راهنمای خرید و قیمت بهترین ساعت هوشمند( ارزان ترین)

راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان

بهترین ساعت هوشمند، ساعتی است که با گوشی موبایل و نیازهای شما مطابقت داشته باشد. بیاید پیش از خرید، نکاتی را با هم مرور کنیم:

از برندهای بزرگی مانند اپل و Fibit تا تولیدکننده‌های ساعت قدیمی سوئیسی مانند تگ­هیور و فسیل، شرکت‌های بسیاری ساعت‌هایی هوشمند تولید می‌سازند که اعلان‌ها، برنامه‌ها و ویژگی‌های مختلفی را در اندازه یک ساعت مچی به شما ارائه می‌دهند. با طراحی و ویژگی‌های متفاوت، ساعت‌های هوشمند به‌ صرفه­‌جویی در زمان و حفظ سلامتی شما کمک می‌کند.

بسیاری از ساعت‌های هوشمند مطابق با ویژگی‌های سلامت مانند سنسورهای ضربان قلب و GPS ساخته‌شده‌اند. برای مثال ساعت Fibit Versa به‌ جای ساعت هوشمند به‌عنوان یک وسیله حفظ سلامت به بازار عرضه شد.

ساعت‌های هوشمند دیگری مانند اپل واچ سری 3 و سری 4 که بدون اتصال به موبایل هم کار می‌کند، یک وسیله مکمل گوشی است؛ اما چطور بفهمید که بهترین و مناسب‌ترین ساعت هوشمند برای شما چیست؟ ما یک راهنمای مختصر به شما ارائه خواهیم داد.

نکات خرید ساعت هوشمند:

اگر در خرید عجله دارید، مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر بگیرید را برای شما فهرست کرده‌ایم:

  • ساعت هوشمندی که با گوشی شما همخوانی ندارد را نخرید. برای مثال ساعت‌های اپل تنها با آیفون‌ها مطابقت دارند. فناوری‌های پوشیدنی گوگل و ساعت‌های سامسونگ به هر دو نوع سیستم‌عامل‌های اندروید و آیفون متصل می‌شوند اما در اتصال به آیفون یکسری محدودیت خواهند داشت.
  • اگر همیشه به دنبال تناسب‌اندام هستید، ساعت‌ هوشمندی را انتخاب کنید که سنسورهای ضربان قلب و GPS (برای اندازه‌گیری مسافت طی شده­تان) داشته باشد.
  • در هنگام خرید به عمر باتری ساعت‌ها دقت کنید. ساعت‌های هوشمند هیبریدی که بسیار به ساعت‌های آنالوگ شباهت دارند، طولانی‌ترین عمر باتری را دارا هستند اما صفحه لمسی ندارند.
  • اطمینان حاصل کنید که استفاده از سگک یا بند ساعت راحت و قابل تعویض باشد. همین‌طور مطمئن شوید که یافتن بندهای جایگزین برای شما آسان باشد.
  • انتخاب برنامه‌ها عامل مهمی است اما مهم‌تر از آن سازگاری و طراحی ساعت‌ هوشمند است.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید
1

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

راهنمایی خرید ساعت هوشمند:

خرید و قیمت بهترین ساعت هوشمند

سازگاری ساعت هوشمند با گوشی 

بیشتر ساعت‌های هوشمند به‌عنوان مکملی برای گوشی‌ها طراحی و ساخته‌شده‌اند، بنابراین سازگاری با گوشی‌ها بسیار مهم است. برای نمونه، ساعت هوشمند سامسونگ Gear S3 و Gear Sport با انواع گوشی‌ ها حتی آیفون سازگار است اما استفاده از آن همراه با گوشی‌ذ های اندروید به‌ویژه سامسونگ راحت‌تر است. ساعت‌ هوشمند Fibit Versa هم با گوشی‌های اندروید و هم آیفون سازگار هستند. با این تفاوت که گوشی‌های اندروید یک قابلیت اضافه‌دارند: پاسخ سریع به پیام‌های ورودی.

