کانسیلر چیست و نحوه استفاده از آن؟ (معرفی بهترین مارک کانسیلر)

برای خرید یک کانسیلر خوب این مقاله را تا انتها بخوان

شاید وقت آن رسیده که آرایش خود را از آرایش یکنواخت همیشگی تبدیل به یک میکاپ حرفه‌ای کنید. خیلی از خانم‌ها همیشه به دنبال بهترین برند کرم پودرها هستند تا پوست آن‌ها را زیباتر و شفاف‌تر نشان دهد. درست است که کرم پودرها نقش زیادی در روشن کردن و زیباتر نشان دادن پوست دارند، اما کانسیلر‌ها محصولات تخصصی جهت پوشانندگی قبل آرایش هستند. 

معرفی و قیمت بهترین مارک کانسیلر

در ادامه نقش کانسیلر‌ها و بهترین برندهای کانسیلر را باهم بررسی می‌کنیم. 

کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

کانسیلر  پودرهایی با غلظت بالا و بسیار فشرده با رنگ روشن هستند که جهت زیباسازی بیشتر آرایش و پوشانندگی سیاهی اطراف چشم، لکه‌های پوستی و آکنه‌ها به کار می‌روند. برخی از کانسیلر را بعد از کرم پودر و برخی قبل از آن استفاده می‌کنند.

اما در استفاده از کانسیلر باید نکاتی را بدانید. بدون رعایت کردن این نکات کانسیلر، نه تنها آرایش شما را زیبا نمی‌کند، بلکه لکه‌ها را نمایان‌تر می‌کند. 

انواع و کاربرد کانسیلر:

کانسیلر استیکی یا ماتیکی:

این کانسیلرها شبیه به رژلب هستند در نتیجه استفاده از آن‌ها راحت‌تر است. ماندگاری بالا و حجم کمی دارند و قطعا تبدیل به عضو همیشگی کیف آرایش شما می‌شوند. دقت کنید که نمونه‌های بی‌کیفیت و ارزان قیمت ماندگاری بالایی ندارد و نیاز به تمدید پیدا می‌کند. برای استفاده از کانسیلر ماتیکی بهتر است از قلم‌موهای مخصوص یا انگشت استفاده کنید.

مناسب پوست:پوست حساس و خشک تا معمولی 
پوشش دهی:متوسط تا کامل 
قسمت‌های مورد استفاده:بیشتر برای زیر چشم، اطراف بینی و دهان 
نحوه استفاده:برس مخصوص یا انگشت 

خیلی‌ها به دلیل پوشانندگی بالایی که کانسیلر ماتیکی دارد، از آن برای پوشانندگی آکنه‌های قرمز و متورم استفاده می‌کنند. اما باید بگویم که گول تبلیغات نادرست را نخورید چرا که علی رغم پوشانندگی که به شما می‌دهد، منافذ پوست را مسدود می‌کند و برای پوست شما که آکنه‌های متورم دارید مضر است. 

کانسیلر مایع:

زیرسازهای خوبی برای آرایش هستند و استفاده از آن‌ها نیز راحت است. کافی است کمی از آن را به اسفنج بزنید و روی پوست بمالید و کمی صبر کنید تا جذب شود. در نهایت میکاپ زیبایی به شما می‌دهد. 

گستره‌ی استفاده آن‌ها نیز بیشتر است و برای همه نوع پوستی به جز پوست‌های خیلی خشک کاربرد دارند. بنابر نظر مصرف کنندگان کانسیلر مایع برای پوشاندن چین و چروک‌ها نیز عملکرد خوبی داشتند.

مناسب پوست:چرب، معمولی،حساس و ترکیبی
پوشانندگی:روشن تا تیره کامل 
نحوه استفاده:اسفنج.قلم آرایشی 
قسمت‌های مورد استفاده:چین و چروک پوست. آکنه و جوش. سیاهی زیر چشم

کانسیلر مایع برای پوشانندگی جوش و آکنه بیشتر از انواع دیگر توصیه می‌شود و ضرر آن برای سلامتی پوست حساس و جوش‌دار کمتر است. 

کانسیلر پودری:

اگر پوست شما چندان مستعد جوش و آکنه نیست، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی از جهت ماندگاری بالا برای شما باشد. کانسیلر‌های پودری پوشش دهی متوسطی دارند. با ترکیب با کرم پودر مایع و لوازم آرایشی معدنی زیبایی خاصی به چهره می‌بخشند و عمده‌ی محبوبیتشان به همین دلیل است. البته بیشتر برای پوست اطراف چشم نیز به کار می‌روند که بهتر است از قلم‌موهایی با سر کوچک بدین منظور استفاده شود. 

مناسب پوست:
کمی خشک و نرمال
پوشش دهی:
روشن تا کامل 
نحوه استفاده:
برس کانسیلر 
قسمت‌های مورد استفاده:
تمام قسمت‌ها و زیر چشم

توجه کنید که کانسیلر پودری برای پوست‌های آکنه دار مناسب نیست.

