پاف چیست؟ خرید 20 مدل صندلی پاف ارزان و باکیفیت

پاف چیست و چه کاربردی در دکوراسیون دارد؟

Ottoman در زبان انگلیسی به معنی پاف است. البته این کلمه ریشه در امپراتوری عثمانی دارد. به اینگونه که کوسن‌های رنگی بر روی یک پایه چوبی قرار می‌گرفته است. این مبلمان زیبا و راحت کم کم از مرز عثمانی‌ها خارج شد و وارد اروپا شد. در اروپا معمولا از پاف‌ها برای بالانگاه داشتن پا استفاده می‌شده است. البته در فرانسه به نام pouf  معروف است. البته اوتامان وارد آفریقا هم شد مثلا در مراکش به همان نام اوتامان معروف است.

برای آشنایی با صندلی پاف تا انتها با چی بگیر همراه باشید. 

انواع پاف:

صندلی پاف گرد

صندلی پاف گرد به خوبی ست مبلمان شما را تکمیل می‌کنند تا ظاهری امروزی داشته باشند و از حداقل فضا استفاده می‌کنند. عمق و ابعاد آن نقطه کانونی عالی را در یک اتاق ایجاد می کند. با این حال، ظاهر گرد آن ممکن است با اتاقی با مبلمان زاویه دار مطابقت نداشته باشد.

پاف مربع:

این مدل محبوب ترین مدل پاف است. آنها عملاً هر مبلمانی  را تکمیل می کنند. بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از پاف مربعی شکل استفاده کنند. حتی می‌توانید چند پاف مربع یا مکعب را ردیف کنید تا یک میز جلومبلی مناسب داشته باشید و اگر میزهای مستطیلی را برای فضای اتاقتان خیلی حجیم می‌دانید، جایگزین مناسبی برای آنها ست.

پاف مستطیلی:

پاف های مستطیلی به طور گسترده ای به عنوان جایگزینی برای میزهای جلومبلی یا به عنوان یک مکان اضافی برای نشستن استفاده می شود. 

برای خرید پاف‌ سنتی، پاف چستر، پاف حصیریی و پاف مدرن ادامه مقاله از سایت چی بگیر را از دست ندهید.

معرفی بهترین نمونه‌ صندلی پاف موجود در بازار

پاف ارمغان مدل Simple

پاف ارمغان مدل  Simple با جنس روکشی از مخمل است. قطر این پاف، همچنین ارتفاع آن 45 سانتیمتر است. برای شستشوی این پاف مخمل می‌توانید از شامپو فرش استفاده نمایید. 

جنس پایه پاف ارمغان از چوب راش طبیعی است. آنچنان که در عکس هم مشخص است تشک این پاف قطر خوب و مناسبی دارد که 22 سانتیمتر و ارتفاع پایه آن هم 23 سانتیمتر است. این پاف در رنگهای متنوع قابل عرضه است.

پاف گلیم کد 511523

 پاف گلیم با حدود وزن 2 کیلوگرم و دایره‌ای شکل است. این پاف گلیمی دستبافت و بسیار با دوام است. این گلیم بافته‌ای از جنس نخ مکرومه است.

داخل این پف استوانه‌ای پر شده از یونولیت است که همین امر موجب شده است که محصولی سبک باشد. در قسمت نشیمن این محصول از ابر کار شده است که موجب شده قسمت نشیمن آن نرم و برای نشستن مناسب باشد.  این پاف بسیار محکم و کارآمد قابلیت تحمل حتی وزن 100 کیلوگرم را داراست.

مبل پاف میم کاف طرح چهل ستون به همراه دو عدد کوسن 40 در 40 سانتی متر مدل SH-P2

مبل پاف میم کاف با طرح چهل ستون است. این پاف به همراه دو عدد کوسن تقدیم خواهد شد. ابعاد کوسن‌ها 40 در 40 سانتیمتر است. 

اما این پاف زیبا از پارچه مخمل پورشه تهیه و تولید شده است. بسیار لطیف و نرم است و برای نشستن بسیار مناسب است. جنس نخ این پارچه مخمل مکرومه است و همین امر باعث شده است بسیار لطیف و نرم باشد. طرح قدیمی و اصیل ایرانی این ست چنان زیباست که چشمان بیننده را خیره می‌نماید. این پاف از طریق شامپو فرش قابلیت شستشو دارد. پایه های این پاف هم از چوب و خراطی شده است. ارتفاع این پاف از سطح زمین 40 سانتیمتر است.