سیستم‌عامل ساعت‌ هوشمند گوگل  Wear OSبا گوشی‌های مختلفی از ال‌جی و هواوی تا اندروید 4.3 و بالاتر هماهنگ می‌شود. برای اینکه آیا گوشی شما سازگار با این سیستم‌عامل هست یا خیر، گوگل کار را راحت کرده است؛ کافی است از طریق مرورگر گوشی خود به این آدرس بروید: g.co/WearCheck. اکثر ساعت‌های Wear OS با آیفون سازگار است اما برخی ویژگی‌ها مانند اضافه کردن اپلیکیشن و اتصال مستقیم ساعت به وای فای در هنگام استفاده از iOS ها در دسترس نیست.

سیستم‌عامل Android Wear 2.0 که در اوایل سال 2017 به بازار عرضه شد، ویژگی‌های جدیدی به ساعت‌ هوشمند اضافه کرد. ویژگی‌هایی مانند پیگیری تمرین‌های ورزشی، پشتیبانی از دستیار گوگل و امکان نصب برنامه روی ساعت. گوگل در مارس 2018 نام برند ساعت‌ هوشمند خود را از Android wear به Wear OS تغییر داد که نشان بدهد قابلیت‌های جدیدی به ساعت‌ های خود اضافه نموده است.

جای تعجب! نیست که اپل واچ‌ ها تنها به آیفون متصل می‌شوند. برنامه‌های نصب‌شده روی اپل واچ برای آیفون را می‌توانید در فروشگاه اپلیکیشن watchOS بیابید. آنجا می‌توانید نسخه سیستم‌عامل ساعت متناسب با iOS خود یا یک ورژن جدید آن را بیابید. در این فروشگاه از برنامه‌های بازی و تناسب‌اندام تا برنامه‌های پرکاربردی مانند کارت‌های ترلو و پیام‌رسان‌ها در دسترس هستند.

نکته نهایی: تا زمانی که مطمئن نشده‌اید که ساعت هوشمند موردنظرتان با گوشی شما سازگاری دارد یا نه آن را نخرید.

صفحه نمایش ساعت هوشمند

تقریباً تمامی ساعت‌ های هوشمند دارای صفحه‌نمایش LCD یا AMOLD هستند که رنگ در تصویر یا برنامه‌ها را براق‌تر و بهتر نشان می‌دهد. در مقابل عمر باتری این ساعت‌ها کوتاه است هرچند که تولیدکنندگان در حال بهبود کارآیی آن‌ها هستند.

نمایشگر رنگی این ساعت‌ ها انرژی زیادی مصرف می‌کند و مواقعی که از آن استفاده نمی‌کنید صفحه آن خاموش می‌شود، بنابراین بدون روشن کردن آن نمی‌توانید حتی ساعت را بخوانید. ازآنجایی که نمایشگرهای LSD ضخیم‌تر از OLED هستند و همین باعث شد که اپل برای نخستین بار به فکر ساخت اولین OLED ها بیافتد. سامسونگ نیز برای اولین بار ساعت هوشمند OLED خود بانام Galaxy Gear را در سال 2013 ساخت.

دکمه در مقابل لمس در ساعت هوشمند

به نظر می‌رسد انتخاب یک گزینه روی صفحه لمسی دشوار باشد چون برخی از موارد مبتنی بر حرکات بصری نیستند. ساعت‌های wearOS برای دریافت پیامک‌های سیم‌کارت کار جالبی کرده‌اند که شما می‌توانید تنها با یک ضربه پیام خود را بخوانید اما برای خواندن برنامه‌های دیگر گزینه‌های بیشتری وجود دارد. آخرین به‌روزرسانی‌ها به شما امکان جابجایی بین کارت‌ها با تکان دادن مچ دست را می‌دهد.

در اپل واچ‌ ها، یک رویکرد دوبخشی وجود دارد، یعنی شما می‌توانید هم از طریق دکمه کنار ساعت و هم صفحه لمسی، ساعت خود را روشن کنید. با کمک نقطه لمسی می‌توانید به‌سرعت یک متن را بزرگ کنید یا روی آن جابجا شوید. صفحه لمسی تفاوت بین یک ضربه و نگه‌داشتن طولانی‌مدت یک نقطه را درک می‌کند. دکمه کنار ساعت نیز شما را به پراستفاده‌ترین برنامه‌هایتان هدایت می‌کند.

