لیست کارهای خانه تکانی و معرفی چند محصول خوب

رسیدن روزهای زیبای بهاری نوید از یک شروعی تازه می‌دهد. با بیدار شدن طبیعت از خواب زمستانی ما نیز غبار را از خانه‌ها می‌زدایم و با طنینی زیبا و پاک به استقبال این رویش نو می‌رویم. بهار فصل آغاز و نو شدن است. جشن طبیعت و فصل شکفتن است و ما برای حضور در این جشن باشکوه غبار را از خانه‌هایمان می‌زدایم. با فرا رسیدن فصل بهار در ایران ما، هم‌چون دیگر کشورها شور و شوقی به پا می‌شود. همه از پیر و جوان خود را برای برگزاری این آیین چندهزار ساله آماده می‌کنند. یکی از این آیین‌های زیبای نوروز خانه‌تکانی است که در اغلب خانه‌ها از نیمه‌های اسفند شروع می‌شود. همگان سعی دارند که با تغییر آب و هوا به خانه‌ی خود نیز آب و رنگی دوباره ببخشند. صد البته که این مراسم‌های زیبای بهاری تاثیر بسزایی در روحیه‌ی افراد دارد و حس زندگی و نشاط را در آنها ایجاد می‌کند.

لیست کارهای خانه تکانی

اما برای یک خانه‌تکانی اصولی و برنامه ریزی شده باید برخی قوانین را رعایت کنید و همچنین از وسایل مناسب و استاندارد استفاده کنید. ما در این مقاله سعی می‌کنیم که شما را با کاربردی‌ترین و مناسب‌ترین وسایل نظافت خانه آشنا کنیم. همچنین برای جلوگیری از حوادث پیش‌بینی نشده، دقت کنید که اصول ایمنی را کاملا رعایت کنید. امیدواریم با این کمک کوچک بتوانیم به بهترین و راحت‌ترین راه ممکن و با خوشحالی فراوان به استقبال سال نو بروید.

لیست تجهیزات مورد استفاده برای خانه تکانی:

لیست تجهیزات مورد استفاده برای خانه تکانی:

در ابتدا شما به یک لیست از تجهیزات نیاز دارید، در واقع این تجهیزات ابزار مقابله‌ی شما ما هر گرد و خاک و کثیفی می‌باشد. اگر قبل از شروع خانه تکانی خود ابزار و وسایل مورد نیاز را فراهم کنید صرفه‌جویی خوبی در زمان دارید و مثلا بعلت نداشتن یک شوینده کار شما عقب نمی‌افتد. عمده‌ترین این ابزار شامل:

آنچه توصیه می‌شود: کیسه‌ی زباله، یک جفت دستکش پلاستیکی، اسفنج، جاروبرقی، سطل و دستمال، چهارپایه...

آنچه ضروری است: مواد شوینده، مواد سفید کننده، مواد ضدعفونی کننده...

برنامه‌ی ایده‌آل برای نظافت خانه:

قبل از شروع شما به یک برنامه‌ی نظافت احتیاج دارید. شما می‌توانید وظایف خود را در طول یک هفته برنامه‌ریزی کنید. برای اینکه کارهای شما به موقع و با دقت انجام شود شما می‌توانید یک برنامه‌ی خوب و دقیق را قبل از شروع یادداشت کنید و با دیگر اعضای خانواده راجبه ‌آن صحبت کنید. شما می‌توانید یک روز را به تهیه‌ی وسایل اختصاص دهید، یک روز برای نظافت اتاق‌ها و روز دیگری را برای شستن سرویس بهداشتی اختصاص دهید. به یاد داشته باشید که همه‌ی اعضای خانواده باید در این کار شرکت کنند و شما به تنهایی از عهده‌ی همه کارها برنمی‌آیید.

