تونر صورت چیست؟ طرز استفاده از تونر و معرفی (بهترین) مارک تونر

معرفی بهترین مارک تونر صورت و نحوه استفاده تونر

تونر احتمالا یکی از اسرارآمیز ترین محصولات صورت است و خیلی از افراد بدون اینکه از نقش آن آگاهی داشته باشند، از آن استفاده می‌کنند. بنابراین در این مقاله از سایت چی بگیر سعی می‌کنیم به سوالات اساسی شما درباره‌ی تونر و لزوم استفاده‌ی آن برای داشتن یک پوست زیبا و شاداب و همچنین طرز استفاده صحییح از تونر پاسخ بدهیم با ما همراه باشید.

آیا تونر برای پوست شما ضروری است؟

این سوال اغلب هنگام انجام رژیم های مراقبت از پوست در ذهن ما ایجاد می شود. 

  • تونر دقیقا با پوست شما چه می کند؟ 
  • چگونه از تونر استفاده کنیم و چه زمانی باید از تونر استفاده کرد؟

در این مقاله، ما بسیاری از این سوالات را در مورد تونر پوست از سراسر وب و مشتریان خود انتخاب کردیم و به آنها پاسخ دادیم. این راهنمای تونرهای پوست به شما کمک می کند بفهمید کدام تونر برای پوست شما مناسب است و چگونه می توانید آن را بخشی از رژیم مراقبت از پوست خود کنید.

تونر صورت چیست؟

تونر یک داروی مراقبت از پوست می‌باشد که قسمت بیشتر آن از آب و مواد مغذی تشکیل شده است. تونر یا لوسیون تونیک محصولی است که بین تمیز کردن و آبرسانی استفاده می‌شود. در واقع بعد از اینکه شما پوست خود را با هر تمیز کننده‌ایی مانند شیرپاکن، میسلار، ژل شستشو... تمیز کردید، قبل از زدن مرطوب کننده‌ی خود باید از تونر استفاده کنید. 

چرا باید از تونر صورت استفاده کنیم؟

تونر یک مایع پاک کننده و ملایم است که به جوانسازی پوست شما کمک می‎کند. این ماده بعد از تمیز کردن نه تنها باعث پاکسازی بیشتر پوست می‌شود، بلکه تعادل PH را حفظ می‌کند. و منافد پوست را به طور قابل ملاحظه‌ایی کوچک می‌کند. یک تونر خوب از ایجاد آکنه و لکه‌دار شدن پوست به خوبی جلوگیری می‌کند.  

یک تونر مناسب، پوست شما را با آنتی‌اکسیدان‌ها و هیدراتاسیون‌ها مهمی که ممکن است در حین شستشوی صورت از بین بروند احیا می‌کند. در واقع تونر پوست به عنوان یک رطوبت‌ساز طراحی شده است. و در حقیقت به آبرسانی پوست شما کمک می‎کند. با استفاده از یک تونر مناسب پوست شما جوان‌تر و زیباتر به نظر خواهد رسید. برای بسته شدن منافذ باز پوست می‌توانید از تونر استفاده کنید. 

کاربرد تونر صورت در یک نگاه

  • پوست را پاک می‌کند.
  • PH پوست را متعادل نگه می‌دارد.
  • تونر منافد باز پوست را کاهش می‌دهد.
  • پوست را آبرسانی می‌کند.
  • آکنه و جوش‌های سرسیاه را کاهش می‌دهد.
  • چین و چروک پوست را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.
  • پوست را شاداب‌تر و جوان‌تر می‌کند.

معرفی بهترین تونر پوست صورت

برای بدست آوردن تمامی مزایای یک تونر، سرمایه‌گذاری برای انتخاب یک محصول با کیفیت بسیار مهم است. اگر سری به بازار لوازم آرایشی بزنید با انواع و اقسام تونرها روبه‌رو می‌شوید و در اینجاست که انتخاب سخت می‌شود.نگران نباشید ما در این مقاله از سایت چی بگیر بهترین مارک‌های تونر را برای شما انتخاب کرده‌ایم و شما را نحوه استفاده تونر آشنا می کنیم. خیال راحت می‌توانید تونر مورد احتیاج خود را سفارش دهید.