پاف طرح قلب مدل SW1 compact

پاف طرح قلب بسیار زیبا و جذاب با رنگهای زیبا و دوست داشتنی است. وزن آن حدود 2 کیلوگرم است. جنس روکش این پاف قلبی شکل از مخمل است.

این پاف زیبا را در تمام قسمتهای اتاق پذیرایی و حتی اتاق خواب کودک هم می‌توان استفاده کرد. به عنوان میز یا محلی برای قرار دادن پاها. پایه‌های این پاف از جنس MDF تهیه و تولید شده است. و درون آن هم از اسفنج پر شده است. 

برای شستشوی برای شستشوی این پاف زیبا نیز می‌توان از شامپوی فرش استفاده نمود.

پاف مدل KRZ

پاف مدل  KRZاز دو قسمت تشکیل شده است. قسمت پایه و قسمت روکش. رویه آن قابلیت جدا شدن و شست و شو داشته و سپس دوباره به جای اول بازگشته و با گره محکم می‌شود. وزن آن حدوداً 2 کیلوگرم است. 

رویه آن پارچه با کیفیت و طرح‌دار است. اما در پایه‌هایی با سه رنگ متفاوت عرضه خواهد شد. پایه‌های آن چوبی و بسیار محکم ساخته شده است. اسکلت این پاف از جنس چوب و بسیار محکم ساخته شده است. جنس مواد داخلی این پاف هم از اسفنج است.

پاف راگیران مدل RP002

پاف راگیران بافته و تهیه شده از الیاف تریکو و دستبافت است و تا وزن 120 کیلوگرم را تحمل می‌نماید. به راحتی قابلیت شستشو نیز دارد.

وزن خود پاف حدود 5 کیلوگرم است. مواد تشکیل دهنده داخلی آن از فوم است و در قسمت هسته داخلی آن استریفوم کار شده است و در قسمت لایه میانی نیز فوم پلی یورتان و آستر پارچه‌ای استفاده شده است.

پاف کد 1010

پافی زیبا با طرح‌های سنتی و زری دوزی که محصول کشور هندوستان است. پارچه آن ارزشمند و سوزن دوزی شده است. وزنی حدود 2 کیلوگرم دارد.

 این نوع پاف پایه ندارد و یکسره است. جنس رویه آن از نخ مکرومه است که بر کیفیت آن می‌افزاید. ابعاد این پاف زیبای هندی 35 در 50 در 50 سانتیمتر است.

ست پاف طرح کاشی به همراه دوعدد کوسن 40در 40 سانت مدل KA2-P2

ست پاف طرح کاشی بسیار زیبا و بسیار خوش رنگ و کارآمد است. این پاف دارای طرح‌های اصیل ایرانی است. وزن آن حدود 5 کیلوگرم است. و ارتفاع آن از زمین حدود 40 سانتیمتر است. 

پایه این پاف با طرح‌های سنتی از چوب خراطی شده با رنگ ثابت است که بسیار زیبا طراحی و نصب شده است. رویه پاف طرح کاشی مخمل پورشه است. به راحتی با شامپو فرش قابلیت شستشو دارد.

پاف میم کاف طرح ترنج مدل TO1-P

پاف میم کاف طرح ترنج شکل دایره مانندی دارد. پوشیده شده از مخمل پورشه است. این پاف با ارتفاع مناسبی که از سطح زمین دارد بسیار برای نشستن مناسب است. رنگ زیبا و طرح زیباتر از آن جلوه‌ای خاص به منزل و چیدمان اتاق می‌دهد.

این پاف کاملا دست ساز است پایه‌های آن هم از چوب و خراطی شده است. برای شستشوی آن هم می‌توان از شامپو فرش استفاده نمود. و قسمت نشیمن‌گاه آن هم از فومی با تراکم بالا استفاده شده است که نشان دهنده کیفیت خوب آن است. وزن آن حدود 4 و نیم کیلوگرم است.