کانسیلر کرمی:

کانسیلر‌های کرمی که به صورت فشرده با جعبه‌های کوچک تهیه می‌شوند، پوشانندگی متوسط تا کامل دارند برای افرادی که مایلند لکه‌های سطح پوست خود را بپوشانند مناسب است. به دلیل بافت سنگین و رنگدانه‌های مات این پوشانندگی را ایجاد می‌کند. بعد از استفاده از کانسیلر کرمی به خوبی آن را در سطح پوست پخش کنید.

مناسب پوست:نرمال، خشک، ترکیبی و حساس 
پوشانندگی:متوسط تا تیره کامل 
نحوه استفاده:اسفنج، برس کوچک یا انگشت
قسمت‌های مورد استفاده پوشانندگی لکه‌های پوستی، زیر چشم و سایر قسمت‌های پوست

معرفی بهترین برند کانسیلر

کانسیلر مایع نوت از برند شناخته شده نوت که تمامی محصولات این برند دارای کیفیت خوبی می‌باشند، است. این محصول علاوه بر پوشانندگی بالایی که دارد، آبرسان و ضد پیری پوست می‌باشد.

این کانسیلر یک برند عالی در این زمینه است. بر اساس رنگ پوست خود رنگ روشن یا متوسط را انتخاب کنید. با فرمولاسیونی سبک پوست را شاداب تر نشان می‌دهد و گزینه‌ی مناسبی برای پوشاندن خستگی دور چشم است. این محصول فاقد SPF است.

بافت سبک کانسیلر مای سبب شده که مانع پوسته پوسته شدن پوست شود. همچنین ماندگاری بالا و پوشانندگی بالا با توجه به قیمت مناسبش آن را تبدیل به یک انتخاب خوب برای خرید کانسیلر می‌کند.مناسب انواع پوست است و رنگ مایل به هلویی و صورتی‌اش به خوبی برای اطراف چشم مناسب است.

محصول پیشنهادی دیگر کانسیلر پریم است که علاوه بر خاصیت پوشانندگی خواص درمانی نیز دارد و لکه‌های پوستی را می‌کاهد. فرمولاسیون این محصول کاملا طبیعی است و از عصاره‌ی گیاهان نظیر جوانه‌ی گندم، عصاره‌ی مخمر، عصاره‌ی گل محمدی، هاماملیس و چای سبز استفاده شده است که نیاز پوستتان را برطرف می‌کند. حاوی ویتامین E می‌باشد و محرک سنتز کلاژن برای پوست است.

 پالت کانتورینگ گلدن رز با دارا بودن سه رنگ از تناژ برنزه تا هایلایتر به شما امکان یک میکاپ حرفه‌ای با تیره و روشن کردن نقاط مختلف صورت را می‌دهد.با بافت نرم و پودری روی پوست می‌نشیند. این محصول خاصیت آبرسانی و ماندگاری بالایی نیز دارد.

کانسیلر شون محصول پیشنهادی بعدی است. کانسیلر شون نیز مانند دیگر محصولات این برند کیفیت خوبی را به مصرف کنندگان ارائه می‌دهد. کانسیلر شون دارای روغن بادام است و خواص ضد چروک دارد. 

پالت کانسیلر میبلین از برند خوش نام میبلین که تولید کننده محصولات باکیفیت و منحصر به فرد است، می‌باشد. این پالت کانسیلر با دارا بودن شش رنگ متنوع برای پوشش دهی نقاط مختلف با انواع رنگ پوست و سبک‌های مختلف آرایش یاری می‌کند. کانسیلر میبلین سازگار با انواع پ.ست می‌باشد. 

کانسیلر مایع آرت اسکین از نمونه‌های باکیفیت که بعد از یکبار استفاده متجه کیفیت بالای آن در پوشانندگی و ماندگاری بالا می‌شوید. این کانسیلر مایع همچنین با بافت سبک و خاصیت آبرسانی که دارد، برای استفاده در مدت طولانی مناسب است و پوست را خسته نمی‌کند. 

کانسیلر پیر رنه یکی از انواع کانسیلرهایی است که بعد از استفاده ظاهری یکدست به پوست می‌بخشد و چون بافتی سبک دارد باعث احساس خستگی روی پوست نمی‌شود. کانسیلر پیر رنه با انواع پوست سازگار می‌باشد.

پالت گانسیلر رولوشن یک محصول بسیار کاربردی با کانسیلرهای متنوع که هر کدام نفش جداگانه‌ای زیبایی صورت دارند. ماندگاری بالا و پوشانندگی کامل آن از دلایل محبوبیت این پالت کانسیلر می‌باشد. 

