آشنایی با تیلور سویفت خواننده ترانه سرا هنرپیشه و تهیه کننده موسیقی اهل ایالات متحده

تیلور آلیسون سویفت متولد  ۱۳ دسامبر  ۱۹۸۹ در پنسیلوانیا (مصادف با 22 آذرماه 1368) خواننده، ترانه‌سرا، تهیه‌کننده موسیقی و هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا از سال 2004 تا کنون است. سبک وی پاپ، کانتری، پاپ راک و راک است. او توانایی زدن گیتار، بانجو، پیانو، یوکللی و گیتار الکتریک را دارد.

تیلور سویفت و مادرش

تیلور سویفت در 11 سالگی برنده‌ یک مسابقه‌ استعدادیابی محلی برای خواندن آهنگ Big Deal شده است و در 14 سالگی به نشویل، تنسی برای پیشرفت در سبک موسیقی کانتری رفت. جالب است بدانید مادربزرگ تیلور سوئیفت از خوانندگان حرفه‌ای اپرا بود. اما ذائقه وی به سمت موسیقی کانتری بود.

مادرش خانه‌دار و پدرش یک دلال سهام بود. او در یک مزرعه درختان کاج کریسمس بزرگ شد و وظیفه خارج کردن پیله‌ی مانتیس‌ها (آخوندک) را از تنه درختان به عهده داشت. تا اینکه یک تعمیرکار کامپیوتر به وی یاد داد که چطوری آکورد بنوازد.

 او در اکتبر ۲۰۰۶، اولین آلبوم خود را با نام خودش منتشر کرد که به رتبه ۵ در بیلبورد صعود کرد. لقب جوان‌ترین هنرمند را با تک آهنگ «ترانه ما» او را به رتبه اول داغ‌ترین ترانه‌های کانتری، رساند. 

دومین آلبوم تیلور در سال ۲۰۰۸ با موفقیت تک‌آهنگ‌هایی با نام‌های «داستان عشق» و «تو مال منی» آلبوم او را به پرفروش‌ترین آلبوم سال تبدیل کرد و بابت آن 4 جایزه گرمی دریافت و جوان‌ترین برنده جایزه گرمی در آن سال شد.  

دشمنی کانیه وست و تیلور سویفت

در سال 2009 وی توانست جایزه بهترین موزیک ویدیو سال را از آن خود کند. در زمان گرفتن جایزه تیلور در حال سخنرانی بودکه کانیه وست روی سن آمد و میکروفن را از او گرفت و گفت برات خوشحالم اما بیانسه یکی از بهترین موزیک ویدئوهای تاریخ را داشته. تیلور شکه شد و نتوانست سخنرانی اش را تمام کند. وقتی نوبت بیانسه شد تیلور را صدا کرد که سخنرانی اش را تمام کند.

سومین آلبومش در سال 2010 در ایالات متحده به رتبه یک صعود کرد. این آلبوم «حالا صحبت کن» نام داشت. تک آهنگ «بدجنس» دو جایزه گرمی به دست آورد.

در سال 2012 چهارمین آلبومش با نام «سرخ» با تک آهنگهای موفقیت آمیز «هرگز به یکدیگر باز نمی‌گردیم» و «می‌دانستم تو مشکل سازی» روانه بازار شد.

در سال 2014 آلبوم پنجمش را که برنده سه جایزه گرمی بود را منتشر ساخت. حالا او تنها زن هنرمندی بود که دوبار پشت هم جایزه بهترین آلبوم سال را دریافت کرده بود. 

تا اینکه در سال 2017 ششمین آلبومش را منتشر کرد، و محبوبیت تک آهنگ «نگاه کن مجبورم کردی چیکار کنم» در بریتانیا و ایالات متحده به اوج خود رسید.

در آوریل ۲۰۱۸، سویفت در ترانه عزیزم با شوگرلند همکاری کرد. همچنین سویفت رکورد خود را برای بزرگترین تور داخلی کشور توسط یک زن شکست و در جشن چهل و ششمین جوایز موسیقی آمریکا، سویفت جوایز تور سال، هنرمند سال، هنرمند زن موردعلاقه پاپ/راک و آلبوم موردعلاقه پاپ/راک را کسب کرد. 

در ژوئیه ۲۰۱۸، وی  در فیلم  تام هوپر با نام گربه‌ها بازی کرد.

اولین همکاری انتشار سویفت با یونیورسال میوزیک گروپ، تک‌آهنگ من بود که با همکاری برندن یوری انجام شد که در ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ برای هفتمین آلبوم استودیویی‌اش عاشق صورت گرفت و منتشر شد.

تیلور سویفت یکی از پرفروش ترین هنرمندان موسیقی در تمام دوران ها بوده است. او حتی جوایزی را جهت ترانه‌سرایی دریافت کرده و در فهرست 100 نفر ترانه سرایان بزرگ قرار گرفته است. 

تیلور سویفت دریافت کننده جوایز مختلف از قبیل ۱۰ جایزه گرمی، یک جایزه امی، ۲۳ جایزه موسیقی بیلبورد، ۲۳ جوایز موسیقی آمریکا و ۶ جایزه انجمن موسیقی کانتری و دارای ۶ رکورد جهانی گینس است. تیلور به غیر از خوانندگی، ترانه نویسی، نواختن موسیقی، در مد، پوشاک و عطر و هنرپیشگی نیز فعالیتهایی داشته است.

روابط تیلور سویفت

تیلور در سال ۲۰۰۸ با جو جوناس  که یک خواننده است ارتباط دوستی برقرار کرد و این دوستی در اکتبر همان سال به پایان رسید.

تیلور سویفت

در سال ۲۰۰۹ با تیلور لاتنر دوست بود

تیلور سویفت

از اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۱۰ او با جیک جیلنهال دوست بود

تیلور سویفت

 در اواسط سال ۲۰۱۲ تیلور رابطه کوتاهی با کونور اف کندی برقرار کرد.

وی از اکتبر ۲۰۱۲ تا ژانویه ۲۰۱۳ با هری استایلز خواننده گروه وان دایرکشن که چهار سال از خودش کوچک‌تر بود رابطه داشت؛ که باجنجال‌های فراوان پایان یافت

وی از اکتبر ۲۰۱۲ تا ژانویه ۲۰۱۳ با هری استایلز خواننده گروه وان دایرکشن که چهار سال از خودش کوچک‌تر بود رابطه داشت؛ که باجنجال‌های فراوان پایان یافت

او بمدت ۱۵ ماه با کلوین هریس رابطه داشت که در ۲ ژوئن ۲۰۱۶ به پایان رسید. او بمدت ۱۵ ماه با کلوین هریس رابطه داشت که در ۲ ژوئن ۲۰۱۶ به پایان رسید

او کمتر از یک ماه بعد با تام هیدلستون وارد رابطه شد و این رابطه پس از ۳ ماه، پایان یافت

او کمتر از یک ماه بعد با تام هیدلستون وارد رابطه شدو این رابطه پس از ۳ ماه، پایان یافت

 او اکنون حدود سه سال است که با جو آلوین بازیگر انگلیسی در رابطه است. او اکنون حدود سه سال است که با جو آلوین بازیگر انگلیسی در رابطه است.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.