معرفی بهترین کرم ترک پا ایرانی و خارجی (طرز استفاده)

بهترین کرم ترک پا چه ویژگی هایی داره؟

آیا پاشنه های خشن و ترک خورده دارید؟ خوب، بهترین کرم ترک پا می توانند به شما در رفع این نگرانی کمک کنند. مرطوب کردن پاها برای صاف و سالم نگه داشتن پوست ضروری است و کرم های پا می توانند به آبرسانی مجدد پاها و خداحافظی با پوست های پوسته پوسته و خشن کمک کنند. علاوه بر این، کرم ترک پا در مراقبت از پینه و سایر مشکلات پا مفید هستند.

چه چیزی باعث خشکی و ترک پاشنه پا می شود؟

پاشنه‌های ترک خورده زمانی اتفاق می‌افتد که سد پوستی شما مختل شود. این امر می تواند ناشی از یک بیماری پزشکی باشد، مانند پسوریازیس یا اگزما، یا زمانی که پوست شما بسیار خشک است رخ دهد.

متغیرهای دیگری که می‌توانند پوست پاشنه‌ها را به اندازه‌ای خشک کند که ترک بخورد، عبارتند اند از: 

  • سن (پوست شما نازک‌تر می‌شود، خاصیت ارتجاعی کمتری پیدا می‌کند و برخی از داروهای رایج می‌توانند به آن کمک کنند) 
  • فصل زمستان می‌تواند کاملاً مقصر باشد. دکتر سولومون می‌گوید: «پاشنه‌ها در زمستان در بدترین حالت خود هستند. در داخل و خارج از خانه رطوبت کمتری در هوا وجود دارد و کمبود رطوبت باعث خشک‌تر شدن پوست می‌شود. پوست خشک تر به معنای ترک خوردن و لایه برداری بیشتر است. سولومون می‌گوید این نوع ترک خوردن می‌تواند باعث ایجاد زخم‌هایی شود که در صورت عدم درمان به راحتی عفونی می‌شوند و اگر سیستم ایمنی ضعیف یا دیابت دارید، عفونت می‌تواند به یک خطر جدی برای سلامتی تبدیل شود.
  • پزشکان معتقدند که قند خون بالا و گاهی گردش خون ضعیف نیز باعث ایجاد ترک خوردگی و پوست خشک می‌شود. اگر به موقع این ترک‌ها رفع نشوند و ترک‌های پا عمیق‌تر شوند، ممکن است عفونت سلولیتی ایجاد و فرد دچار زخم پای دیابتی شود. این عفونت، با قرمزی، تورم، درد و گرما شروع می‌شود. فراموش نکنید در این مرحله سریع به پزشک مراجعه کنید تا هرچه زودتر مداوا شوید.

مرطوب نگهداشتن پاها در تمام طول شبانه روز به شما کمک می‌کند که خشکی پاها برطرف شود، پوستها و سلول‌های مرده اطراف چاک‌های عمیق پا، از بین بروند، و روند نرمی و بهبودی ترک‌های پا طی شود. البته از بین رفتن ترک‌های پا، فرایند زمان بری خواهد بود.

شما می‌توانید برای تهیه بهترین کرم‌ رفع ترک پا فقط با چند کلیک به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

معرفی بهترین کرم‌ ترک پا موجود در بازار

کرم ترک های عمیق پوستی دست و پا جی مدل میموزا حجم 75 میلی لیتر

کرم ترک عمیق پوستی دست و پا جی مدل میموزابا عصاره روغن همیشه بهار برای بهبود ترک پای شما یکی از بهترین‌های بازار است. کرم ترک پا جی هانی، هاوی عصاره میموزا، و اوره نیز هست و می‌تواند به شما جهت پیشگیری ترک‌های عمیق پوستی کمک کند. همچنین شما می‌توانید برای نرم و مرطوب نگهداشتن آرنج و زانو نیز از این کرم استفاده نمایید.

