راهنمای انتخاب بهترین هدفون بازار، با قیمت مناسب

به نظر ما بهترین هدفون در حالت کلی هدفون‌ بی‌ سیم سامسونگ مدل Galaxy Buds است!

هدفون بی سیم سامسونگ مدل Galaxy Buds Pro امکان پخش 6 ساعته با یک‌بار شارژ و پخش 13 ساعته در حین شارژ را به شما می‌دهد. برای استفاده در هر سبک زندگی مناسب است.

 شاید شما از طرفداران پادکست باشید یا بخواهید مدام در طول روزبه موزیک گوش دهید. به‌هرحال هدفون‌ ها تبدیل به جزئی از زندگی ما شده‌اند، چه این هدفون‌بی‌ سیم باشند، چه روی گوش قرار بگیرند، سیم داشته باشند یا داخل گوش بروند، حتماً نمی‌­خواهید دست‌وپاگیرتان بشود.

 اگر بهترین صدا و کیفیت هدفون را می‌خواهید باید حسابی حواستان را جمع کنید، پس برای خرید هدفون مناسب به فهرستی از 10 هدفون برتر که ما در سایت چی بگیر معرفی می­کنیم نگاهی بیندازید.

فرقی نمی‌کند که مدل هدفون شما در حال حاضر چیست، ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم، یکی از بهترین‌ها را انتخاب کنید. برای معرفی یک هدفون عالی، طی این متن سه مدل سنهایزر، بوز و سونی را باهم مقایسه می‌کنیم. درروند مقایسه ویژگی‌هایی مانند عمر باتری، کیفیت صدا و صداهای نویز را در نظر می‌گیریم. مطمئناً نمی­خواهید بعد از یک روز پرکار در مسیر صدای خِرخِر بشنوید!

چطور بهترین مارک هدفون را انتخاب کنیم؟!

پیش از آنکه در مورد بهترین مارک هدفون برای شما توضیح بدهیم، بیایید کمی در مورد انواع هدفون‌ها یاد بگیریم و کمی هم نقاط مثبت و منفی هر مدل را بررسی کنیم. بیشتر هدفون‌ها با گوشی‌های مختلف از آیفون گرفته تا سامسونگ و هر نوع گوشی هوشمند دیگری سازگار هستند.

بنابراین هرکدام از انواع این هدفون‌ ها را انتخاب کنید بستگی دارد به سلیقه شخصی شما، نحوه استفاده از هدفون و هرکدام از ترجیحات شما که روی انتخابتان تأثیر می‌گذارد!

اگر می خواهید اطلاعات کاملی درباره بهترین هندزفری بی سیم شیائومی کلیلک کنید. 

هدفون سیمی چیست؟

همان‌طور که از اسم آن پیداست، هدفون‌ های سیمی روی گوش‌های شما قرار می‌گیرد درحالی‌که به‌وسیله یک کابل یا سیم به گوشی تلفن شما متصل است. کشیدن سیم به دنبال خود شاید کمی ناراحت‌کننده باشد اما این نوع هدفون‌ ها نکات مثبتی هم دارند:

  • قیمت: هدست ­های سیمی کمی ارزان­تر از هدفون‌های بی‌سیم است.
  • مصرف باتری پایین: مصرف باتری آن‌ها نسبت به هدفون‌ های بی‌ سیم بسیار کمتر است
  • کیفیت صدای بهتر: به نظر بعضی‌ها کیفیت صدای هدفون‌ های سیمی حتی از بهترین هدفون‌ های بی‌ سیم خیلی بهتر است.

اما جدیداً تکنولوژی ثابت کرده است که کیفیت صدای آن‌ها چندان هم متفاوت نیست. علاوه بر این، بعضی‌ها هدفون‌ های سیمی را به هدست یا هدفون‌ های بی‌ سیم ترجیح می‌دهند.

آیا شما پشت‌میزنشین هستید و مدام می‌خواهید موزیک گوش کنید یا با گوش کردن به موزیک با صدای بلند مشکل‌دارید؟ این هدفون دقیقاً مناسب شما است.