پاف مدل لوتوس کد m50

پاف مدل لوتوس دارای صندوق است شکل ظاهری آن لمسه است و وقتی جای نشیمن را باز می‌کنید یک صندوق خواهید دید که بسیار قابل استفاده در اتاق خواب، اتاق کودک و حتی برای نشیمن است. 

ابعاد آن حدود 50 در 40 در 90 سانتی‌متر است و تقریبا 20 کیلوگرم هم وزن دارد. دارای 4 پایه کوتاه است. درب صندوق آن به وسیله یک جک قابلیت نگهداری دارد. جنس رویه آن از پارچه مخمل است. و در قسمت نشیمن که طرح لمسه دارد از اسفنج پوشیده شده است. سبک این پاف کاربردی سبک چستر مدرن است.

جنس بدنه آن هم تشکیل شده از چوب و MDF است. محکم و با قابلیت استفاده بالایی است.

پاف مدل WE02

پاف مدل  WE02پافی سه پایه و گرد است. این پاف یک مدل شیک، فانتزی، عالی و در نوع خودش با مزه است. روکش آن خزدار و جنس آن اکریلیک است. و با شامپوی فرش قابلیت شستشو دارد.

وزن کلی این پاف حدود 2 کیلوو نیم است و ابعاد آن 30 در 30 در 44 سانتیمتر است. پایه‌های این پاف خزدار بسیار محکم و عالی و بسیار مقاوم است. جنس مواد تشکیل دهنده داخلی این پاف را اسفنج تشکیل داده است. لازم است بدانید اندازه پایه چوبی آن 27 سانتیمتر است.

پاف مدل چستر کد LTH06

پاف مدل چستر با توجه به فرم و طرحی که دارد مناسب با مبلمان اداری است. اسکلت این پاف از جنس چوب است که همین امر موجب بالا رفتن استحکام بدنه آن شده است. رویه تشکیل دهنده این پاف از چرم مبلی است  و پایه‌های کوچک پلاستیکی نیز دارد.

البته با توجه به چیدمان‌های مختلف و تنوع آن، از این پاف چرمی در چیدمان منزل نیز می‌توان بهره گرفت. وزن آن 3 کیلو و نیم است و مواد تشکیل دهنده داخل آن هم اسفنج است.

پاف طرح مکرمه کد 01

پاف طرح مکرمه با وزنی معادل 3 کیلوگرم می‌تواند زینب بخش منزل شما باشد. روکش این پاف مخملی یک کار دست دوز جدا شونده از جنس مکرومه است.

ابعاد آن 45 در 40 در 40 است. برای شستشوی این روکش و پاف شما می‌توانید مکرومه را جدا کنید پس از شستشو آن را مجددا روی کار قرار دهید. این مکرومه کار دست است و در واقع دستبافت محسوب می‌شود. جنس پایه‌های این پاف از چوب است.

پاف مدل P11

پافی تشکیل شده از الیاف مصنوعی است. که چیزی کم تر از 2 کیلوگرم وزن دارد. ابعاد آن 45 در 50 در 50 است و همانطور که می‌بینید پایه‌های کوچک چرخداری دارد که توانایی حرکت دادن این پاف را تسهیل می‌بخشد. مواد تشکیل دهنده داخل این پاف از الیاف مصنوعی است و فوم است.

گفتنی است شما توسط شامپو فرش توانایی شستن این پاف را خواهید داشت.

پاف مدل nm3010

پاف مدل  nm3010 یک پاف مدرن و زیبا برای خاص پسندان است. به خاطر پایه و جعبه چوبی زیر نشیمن وزنی معادل 5 کیلوگرم را داراست.

ابعاد این پاف 37 در 47 در 57 سانتیمتر است و مواد تشکیل دهنده داخل نشیمن آن از فوم است.

پاف میم کاف طرح گلیم مدل mo2

پاف میم کاف طرح گلیم دارای پایه‌های چوبی است. نوع بافت سطح نشیمن آن از مخمل پورشه است و جنس نخ آن هم مکرومه بافی است. ارتفاع نشیمن تا سطح زمین 40 سانتیمتر است و وزنی معادل 4 کیلوگرم دارد.  