یکی از بهترین مارک‌های تونر پوست که از مواد کاملا گیاهی تشکیل شده است. این تونر برای کسانی که طرفدار محصولات گیاهی و طبیعی هستند بسیار توصیه می‌شود. حجم این تونر 200میلی لیتر است و حاوی عصاره‌ی بابونه، با قدرت پاک‌کنندگی فوق‌العاده‌ایی که دارد به حس تمیزی و طراوت را در شما ایجاد می‌کند. چربی پوست را متعادل می‌کند و بع بستن منافذ باز پوست کمک می‌کند.

 تونر مای حاوی عصاره‌ی مورد، ریشه‌ی بلوط و سیب و همچنین برگ‌های ماملیس می‌‌‌باشد. دارای اثر پاک‌کنندگی بالا و شاداب کننده‌ی پوست صورت می‌باشد. این تونر مخصوص پوست‌های چرب است و به تنظیم چربی و مات نگه داشتن این نوع پوست کمک فراوانی می‌کند.

تونر پاک کننده الارو مناسب برای پوست‌های نرمال تا خشک و همچنین حساس می‌باشد. دارای اثر پاک‎‌کنندگی بالایی است. بعد از استفاده از این تونر حس شادابی و طراوت را در پوست خود احساس می‌کنید. در واقع این تونر توانایی آن را دارد که پوست شما را کاملا احیا کند و کاملا آبرسانی پوست شما را بر عهده می‌گیرد.

تونر صورت ویتالیر با حجم 200 میلی لیتر مناسب برای انواع پوست است. این تونر دارای خاصیت پاک کنندگی، آبرسانی، ضدآلودگی و شاداب کننده است. حاوی عصاره حاوی عصاره آلوورا و گلیسیرین و بیوتین می‌باشد. و به حفظ حفظ رطوبت و شادابی پوست بدون ایجاد خشکی کمک می‌کند. تونر ویتالیر فاقد الکل و پارابن می‌باشد و برای جمع کردن ننافذ باز پوست می‌تواند کمک شایانی به شما کند.

تونر پاک کننده صورت لافار مناسب برای پوستهای چرب می‌باشد. این تونر دارای خواص شاداب کننده , پاک کننده , تسکین دهنده , آبرسانی پوست است و یک گزینه بسیار مناسب و اقتصادی می‌باشد برای تمیز کردن  عمقی پوست است. برند لافر یکی از بهترین برندها برای تولید محصولات پوستی می‌باشد.

تونر پاک کننده سینره با حجم 150 میلی لیتر مناسب برای انواع پوست است. این تونر پاک کننده و تسکین دهنده است. بعد از استفاده از این تونر احساس شادابی و لطافت در پوست شما مشهود است. همچنین این  تونر کمک بزرگی به شما در جهت از بین بردن منافذ باز پوست می‌کند.

اگر به دنبال یک  محصول فاقد الکل و با پایه‌ی گیاهی هستید پیشنهاد ما به شما این تونر خوب از برند کافورت زون  است. دارای اثر مات کنندگی و کنترل کننده‌ی چربی پوست است. کار پاکسازی پوست را به صورت عمقی انجام می‌دهد. همچنین دارای خاصیت لایه برداری نیز می‌باشد.برای کسانی که منافذ باز پوست انها زیاد است توصیه می‌شود.

طرفداران محصولات ایرانی حتما با این تونر خوب آشنایی دارند.  تونر سی گل فاقد الکل است و حاوی عصاره‌ی گل رز، عسل و ویتامین‎‌های گروه B میباشد. مناسب انواع پوست است و به ترمیم کنندگی پوست آسیب دیده کمک می‌کند.