هدفون بی‌سیم چیست؟

هدفون‌ بی‌ سیم به موبایل یا هر وسیله دیگری به کمک سیم وصل نمی‌شوند. بیشتر مردم این نوع هدفون را ترجیح می‌دهند زیرا در مسافرت و جابجایی به خاطر سیم دست‌وپا گیرشان نیست. هرچند که هدفون‌ های بی‌ سیم گران‌تر هستند و باتری بیشتری صرف می‌کنند.

اما بهترین هدفون‌ های بی‌ سیم چطوری هستند؟ هدفون‌ بی‌ سیم هنوز هم در هر دو طرف اسپیکر خود یک قسمت برای اتصال به سیم‌دارند ولی به گوشی شما باسیم وصل نمی‌شوند.

هدفون‌ های بی­ سیم واقعی بین دو اسپیکر خود و در اتصال به‌وسیله (گوشی، تبلت و ...) هیچ سیمی لازم ندارند که این استفاده از آن‌ها را راحت‌تر می‌کند اما پیدا کردنشان کمی سخت است. اگر شما مدام در سفر هستید، یک گیمر هستید یا اگر به دنبال هدفونی برای زمان‌های پیاده‌روی می­گردید، هدفون‌ های بی‌ سیم مناسب‌ترین هدست­ها برای شما خواهند بود.

بزرگ‌ترین مزیتی که در مورد هدفون‌ بی­سیم مطرح می‌شود، قابلیت وصل شدن به بلوتوث است.

این هدفون­ بی­سیم، بلوتوثی، باحالت قرار گرفتن روی گوش و سازگاری با کنترل‌گرهای الکسا و میکروفون و همین‌طور قابلیت حذف صداهای مزاحم هستند.

ویژگی منحصربه‌فرد این هدفون حالت توجه سریع آن است. صدای موزیک خود را فقط با دست کشیدن رو صفحه بیرونی اسپیکر می‌توانید کم یا زیاد کنید که در کنار قابلیت حذف صداهای مزاحم بیرونی آن را به یک هدفون مناسب برای محیط کار تبدیل کرده است.

این خاصیت کنترل لمسی امکان تغییر موزیک، کم یا زیاد کردن صدا، فعال کردن دستیار صدا و همین‌طور کنترل تماس تلفنی را به شما می‌دهد. در مورد باتری با یک‌بار شارژ می‌توانید تا 30 ساعت از آن استفاده کنید درحالی‌که یک شارژ 10 دقیقه‌ای امکان استفاده 5 ساعته به شما می‌دهد.

از نظر کیفیت ساخت هدفون بی سیم سامسونگ مدل Galaxy Buds Pro از کیفیت بالایی برخوردار است. کاملا ضدآب می‌باشد و بسیار سبک وزن و جمع وجور می‌باشد. 

این هدفون دارای مجموعه کاملی از عملکردها مانند پخش، مدیریت تماس، صدا.... است. صدای فوق العاده و کیفیت صدا چیزی است که شما از این هدفون بی نظیر دریافت می‌کنید. همچنین قابلیت ضدنویز بودن در این هدفون فعال است. 

اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی نسبت به هدفون سامسونگ Galaxy Buds خرج کنید، ما به شما هدفون بی‌سیم جی بی ال E45BL را پیشنهاد می‌کنیم که در همان محدوده قیمت کمی ارزان‌تر است. با این هدفون می‌توانید دستگاهی بدون دردسر سیم و سازگار بافرم سر داشته باشید که باتری آن 16 ساعت شارژ را حفظ می‌کند.

این هدفون صدایی قدرتمند دارد و اندازه‌ی گوشی‌های آن کاملا استاندارد است. به راحتی روی گوش شما می‌نشیند. این هدفون هم در حالت بی‌سیم هم سیم‌دار قابل استفاده است. مدیریت صدا در آن بوسیله کلیدی است که بر روی کابل آن تعبیه شده است. با شارژ باتری آن شما می‌توانید چیزی در حدود 16 ساعت از این هدفون فوق العاده استفاده کنید. 

