نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy a20s به همراه قیمت

در سالهای اخیر کمپانی سامسونگ با بسیاری از تلفن‌های هوشمند در رده متوسط، بازار گوشی‌های همراه را احاطه کرده است. به طوری که پس از انتشار گلکسی A20 که اوایل امسال عرضه شد، دوباره با نسخه جدید و بهتری به نام Galaxy A20S برگشته است .گوشی Galaxy A20S سامسونگ یک دوربین سه گانه دارد و در مقابل، گلکسی A20 از دوربین دوتایی برخوردار بود.این دومدل ازجهات زیادی مشابه و متفاوت هستند. ویژگی‌هایی که ما در این مقاله به صورت کامل  در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. بیایید جلوتر برویم و در مورد نحوه عملکرد این دستگاه صحبت کنیم وببینیم که آیا ارزش پرداخت پول را دارد؟

 لیست قیمت گوشی های هوشمند

ویژگی‌های مورد بررسی در گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A20s


ویژگی‌های مورد بررسی در گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A20s

قیمت، تنوع، در دسترس بودن

Galaxy A20S به ترتیب با دو نوع پیکربندی سخت افزاری 3GB/32GB  و4GB/64GB   در دسترس هستند. اگر در مورد رنگ های موجود صحبت کنیم، سه ترکیب رنگ سیاه، آبی و سبز در این سری طراحی شده است. پنل پشتی این گوشی‌ها یک قطعه پلاستیکی براق دارند که برای استفاده روزانه مناسب بوده و ساده به نظر می‌رسد.

محتویات جعبه

 گلکسی A20S در یک بسته بندی زیبا با تصویری زیبا از گلکسی A20S در قسمت بالای جعبه در دسترس شما قرار می‌گیرد. درپوش بسته که برداشته می‌شود محتویات داخل جعبه مشخص می‌شوند. Galaxy A20S در قسمت بالای جعبه قرار دارد و اولین چیزی که وقتی جعبه را باز می کنید می‌بینید ظاهر گوشی است و سایر لوازم جانبی در زیر آن قرار دارد. این جعبه شامل یک کیس محافظ سیلیکونی، کابل USB-C، آداپتور برق 15 وات، ابزار خارج کردن سیم کارت و برخی مستندات است که کمتر کسی به آنها توجه دارد. متأسفانه برخلاف مدل قبلی سامسونگ Galaxy A20 ، با این مدل هیچ هدفونی وجود ندارد.

 در اینجا یک مرور گذرا به محتویات داخل جعبه خواهیم داشت:

  •  سامسونگ گلکسی A20S
  •  آداپتور 15W توربوشارژر
  •  کابل USB Type-C
  • ابزار بیرون کشیدن سیم کارت
  • دفترچه راهنما و اسناد

 مشخصات گلکسی A20S در یک نگاه

قبل از اینکه نظرات خود را در مورد گوشی Samsung Galaxy A20S به اشتراک بگذاریم ، باید مشخصات آن را مرور کنیم.

 صفحه نمایش: صفحه نمایش 6.5 اینچی HD + (720 × 1560 پیکسل) صفحه نمایش Infinity-V

پردازنده: تراشه 1.8 گیگاهرتزی Octa Core Qualcomm Snapdragon 450

رم و حافظه خوان : 3 گیگابایت / 32 گیگابایت و 4 گیگابایت / 64 گیگابایت (قابل ارتقا تا 512 گیگابایت)

دوربین عقب: 13MP + 8MP + 5MP

 دوربین سلفی: 8MP (F/2.0 )

باتری: 4000mAh با شارژ سریع 15W

نرم افزار: اندروید 9 (Pie) براساس One UI

با مشخص شدن ویژگی های این گوشی، اجازه بدهید به بررسی دقیق تر بپردازیم.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A20s SM-A207F/DS دو سیم کارت ظرفیت 32 گیگابایت

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A20s SM-A207F/DS دو سیم کارت ظرفیت 32 گیگابایت


اطلاعات بیشتر و خرید

طراحی و کیفیت ساخت

 سامسونگ گلکسی A20S نیز از همان طراحی های مشابه با سایر گوشی‌های سری A توسط سامسونگ پیروی می‌کند و به خصوص بسیار شبیه Galaxy A20 است. یکی از معدود تفاوت های قابل توجه بین Galaxy A20S و Galaxy A20 این است که A20S دارای یک صفحه نمایش LCD 6.5 اینچی است، در حالی که Galaxy A20 دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی Super AMOLED است. خوب بود اگر سامسونگ صفحه نمایش Super AMOLED را در گلکسی A20S نیز ارائه می‌داد.