ساعت‌های سامسونگ Gear S3 و Gear Sport دارای یک حاشیه هستند که با چرخش آن می‌توانید بین منوها جابجا شوید. این قابلیت در ترکیب با نقاط لمسی کار می‌کند.

فراموش نکنید: قطعاً با مرور زمان صفحه‌ لمسی ساعت هوشمند پیروز خواهند شد اما اگر شما هنوز سادگی و زیبایی ساعت‌ های قدیمی را می‌پسندید، دکمه‌های فیزیکی کنار ساعت این امکان را برای شما پیاده می‌کنند.

طراحی و شخصی‌سازی ساعت هوشمند

ساعت هوشمند برتر بندهای متنوعی دارند و امکان تعویض آنان برای مصرف‌کننده راحت‌تر است. اگر می‌خواهید ظاهر ساعت را طبق سلیقه خودتان تغییر بدهید این ویژگی برای شما مهم خواهد بود.

ساعت‌ هوشمند جدید گزینه‌های مختلفی پیش از خرید مقابل شما قرار می‌دهند. برای مثال جنس و رنگ بند ساعت و سایز آن در برخی برندها مانند Moto 360 و Apple Watch قابل‌تغییر است.

توجه داشته باشید که راحتی استفاده بسیار مهم است به‌طوری‌که بتوان ساعت را سریع باز و بسته نمود. ما معمولاً ساعت‌هایی که گیره‌های ناجور دارند و به‌سختی باز و بسته می‌شوند را انتخاب نمی‌کنیم. خوشبختانه ساعت‌هایی که اخیراً تولید می‌شوند از سگک‌های استاندارد استفاده می‌کنند.

بیشتر ساعت‌های هوشمند صفحه‌های گرد اسپرت دارند و بسیار به ساعت‌های قدیمی شبیه هستند. مدل‌های جدیدتر آن‌ها اما، باریک‌تر و کوچک‌تر هم شده‌اند.

از طرف دیگر تولیدکنندگان قدیمی ساعت نیز وارد رقابت با پوشیدنی‌های اندروید شده‌اند که سبک ساعت‌های آنالوگ را با سیستم‌عامل ساعت گوگل ترکیب کرده‌اند. برندهایی مانند موادا، تگ هویر، آرمانی و حتی لویی ویتون وارد عرصه تولید ساعت‌های هوشمند شده‌اند.

پرفروش ترین ساعت‌های هوشمند

اعلان‌ها و هشدارها در ساعت هوشمند

هر ساعت هوشمند باکیفیتی برای تماس‌های تلفنی، ایمیل و پیام متنی که دریافت می‌کنید یک آلارم کوچک دارد و درصورتی‌که می‌خواهید به تماستان پاسخ بدهید از آن باخبر خواهید شد؛ اما شما احتمالاً بخواهید آلارمی هم برای پیغام‌های شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌بوک نیز داشته باشید.

با این حال مطمئن شوید که ساعت هوشمند موردنظرتان امکان دسترسی سریع به پیامی‌هایی که قبلاً متوجه دریافت آن‌ها نشده‌اید را داشته باشد. برای مثال، ساعت‌های اپل یک کشو بالای صفحه ساعت دارند که به مرکز پیغام‌ها دسترسی دارد درحالی‌که Wear OS دارای کشو پایین ساعت برای دیدن آخرین پیغام‌ها است

بعضی ساعت‌ های هوشمند گزینه‌های متفاوتی به شما ارائه می‌دهند. برای مثال سامسونگ Gear S3 یک اپلیکیشن مدیریت هشدار دارد که روی موبایل شما نصب می‌شود و از طریق آن می‌توانید انتخاب کنید که آلارم کدام برنامه‌ها را دریافت کنید. یک ویژگی هوشمند دیگر نیز سامسونگ دارد؛ کافی به‌محض دریافت هشدار پیام گوشی خود را بردارید ساعت Gear اپلیکیشن مربوط به پیام را در بزرگ‌ترین حالت برای شما باز می‌کند.