اگر شما یک شنونده حرفه‌ای هستید، چیزی بیشتر از دوتا قوطی لازم دارید! اگر چنین آدمی هستید، حتماً هدفون سنهایزر HD650 را انتخاب کنید. این هدفون کیفیت و راحتی فوق‌العاده‌ای دارد و چیزی که این محصول را متمایز می­کند پخش صدای بی‌نظیر آن است.

اتصال این هدفون از طریق سیم است و وزن آن 260 گرم است که بسیار سبک و مناسب می‌باشد. 

هدفون گلکسی Buds بی­سیم سامسونگ. قطعات صدای این هدفون تولید شرکت AKG است؛ این ایربادها باقابلیت اتصال به بلوتوث هم با سامسونگ و هم با اپل سازگار هستند.

اتصال بی‌سیم واقعی آن‌ها امکان 6 ساعت استفاده با یک‌بار شارژ و 13 ساعت استفاده در حین شارژ به شما می‌دهد. آیا عجله دارید؟ 15 دقیقه شارژ حدود دو ساعت استفاده را برای شما ممکن می‌کند و اگر به‌طور مداوم استفاده نمی‌کنید با خاموش و روشن کردن مجدد آن تنها با یک لمس می‌توانید مدت‌زمان بیشتری شارژ حفظ کنید!

در ضمن، ویژگی سازگاری سریع با محیط این هدفون‌ها از وارد شدن صداهای اضافه محیط هنگام استفاده از آن جلوگیری می‌کند. ازآنجایی‌که آسایش اولویت و شعار سامسونگ است؛ شکل سه وجهی و متناسب بافرم گوش باعث استفاده راحت آن می‌شود. همین‌طور تکنولوژی IPX22 splash-assistant آن را ضد آب می‌کند.

برخی آن را نامتناسب با گوش می‌دانند که باید گفت فرم چندبعدی آن برای برخی راحت نیست.


 BackBeat PRO  با توجه به کیفیت صدا قیمت مناسبی دارد. باقابلیت فعال کردن گزینه حذف صدای مزاحم این هدفون شاید بتوان آن را بهترین انتخاب در رتبه‌بندی ما نامید. علاوه بر این شما می‌توانید از این هدفون تا 24 ساعت قبل از شارژ مجدد استفاده کنید.

ویژگی فوق‌العاده دیگر این هدفون قابلیت اتصال به بلوتوث تا مسافت 100 متری از گوشی یا تبلت شما است. اگر اهل سفر هستید، توجه داشته باشید که اسپیکر این هدفون‌ها قابلیت چرخشی دارد که بسته‌بندی و جمع‌وجور شدن آن را راحت می‌کند.

ویژگی دیگر این هدفون (Open-listening mode) سازگاری آن با صدای محیط اطراف است که بدون آنکه هدفون را خاموش‌کنید، می‌توانید صدای بیرون را بشنوید. این هدفون به دو وسیله (گوشی، تبلت) به‌طور هم‌زمان وصل می‌شود و سنسورهای حساس آن به‌صورت اتوماتیک زمانی که هدفون را برمی­دارید موزیک را متوقف می‌کند و امکان اینکه موزیک را از هرجایی که قطع کرده‌اید، دوباره گوش کنید را به شما می‌دهد.

هدفون بعدی در لیست ما جبرا مدل Elite 65T است. این هدفون‌های بی­سیم واقعی قابل‌اعتماد و ثابت در گوش برای افراد فعال بسیار مناسب است. افت صدا به‌مرورزمان مشکلی است که هدفون‌های بی­سیم‌دارند. جبرا با هدفون نسل 3 خود این مسئله را حل کرده است.

اما ویژگی‌ای که این هدفون را متمایز کرده، شخصی‌سازی صدا با استفاده از اپلیکیشن سوندپلاس آن است که با سیستم‌عامل‌های اندروید و اپل سازگار می‌باشد. همچنین تجهیزات شارژ آن به‌اندازه‌ی جیب شما است و راحت می‌توانید آن را حمل کنید تا در مواقع لزوم عمر کارکرد باتری را تا 15 ساعت افزایش بدهید. این ایربادها با یک‌بار شارژ کردن تا 5 ساعت کار می‌کنند؛ که چندان بد نیست.