اول از کرم پودر استفاده کنیم یا کانسیلر؟

این بستگی به محل استفاده شما از کانسیلر دارد. برای حلقه‌های زیر چشم ابتدا از کانسیلر و سپس کرم پودر استفاده کنید. برای پوشاندن لکه‌ها و جوش‌ها، ابتدا کرم پودر و بعد و کانسیلر.

نحوه استفاده از کانسیلر؟

اگر می‌خواهید کرم پودر حالت پوسته پوسته و به اصطلاح ماسیده نگیرد، بهتر است اول پوست خود را کاملا تمیز کنید و از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. اجازه دهید مرطوب کننده کاملا جذب شود.

چند نقطه از کانسیلر را زیر چشم‌ها نزدیک به مژه‌ها بزنید. یک نقطه را به گوشه داخلی چشم بزنید. می توانید برای پخش کردن کانسیلر از انگشت خود استفاده کنید یا برای بهترین نتیجه از برس کانسیلر استفاده کنید.

با استفاده از  انگشت وسط یا برس، به کانسیلر ضربه بزنید (همیشه ضربه بزنید، هرگز مالش ندهید). مطمئن شوید که به خوبی پخش شده است. همچنین می توانید از انگشت اشاره خود استفاده کنید. هیچ قانون واقعی برای آن وجود ندارد.

کانسیلر را روی سایر نقاط ناهموار صورت( از جمله چانه، و در صورت نیاز اطراف بینی و دهان) بمالید و ضربه بزنید.

اگر به پوشش بیشتری نیاز دارید یک لایه دیگر بزنید.

و در انتها کرم پودر مناسب با پوست خود را استفاده کنید.توجه کنید که نوع کرم مرطوب کننده را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید. 


در ادامه بخوانید : انتخاب بهترین کرم پودر و ویژگی های یک کرم پودر خوب

از چه رنگ کانسیلری استفاده کنیم بهتر است؟

برای پوشانندگی حلقه‌های زیر چشم کانسیلر هلویی و زرد. برای لکه‌های قرمز مادرزادی و خنثی کردن قرمزی پوست، کانسیلر سبز. برای پوشاندن لکه‌های تیره و تغییر رنگ‌های پوست، کانسیلر زرد. برای از بین بردن کدری و زردی پوست کانسیلر بنفش استفاده کنید.

چطور لکه‌های تیره را پوست را بپوشانیم؟

ابتدا دقت کنید که استفاده از لایه بردارهای طبیعی که اثر لایه برداری نیز داشته باشند مثل لیمو یا آبلیمو تازه( لیموی فریز شده نیز تازگی خود را حفظ می‌کند). یا آلوئه ورا، ماست ترش شده، تخم مرغ و پوست میوه‌هایی نظیر هلو و خیار و لایه برردارهایی از این قبیل در طول مدت زمان کمی طولانی اثر مطلوبی بر پوست شما می‌گذارند. اما اگر قصد دارید در طول روز یا برای رفتن به یک مهمانی لکه‌های تیره یا قرمز رنگ پوستتان را بپوشانید، انتخاب درست کرم پودر و کانسیلر و نیز نحوه‌ی استفاده صحیح را مد نظر قرار دهید.

دقت کنید که برای پوشش دهی لکه‌ها از کانسیلری نزدیک به رنگ طبیعی پوست خود استفاده کنید و در نظر بگیرید همیشه استفاده زیاد به منظره‌ی اثر بیشتر نیست.

مقدار مناسبی از کانسیلر که با توجه به نوع پوست خود انتخاب کرده‌اید را به لکه‌ها و سیاهی اطراف چشم با برس یا قلم مخصوص یا انگشت تمیز بزنید.

برای ماندگاری بیشتر کرم پودر و کانسیلر چکار کنیم؟

اگر قصد دارید به یک مهمانی شبانه و طولانی بروید حتما برایتان مهم است که کرم پودر و کانسیلر، مدتی طولانی رو پوست شما بماند و اثر داشته باشد. در این صورت توصیه‌ی ما به شما خرید محصولات مقاوم در برابر آب، چربی و تعریق را توصیه می‌کنیم که ماندگاری بیشتری دارند پس هنگام خرید به این نکته توجه کنید. 

توجه کنید استفاده از لایه‌ی ضخیم کرم پودر یا کانسیلر نه تنها ماندگاری ایجاد نمی‌کند بلکه بعد از ساعتی حالت زیبای پوست را از بین می‌برد. 

از تثبیت کننده‌ها و پودرهای آرایشی (پنکک) استفاده کنید تا ماندگاری کرم پودر و کانسیلر شما افزایش یابد.

نکته‌ی پایانی

هرگز از سلامت پوست خود غافل نشوید چرا که قرار است تمام عمر با شما باشد. تاثیر تغذیه، ورزش و نوشیدن آب را هرگز نادیده نگیرید و از محصولات آرایشی با کیفیت مرغوب و شناخته شده استفاده کنید تا پوست شما همانند آیینه منعکس کننده زیبایی شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
کانسیلر قیمت انواع کانسیلر