کرم ترک دست و پا دکترژیلا مدل anti chap حجم 50 میلی لیتر

کرم ترک دست و پا دکترژیلا مدل anti chap دارای عصاره‌های گیاهی و ویتامینB5  است. این ویتامین در تنظیم تعادل آب و چربی پوست و شادابی و طراوت ترک‌ها نقش بسیار مؤثری دارد و خارش، التهابات و تحریکات پوستی را کاهش می‌دهد. وجود ویتامین E در این محصول سبب التیام ضایعات و التهابات پوستی می‌شود. این کرم همچنین به خاطر وجود اوره در ترکیبات خود باعث حفظ تعادل در رطوب و چربی پوست می‌شود. این محصول کاملاً قابلیت رقابت با محصولات خارجی ترک پا را داراست. بوی خوب و التیام دهندگی قوی این کرم می‌تواند شادابی و سلامت را به دست و پاهای شما بازگرداند.

کرم ترک پا سینره حجم 65 میلی‌لیتر

کرم ترک پا سینره حجم 65 میلی‌لیتر به همراه یک جفت پاشنه پوش برای تاثیر بهتر، حاوی روغن همیشه بهار، روغن زیتون و شی باتر، به شما کمک می‌کند تا ترک‌های پاشنه پایتان را برطرف کنید. این کرم ترک پا، با ایجاد نرمی و لطافت در پوست زانو، آرنج و پاشنه پا شما را در رساندن به حس شادابی نزدیک‌تر ‌می‌نماید. این کرم ضد حساسیت با مرطوب کننده قوی، حاوی مواد موثر گیاهی، ترک‌های پا را التیام می‌بخشد، پوستها و سلولهای مرده را در آن نواحی از بین می‌برد و حس شادابی را افزون می‌کند.

کرم رفع ترک پا کامان مدل 01 حجم 230 میلی لیتر

کرم ترک پای کامان مدل 01 با تاثیر سریع و خاصیت آنتی باکتریال خود ترمیم کننده‌ای سریع جهت رفع ترک  و خشکی کف پا است. این کرم حاوی شی باتر و موم زنبور عسل با بهترین مواد مغذی است که منجر به حفظ رطوبت در نواحی کف پا، آرنج و زانو است. همچنین این کرم با خاصیت لایه‌برداری خود، پوستهای مرده و خشک را از بین برده و لطافت را به همراه دارد. شما می‌توانید شبها قبل از خواب پا را با این کرم ترک پا آغشته نمایید تا عملکرد آن در زمانی که حرکت نمی‌کنید اثر بیشتری بر پوستتان بگذارد. تاثیر سریع و رایحه دل انگیز این کرم ترک پا، همگان را ترغیب می‌کند تا این محصول را خریداری نمایند.

کرم ترک دست و پا جی مدل Hand and Foot حجم 50 میلی لیتر

کرم ترک دست و پا جی در این مدل به صورت 50 میلی عرضه شده است. این مدل کرم ترک دست و پا مناسب برای پیشگیری از ترک و پینه و زبر شدن در قسمتهای زانو و آرنج، دست و کف وارد بازار شده است.

در فصولی از سال که هوا رو به خشکی و سردی می‌رود این کرم ترک دست و پا می‌تواند به صورت یک معجزه به کمک شما بیاید.

ژل لایه بردار و ضد ترک لافارر مدل پدی حجم 60 میلی لیتر

ژل ضد ترک پا لافارر مدل PEDIدارای ویتامین E همراه با عصاره‌های اوره، روغن زیتون، روغن کرچک، آرنیکا، آلوئه ورا است.

این ژل ضد ترک پا ساخت ایران و مورد تایید سازمان غذا و دارو بوده و برای اثربخشی مناسب، بهتر است محصول را روی پوست تمیز استفاده نمائید. روزانه دو الی سه بار این ژل را بر روی نواحی ترک خورده مصرف کرده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست گردد.

کرم رفع ترک بدن هیدرودرم سری Lady حجم 75 میلی لیتر

کرم ترک بدن هیدرودرم سری Lady حاوی کمپلکس مواد ترمیم کننده و پیشگیری از مواردی است که موجب ایجاد ترک در بدن می‌شوند. این کرم برای خانم‌های باردار که در طی دوران بارداری اضافه‌ وزن پیدا می‌کنند و پوستشان کشیده و ترک خورده هم می‌شود مناسب است. 