جبرا یک گارانتی دوساله به همراه محصول خود ارائه می‌دهد، اما یک ویژگی منفی مطرح است؛ در مورد گزارش‌های مبنی بر اینکه برای تماس تلفنی عالی نیستند. برخلاف ادعای جبرا، برخی مشتریان آن معتقدند استفاده از آن چندان راحت نیست.

درهرحال گویا این ایربادها برای همه مناسب نیستند، اما اگر فکر می‌کنید آن را می‌خواهید جبرا Elite 65T را انتخاب کنید.

حالا می‌رسیم به هدفون بوز  QuietComfort 35 ii. چیزی که این هدفون را از سایر موارد متمایز می‌کند ویژگی واقعیت افزوده بوز است که به‌عنوان تنها نسخه صوتی واقعیت افزوده که از طریق به‌روزرسانی سیستم‌عامل بااتصال به اپلیکیشن بوز قابل‌استفاده است.

قابلیت وصل شدن به جست‌وجوگرهایی مانند الکسا که تنها با گفتن نام موزیک، اطلاعات آن یا هر چیز دیگری می‌توانید جست‌وجو انجام دهید؛ این هدفون‌ها را خاص می‌کند. همین‌طور سیستم میکروفون دوتایی باقابلیت حذف صداهای نویز و عملکرد متعادل صدا بدون توجه به بلند یا کم بودن صدا خاصیت دیگر این هدفون‌ها است.

وصل شدن با بلوتوث هدفون‌ها امکان دسترسی به آخرین آپدیت‌ها را از طریق اپلیکیشن بوز به شما می­دهد. تا آنجایی که باتری اجازه بدهد، این هدفون‌ها تا 20 ساعت کار می­کنند، اما کیفیت این هدفون‌ها در به‌روزرسانی نرم‌افزار آن و مشکل اتصال بلوتوث آن گزارش‌شده است.

حال، بیایید به هدفون‌های بلوتوثی Audio-Technica ATH-SR5BT، با یک میکروفون باقابلیت اتصال USB، نگاهی بیندازیم.

چیزی که این هدفون را از سایرین متمایز می‌کند میکروفون بی­سیم ModMic آن است که کیفیت صدای DVD بالا با سرعت aptX آن چیزی 5 برابر سرعت بلوتوث معمولی است.

میکروفون آن قابلیت تغییر حالت دارد، به این صورت که ModMic بی­سیم می‌تواند یک جهته باقابلیت فیلتر کردن صداهای مزاحم و دو جهته برای ضبط صدای واکنشی استفاده شود. همچنین دارای دکمه قطع و وصل است تا درصورتی‌که نیاز به قطع سریع صدا بود از آن استفاده شود.

مشکلاتی برای این نوع هدفون مطرح‌شده است. یک مورد زمان شارژ 4 ساعته آن و مورد دیگر وصل نشدن ModMic بی­سیم به تبلت و گوشی هوشمند است.

تفاوت بین بلوتوث و هدفون‌ های بی‌ سیم؟

بلوتوث و هدفون بی‌ سیم از جهاتی مشابه هم هستند اما تفاوت‌های کوچکی باهم دارند.

هم بلوتوث و هم هدفون‌ های بی‌ سیم هیچ سیمی برای اتصال ندارند. هدفون‌ های بی‌ سیم از طریق فرکانس‌های رادیویی به گوشی شما وصل می‌شوند، درحالی‌که بلوتوث از امواج رادیویی برای اتصال استفاده می‌کند.

ازجمله بالا مشخص می‌شود که بزرگ‌ترین تفاوت بلوتوث و هدفون بی‌ سیم در مسافت است؛ هدفون‌ بی‌ سیم تا فاصله حدود 30 متری کار می‌کنند اما هدفون‌ بلوتوثی تنها تا 10 متر آنتن می‌دهد.