ساعت‌ هوشمند اپل نیز امکان تنظیم دریافت اعلان از برنامه‌های iOS را می‌دهد. شما می‌توانید دریافت اعلان از آیفون یا ساعت هوشمند را تعیین کنید.

ظاهر و برنامه‌ های ساعت هوشمند

خرید و قیمت بهترین ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند به‌طور مداوم در حال دگرگونی هستند و برخی مدل‌ها صدها یا حتی هزاران برنامه دارند.

ساعت‌ هوشمند اپل بیش از 20,000 برنامه نصبی دارند؛ برنامه‌های مانند اوبر (همان اسنپ)، روزتا استون و غیره. شما می‌توانید کارهای خود از روشن/خاموش کردن چراغ اتاق تا سفارش غذا را از طریق ساعت خود انجام بدهید. یک فروشگاه اختصاصی برای نصب برنامه‌های موردنیاز iOS نیز توسط اپل طراحی و ساخته‌شده است.

باوجودآنکه گوگل هنوز مدل‌های رسمی خود را به بازار معرفی نکرده است، Wear OS هزاران برنامه برای ساعت‌های خود طراحی و ارائه نموده است. در ساعت‌های گوگل شما می‌توانید برنامه موردنیازتان را مستقیماً از طریق ساعت نصب کنید به‌جای اینکه از گوشی‌های خود برای نصب برنامه‌ها استفاده نمایید. ساعت‌های Wear OS مانند سایر ساعت‌های هوشمند قابلیت نصب برنامه‌هایی مانند Lyft برای برنامه‌ریزی تمرین‌های دوندگی و واتس اپ برای ارسال پیام‌های صوتی را دارد.

سیستم‌عامل این ساعت‌ها قابلیت‌های بسیار دیگری نیز دارند، به‌ویژه ساعت‌ هوشمند سامسونگ در مدل‌های Gear S3 و Gear Sport تنظیمات درون برنامه‌های خود را دارا هستند. این ساعت‌ها اخیراً حدود 1400 برنامه نصبی جدید نیز معرفی کرده‌اند.

ازآنجایی‌که برنامه‌های تناسب‌اندام روی گوشی‌های موبایل توجه همه را به خود جلب کرده‌اند، تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند نیز با ادغام برنامه‌های پیگیری فعالیت‌های بدنی با سیستم‌عامل ساعت‌های خود وارد عمل شده‌اند. بسیاری از ساعت‌های هوشمند برای پیگیری فعالیت‌های بدنی شما به گوشی موبایل وابسته‌اند، درحالی‌که بعضی از آنان قدم شمار برای ثبت فعالیت‌های ورزشی داخل خود ساعت دارند.

اگر قصد استفاده از ساعت‌ هوشمند برای ثبت فعالیت‌های بدنی خود دارید، ممکن است بخواهید ردیاب‌های تناسب‌اندام مانند Fitbit Versa یا Garmin Vivoactive 3 را بیشتر بشناسید. هر دو این برنامه‌ها مکان تغییر ظاهر صفحه ساعت و خوانش اعلان‌ها را در خود دارند. همین‌طور ورسا با ثبت دوره پریود خانم‌ها، علائم آن و مقایسه آمارهای سلامت مانند میزان خواب و فعالیت برنامه مفیدی برای آن­ها خواهد بود.

تقریباً بیشتر ساعت‌ های هوشمند Wear OS  برنامه نظارت بر ضربان قلب دارند ولی هیچ‌کدام از آن‌ها به‌دقت مچ‌بندهای  Fitbit Charge 2 نمی‌رسند. ساعت‌های اپل نیز سنسورهای ضربان قلب دارند که با توجه به آزمایش ما از دقت بالایی برخوردارند.

علاوه بر مانیتورهای ثبت ضربان قلب در ساعت‌های اپل سری 3، سامسونگ Gear S3 و سامسونگ Gear Sport دارای GPS هستند که این ساعت‌ها را برای کسانی که به دوندگی یا دوچرخه‌سواری‌های طولانی می‌روند و می‌خواهند که مسافت طی شده آن‌ها ثبت بشود، جذاب می‌کنند. بااین‌وجود، توجه داشته باشید که استفاده از GPS تأثیر زیادی بر روی عمر باتری دارد.