برای بهتر جذب شدن و عملکرد این کرم، آن را بر قسمت ترک خورده مالیده و با حرکات چرخشی ماساژ دهید.

کرم ترک پا ساویز مدل Heel Guard مقدار 50 گرم

کرم ترک پا ساویز مدل Heel Guard ساخت ایران و مورد تایید سازمان غذا و دارو است. این کرم مخصوص ترک پا ساخته شده است. حاوی  اسید سالیسیلیک و گلیسرین برای ترمیم ترک، همچنین دارای وازلین، موم زنبور عسل، پارافین و... موثر در بهبود ترک پوست است.

از این محصول برای ترکهای موجود در پاشنه پا، آرنج و قوزک پا استفاده نمایید. این محصول از زبری پوست  در نواحی پاشنه پا، آرنج و قوزک پا نیز جلوگیری می‌نماید. نرم کننده و لطافت بخش پوست نیز هست. برای بهتر جذب شدن این کرم بر قسمتهای نام برده شده محل مورد نظر را با آب ولرم شسته و خشک کنید سپس 2 الی 3 بار در روز ناحیه را با این کرم ماساژ دهید.

کرم رفع ترک پا اوسرین مدل 10% اوره حجم 100 میلی لیتر

کرم ترک پوست پاشنه‌ پا اوسرین مدل 10% اوره با صد میلی لیتر حجم و با رطوبت‌دهی موثر و پایداری که دارد در درمان خشکی شدید پاشنه و قوزک پا بسیار موثر است. شما می‌توانید برای از بین بردن ترک پای خود از این کرم در طول شبانه روز استفاده نمایید. این کرم حاوی مقادیری ویتامین E  است. ترک پا در صورت درمان نشدن می‌تواند سلامت پای شما را به مخاطره بیاندازد. این کرم ترک پا مناسب برای افراد دیابتی است. افراد دیابتی برای رفع ترک پای خود می‌بایست روزانه حداقل دو بار روی پاهای کاملا تمیز و خشک این کرم را ماساژ داده تا کاملا جذب شود.

پک رفع ترک پا با پارافین کد 12179

پک رفع ترک پا با پارافین دارای ویتامین E بوده و در واقع استفاده از این پک یک نوع پارافین تراپی است.

در پارافین تراپی پارافین به شکل معمول یا از طریق پاپوش‌هایی که درون وسیله گرم کن قرار می‌گیرند، پس از گرم شدن با قلمو به پوست منتقل می‌شود. پارافین ذوب شده بر روی پا توسط قلموی موجود مالیده شود. پارافین سلول‌های مرده و آلودگی‌های روی پوست را از بین می‌برد. زمانی که پارا آغشته به پارافین کردید یک محافظ نایلونی روی پا قرار دهید سپس پاپوش‌ها را به پا کنید. پس از خنک شدن پارافین از روی پا به سادگی برداشته می‌شود. 

معمولا برای پارافین تراپی تنها از یک لایه پارافین استفاده می‌کنند، ولی گاهی اوقات برای گرفتن نتیجه بهتر از دو یا سه لایه پارافین نیز استفاده می‌شود.

کرم ترمیم ترک پا سیلکیا حجم 35 میلی لیتر

کرم ترمیم‌کننده‌ ترک پای سیلکیا 35 میلی‌لیتر قادر است با سرعت باورنکردنی ترک‌های پای شما را برطرف کند. این کرم تکنولوژی کراتین تراپی، توانایی ترمیم ترک‌های سطحی و عمقی پوست پا را دارد. کرم ترک پای سیلیکا، عفونتهای پا را بهبود بخشیده و حتی برای افراد دیابتی نیز مناسب است. جذب سریع این کرم، که دارای عطر ملایمی نیز هست، بدون چرب کردن قسمتهایی که ترک دارند ترک‌های سطحی و حتی عمیق پوست را برطرف می‌نماید. کرم ترمیم کننده‌ سیلکیا محصولی از کشور انگلستان است.


در ادامه بخوانید : بهترین کرم ترمیم کننده جای جوش و زخم (لافار، درمالیفت...)