مزیت هدفون‌ های بی‌‍ سیم بلوتوث چیست؟ 

علاوه بر تقویت پخش صدا، سیگنال‌های بلوتوث داده و صوت را کنترل می‌کنند و امن هستند.

کدام هدفون بهتر است؟ هدفون داخل گوشی یا روی گوش قرار بگیرد؟

تفاوت دیگری که هدفون‌ ها باهم دارند این است که برخی از آنان روی گوش قرار می‌گیرند و بعضی داخل گوش فرو می‌روند. بیشتر طرفداران موزیک نوع اول رو ترجیح می‌دهند که بستگی به سلیقه و راحتی شما دارد؛ اما در اینجا هم مسائلی در مورد کیفیت صدا مطرح می‌شود که باید در نظر داشته باشید. توی گوش یا روی آن بستگی به این دارد که بخش هدفون داخل گوش فرو برود یا روی آن قرار بگیرد. 

  • هدفون‌ هایی داخل گوشی کوچک‌ تر هستند. درزی بین گوش شما و فضای بیرون خالی نمی‌گذارند و معمولاً کیفیت صدای پایین‌تری دارند.
  • هدفون‌ هایی که روی گوش قرار می‌گیرند، گوش را کاملاً می‌پوشانند و همه صدای اطراف را می‌گیرند، یعنی کیفیت صدا کمی بهتر از هدفون‌های است که داخل گوش می‌روند.

حالا کدام نوع را انتخاب کنیم؟ هدفون‌ هایی که داخل گوش می‌روند کمی کوچک‌ تر و راحت‌ ترند. برخی معتقدند این هدفون‌ ها راحت­تر و مناسب‌تر است. آن‌هایی که روی گوش قرار می­گیرند کمی بزرگ‌ترند. برخی افراد حالت ثابت بودن و کیفیت صدای بالای آن را ترجیح می‌دهند.

تفاوت هدفون‌ داخل گوش با Earbud ها چیست؟

اجازه بدهید کمی هدفون‌های earbud را با نوعی که داخل گوش می‌رود مقایسه کنیم. ایربادها (earbuds) کوچک و قابل‌حمل هستند و در قسمت انتهایی کانال گوش شما قرار می‌گیرند. هدفون‌ داخل گوشی خیلی کوچک‌ترند و یک تفاوت اساسی با ایربادها دارند؛ این هدفون‌ها داخل کانال گوش قرار می‌گیرند. بدون سیم بودن ایرباد یک آپشن محسوب می‌شوند.

هر دو این نوع هدفون‌ ها جمع‌وجور و قابل‌حمل هستند اما نگرانی‌هایی در خصوص نحوه استفاده از آن‌ها و احتمال آسیب‌رسانی به شنوایی افراد وجود دارد.

این نوع هدفون‌ ها ویژگی‌های خاص دیگری ازجمله حذف صداهای مزاحم، عمر باتری، سازگاری با ایرپاد های اپل و پوشیده بودن سطح خارجی آن‌ها دارند.

ویژگی حذف صداهای مزاحم در هدفون به چه‌کار می‌آید؟

هدفون‌ های دارای این ویژگی صداهای مزاحم اطراف را حذف می­کنند. آن‌ها برای محیط‌هایی مناسب هستند که شما می‌خواهید روی آنچه گوش می‌دهید تمرکز کنید یا برای مثال در هواپیما بخوابید.

نحوه کار آن‌ها بسیار مرتب است. برای لغو صدای دارای فرکانس پایین، از میکروفون برای اندازه‌گیری صدای محیط اطراف شما استفاده می‌کنند. برای خنثی کردن صدای محیط، یک موج ایجاد می‌کنند که دقیقاً موج منفی صدای محیط اطراف است و آن را با سیگنال هر آنچه شما به آن گوش می‌دهید ترکیب می‌کنند.

برای فرکانس‌های بالاتر از عایق صدا استفاده می‌کنند، میزان صدایی که حذف می‌کنند بر دسی‌بل اندازه‌گیری می­شود. تأکید می‌کنیم که هدفون‌های دارای ویژگی حذف صداهای مزاحم برای مواقعی که نمی­خواهید صدای مزاحمی شمارا بیدار کند یا قصد دارید روی موضوع خاصی متمرکز شوید، بسیار کاربردی است.

برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره بهترین ایرپاد نویز کنسلینگ کلیک کنید. 

یکسری اشکالاتی در این موارد وجود دارد:

  •  هدفون نویز کنسلینگ ارزان نیست. این هدفون‌ ها بسیار گران‌قیمت‌تر از هدفون‌های معمولی است.
  • کنترل صداهای مزاحم نیاز به انرژی دارد که معمولاً یا به‌وسیله باتری یا USB تأمین می‌شود. به این معنی که باید به‌طور دوره‌ای شارژ شوند یا باتری آن‌ها تعویض بشود. به‌جز این، هدفون‌های دارای این ویژگی دقیقاً همانند مدل‌های معمولی عمل می‌کنند.
  • هندزفری با قابلیت حذف صدای محیط  معمولاً بزرگ‌تر هستند زیرا مدار اضافه‌ دارند.

تمام مدارهای قطع کننده صدای نویز می‌توانند کیفیت صدا را کاهش دهند که به نظر می‌رسد یک تناقض ایجاد می‌شود، اما ویژگی لغو نویز می‌تواند به کیفیت صوتی درک شده بالاتر منجر شود، بنابراین یک تبادل به وجود می‌آید.

روش ما در انتخاب هدفون چیست؟

برای معرفی بهترین هدفون‌، ما نظرات متخصصان صدا، علاقه‌مندان حرفه‌ای موزیک، گیمرها و کسانی که موزیک، فیلم و پادکست را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند را پرسیدیم. همین‌طور نظر یک متخصص که هنگام کار از هدفون استفاده می‌کرد را نیز جویا شدیم.

به‌جز این موارد ما توضیحات تولیدکننده محصول را نیز در نظر گرفتیم. ما بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم درحالی‌که برای این کارمان دلیل و توجیه منطقی داریم.

در زمان ارزیابی هدفون‌ها این سؤالات را در نظر داشتیم:

  • آیا هدفون‌ها به بلوتوث وصل می‌شوند؟
  • آیا آن‌ها ادعای بی‌سیم بودن دارند یا واقعاً بدون اتصال سیم هم کار می‌کنند؟
  • آیا روی گوشی هدفون‌ها پوشیده است یا باز است؟
  • آیا آن‌ها با برنامه‌های دستیار گوگل و الکسا سازگارند؟
  • عمر باتری آن‌ها چقدر است؟
  • توانایی حذف صداهای نویز آن‌ها چگونه است؟
  • کارکردها و ویژگی‌های خاص دیگرشان چیست؟

همین‌طور جزئیات زیر نیز در نظر گرفته شد:

  • مد و استایل آن‌ها
  • قیمت هدفون 
  • گارانتی
  • جزئیات ساخت

 با توجه به ویژگی‌هایی که ذکر کردیم، معرفی بهترین‌ها بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

 هدفون ایرباد RHA MA 390 universal

8. هدفون ایرباد RHA MA 390 universal

هشتمین انتخاب ما هدفون ایرباد RHA MA 390 universal خواهد بود با هدفون‌های داخل گوش آلومینیومی، میکروفون و دکمه قطع و وصل و سازگار با اندروید و آیفون است.

چیزی که در مورد این هدفون جلب‌توجه می‌کند، قیمت مناسب و کیفیت بالای صدای آن با طراحی خاص هوازی آوایی RHA است؛ بنابراین بدون دردسر می‌توانید موزیک خود را قطع کنید، به تماس خودپاسخ بدهید یا به دستیاران دیجیتالی وصل بشوید بدون آنکه لازم باشد اتصال هدفون را قطع کنید.

این هدفون لوازم جانبی جذابی به همراه دارد؛ شامل پوشش‌های سیلیکونی اسپیکر اضافه، یک کیسه کوچک و گیره‌ای برای اتصال به لباس. بهترین ویژگی آن ضمانت‌نامه 3 ساله‌ای است که شرکت سازنده ارائه می‌دهد. بعضی مصرف‌کننده‌ها معتقدند خیلی بادوام نیست اما برخی می‌گویند از آن بسیار راضی هستند.

