قیمت روز و بررسی گوشی گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

بررسی امکانات نوت ۲۰ اولترا

گوشی گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ 5G همین‌ الان در بازارهای دنیا موجود است، اما قبل از آن نکاتی که ما می‌گوییم را حتماً بررسی کنید. فروشنده‌های متفاوتی این مدل گوشی را دارند، اما قیمت‌های متفاوتی روی گوشی‌ها گذاشته‌اند. آن‌هم به دلیل خدمات مختلفی است که ارائه می دهد.

طراحی و صفحه‌نمایش گوشی گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

به نظر می‌رسد گوشی گلکسی نوت 20 اولترا 5G سامسونگ برای افراد فوق‌العاده ثروتمند طراحی‌شده (همان‌طور که از قیمت‌های آن متوجه می‌شوید) اما ظاهر آن بسیار زیبا است. زوایای ظریف و صفحه 6.9 اینچی، رزولوشن 1440 x 3088، صفحه HDR10 + با پشتیبانی از AMOLD و سرعت پیش‌فرض آن 60Hz است، اما اگر وضوح تصویر آن را به 1080p کاهش بدهید (عددی که همه ما ترجیح می‌دهیم)، سرعت گوشی تا 120 هرتز افزایش می‌یابد.

سامسونگ همیشه گوشی‌های هوشمند فوق‌العاده‌ای تولید کرده است و جای تعجب ندارد که بگوییم گلکسی نوت 20 اولترا 5G هم یک گجت جذاب است که به‌سادگی نمی‌توانید از طراحی آن بگذرید (مگر اینکه طرح گوشی‌های سامسونگ کلاً شما را جذب نکند). رنگ‌بندی مشکی، سفید و نقره‌ای گزینه‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید.

اگر بخواهیم یک ایراد از گوشی بگیریم، برآمدگی دوربین پشت‌گوشی خواهد بود که خطوط برجسته‌ای دارد که روی گوشی‌های دیگر نیست. شما نمی‌توانید گوشی نوت 20 اولترا 5G را صاف روی میز یا زمین بگذارید و ممکن است موقعی که آن را توی جیبتان می‌گذارید کمی آزاردهنده باشد.

دکمه‌های پاور و صدا در سمت راست گوشی قرار دارد و شکاف USB-C و قلم نوری آن پایین دکمه‌ها تعبیه‌شده است؛ مانند دیگر گوشی‌های سری Note، قرار دادن قلم نوری در شکاف S Pen در داخل گوشی سریع و آسان است و به‌محض قفل شدن دیگر تکان نمی‌خورد. حتی نسبت به دیگر گوشی‌ها بهتر هم شده؛ این تلفن دارای مقاومت IP68 در برابر گردوغبار و آب است.

دوربین و باتری گوشی 

باید بگویم که گلکسی نوت 20 اولترا 5G سامسونگ، یک تلفن خارق‌العاده است. به‌ویژه قدرت بزرگنمایی 5 برابر اپتیکال که به شما اجازه می‌دهد از هر موضوعی عکاسی کنید (بزرگنمایی دیجیتال آن 50 برابر است، البته توجه داشته باشید که هرچه بیشتر زوم کنید کیفیت عکس پایین‌تر می‌آید). ویژگی UltraWide هم در آن تعبیه‌شده، یعنی در هنگام تنظیم فریم‌های هر عکس انعطاف زیادی خواهید داشت.

دوربین پشتی با لنز سه‌گانه 108PM واید، 12PM پرسکوپ به‌علاوه لنز 12MP التراواید، تصاویر فوق‌العاده روشن و شارپ همراه بارنگ عالی تولید می‌کند. که گاهی حتی بیش‌ازحد به واقعیت نزدیک است. نقاط تاریک و روشن توسط پردازشگر HDR به‌خوبی کنترل می‌شوند، فوکوس و سرعت شاتر خوب است و در کل قطعاً سامسونگ، دوربینی شایسته یک گوشی پرچم‌دار ارائه کرده است.

