بهترین وسایل مورد نیاز برای اپیلاسیون در خانه

برای انجام اپیلاسیون در خانه به چه وسایلی نیاز داریم؟

رهایی از موهای زائد همیشه یکی از دغدغه‌ها بوده، به خصوص خانم‌هایی که به زیبایی و لطافت پوست خود اهمیت می‌دهند مایلند که مرتبا با روش‌های مختلف از دست موهای بدن و صورت راحت شوند. موهایی سمج که بعد از هر اصلاح دوباره سر و کله آن‌ها پیدا می‌شود و نرمی و لطافت پوست را از بین برده و باعث زبری پوست می‌شوند.

در این میان اصلاح با تیغ یکی از روش‌های سریع از بین بردن این موها است روشی که علی رغم سرعت و تمیزی که ایجاد می‌کند ضررهای زیادی به خصوص برای پوست‌های حساس دارد.

اگر پوست حساس باشد ژیلت باعث سیاهی و تیرگی پوست می‌شود. احتمال خراش و بریدگی که جای آن در پوست می‌ماند زیاد است و از همه مهم‌تر اینکه موها نازک نمی‌شود و نهایتا تا سه الی چهار روز دیگر مجددا در می‌آیند و پوست را زبر می‌کنند. 

کیت های اپیلاسیون خانگی و دستگاه وکس یک راه عالی برای رفع موهای زائد در خانه است.این روش مقرون به صرفه‌ای برای موهای بدن و صورت است. ممکن است به دلیل درد، نگرانی در مورد ضخیم‌تر و تیره‌تر شدن موهایتان و اینکه چه مدت می‌توانید منتظر بمانید تا موهایتان دوباره رشد کنند، تمایلی به اپیلاسیون نداشته باشید. اما، در اینجا همه چیزهایی را که باید بدانید را پیدا خواهید کرد تا بتوانید یک روش عالی را امتحان کنید. البته این روش نیز مزایا و معایب خود را داراست که در ادامه به آن می‌پردازیم.

در ادامه به معرفی وسایل اپیلاسیون در خانه می‌پردازم.


در ادامه بخوانید : میکرودرم خانگی: خرید و قیمت بهترین(دستگاه پاکسازی صورت)


در ادامه بخوانید : دستگاه وکس: قیمت و خرید بهترین مدل دستگاه موم گرم کن

فواید اپیلاسیون با موم چیست؟

  • استفاده از موم باعث وقفه‌ی طولانی در رشد مجدد موها تا سه الی چهار هفته می‌شود.
  • اپیلاسیون با موم موها را از ریشه می‌کند و در نتیجه در هر مرحله موها کمتر و نازکتر می‌شوند.
  • وقتی موم را روی پوست قرار می‌دهید همزمان با خشک شدنش، سلول‌های مرده و خشک شده‌ی روی پوست به آن می‌چسبد و با کشیدن موم آن‌ها نیز جدا می‌شوند. در حقیقت یک لایه برداری کرده‌اید و به این دلیل پوست روشنتر می‌شود.
  • احتمال خراش و بریدگی و زخم کردن پوست وجود ندارد. 
  • رشد مجدد موها با خارش و زبری پوست همراه نیست.

عوارض اپیلاسیون با موم چیست؟

یکی از شایع‌ترین مشکلات موم انداختن ایجاد فولیکولیت یا همان فرو رفتن مو به داخل پوست است برای این مشکل تنها راه این است موها را خلاف جهت رویش با شدت بکشید که همگی از ریشه خرج شوند.

و مهم ترین نکته در اپیلاسیون با موم رعایت بهداشت است. متاسفانه در برخی از سالن‌های زیبایی بهداشت لازم و استریل کردن وسایل انجام نمی‌شود دقت کنید که تمام وسایل باید یکبار مصرف و تمیز باشند تا از بروز بیماری‌های پوستی و قارچی جلوگیری شود. البته راه ساده‌تر می‌تواند اپیلاسیون در خانه باشد که قطعا با صرف هزینه‌ی کمتر بسیار بهداشتی بوده و با خیالی آسوده از هر نظر می‌توانید از شر موهای زائد خلاص شوید. 

چطور در خانه اپیلاسیون کنیم؟

  • توجه کنید که موها به حد کافی رشد کرده باشند و خیلی کوتاه یا خیلی بلند نباشند. 
  • هم‌جهت با رشد موها موم را با کاردک پلاستیکی روی پوست بکشید، پارچه‌ی نخی، پد یا کاغذ که مستطیلی برش دادید را روی آن قسمت قرار داده و خلاف جهت بلند کنید. 
  • برای اپیلاسیون دقت فرمایید که پوست را تمیز نکنید. در حقیقت وجود چربی یه لایه‌ی میانی است که باعث راحت کنده شدن موها می‌شود. 
  • برای قسمت‌هایی از بدن که موهایی ضخیم‌تر دارد از پدهای مخصوص استفاده کنید.
  • در استفاده از موم داغ توجه کنید که موم اگر بیش از حد داغ باشد به پوست آسیب می‌زند و اگر خیلی سرد باشد موها را جدا نمی‌کند. بهترین روش گرم کردن مو استفاده از یک دستگاه موم داغ کن است. 
  • بعد از اپیلاسیون دوش آب گرم و استفاده از مرطوب کننده می‌تواند لطافت و زیبایی پوست را دو چندان کند. 

با تهیه‌ی چند وسیله ساده به راحتی با رعایت نکات لازم و با خیالی راحت از بهداشتی بودن وسایل این کار را در خانه انجام دهید اما اگر قصد رفتن به سالن زیبایی دارید حتما توجه کنید که آرایشگر از وسایل یکبار مصرف و کاملا تمیز و کاردک چوبی یا پلاستیکی یکبار مصرف استفاده کند. 

فواید اپیلاسیون در مقابل اصلاح؟

اپیلاسیون در طول زمان طولانی‌تر است، زیرا موها از فولیکول برداشته می‌شوند، در حالی که اصلاح آن‌ها را فقط در سطح برش می‌دهد. در اپیلاسیون موهای ناخواسته نازک‌تر می‌شوند و در برخی موارد اصلاً رشد نمی‌کنند. بسیاری از افراد پس از اپیلاسیون متوجه تحریک کمتری شده اند، به خصوص کاهش موهای زیر پوستی و جوش.

 اپیلاسیون و اصلاح هر دو فواید خاص خود را دارند، اگرچه اصلاح را می توان هر زمانی که احساس نیاز کردید انجام داد. برای اصلاح با ماشین بهتر است از ماشین اصلاح با تیغه های زیاد استفاده نکنید - چند تیغه می تواند روی پوست حساس خیلی خشن باشد، به خصوص اگر روزانه استفاده شود. دو تیغه کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
موبر قیمت انواع موبر