تونر اوتی با متعادل کردن میزان PH پوست از خشکی پوست جلوگیری می‌کند و به واسطه‌ی مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در آن لطافت و نرمی را برای پوست شما به ارمغان میاورد. این تونر همچنین بواسطه‌ی پلی‌فنول‌ موجود در ترکیب خود از چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند. از دیگر خواص این تونر جدب سریع و بهتر کرم‌های درمانی بعد از استفاده از این تونر می‌توان اشاره کرد و همچنین بواسطه‌ی استفاده از این تونر می‌توانید ماندگاری آرایش خود را بالاتر ببرید.

تونر هیدرودرم مناسب برای پوست‌های معمولی تا چرب است. حاوی سبومین، عصاره‌ی هاماملیس و رزماری. این تونر برای کاهش حساسیت و قرمزی پوست مناسب می‌باشد.

تونر لورال یکی از محبوب ترین تونرهای موجود در بازار است. این تونر دارای خاصیت شاداب کنندگی و پاک کنندگی پوست است. برای از بین بردن منافذ باز پوست نیز می‌توانید از این تونر استفاده کنید. 

طرز استفاده تونر لورال بسیار آسان است. بعد از شستشوی صورت با شوینده مناسب یک پد پنبه‌ایی را به تونر آغشته کرده و بر روی پوست خود بکشید. بعد از استفاده از این تونر احتیاج به شستشو صورت ندارید. 

نحوه انتخاب تونر:

هنگام انتخاب تونر نوع پوست خود را در نظر بگیرید

  • تونر مناسب برای پوست حساس: به دنبال تونرهای آرامبخش باشید که به طور خاص برای پوست های حساس تهیه شده‌اند. تونرهای مناسب برای پوست حساس می‌توانند قرمزی پوست را تا حد زیادی کاهش دهند. محصولاتی حاوی بابونه و گلاب بسیار مناسب ابن سبکاز پوست هستند. مطمئن شوید که از تونرهای مبتنی بر الکل برای مراقبت از پوست حساس استفاده نکنید. 
  • پوست چرب و مستعد آکنه: به دنبال تونرهای قابض باشید که می توانند تولید بیش از حد سبوم را کنترل کند. تونرهای روغن درخت چای برای پوست های چرب به شدت توصیه می شود. تونرهای حاوی ویتامین A یکی دیگر از مواد خوب برای این افراد است. 
  • پوست خشک: تونرهای آبرسان بهترین گزینه برای پوست های خشک هستند. تونرهای اسید هیالورونیک به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند، بنابراین پوست شما در طول روز نرم تر و شفاف تر می‌ماند. به علاوه، استفاده از تونر روی پوست خشک می‌تواند به کاهش پوسته پوسته شدن پوست کمک کند.
  • پوست معمولی و مختلط: اگر پوست معمولی یا مختلط دارید، به سراغ یک تونر روزانه بروید pH پوست شما را متعادل کند. 

نحوه استفاده از تونر چگونه است؟

خیلی ساده، کافی است پد یا مقداری پنبه را به تونر آغشته کنید و روی پوست تمیز صورت بمالید. تونر تمیز کردن شما را کامل می‌کند. سپس با خیال راحت از کرم مرطوب کننده‌ی خود استفاده کنید. دقت کنید که به پوست اطراف چشم نزید همانطور که در مقاله‌ی کرم دورچشم توضیح دادیم پوست اطراف چشم بسیار حساس و آسیب‌پذیر است.

  • صورت خود را کاملا بشویید.
  • پوست را خشک کنید.
  • تونر را روی یک پد پنبه ای بمالید.
  • آن را از مرکز صورت خود به سمت بیرون بکشید (مراقب پوست اطراف چشم ها و دهان خود باشید)
  • چند ثانیه صبر کنید تا خشک شود، سپس به بقیه روال مراقبت از پوست خود ادامه دهید. 