پاف میم کاف طرح گلیم قابلیت شستشو شدن را دارد زیرا چاچ آن با کیفیت بوده و طرح‌های اصیل ایرانی که روی آن نقش بسته است با رنگ ثابت است. همچنین اسفنج به کار رفته شده بر روی نشیمن آن هم اسفنج 30 کیلویی بوده که تراکم بالایی دارد و کیفیت استفاده از آن را بالا می‌برد.

مبل پاف سهیل کد CH1071BL

مبل پاف سهیل با جنس روکشی از چرم بسیار کلاسیک و شیک است. مناسب برای خانه‌هایی با دکوراسیون کلاسیک و جوان پسندانه است.

استحکام بالای این پاف از نقطه قوت‌های آن است. به راحتی قابلیت شستشو دارد. ابعاد آن هم 45 در 40 سانت است. در داخل این پاف چرمی پر شده از الیاف مصنوعی، فوم و اسفنج که سطح آن را هم نرم و هم محکم کرده است.

پاف مدل AK-67

پاف مدل AK-67 حدود 5 کیلوگرم وزن دارد. روکش آن از مخمل است. و کاملا قابلیت شستشو را دارد این پاف از نوع نانو و ضد لک است و به راحتی شستشو می‌شود. ارتفاع آن 45 سانتی‌متر است. 

این پاف زیبا و خوش رنگ را می‌توانید به عنوان صندلی اضافی، میز قهوه و یا مجلی برای قرار دادن پاهایتان مورد استفاده قرار دهید. در قسمت نشیمن این پاف از اسفنج 30 کیلویی استفاده شده که تراکم بالای اسفنج این پاف باعث شده است که کیفیت آن بسیار عالی باشد. چوب استفاده شده در ساخت این پاف، چوب نَراد روس و پارچه‌های طرح سنتی و مدرن است که موجب شده است زیبایی آن چندبرابر باشد.

نکات مهم برای خرید پاف ارزان و شیک

قیمت پاف مبل راحتی

  • پاف مبل که هم اکنون در دکوراسیون‌های امروزه کاربردهای زیادی پیدا کرده است. پاف‌ معمولا جای نشیمنی بدون دسته و بدون پشتی هستند. 
  • بعضی از مدل های پاف‌ دارای چهارچوب هستند که در برخی مدلها شاید از بیرون آن چهارچوب دیده نشود.
  • صندلی پاف‌ یک پای ثابت تمام مبلمان‌ها شده است، اینها تازه به سرویس‌های مبلمان اضافه شده‌اند. در فرهنگ غرب بیشتر از پاف‌  برای قراردادن پا در هنگام لم دادن و برای از بین رفتن خستگی استفاده می‌شود اما همین صندلی پاف‌ ساده و دوست داشتنی قادرند تا مدل دکوراسیون شما را تغییر دهند. هم اکنون صندلی پاف‌ موجود در بازار یا سراسر از پارچه پوشیده شده‌اند و یا قسمت نشیمن آن تشک دارد و دارای پایه‌های چوبی هستند. همچنین امروزه پاف حصیری و پاف سنتی نیز طرفداران زیادی دارند.  
  • پاف‌ می‌توانند به صورت مربع یا مستطیل باشند در کنار مبل‌های دیگر قرار بگیرند و یا اینکه به عنوان میز استفاده شوند. 
  • پاف‌ گرد و مربعی و یا پاف چندضلعی که در کنار مبل‌های می‌توانند فضای شیک و منحصر به فردی را ایجاد کنند.
  • پاف‌ استوانه‌ ای یا دایره‌ای شکل که معمولا در سبک‌های سنتی از آنها استفاده می‌شوند هرچند با روکشهای جذاب می‌تواند در سبکهای کلاسیک نیز کاربرد داشته باشد.
  • صندلی پاف‌ کپسولی که می‌توانند هم به عنوان یک صندلی کوتاه در کنار مبلمان قرار گیرند و هم به عنوان زیرپایی استفاده شوند.
  • همچنین از پاف صندلی میز آرایش می‌توانیم برای جلوی میز آرایش استفاده کنیم. 

انواع پاف‌ از نظر جنس عبارتند از:

پاف چرم:

صندلی پاف چرمی مزایای خاص خود را دارد. چرم تقریباً از هر جنس دیگری در برابر پارگی و یا لکه شدن مقاوم تر است. در عین حال، چرم دارای کیفیتی نرم  است که آن را به یک پوشش ایده آل راحت برای هر نوع مبلمان تبدیل می کند. پاف چستر چرمی در فضاهای بزرگ عالی به نظر می‌رسد در حالی که چرم‌  بژ ظاهر ایده‌آلی را به یک اتاق کوچک می‌دهد.