نظافت آشپزخانه 

نظافت آشپزخانه

بهتر است که در ابتدا از آشپزخانه شروع کنید و کابینت‌ها و دیوارهای آشپزخانه را به خوبی تمیز کنید برای پاک کردن لکه‎‌های چربی شما احتیاج به یک پاک کننده‌ی خوب و مناسب دارید( حتما قبلا استفاده از هر پاک‌کننده‌ایی موارد ایمنی روی بسته‌بندی آن را بخوانید). نگران نباشید، در این مقاله ما از بین نظرات مصرف کنندگان بهترین شوینده‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.  ممکن است در گوشه‌ایی از کابیت شما مقداری ترشی‌جات و یا سبزی خشک مانده باشدکه مدتها از آن بی‌خبر بودید بهتر است به تاریخ انقضاء آنها دقت کنید. کشوها و کابینت‌ها را خالی کنید و ظروف و وسایل اضافه را دور بریزید. یخچال را از یاد نبرید و حتی می‌توانید برای چند ساعت او را خاموش کنید و داخل و بیرونش را به خوبی تمیز کنید. فراموش نکنید که برای از بین بردن سوسک‌‌ها و حشرات موذی در آشپزخانه الان بهترین موقعیت است برای سم‌پاشی.

راهنمای خرید سوسک‌کش

نظافت هال

نظافت هال

این قسمت از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است چون ما بیشترین وقت خود را در هال و اتاق نشیمن می‌گذرانیم به همین دلیل برای این قسمت وقت بیشتری بگذارید. شاید یک تغییر کوچک در چیدمان آنجا انرژی مثبت زیادی را با خود به همراه بیاورد. بهتر است برای سال جدید فضای هال را خلوت‌تر کنیم و وسایلی را که خیلی وقت است که بی‌استفاده مانده‌اند را از هال خارج کنیم. از تمیز کردن سقف و زیر مبل‌ها غافل نشوید. برای شستشوی مبل ها می‌توانید از محلول‌های مخصوص و سری مناسب جاروبرقی استفاده کنید. و همینطور باید به یاد داشته باشید که ورودی خانه از قسمت‌های اصلی و تاثیر‌گذار خانه‎‌ی شما می‌باشد و نظافت و زیبایی این قسمت کمک شایانی به شما می‌کند.(به مقاله‌ی راهنمای انتخاب بهترین دکوراسیون مراجعه شود)

راهنمای انتخاب بهترین دکوراسیون ورودی

نظافت اتاق‌هانظافت اتاق‌ها

نوبت به اتاق خواب‌ها می‌رسد پنجرها را باز کنید، شیشه‌ها و قاب آنها را تمیز کنید. شما می‌توانید این مرحله را با شستشوی  ملاحفه‌ها و پرده‌ها ادامه دهید و همچنین برای تمیز کردن تشک خود از محلول جوش شیرین و آب استفاده کنید. در کمدها به علت نبود نور کافی امکان رشد باکتری‌ها وجود دارد. می‌توانید آنها را خالی کنید و مدتی در آنها را باز بگذارید و سپس از اسپری‌های مخصوص استفاده کنید. این بهترین موقعیت است که از شر لباس‌ها و کفش‌هایی که استفاده نمی‌کنید خلاص شوید. قفسه‌ها را مرتب بچینید، کشوی میز آرایش مرتب کنید و لوازم تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید. در آخر از حس تمیزی اتاق خود لذت ببرید.

نظافت سرویس بهداشتی

 نظافت سرویس بهداشتی

نکات ایمنی را برای نظافت سرویس بهداشتی و حمام را  حتما به یاد داشته باشید:

  • شویندها را با هم ترکیب نکنید. 
  • در هنگام شستشو در و پنچره‌ها را حتما باز بگذارید. 
  • از دستکش و ماسک استفاده کنید.
  • بهتر است موادشوینده را با  مقدار کمی آب رقیق کنید.

برای تمیز کردن حمام شما به جرم‌گیرهای مناسبی احتیاج دارید، تا همه‌ی جرمی که بین کاشی‌ها و سرامیک مانده را از بین ببرد. سر دوش در گذر زمان ممکن است دچار رسوب شده باشد می‌توانید یک محلول از آب و سرکه تهیه کنید و برای چند ساعت سزدوش را داخل آن قرار دهید خواهید دید که هیچ رسوبی باقی نمی‌ماند. اگر سردوش شما ثابت است می‌توانید از یک کسیه فریزر پر از سرکه‌ی سفید استفاده کنید.