نکات مفیدی درباره‌ی طرز استفاده از تونر صورت

  • برای داشتن یک آرایش زیبا و حفظ آرایش خصوصا برای پوست‌های چرب می‌توانید قبل از شروع به میکاپ از تونر خود به مقدار کمی استفاده کنید.
  • برای صرفه‌جویی در تونر، بهتر است از پدهای آرایشی مخصوص بجای پنبه استفاده کنید. 
  • بعد از استفاده از تونر پوست خور را نشوید.
  • مرطوب کننده را بلافاصله بعد از تونر استفاده کنید. زمانی که هنوز تونر روی پوست شما خشک نشده است. این زمان بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده است.

بهترین زمان استفاده از تونر صورت چه زمانی است؟

همانطور که گفته شد تونر حذف آرایش را تکمیل می‌کند. اگر پوست شما بعد از یک روز کاری یا بعد از میکاپ کاملا پاک و تمیز نشود در طولانی مدت شما با یک پوست خسته، کسل و پرجوش مواجه می‌شوید. تونر در بافت‌های پوست شما نفود می‌کند و باعث تقویت وشادابی پوست می‌شود. 

اگر پوست چربی دارید می‌توانید دو بار در روز از تونر استفاده کنید. بعد از تمیز کردن پوست خود در صبح و شب. تونر به پوست‌های چرب کمک فراوانی می‌کند تا همیشه به صورت مات باقی بمانند و چربی این نوع پوست را کاملا تنظیم می‌کند.

 در واقع شب‌ها بعد از پاک‌ کردن آرایش کار تمیز سازی پوست را کامل می‌کند و صبح‌ها قبل از استفاده از کرم روزانه، برای از بین بردن سبوم اضافی تولید شده در شب کاربرد دارد. در نتیجه با آب میسلار تفاوت دارد و شما می‌توانید هر دو محصول را استفاده کنید. در مرحله‌ی اول آب میسلار و بعد تونر. توجه به این نکته ضروری است که بلافاصله بعد از استفاده از تونر از مرطوب کننده استفاده کنید.

یک تونر صورت خوب حاوی چه موادی است؟

تونر از آب و مواد فعال مفید تشکیل شده. تونرها می‌توانند حاوی الکل باشند. بخصوص زمانی که برای بستن منافذ از آنها استفاده می‌کنیم. بنابراین ممکن است برخی از آنها بوی تندی بدهند، نگران نباشید الکل همیشه برای پوست مضر نیست اگر با دقت محصول مورد نظر خود را انتخاب کنیم حتی می‌تواند به سلامت پوست شما کمک کند.

سخن آخر: 

تونرها انواع مختلفی دارند. اما از همه‌ی آنها برای پاکسازی پوست، از بین بردن سبوم اضافی، طراوت و تمیزی بیشتر پوست شما استفاده می‌شود. برخی از آنها دارای خاصیت تسکسن دهنده برای پوست‌های حساس هستند، برخی دیگر به پوست‌های چرب برای بستن منافذباز پوست کمک می‌کنند. 

همچنین تونرهای مرطوب کننده، برای مرطوب نگه داشتن پوست‌های خشک بسیار کاربرد دارند. این نکته را فراموش نکنید که  تونرها به جذب بهتر مرطوب کننده کمک می‌کند. طرز استفاده از تونر بسیار آسان است، بعد از تمیز کردن پوست از تونر استفاده کنید تا علاوه بر مواد مغذی خود تونر مرطوب کننده‌ی خود را بهتر جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - ناشناس

تونرو باید شست

8 مهر 1400 - 15:06

پاسخ
نظرات چی بگیر - ناشناس

خیر نیازی به شستشو نداره .

8 مهر 1400 - 23:58

تونر قیمت انواع تونر