تفاوت مهم دیگر بین A20 و A20S در این است که A20S بسیار براق و صیقلی تر است، در صورتی که A20 بدون بازتاب بود و از نوع مات است.

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A20s

قسمت جلوی این دستگاه زیبا به نظر می‌رسد. این دستگاه صفحه نمایش 6.4 اینچی  bezel-less ( صفحه نمایش کامل نسبت به بدنه) خود را به رخ می‌کشد. در حقیقت صفحه نمایش بهترین قسمت این دستگاه است. شکل Drop notch یا فرورفتگی در بالای صفحه نمایش با اینکه چیزی زیاد نیست، اما به زیباتر شدن صفحه نمایش موبایل، کمک می کند.

samsung galaxy a20s


اطلاعات بیشتر و خرید

در قسمت بالای گوشی، میکروفون ثانویه را داریم که برای از بین بردن نویز استفاده می‌شود. و در قسمت پایین، یک بلندگو، میکروفون اولیه ، درگاه USB Type-C و جک هدفون 3.5 میلی‌متری داریم. در پشت گوشی، یک دوربین سه قلوی عمودی با کیفیت داریم که دارای سنسور اولیه 13 مگاپیکسلی با لنز f / 1.8 + سنسور 8 مگاپیکسلی با لنزهای فوق العاده پهن و یک سنسور عمق 5 مگاپیکسلی است. ماژول دوربین کمی از قاب خارج می‌شود و همین امر باعث می‌شود هنگام قرار دادن موبایل روی یک سطح صاف کمی به سمت راست خم شود، اما با استفاده از یک پوشش محافظ، مشکل wobble ذکر شده در بالا برطرف می‌شود. جدا از این یک اسکنر اثر انگشت در قسمت پشت قرار دارد، اما کمی بالاتر از حد معمول قرار گرفته، و دستیابی به آن را گاهی سخت می کند. پنل پشتی از جنس پلاستیک و کاملاً براق و بازتابی است و باعث می‌شود این گوشی فوق العاده به نظر برسد. به دلیل اینکه این مدل گوشی از پلاستیک ساخته شده است، علائم اثر انگشت، لکه و خراش را به خود جلب می کند، و به همین دلیل توصیه می شود که حتما ازیک کیس محافظ استفاده کنید.

صفحه نمایش در سامسونگ گلکسی A20S

گلکسی A20S سامسونگ برخلاف صفحه نمایش Super AMOLED که در Galaxy A20 وجود دارد، از وضوح مناسب و اندازه 6.5-inch HD+ LCD  و همچنین، نسبت ابعاد 19.5: 9 برخوردار است. این صفحه نمایشگر با یک طراحی (teardrop notch) شبیه اشک در بالای صفحه نمایش طراحی شده است و همین امر باعث می‌شود که گوشی ساده و بسیار شیک به نظر برسد و به زیبایی آن افزوده شود. وضوح صفحه نمایش فقط 720 x 1560  پیکسل است که عالی نیست، اما بد هم نیست. صفحه با تولید رنگ‌هایی مناسب، کنتراست خوبی را ارائه می‌دهد. از آنجا که وضوح پایین است، صفحه نمایش فاقد جزئیات است، اما هنوز هم برای تماشای فیلم و بازی کردن مناسب است. اگرچه صفحه نمایش کاملا HD شگفت انگیز است، اما صفحه نمایش 720p نیز بد نیست و به همین خاطر آن را با آیفون 7 که دارای صفحه نمایش 720p است مقایسه می‌کنند.

samsung galaxy a20s display

اطلاعات بیشتر و خرید

از نظر کیفیت، این گوشی برای مصرف رسانه ای (مطالعه مطالب موجود در شبکه های اجتماعی و سایر رسانه ها) و استفاده روزانه بسیار عالی است. صفحه نمایش برای استفاده در فضای باز روشنایی کافی را دارد. سامسونگ چهار طیف رنگی مختلف را برای این نمایشگر ارائه می دهد، که در تنظیمات نمایشگر وجود دارد. همچنین یک گزینه حالت تاریک در سطح سیستم در One UI وجود دارد که کل قابلیت استفاده از محصول  در حالت تاریکی را تغییر می دهد و باعث می شود که گوشی برای شرایط روشنایی کم هم مناسب باشد.

کارایی گوشی سامسونگ گلکسی A20S

در بخشهای قبلی تنها در مورد صفحه نمایش و مشخصات گوشی بحث کردیم، در ادامه مهمترین ویژگیهای این تلفن هوشمند را، بررسی می‌کنیم.