ویژگی تماس تلفنی 

آیا می‌خواهید از طریق مچ دستتان تماس تلفنی بگیرید؟ ساعت‌ اپل سری 3 و سامسونگ Gear S3 مدعی‌اند از استانداردهای LTE داخلی استفاده کرده‌اند، به‌طوری‌که شما می‌توانید گوشی خود را در خانه گذارید، البته این فقط یک تئوری است. قابلیت‌های AT&T’s NumberSync و Verizon's NumberShare امکان همگام‌سازی شماره درگوشی و ساعت را ایجاد می‌کنند، به‌طوری‌که شما برای برقراری تماس تلفنی نیازی به روشن کردن گوشی خود نداشته باشید. همچنین اگر می‌خواهید از اتصال سلولی استفاده کنید، می‌توانید با خرید یک برنامه جداگانه برای ساعت هوشمند خود (حدود 10 دلار ماهیانه) امکان آن را فراهم آورید.

بسیاری از ساعت‌ های هوشمند از چیپ­های داخلی NFC برای پرداخت مبالغ مالی خرید اجناس استفاده می‌کنند که حتی نیاز به استفاده از موبایل هم ندارد. همه مدل‌های ساعت‌ های اپل برنامه اپل پی دارند که می‌تواند بدون اتصال به آیفون یا ELT امکان پرداخت ایجاد کند. ساعت‌ های Wear OS که دارای اندروید پی هستند شامل ساعت اسپرت LG، ساعت هواووی 2 و تگ هیور 45 میلی‌متری می‌شود. سامسونگ برنامه‌های پرداخت ویژه سامسونگ پی را دارد که روی 5 مدل از ساعت‌های هوشمند Gear آن کار می‌کند.

مدل‌های Garmin  و  Fitbit که به خاطر برنامه‌های تناسب‌اندام خود مشهور هستند، پرداخت­های سیار به برنامه‌های خود اضافه کرده‌اند.

عمر باتری و شارژ ساعت هوشمند

بیشتر ساعت‌ های هوشمند با صفحه‌نمایش رنگی، یک یا دو روز در میان نیاز به شارژ شدن دارند گاهی هم کمتر از یک روز، بااین‌وجود این شمایید که تصمیم می‌گیرید چقدر آن را در شارژ بگذارید.

اگر با آن‌ها تماس تلفنی داشته باشید، عمر باتری آن قطعاً به‌اندازه موبایل نخواهد بود. ساعت‌ هوشمند اپل حدود 18 ساعت شارژ با استفاده مداوم نگه می‌دارند.

بیشتر ساعت‌ های هوشمند شامل ساعت اپل و Gear Sport سامسونگ از شارژرهای بدون سیم استفاده می‌کنند که بسیار راحت است؛ کافی است ساعت خود را روی پک شارژ مسطح قرار بدهید و ساعت شما شارژ خواهد شد.

قیمت ساعت هوشمند

به‌استثنای بودجه‌ای که دارید و بدون توجه به برند خاص، بیشتر ساعت‌ های هوشمند بین 100 دلار برای ساعت‌ های قدیمی‌تر مانند Moto 360 تا 1600 دلار برای مدل‌های تگ هیو قیمت‌گذاری می‌شود. بسته به متعلقات و ویژگی‌های ساعت‌ ها می‌توانید ساعت‌ هایی بین 200 تا 500 دلار بیابید. برای مثال ساعت اپل سری 3 از 329 دلار برای ساعت‌ های با قاب آلومینیومی و بند سیلیکونی بدون GPS داخلی تا 1349 دلار برای انواع سرامیکی با GPS داخلی قیمت می‌گیرد.

این شما هستید که درنهایت باید تصمیم بگیرید که کدام نوع با نیازها و بودجه شما همخوانی دارد.


در ادامه بخوانید : بهترین مچ بند شیائومی :راهنمای خرید و قیمت می بند 5 (Xiaomi Mi Smart Band 5)


در ادامه بخوانید : بررسی و قیمت مچ بند هوشمند Mi Band 4 (بهترین مچ بند شیائومی)

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.