نظافت تراس و بالکن

نظافت تراس و بالکن

در تراس و بالکن همیشه مقداری گرد و خاک پیدا می‌شود. همین‌طور برخی از اوقات از سر بی‌حوصلگی ممکن است چند وسیله‌ی اضافی را در آنجا قرار دهیم. اولین قدم برای داشتن یک بالکن زیبا خالی کردن آنجا از وسایل غیرضروری است. برای تمیز کردن بالکن کف، دیوارها ،نرده‌ها  و همین‌طور درهای شیشه‌ایی باید شسته شوند. برای شستن کف بالکن از آب گرم و مقداری شوینده‌ی مناسب استفاده کنید. اما اگر احیانا در تراس و بالکن شما لکه‌های چربی وجود دارد باید از شوینده‌ی قویتر استفاده کنید. اگر در بالکن شما میز و صندلی هست شستشوی آنها فراموش نشود.  و در انتها با چیدن چند گلدان گل روحی تازه به بالکن خود بدهید و به استقبال سال نو بروید. 

حالا نوبت به آن رسیده که چند محصول مناسب و کاربردی را به شما معرفی کنیم:

مایع سفیدکننده‌ی بنفش دامسوس


مایع سفیدکننده‌ی بنفش دامسوس

اطلاعات بیشتر و خرید

مناسب برای پاک کردن سطوح و لباس‌ها، خاصیت سفید‌کنندگی بالایی دارد. دقت شود بخاطر غلطت بالا نباید در فضای‌های بسته استفاده شود.


پاک کننده‌ی چند منظوره‌ی سیف

پاک کننده‌ی چند منظوره‌ی سیف


اطلاعات بیشتر و خرید

کیفیت بالا از خصوصیات این پاک کننده است.برای تمام سطوح قابل استفاده می‌باشد.

قرص جرم‌گیر توالت فرنگی ناتار

قرص جرم‌گیر توالت فرنگی ناتار

اطلاعات بیشتر و خرید

دارای قابلیت سفیدکنندگی، تمیزکنندگی،براق‌کنندگی بالایی می‌باشد. این جرم‌گیر کاملا لکه‌ها را از بین می‌برد و دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی نیز می‌باشد.


مایع جرم‌گیر گلرنگ


مایع جرم‌گیر گلرنگ

اطلاعات بیشتر و خرید

مناسب برای سطوح و سرویس‌های بهداشتی، مناسب برای لکه‌ها و روسوبات خشک و سخت.


اسپری گاز پاک کن ایکو مویست

اسپری گاز پاک کن ایکو مویست

اطلاعات بیشتر و خرید


مایع جرم‌گیر چندمنظوره استونیش

مایع جرم‌گیر چندمنظوره استونیش

اطلاعات بیشتر و خرید

مناسب برای از بین بردن روسوبات آهکی، درخشان کننده، مناسب کتری، اتو بخار، روسوبات سردوش، سیفون....


شامپوفرش استونیش

شامپوفرش استونیش

اطلاعات بیشتر و خرید

مناسب برای از بین بردن لکه‌های چربی و سخت، با قدرت تمیزکنندگی بسیار بالا مناسب برای فرش‌های ماشینی و دست بافت.


اسپری ضدعفونی کننده‌ی سرویس بهداشتی میکروزا

اسپری ضدعفونی کننده‌ی سرویس بهداشتی میکروزا

اطلاعات بیشتر و خرید


اسپری لکه‌بر فرش و مبل دیپاف

اسپری لکه‌بر فرش و مبل دیپاف

اطلاعات بیشتر و خرید

بدون مواد خطرناک، بسیار کاربردی برای از بین بردن لکه‌های فرش و موکت.



دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.