سامسونگ گلکسی A20S از Qualcomm Snapdragon 450 Octa-core انرژی می‌گیرد. و برخلاف Octa-core Exynos 7884 SoC است که در Galaxy A20 استفاده می‌شود. به نظر می‌رسد که Snapdragon SoC با حافظه 3 و 4 گیگابایتی ترکیب خوبی داشته و با حافظه پردازنده 32 و 64 گیگابایتی هم عملکرد خوبی دارد. پردازنده Snapdragon 450 یک پردازنده سطح ورود است و عملکرد متوسطی را ارائه می‌دهد و می‌تواند وظایف روزانه را به صورت کارآمد انجام دهد. اما هنگام مدیریت فرایندهای سنگین، به سختی کار را انجام می دهد. تجربه بازی با این گوشی برای اکثر بازی‌ها خیلی خوب است، اما در اجرای بازی‌های سنگین و سطح بالا ناکام است. در کمال تعجب، این گوشی فقط قادر است PUBG را به راحتی و با تنظیمات کم اجرا کند، برای تنظیمات متوسط و بالا، fps (فریم های تولید شده در یک ثانیه )آنقدر کوچک شدند که دیگر قابل پخش نبودند. اجرای بازی‌های پرمخاطب دیگر مانند Asphalt 8 ، Asphalt 9 و Need For Speed هم با مشکلات مربوط به افت فریم در ثانیه مواجه شدند.

این تلفن مخصوص کاربران مبتدی است وحتی برای آنها بیش از حد کافی هم هست. قابلیت‌های چند کاره(Multitasking) بودن که با کمک نرم افزار مدیریت حافظه در این دستگاه اجرا می‌شود دلیل عملکرد عالی این گوشی ست و این تلفن را به عنوان یک ابزار روزانه خوب مورد استفاده قرار می‌دهد.

نرم افزار در گوشی سامسونگ گلکسی A20s

گلکسی A20 بر روی Android 9.0 و مبتنی بر One UI (out-of-the-box) اجرا می‌شود. One UI که توسط سامسونگ طراحی شده است، نسخه سبک و عالی از UI Experience (تجربه کاربری) قدیمی سامسونگ است. Galaxy A20 یک تجربه نرم افزاری عالی را ارائه می‌دهد، و گزینه‌های سفارشی سازی زیاد و ویژگی‌های مفیدی دارد که با One UI همراه است. ویژگی‌هایی مانند حالت تاریک که در آن حالت کل UI مطابق با شرایط کم نور تنظیم شده و دلیل آن هم حداقل کردن فشاری ست که به چشم وارد می‌شود. قابلیت استفاده آسان از UI و نمادهای بزرگ، سایر ویژگی‌های این دستگاه هستند. جدا از این، One UI  برای تغییرات سریع موقعیت یابی از طریق تلفن ،دارای ویژگی حرکات تمام صفحه است. به عنوان مثال – با زدن یک ضربه تند وشدید از سمت چپ، منوی چند وظیفه‌ای و غیره را باز می‌کند.

One UI بدون شک یکی از نقاط قوت این دستگاه است. این نرم افزار دارای انیمیشن‌های بسیار روان است، و به راحتی پیمایش می‌شود و بسیار بهینه شده است. عملکرد این دستگاه برای استفاده‌های روزمره معمولی مناسب است و برای کارهای سنگین توصیه نمی‌شود. همچنین، از آنجا که One UI یک نسخه سبک از UI Experience سامسونگ است، واین دستگاه حاوی bloatware به میزان بسیار کم است (نرم افزاری که نیاز غیر منطقی به حجم دیسک حافظه و یا سرعت سی پی یو دارد)، و همین عامل به حفظ باتری کمک می‌کند.

دوربین در گوشی سامسونگ گلکسی A20s

عملکرد دوربین در این دستگاه با توجه به قیمت آن بسیار خوب است. گلکسی A20S دارای یک دوربین سه گانه عمودی در قسمت پشتی است که از یک سنسور اولیه 13 مگاپیکسلی با لنز f / 1.8 به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی با لنزهای فوق العاده عریض و سنسور عمق 5 مگاپیکسل تشکیل شده است.

همه اینها در کنار هم عکسهای عالی با زاویه دید عریض و با جزئیات عالی و دقت رنگی بالایی را ایجاد می‌کند. Galaxy A20 از تمام تحقیقاتی که سامسونگ در گذشته انجام داده است برای بهبود نرم افزار دوربین خود بهره می‌برد. در فضای باز، دوربین می تواند با فوکوس خودکار سریع عکس‌های شگفت انگیزی بگیرد، اما در شرایط کم نور، فوکوس خودکار غیر فعال  می‌شود و نویزهایی در تصاویر شروع می‌شود. با این وجود، این نرم افزار به اندازه کافی هوشمند است و می‌تواند برخی نویزها را کاهش داده و تصویر را قابل استفاده کند.