نکات منفی

نکات مثبت

دوام کم آن

ریموت با یک دکمه

نداشتن صدای چندان قوی

لوازم جانبی

ضدآب نیست

گارانتی 3 ساله

 هدفون گرادو SR 60e

8. هدفون ایرباد RHA MA 390 universal

 نوبت به گرادو SR60e رسید. این هدفون سیم‌دار پشت‌باز باقیمت مناسب خود طوری طراحی‌شده است که کاملاً با آن راحت باشید. این نوع هدفون اولین انتخاب هر فردی است که به‌صورت حرفه‌ای موزیک گوش می‌کند یا علاقه بسیاری به موزیک دارد.

نکته‌ای که در مورد این نوع هدفون وجود دارد، سر جک 3.5 میلی‌متری با آداپتور 1/4 اینچی آن، اسپیکرهای پشت‌باز و فرکانس پاسخ 20-20,000 Hz آن است. علاوه بر این نوع طراحی این محصول به‌گونه‌ای است که از ایجاد طنین در امواج صوتی جلوگیری می‌کند. کابل‌های جدید آن اتصال دوشاخه به هدفون را آسان می‌کند.

همین‌طور، شکل اسپیکرهای آن به‌گونه‌ای است که لرزش‌های صدا را تقریباً از بین می‌برد و با بازسازی مجدد گستره فرکانس آن را کنترل می‌کند. این ویژگی منحصر به گرادو تعریف‌شده است.

تنها مشکلی که در مورد این هدفون مطرح است، کوتاه بودن کابل‌های آن می‌باشد که برای جابجایی زیاد مناسب نیست و مقاومت هدبندهای آن کم است، اما بسیاری از گزارش‌ها آن را راحت و ارزان معرفی کرده‌اند.

نکات منفی

نکات مثبت

کابل کوتاه

مقرون‌به‌صرفه است

پشت‌باز

طراحی آن

هدبند شکننده

اسپیکرهای پشت‌باز که صدای بلندتری تولید می‌کنند

کدام نوع هدفون بهتر است؟ هدفون‌ با اسپیکر پشت‌ باز یا با اسپیکر پشت بسته!

اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اید که کدام نوع را بخرید، بیایید کمی در مورد آن‌ها بحث کنیم.

اولین چیزی که قبل از انتخاب باید به آن فکر کنید، این است که هدفون را کجا استفاده می‌کنید، در خانه، محل کار یا موقع سفر؛ یا اینکه معمولاً چه وقت‌هایی موزیک گوش می‌کنید، در خلوت خود برای پر کردن وقت تنهایی یا هنگامی‌که دررفت و آمدهای روزانه هستید برای فرار از سروصداهای اطراف. آنچه باید در انتخاب هدفون در نظر بگیرید را ما به شما می­گوییم.

هدفون‌ پشت‌ باز اسپیکرهای بازدارند. صدای موزیک شما بلند خواهد بود. این هدفون‌ ها خیلی حرفه‌ای هستند و برای افرادی که می‌خواهند درجاهای شلوغ موزیک گوش کنند مناسب نیست، زیرا اسپیکرهای آن باز است و افراد اطراف شما نیز صدای موزیک را خواهند شنید.

مزیت هدفون‌ های پشت پسته نسبت به نوع دیگر این است که صداهای اطراف را به‌خوبی فیلتر می‌کند. به‌علاوه پشت بسته بودن اسپیکرهای این نوع هدفون‌ ها به این معنی است که صدای موزیک کمتر در محیط اطراف پخش می‌شود.

این ویژگی بسته بودن صدا در هدفون‌ ها باعث شده که افراد حرفه‌ای بیشتر از هدفون‌ های با پشت بسته استفاده کنند. آیا به دنبال عایق صوتی کامل هستید؟ از هدفون‌ های بزرگ‌تر استفاده کنید چه در مورد آن‌هایی که داخل گوش و چه آن‌هایی که روی گوش قرار می‌گیرند.