دوربین با لنزهای سه‌گانه یکی از بهترین دوربین‌های موجود در بازار است، درحالی‌که شاید بهترین گزینه هم نباشد.

 تصاویر خارق‌العاده و پر از جزئیات و رنگ را می‌توان در یک میلی‌ثانیه برداشت.

در واقع می توان گفت:

  •  پردازش HDR به معنای حفظ جزئیات در مناطق تاریک و با نور کم است.
  •  گزینه‌های بزرگنمایی فوق‌العاده و اپتیکال 5 برابر، واقعاً کاربردی و بسیار مفید هستند.
  • وضوح و کیفیت را می‌توانید در تصاویر گرفته‌شده مشاهده کنید.
  • تقریباً هر عکس کیفیت خوبی دارد، اگرچه گاهی اوقات کمی اشباع به وجود می‌آید.
  • نور کم می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند مگر اینکه از حالت اختصاصی شب استفاده کنید.
  • حالت شب تفاوت زیادی ایجاد می‌کند، اما برای گرفتن عکس به یک یا دو ثانیه نوردهی نیاز دارید.

عکس‌ها در حالت شب، بسیار خوب از آب درمی‌آید. اگرچه ما فکر می‌کنیم که عکاسی با گوشی‌های پیکسل و آیفون در این زمینه از سامسونگ جلوتر است. اما این گوشی‌ها بزرگنمایی اپتیکال 5 برابر ندارند. ویژگی روشنایی که سامسونگ استفاده می‌کند کمی تهاجمی است، اما دوربین آن درجاهایی که نور بسیار کمی وجود دارد، جزئیات را تشخیص می‌دهد (به شرطی که گوشی را ثابت نگه‌دارید).

بدون اغراق عمر باتری این گوشی خوب است، البته صفحه‌نمایش بزرگ آن، پردازنده سریع و قابلیت 5G را هم در نظر بگیرید. معمولاً در پایان روز کمی شارژ برای گوشی باقی می‌ماند. اما باید تأکید کنم اگر خیلی از موبایل خود در طول روز استفاده می‌کنید، شارژر خود را باید همه‌جا همراه داشته باشید. در آزمایشی که ما داشتیم، فیلم‌برداری بدون وقفه همراه با نوربالای صفحه‌نمایش، شارژ گوشی را از 100% به 82% رساند. به‌این‌ترتیب، 10 ساعت تماشای فیلم با آن ممکن می‌شود.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Note 20 Ultra SM-N985F/DS دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت


در ادامه بخوانید : تبلت سامسونگ a8:بررسی تخصصی و قیمت تبلت سامسونگ tab a8

سایر ویژگی‌ها گوشی Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G 

  • قدرت فوق‌العاده زیاد گلکسی نوت 20 اولترا 5G سامسونگ توسط پردازنده Exynos 990 (در نسخه آمریکایی napdragon 865 Plus) هدایت می‌شود. این گوشی با رم 12 گیگابایتی و حداکثر فضای ذخیره 512 گیگابایت بسیاری از لپ‌تاپ‌ها را پشت سر گذاشته، خیلی از گوشی‌های هوشمند هم که به‌پای آن نمی‌رسند. اجزای نصب‌شده در این گوشی به‌راحتی با هر کاری که می‌خواهید انجام دهید و هر برنامه‌ای که می‌خواهید روی تلفن هوشمند خود نصب کنید، کنار می‌آیند.
  • تأکید می‌کنم که گوشی گلکسی نوت 20 اولترا 5G برای استفاده روزمره بسیار سریع است، حتی اگر همه برنامه‌ها را فعال کنید و دهها صفحه در مرورگر بازکنید، بازهم کند نمی‌شود. بر اساس رتبه دهی Geekbench امتیاز پردازنده مرکزی تک هسته آن 930، چندهسته‌ای 2815 و مدل OpenCL آن 5098 است که آن را تبدیل به یکی از قدرتمندترین تلفن‌های هوشمند می‌کند. درواقع آن‌قدر قدرتمند است که بیش ازآنچه اکثر افراد نیاز دارند به آن‌ها امکانات می‌دهد.
  • بازهم می‌گویم، ویژگی اصلی گلکسی نوت 20 اولترا 5G مانند سایر نوت‌ها، قلم نوری S Pen آن است. این قلم فوق‌العاده سریع، دلیل اصلی خرید اکثر افراد است که عملکردی نرم و معمول در اختیار شما می‌گذارد که همه کاربران مدل نوت به آن عادت دارند. علاوه بر کاهش تأخیر حتی بیشتر از مدل نوت 10، این گوشی از میانبرها و حرکات از راه دور بیشتری نسبت به گذشته پشتیبانی می‌کند که برای کارکرد دوربین تلفن از طریق کنترل از راه دور بسیار مفید است.
  • همان‌طور که از نام این گوشی برمی‌آید 5G هم‌ روی آن موجود است، اما حتماً در سال 2020 و با این قیمتی که دارد، انتظار این ویژگی را داشتید. تقریباً هر آنچه در یک تلفن هوشمند، شاید از جک هدفون انتظار دارید را در مقابل خود می‌بینید: شارژر بی‌سیم، شیار کارت microSD، حسگر اثرانگشت روی صفحه و حتی صدای تنظیم‌شده با AKG که عالی است. این تلفن همراه با اندروید 10 به بازار عرضه شده و رابط نرم افزاری OneUI که همیشه سامسونگ در آن حرف اول را می زند و همچنان هم پیشرفت می‌کند.

قیمت نوت ۲۰ اولترا:

قیمت این گوشی در بازارهای جهانی با بیش از 1000 دلار شروع می‌شود. معلوم است که برای افراد ضعیف نیست. با توجه به هزینه بالایی که برای خرید این مدل صرف می‌کنید، طبیعتاً انتظار دارید که بهترین مشخصات را هم داشته باشد. بزرگ‌ترین دلیل خرید این گوشی‌ها معمولاً قلم نوری مدل S Pen آن است.

برای قیمت روز گوشی نوت ۲۰ اولترا کلیک کنید. 

در پایان:

  • قلم S Pen چند سالی است که خارق‌العاده ظاهرشده و با پیشرفت‌های جدید بهتر نیز می‌شود. به آن، یک دوربین هم اضافه کنید، مخصوصاً ازنظر بزرگنمایی نوری؛ و آنگاه دو دلیل مهم برای داشتن این گوشی دارید. ویژگی دیگر آن، نمایشگر پرقدرت و فوق‌العاده‌ای است که سایز مناسبی هم دارد. طراحی منحصربه‌فردش را هم در نظر داشته باشید.
  • امروزه طبقه‌بندی کردن گوشی‌های هوشمند درجه‌یک کمی سخت است، زیرا همه آن‌ها نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند. تلفن‌های جذاب بسیاری وجود دارند که قیمت آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی کمتر از گلکسی نوت 20 اولترا 5G سامسونگ است و برخی از آن‌ها دارای عمر باتری و دوربین‌های بهتری هم هستند. این مسئله باعث می‌شود که این سؤال پیش بیاید که آیا باید این‌همه هزینه کنید؛ به‌خصوص که مدل‌های دیگر Note 20 و Galaxy S20 هم در گزینه‌های انتخابی شما هم باشند.
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G یک تلفن شخصی است که همه‌چیز دارد: طراحی برتر، عملکرد عالی، دوربین بسیار خوب، اتصال 5G و قلم نوری؛ که همه در یک بسته بسیار گران‌قیمت قرارگرفته‌اند. اگر این گوشی را پسندیده‌اید و بودجه لازم برای تهیه آن را دارید، از آنچه این پرچم‌دار سامسونگ ارائه می‌دهد ناامید نخواهید شد.
دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.