فراموش نکنید که : 

درست است که چرم بادوام است و مانند پارچه به راحتی پاره نمی شود. با این حال، اگر بچه دارید، ممکن است انتخاب مناسبی نباشد زیرا به راحتی از وسایلی مانند جوهر، روغن و کره بادام زمینی لکه می‌گیرد.

پاف پارچه ایی:

 پارچه انتخاب مطمئنی برای پاف است زیرا به خوبی با اکثر مبلمان ترکیب می شود.اگر اتاق نشیمن شما دارای مبلمان پارچه‌ای است، شما می‌توانید از بین روکش‌های پارچه‌ای پاف مورد نظر خود را انتخاب کنید. یک پاف پارچه ایی در دکوراسیون خود استفاده کنید تا همه نظرها را به خود جلب کند. مزیت دیگر پاف پارچه ایی ارزان تر بودن این مدل در برابر مدل های دیگر است. 

پاف حصیری:

پاف های حصیری که برای دکوراسیون داخلی و خارجی محبوب هستند. مخصوصاً وقتی با یک مبلمان شیک همراه باشند، بسیار جلب توجه می کنند. دقت کنید که پاف حصیری خود را از گرما و رطوبت شدید دور نگه دارید و برای تمیز کردن آن از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. 

هر کدام از مدل‌های نام برده پاف طرفدارهای مخصوص به خود را دارند. مثلا کسانی که قصد خرید پاف‌ ارزان را دارند. به سراغ پاف‌ پارچه‌ای می‌روند این مدل پاف کاربردهای بالایی دارد.

کاربرد صندلی پاف:

پاف در اتاق خواب:

پاف‌ در اتاق خواب هم کاربرد دارد. می‌تواند به عنوان پاف صندلی میز آرایش بانوان استفاده شود. می‌تواند در پایین تخت به عنوان یک صندلی ساده برای تعویض لباس استفاده شود. و پاف‌ صندوقی اتاق خواب می‌تواند محل قرارگیری لباس و یا وسایل مخصوص خواب همانند پتو و متکا باشند. 

پاف مبل راحتی :

پاف‌‌ کنار مبلی معمولا ارتفاعشان کوتاه است. که می‌توان برای قرار دادن پا بر روی آنها و یا نشستن و استراحت کردن استفاده نمود. از همین پاف‌ می‌توان به عنوان میز پذیرایی نیز استفاده نمود.

پاف سنتی:

پاف‌ سنتی یک نوع از، انواع مدلهای پاف است. این پاف‌ می‌تواند بافتنی، گلیم، جاجیم و یا با پارچه‌هایی با طرح‌های سنتی ایرانی هستند.

خلاقیت در ساخت و پرداخت پاف‌ موجب خواهد شد تا افراد زیادی به سمت آنها جذب شوند. پاف‌  که بروی آنها گلدوزی شده است. این پاف‌ها در گذشته وجود داشته و معمولاً با پرده‌ها هماهنگ می‌شدند. در کنار آنها زمانی که چیدمان منزل کلاسیک می‌شود از پاف‌های ریشه‌دار استفاده می‌شده است. 

سخن آخر: 

همان طور که در بالا هم گفته شد به طور کلی مبل پاف‌ در دکوراسیون منزل یا به عنوان زیرپایی، یا میز عسلی، صندلی مهمان، یا میز پذیرایی کاربرد و قابلیت دارد. در واقع پاف‌ در همه جای منزل کاربرد دارند. در اتاق خواب، در اتاق پذیرایی در اتاق شخصی و در هنگام استراحت، به عنوان میز عسلی و ......شما از پاف در کجای دکوراسیون استفاده می کنید؟
در دکوراسیون های مدرن استفاده از پاف و بین بگ و صندلی راک از اهمیت بالایی برخوردار هستند. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - مهرناز

از مدل های پاف حصیری و پاف مکرومه هم چند مدل بزارید. ممنون

3 اسفند 1400 - 13:58

پاسخ