هدفون‌ها با دستیار گوگل (Google Assistant) چه ارتباطی دارند؟

در دنیای ارتباطات امروز دستیاران مجازی در هر شرکت بزرگی مانند آمازون یا اپل حضور دارند. گوگل نیز با هدفون‌های متصل به دستیار گوگل وارد این دنیای جدید شده است.

دستیار گوگل کمک می‌کند که شما بتوانید متوجه پیغام‌های گوشی خود از طریق هدفون بشوید یا گوشی خود را کنترل کنید که این کار تنها با صدای شما قابل انجام است.

بیشتر هدفون‌های بی‌سیم و ایربادها از دستیار مجازی پشتیبانی می‌کنند اما فقط هدفون‌های هماهنگ با Google Assistant این برنامه را در هدست اجرا می‌کنند، به این معنی که شما به‌هیچ‌وجه به گوشی یا تبلت خود نیاز نخواهید داشت.

مزایای این برنامه:

  • عملکرد بهتری دارد.
  • بازیابی اطلاعات سریع‌تر است.
  • هدفون شما پیغام‌های رسیده را برای شما می­خواند.
  • امکان پاسخگویی به پیام‌ها با صدای شما وجود دارد.
  • ترجمه هم‌زمان در برخی مدل‌ها دارد.
  • تنظیم یادآوری وقایع و یادداشت‌ها با صدای خودتان
  • پخش رسانه‌های مختلف

 علاوه بر این، می‌توانید تماس یا دستورات مربوط به مخاطبان خود مانند تماس یا ارسال پیام به شخص خاص را از طریق این برنامه انجام بدهید. می‌توانید پیغام‌های صوتی خود را بررسی کنید و حتی آدرس کسی را بپرسید.

یکی از ایرادات هدفون‌های یکپارچه با گوگل این است که هم‌زمان با انجام کارهای ذکرشده نمی­توانند موزیک یا پادکست پخش کنند، اما امکان کنترل پخش موسیقی رادارند.

در نهایت، بهترین هدفون کدام است؟

پس از جست‌وجوی کامل حال وقت آن رسیده که بگوییم کدام هدفون برای شما بهتر است؟ ما تنوع هدفون‌ ها را به سه دسته تقسیم می‌کنیم: 

  • به‌طورکلی کدام‌ هدفون بهتر است!
  • ارزان‌ترین هدفون کدام است! 
  • کدام هدفون برای افراد حرفه‌ای مناسب‌تر است!

به‌طورکلی، گلکسی سامسونگ Buds بهترین انتخاب خواهد بود. دلایل زیادی برای این انتخاب وجود دارد که بعضی از آن‌ها را مرور می­کنیم. قابلیت اتصال به بلوتوث، راحتی استفاده، منطبق با سبک زندگی شما و پخش صدای عالی.

هرکسی نمی­تواند یک مجموعه نرم‌افزار روی یک هدفون نصب کند. اگر چنین ویژگی می‌خواهید حتماً جی بی ال E45BT را انتخاب کنید. یک انتخاب مناسب برای محیط اداری، باقابلیت تغییر گوشی یا تبلت، کابل خوب و استفاده آسان.

در نتیجه، تنها یک انتخاب باقی می­ماند. بهترین هدفون برای این دسته افراد به نظر ما سنهایز HD 650 است. این محصول تعدیل صدای دقیقی دارد، دارای فرکانس ارتقا یافته است و بسیاری ویژگی دیگر. اگر نیاز به یک هدفون پیشرفته دارید در انتخاب سنهایز HD 650 شک نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - SAJAD

جای هدفون جی تی ار مدل HR-1000 خالیه برای استودیو و صدابرداری عالیه هدفون JTR HR-1000

17 تیر 1400 - 11:19

پاسخ
نظرات چی بگیر - ناشناس

سلام .

12 اسفند 1399 - 11:53

پاسخ
نظرات چی بگیر - ناشناس

سلام

11 اسفند 1399 - 22:54

پاسخ