راهنمای خرید بهترین مارک کیبورد (بی سیم)

انتخاب بهترین کیبورد موجود در بازار

استفاده از یک کیبورد خوب زمانی که از لپتاپ، رایانه شخصی یا حتی تلویزیون استفاده می‌کنید می‌تواند تفاوت یک روز کاری خسته کننده ویک روز مفید و پزبازده را بوجود آورد. اکثر ما به ندرت برای خرید كیبورد تحقیق می‌كنیم. با اینکه این وسیله یک وسیله جانبی برای کامپیوتر است اما بیشتر مواقع به ارزان قیمت بودن کیبورد توجه می‌کنیم، و بیشترین توجه را به دستگاه اصلی داریم. کیبوردها تفاوت قیمتی خیلی زیادی با هم دارند. اما دقیقا چه چیزی دلیل این همه تفاوت در قیمت کیبوردهاست؟ دلیل تنوع در قیمت‌ها چیست؟برای خرید بهترین کیبورد باید به چه نکاتی دقت کنید؟ ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا با ویژگی‌های بهترین کیبورد آشنا شوید و بتوانید بهترین کیبورد بازار را تهیه کنید. 

هدف شما از خرید کیبورد چیست؟

هدف شما از خرید کیبورد چیست؟

معمولا از کیبوردها برای کار با لپتاپ یا رایانه شخصی و گاهی هم برای اتصال به تلویزیون‌های هوشمند یا تبلت‌ها استفاده می‌کنیم. بهتر است قبل از وارد شدن به جزئیات دقیق‌تر مربوط به ویژگیهای کیبورد، قصدمان را از خرید این وسیله بدانیم و بعد تصمیم بگیریم. کیبوردهای رومیزی معمولاً بزرگ و سیم‌دار هستند و استفاده از آن برای تلویزیون‌های هوشمند امکان پذیر نیست. همینطور کیبوردهای بی‌سیم بزرگ که مخصوص رایانه‌های شخصی هستند هم ممکن است برای وصل شدن به تبلت مناسب نباشد. کیبوردهای بی‌سیم کوچک هم اگر برای ساعات طولانی مورد استفاده قرار گیرند می‌توانند محدود کننده و سخت باشند. در حقیقت باید نوعی از کیبورد را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد.


در ادامه بخوانید : کیبورد گیمینگ: راهنمای خرید بهترین کیبورد گیمینگ 2022 (ارزان ترین)


در ادامه بخوانید : ده مدل از بهترین موس بی سیم و باکیفیت (پرفروش ترین)

معرفی بهترین مارک کیبورد موجود در بازار

کیبورد و ماوس بی سیم گرین مدل GKM-505W با حروف فارسی

جنس بدنه‌ی این کیبورد از پلاستیک و استیل است. این کیبورد بی‌سیم بود و بوسیله‌ی دانگل به رایانه‌ی شما متصل می‌شود. که این امر آزادی عمل بیشتری به شما برای استفاده از این کیبورد را می‌دهد. این کیبورد به همراه یک ماوس در اختیار شما قرار می‌گیرد، که منبع تغذیه‌ی موس دو عدد  باطری سایزAAA و یک باطری AA برای کیبورد است.

کیبورد و ماوس بی‌سیم لاجیتک مدل MK710 با حروف فارسی

کیبورد لاجیتک یکی از بهترین کیبوردهای موجود در بازار است. کلیدهای مقعر این کیبورد خوش دست باعث می‌شود تا انگشتان شما در جای درستی قرار بگیرند و تایپ کردن و کار با کیبورد را برای شما آسان می‌کند. این کیبورد دارای تمامی کلیدهای اصلی و میانبر می‌باشد و یک کیبورد کامل است. نمایشگر کوچکی که در بالای کیبورد قرار دارد به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی وضعیت باتری و کلیدهای مختلف را بررسی کنید. یکی از بهترین قسمت‌های این کیبورد محلی است که برای استراحت مچ دست شما تعبیه شده است. اگر بخواهیم به تنها نکته‌ی منفی این کیبورد اشاره کنیم نداشتن نور پس زمینه‌ی آن است. 

کیبورد مکانیکی شیائومی مدل Yuemi

کیبورد مکانیکی شیائومی از شش لایه ساخته شده است و دارای پوشش آلومینیومی است. این کیبورد از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد. کلیدهای این کیبورد بسیار مقاوم‌اند و عمر آنها 50 ملیون کلیک می‌باشد. شما می‌توانید نور پس زمینه این کیبورد را در شش سطح تنظیم کنید. قابل ذکر هست که در این کیبورد اعداد حذف شده‌اند(num lock).

سرعت پاسخ گویی این کیبورد بسیار بالا و در حد 1 میلی ثانیه ‌می‌باشد. 

