچی ساخته شده استیل با عیار 316 و دارای روکش آبکاری IP است. به همین دلیل کاملا مقاوم در برابر تغیر رنگ و زنگ‌زدگی است. این ساعت مجهز به تاریخ شمار است. برای نگهداری هرچه بهتر این ساعت بهتر است آن را به دور از مواد شیمیایی، آرایشی، خوشبوکننده و... نگهداری کنید.

ساعت مچی عقربه‌ای مردانه کاسیو مدل GA-2000SU-1ADR از نوع ساعت‌های ورزشی است و مناسب برای آقایان. همانطور که در تصویر پیداست فرم صفحه آن هم گرد است و جنس شیشه و بدنه آن هم از رزین است.  نوع قفل بندی که برای این ساعت به کار رفته سگکی ساده است. میزان مقاومت در برابر فشار آب  ATM  20 است. این ساعت دارای آلارم و چراغ LED است. 

ساعت مچی عقربه ای مردانه اسکمی مدل 9069 با فرم صفحه گرد را ملاحظه می‌کنید. جنس شیشه این ساعت معدنی است و جنس بدنه آن هم کاملا فلز است. نوع قفل بند این ساعت تاشو با محافظ است. گفتنی است که این ساعت دارای طراحی و زیبایی ظاهری خاصی است که طرفداران زیادی را به سمت خود کشانده است. همچنین ارزش خرید به نسبت قیمت آن بسیار خوب است و کیفیت ساخت خوبی نیز دارد. 

ساعت مچی عقربه‌ای مردانه مدل sfb11110 با فرم صفحه چهارگوش یک ساعت مچی نوآورانه است. رنگ صفحه این ساعت مشکی و جنس شیشه صفحه آن هم معدنی است. جنس بدنه هم فلز است. جنس بند این ساعت زیبا که امکانات و قابلیت‌های کافی نیز دارد از جیر است. نوع قفل بند هم سگکی ساده است. گفتنی است این ساعت نسبت به قیمت ارزش خرید دارد. 

ساعت هوشمند میبرو مدل Lite SmartWatch با 48 گرم وزن هم مناسب برای آقایان است و هم بانوان.  این ساعت زیبا قابلیت سازگاری با با اندروید و iOS را دارد. نوع صفحه نمایش اصلی AMOLED  است. این ساعت هوشمند قابلیت کنترل سطح اکسیژن خون را دارد. نوع قفل بند آن هم سگکی ساده است. جنس بند سیلیکون بوده و فرم صفحه آن هم گرد. است. شما بعد از تهیه این ساعت پرکاربرد در موارد رسمی، روزمره و ورزشی می‌توانید از این ساعت استفاده نمایید. گفتنی است که نوع باتری این ساعت هوشمند لیتیوم یونی است. با حافظه داخلی128 مگابایت. حس‌گرهای این ساعت مچی هوشمند قابلیت شمارشگر ضربان قلب را نیز دارد.

ساعت مچی عقربه‌ای مردانه نیوی‌فورس مدل NF9153-BL-RG دارای فرم صفحه‌ای گرد و زیبا دارد. رنگ بدنه این ساعت زیبا رزگلد است و جنس بند هم فلز با رنگ مشکی است. نوع قفل بند این ساعت کلیپسی ضامن‌دار است. عرض قاب 45 میلی‌متر است. نوع و مدل بند این ساعت بند حصیری فلزی با رنگ ثابت است. که مقاومت در برابر آب نیز هست. این ساعت دارای موتور آنالوگ و دیجیتال است و صفحه دابل برای جلوگیری از خش و شکستن نیز دارد. 

سخن آخر:

ساعت مچی جزو اکسسوری‌ های جذاب است که طرفداران بسیاری هم دارد. نگهداری از ساعت مچی هم مراحل و مواظبت‌های مخصوص به خود را داراست. در زیر به چند مورد ساده برای نگهداری هرچه بهتر از ساعت مچی اشاره خواهد شد.

  • اگر دارای ساعت گران‌قیمتی هستید حتما به طور مرتب ساعت خود را سرویس کنید.
  • تمیز کردن ساعت را فراموش نکنید. این تمیز کاری مربوط به بند ساعت و صفحه نمایش می‌شود. برای این کار می‌توانید از پنبه برای صفحه نمایش و از مسواک نرم و نازک برای پشت و بند ساعت بهره ببرید. 
  • اگر مدت زمان زیادی از استفاده نکردن ساعت شما می‌گذرد یا قصد دارید برای مدت مدیدی از آن استفاده نکنید، حتما ساعت خود را در جایی مناسب به دور از امواج مغناطیسی یا آهن ربا قرار دهید. 
  • اگر ساعت شما ضد آب نیست، هرگز آن را به آب نزدیک نکنید. اما اگر ساعت شما قابلیت ضد آب بودن را دارد حتما بدانید که تا چه عمقی می‌توانید آن را داخل آب فرو ببرید. مثلا 3ATM/ 3M  به شما این امکان را می‌دهد تا در زمان دست و صورت شستن ساعت شما خیس شود. این یعنی مقاومت کم در برابر آب. 
دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
ساعت هوشمند قیمت انواع ساعت هوشمند