در ادامه بخوانید : کرم ویتامین ‌سی: انتخاب بهترین مارک کرم و سرم ویتامین سی

چطور از ترک خوردن پاشنه چا جلوگیری کنیم؟

ترک پا و معضلاتی که به همراه دارد نه سن می‌شناسد نه جنس. چه بسا با سردتر شدن هوا، ترک پا، و دردسرهایی که با خود می‌آورد جدی‌تر می‌شود. پوست در قسمت پاشنه پا ضخیم و خشک می‌شود، چربیها زیر پاشنه پا پخش می‌شود و باعث ایجاد ترک خوردگی در کف پا می‌شود. ترک پا، اول به صورت پوسته پوسته شدن بروز کرده و سپس به صورت ترکهایی عمیق خودنمایی می‌کند.

پاهای خود را تمیز و مرطوب نگه دارید

وقتی پوست شما ترک می‌خورد، اجازه ورود آلودگی‌ها به بدن شما را می‌دهد و شما را در برابر عفونت‌ها آسیب‌پذیر می‌کند. اولین کاری که باید برای درمان ترک پاشنه پا انجام دهید این است که مراقب تمیز نگه داشتن پاهای خود باشید. این بدان معناست که حتی در خانه، پابرهنه راه نروید. 

پاشنه های ترک خورده خود را با شستشوی روزانه با یک شوینده آبرسان پوست تمیز کنید. مهم است که مواد تشکیل دهنده پاک کننده خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حاوی مواد شیمیایی نیست که پوست شما را بیشتر خشک یا تحریک کند. به دنبال پاک کننده هایی باشید که بر پایه کرم هستند و از مواد طبیعی ضد باکتری یا ضد التهابی استفاده می کنند

پوست مرده را از بین ببرید

اگر پینه های ضخیمی دارید که هنگام راه رفتن باعث درد شما می شود، حذف بخشی از این پوست مرده کمک کننده است. اما مراقب باشید که زیاده روی نکنید! پینه به نرم کردن پاهای شما کمک می کند و برداشتن بیش از حد این پوست سفت نه تنها می تواند باعث ساییدگی در کفش یا درد هنگام راه رفتن شود، بلکه منجر به عفونت نیز می شود.

استفاده از سوهان پا یا رفتن به متخصص پدیکور برای استفاده مجدد از سنگ پا که می تواند کمک کننده باشد. پاهای خود را در حمام خیس کنید و سپس به آرامی با یک سوهان پا لایه برداری کنید. 

مرطوب کننده مناسب را پیدا کنید

پاهای شما ممکن است خشک شده باشند زیرا قبلا هرگز این ناحیه را مرطوب نکرده اید یا از مرطوب کننده اشتباه استفاده کرده اید، که از قضا می تواند باعث مشکلات خشکی بیشتر شود. 

یک کرم پاشنه پا یا لوسیون/کرم مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که برای پوست خشک و ترک خورده توصیه می شود. به دنبال موادی باشید که دارای خواص مرطوب کننده و شفابخش برای پوست شما هستند مانند ویتامین A و E.

هر چند وقت یکبار باید از کرم پا استفاده کرد؟

باید هر روز از کرم پا استفاده کنید. می توانید آن را بعد از دوش گرفتن و یک بار قبل از رفتن به رختخواب استفاده کنید.

سخن آخر

برای اینکه نتیجه بهتری در حین استفاده از کرم‌ ترک پا بگیرید بهتر است قبل از استفاده از آن، پاها را در یک تشت قرار داده تا پوستهای ضخیم‌تر کمی خیس بخورد و نرم شود، هرگز پوست‌های اضافی کف پا را با دست نکنید بلکه با یک قیچی یا ناخن‌گیر آن کار را انجام دهید. با حوله پاهای خیس خورده خود را خشک کنید. از کرم‌ ترک پایی که تهیه کرده‌اید سطح پا را بپوشانید. با پای برهنه بر روی فرش، یا قسمتهایی از منزل که ممکن است گرد و خاک داشته باشد قدم نگذارید. بهتر است قسمتهای ترک خورده را که با کرم مرطوب کرده‌اید بپوشانید. مثلا از جوراب، دمپایی و صندل‌های روفرشی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.