کیبورد و ماوس بی سیم مایکروسافت مدل Desktop Sculpt

این ست کیبورد و ماوس را شرکت محبوب مایکروسافت تولید کرده است. این کیبورد دارای دکمه‌های استاندارد است و در واقع چیزی از دکمه‌های آن حذف نشده است.و اندازه‌ی آنها نیز استاندارد می‌باشد. برای سرعت بخشیدن به تایپ کردن این کیبورد مجهز به یک پد محافظ دست 2.5 اینچی است. ماوس این پک نیز به صورت ارگونومیک و بسیار باکیفیت ساخته شده است. از جمله معایب این کیبورد می‌توان به نداشتن نور پس زمینه و ارتفاع کم دکمه‌ها اشاره کرد. 

کیبورد داریو مدل EK861

صفحه کلید مکانیکی داریو با 61 کلید طراحی شده و سویئچ‌های آن تا 100 میلیون کلیک را تحمل می‌کنند. باتری لیتیومی تعبیه شده در این کیبورد 1900mah که اگر چراغ‌های آن خاموش باشند تا 20 روز می‌توانید از آن استفاده کنید. این کیبورد همه‌ی سیستم عامل‌ها را پشتیبانی می‌کند و شما این امکان را دارید که آن را به صورت همزمان به چند دستگاه مختلف وصل کنید. 

کیبورد و ماوس بی سیم اچ پی مدل Slim T6L04AA

این پک شامل کیبورد و موس بیسیم اچ پی می‌باشد. شما می‌توانید از این مجموعه برای Windows Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 8.1, or Windows 10 استفاده کنید. کلیدهای این کیبورد باکیفیت با سایز بزرگ و ارتفاع کم طراحی شده است تا در صورت استفاده دائمی احساس خستگی به شما دست ندهد. از جمله ویژگی2های این کیبورد می‌توان به استفاده از تکنولوژی بالشتک بی صدا در آن اشاره کرد( برای کم کردن صدا در هنگام تایپ کردن). نوع باتری که در این کیبورد استفاده می‌شود 2 عدد باتری AA می‌باشد. نوع حسگر موس این مجموعه لیزری است و دارای 2 کلید است. محدوده دقت موس 800 تا 1600 و برد آن 10 متر می‌باشد.

کیبورد و ماوس بی سیم رپو مدل 9000G

یکی از بهترین کیبورد و موس‌هایی که می‌توانید برای رفع نیازهای خود تهیه کنید بی شک این پکیج پرکاربرد است. شما می‌توانید این کیبورد و موس بی‌سیم را بوسیله‌ی دانگل بلوتوث به دستگاه خود وصل کنید. منبع تغذیه این کیبورد 2 عدد باتری قلمی است که بوسیله‌ی آنها شما تا 6 ماه آینده احتیاجی به باتری ندارید. نوع حسگر ماوس لیزری- اپتیکال است و دقت آن 800 تا 1600 می‌باشد. 

کیبورد وایرلس بهتر است یا سیم دار؟

انتخاب کیبورد سیمی یا کیبورد بی‌سیم(وایرلس)؟

اینکه به چه نوع کیبوردی احتیاج دارید به تصمیم شما بستگی دارد. اگر بخواهیم کیبورد را به یک کامپیوتر رومیزی یا حتی یک لپتاپ که در یک مکان ثابت قرار دارد متصل کنیم، یک کیبورد سیم‌دار و محکم  برای شما ایده‌آل است. در حقیقت با چیدمان درست و استفاده از وسایل مناسب کار کردن راحت‌تر می‌شود.

اگر از صفحه مانیتور خود کمی فاصله دارید و به انعطاف پذیری بیشتر در کار نیاز دارید، کیبوردهای بی‌سیم گزینه مناسب‌تری برای شما هستند. بهترین کاربرد کیبوردهای بی‌سیم زمانی ست که با تلویزیون یا دسکتاپ‌هایی که در فاصله دورتر هستند کار می‌کنید. همچنین برای لپتاپ‌هایی که روی پایه لپتاپ قرار دارند، این کیبوردها انتخاب بهتری هستند. استفاده از کیبورد بی‌سیم برای دسکتاپ  ایرادی ندارد، اما کیبوردی را انتخاب کنید که اندازه مناسب داشته و تمام کلیدهای آن سالم باشند.

انتخاب کیبورد سیمی یا کیبورد بی‌سیم(وایرلس)؟

وقتی به دنبال خرید کیبوردهای بی‌سیم هستید، باید بدانید که بعضی از کیبوردها گیرنده‌های رادیو فرکانس (RF)هستند و بعضی دیگر از طریق بلوتوث کار می‌کنند. مدل‌های بلوتوثی گران‌تر هستند و نیازی به اتصال آداپتور USB به لپتاپ یا کامپیوتر شخصی(PC) که روی آن کار می‌کنید ندارند. آنها از تکنولوژی داخلی خود برای اتصال استفاده می‌کنند. کیبوردهای گیرنده فرکانس رادیویی باید به کامپیوتر شخصی، لپتاپ یا تلویزیون وصل شوند و این موضوع ممکن است برای کار با تبلت یا دستگاه‌هایی که پورت USB ندارند دشوار باشد. مدل‌های کیبورد بلوتوثی قطعاً در این مواقع  ترجیح داده می شوند.