دوربین در گوشی سامسونگ گلکسی A20s

در قسمت جلو، ما یک دوربین سلفی 8MP f/2.0  در داخل شکاف اشکی روی صفحه اصلی داریم. این دوربین می‌تواند در شرایط روشنایی مناسب، عکس‌های خوبی بگیرد. اما در شرایط نور کم یا متوسط کارایی آن تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اما فیلمبرداری با دوربین جلوی این دستگاه در شرایط روشنایی مناسب بسیار خوب است.در کل، عملکرد دوربین مناسب بوده و در محدوده این قیمت قابل قبول است.

 باتری و اتصال در گوشی سامسونگ گلکسی A20s

گلکسی A20S از باتری 4000 میلی آمپر لیتیونی استفاده می‌کند. به طور متوسط عمر باتری می‌تواند یک و نیم روز باشد. One UI سامسونگ کاملا منطقی است و این به آن معنی است که کمتر از نرم افزارهای bloatware استفاده می‌کند. بنابراین با پردازش‌های پس زمینه کمتر باعث می شود عمر باتری را بهبود بخشد. برای شارژ ابر باتری 4000mAh ، گلکسی A20S  از شارژ سریع 15W هم پشتیبانی می‌کند، که این ویژگی مناسبی است.

به طور متوسط با استفاده مداوم از گوشی برای مثال مرور شبکه‌های اجتماعی و تماشای فیلم‌ها و چند ساعت بازی، باتری این گوشی می‌تواند به طور مداوم تا 6-7 ساعت عمر داشته باشد، و این یعنی با توجه به قیمت بسیار خوب است.

ما فکر می‌کنیم عمر باتری بسیار مناسب بوده و هنگامی که با یک سیستم عامل نوری مانند One UI ترکیب می‌شود، کارایی این دستگاه  بسیار خوب خواهد بود .

برای اتصال، گلکسی 4G VoLTE, Wi-Fi 802.11 b/g/n, Bluetooth v4.2, GPS/ A-GPS USB Type-C و جک هدفون 3.5 میلی متری دارد. برای خروجی صدا، یک بلندگو پایینی  و یک جک هدفون 3.5 میلی متری وجود دارد. خروجی بلندگو بلند و واضح است.

جوانب مثبت و منفی در گوشی سامسونگ گلکسی A20s

 

جوانب مثبت در گوشی سامسونگ گلکسی A20s

  • رابط کاربری ساده و انیمیشن های عالی
  • آسان برای استفاده
  •  دوربین های چند منظوره
  • عملکرد متعادل
  •  عمر شگفت انگیز باتری
  • شارژ سریع 15W

جوانب منفی در گوشی سامسونگ گلکسی A20s

  •  وضوح تصویر کم است
  •  برای بازی های سنگین مناسب نیست


برای خرید این گوشی کلیک کنید

نتیجه گیری

در سال های اخیر سامسونگ از نظر بودجه بروی تلفن‌های هوشمند نسبتاً جدیدی سرمایه گذاری انجام داده و تاکنون نمونه‎های بسیار خوبی را تولید کرده است. به دلیل توازن و عملکرد مناسب، سامسونگ گلکسی A20S جایگاه  درست خود را در میان سایر رقبا پیدا  کرده است. این گوشی در مقایسه با نسخه قبلی خود، از نظر ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش بزرگتر، دوربین‌های بهتر، عملکرد بهتر، ارتقاء بسیار خوبی داشته است. این دستگاه دارای موارد جدید دیگری نیز هست، که ارزش مضاعف ایجاد می‌کنند. ارزش‌هایی همچون پشتیبانی عالی از خدمات مشتری سامسونگ، که به راحتی قابل چشم پوشی نیستند. در کل فکر می‌کنیم این دستگاه مرغوب و شیک و فوق‌العاده به نظر می رسد، رنگ‌ها چشم نواز و عملکرد آن مناسب است. این دستگاه برای بازی مناسب نیست، بلکه در عوض ساخته شده است که سازگار و ماندگار باشد. دوربین این محصول  فوق العاده است. ما از لنزهای زاویه دید(wide-angle lens) بسیار تحت تأثیر قرار گرفتیم. این ویژگی سطح دید را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و در هنگام گرفتن عکس از گروه‌های بزرگ بسیار مفید است. اگر به دنبال جایگزین هستید، Redmi Note 7 را که پردازنده بهتری دارد ، بررسی کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.