طرز تهیه و دستور پخت کیک خیس شکلاتی

چطور یک کیک شکلاتی خوشمزه بپزیم؟ پیشنهاد می‌کنیم این دستورالعمل را امتحان کنید. این کیک یک پیشنهاد ویژه است برای دوستداران شکلات....

100%

لوازم مورد نیاز پخت کیک 

مواد لازم برای تهیه‌‌ی کیک خیس شکلاتی 

تخم‌مرغ 3 عدد

روغن مایع 1 پیمانه

آرد  2 پیمانه 

شکر 1.5 پیمانه

شیر 1.5پیمانه 

پودرکاکائو 6 قاشق غذاخوری

بکینگ‌پودر 2قاشق سوپ‌خوری

وانیل نصف قاشق چای‌خوری

100%

لوازم مورد نیاز پخت کیک 

طرز تهیه‌ی کیک خیس شکلاتی

در ابتدا آرد و بکینگ‌پودر را سه بار الک کرده و کنار می‌گذاریم. روغن، شکر، شیر و پودر کاکائو را در همزن ریخته و کاملا بهم می‌زنیم. بعد یک لیوان از مواد مخلوط شده را جدا می‌کنیم. و به باقی مانده‌ی مواد تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی اضافه می‌کنیم و در حد مخلوط شدن هم می‌زنیم. 

در مرحله‌ی بعد طی سه مرحله آرد را اضافه می‌کنیم و مواد را کاملا با هم میکس می‌کنیم. فر را که از قبل روشن کرده‌ایم روی دمای 180درجه سانتی‌گراد قرار میدهیم. کف قالب را  کاغد روغنی می‌اندازیم و مواد کیک را داخل آن می‌ریزیم. (اطراف قالب را چرب کنید)

قالب را در داخل فر قرار می‌دهیم به مدت 45 دقیقه. برای تست پخت کیک می‌توانید از یک چنگال استفاده کنید، اگر مواد شما به چنگال نچسبید کیک شما آماده است. بعد از بیرون آوردن کیک از فر با چنگال یا سیخ چوبی روی آن را سوراخ کرده و یک لیوان سس کاکائو را که نگه داشته بودیم را روی کیک می‌ریزیم تا به خوبی جذب کیک شود. دقت کنید که مواد سس را باید وقتی بریزید که کیک داغ است و تازه از فر خارج شده. 

100%

بعد از اضافه کردن سس کیک را به مدت یک ساعت می‌گذاریم تا سرد شود و بعد داخل یخچال می‌گذاریم.


لوازم مورد نیاز پخت کیک 


دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.