تفاوت کیبورد مکانیکی و معمولی در چیست؟

 تفاوت صفحه کلید مکانیکی و معمولی؟

صفحه کلیدهای مکانیکی تقریباً در اواخر دهه 90 برای کیبوردها ساخته شدند و به خاطر راحتی کار برای حس لامسه معروف هستند وهمچنین کیبوردهای مکانیکی عمر طولانی‌تری دارند. بعضی از کاربران از این کیبوردها برای یک دهه یا بیشتر استفاده می‎کنند. اگر قصد خرید کیبورد مکانیکی را دارید ، حتماً یک مدل با چینش مناسب کلیدها را انتخاب کنید. معروفترین کیبورد مکانیکی Cherry MX نام دارد هرچند که امروزه گزینه‌های ارزان‌تری هم وجود دارند.

کیبوردهای مکانیکی در رنگ‌های مشخصی هستند که نشانگر نوع عملکرد آنهاست. تولید کنندگان کیبوردهای مکانیکی جزئیات آنها را در صفحه محصولات خود اعلام می‌کنند. نوع دیگر صفحه کلیدهای مکانیکی مدلهایی هستند که دارای قسمت عددی نیستند و این به دلیل کوچکتر کردن اندازه کیبورد است. به این کیبوردها Tenkeyless (TKL)گفته می شود. همچنین بیشتر این کیبوردها فاصله موجود که بین کلیدها روی کیبوردهای معمولی است را حذف کرده‌اند. حتی کیبوردهای کوچکتر نیز وجود دارند که ردیف عملکرد کلیدها هم در آنها حذف شده است.

شکل ظاهری کیبورد چه تاثیری در انتخاب آن دارد؟

بعضی از تولیدکنندگان کیبورد به طراحی صفحه کلیدها توجه زیادی نمی‌کنند و نتیجه آن، تولید یک کیبورد با کلید Enter یا کلید backspace واقعاً کوچک است. دربعضی از مدلهای کیبورد، حتی ممکن است کلید Fn جایی باشد که قبلا کلید Ctrl وجود داشت و همه این موارد فقط باعث سردرگمی کاربر می‌شود و عادت کردن به کیبورد جدید را کمی دشوارتر می‌کنند. در بعضی مواقع  تولید کنندگان، اندازه کلیدهای جهت‌دار، را بیش از حد کوچک می‌کنند واین موضوع باعث اشتباهاتی در تایپ می‌شود و درست به همین دلیل فاصله بین کلیدها روی کیبورد حائز اهمیت است .

ویژگی‌های اضافه شده به کیبورد و ظاهر آن

ویژگی‌های اضافه شده به کیبورد و ظاهر آنبعضی ازکیبوردهای جدیدتر دارای ویژگی‌های متفاوت دیگری هستند و معمولاً این ویژگی‌ها درکیبوردهای مخصوص بازی(gaming keyboards) یافت می شوند. بعضی از مدل‌های کیبورد می‌توانند تنظیمات مورد نظر شما را در خود ذخیره کنند، و با این کار می‌توانید کیبورد را بدون نیاز به تنظیم مجدد از یک رایانه به رایانه دیگر متصل کنید.

مدلهای دیگر کیبورد، دارای نور پس زمینه هستند و برای کار شبانه مفیداند. مدل‌های دیگر رنگ‌های مختلف و جلوه‌های متحرک برای کیبورد ارائه می‌دهند. این کار نه تنها عملکرد کیبورد را بهبود می‌بخشد بلکه کاربردهای خاص به کیبورد  اضافه می‌کند. مخصوصا وقتی که لوازم بازی را ازبخش LAN دریافت می‌کنید. آنها موظف هستند سیستم شما را متمایز کنند. بعضی از کیبوردها دستورات زیاد را پشتیبانی می‌کنند، در حالی که کیبوردهای دیگر به کلیدهای چندرسانه‌ای و کنترل صدا مجهز هستند. کیبوردهایی هم وجود دارند که مخصوص تبلت‌ها طراحی شده‌اند، و فضایی برای قرار دادن تبلت و تبدیل آن به چیزی شبیه  لپتاپ را دارند.

دانش چیدمان کلیدهای کیبورد

یکی از مهمترین عوامل در زمان خرید کیبورد علاوه برتمام ویژگی‌ها، طراحی کیبورد است. قبلاً در مورد فاصله بین کلیدها صحبت کردیم، اما چیزی که ممکن است فراموش کنید شکل‌های چرخش مچ دست کاربر، طول کیبورد و قدرت نگه داشتن صفحه کلید با استفاده از پایه های کوچک زیرکیبورد است. همه اینها به شما کمک می کند تا بتوانید بدون اینکه دچار درد مچ دست و شانه درد شوید بیشتر کار کنید.

اگر اطلاعات لازم در مورد خرید رایانه شخصی یا لپ تاپ مطابق با بودجه خود را دارید، فراموش نکنید که کیبوردهایی را انتخاب کنید که مجموعه ای از چند محصولات هستند. این موضوع  شامل ماوس هم هست. 


در ادامه بخوانید : مانیتور خمیده: خرید و قیمت بهترین مانیتور منحنی (جدیدترین)

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.