ماشین لباسشویی: راهنمای خرید پرفروش ترین ماشین لباسشویی + قیمت روز

راهنمای خرید پرفروش ترین ماشین لباسشویی در ایران

ماشین لباسشویی یکی از وسایل پرکاربرد در خانه است. در این مقاله از سایت چی بگیر به شما می‌گوییم چطور یک ماشین لباسشویی متناسب با سبک زندگی خودتان انتخاب کنید.

بسته به اینکه چقدر از وسایلتان استفاده می‌کنید باید حواستان باشد که ماشین لباسشویی بین 8 تا 14 سال باید عمر کند. قبل از اقدام برای خرید حتماً برنامه‌هایی برای خودتان دارید. برای خرید لباسشویی یکسری ویژگی را باید در نظر بگیرید.

برای خرید بهترین مارک لباسشویی به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

نکته‌هایی هست که حتماً باید به آن توجه کنید: 

کارایی ماشین لباسشویی: 

صرفه‌جویی در مصرف انرژی طی دوره عمر هر وسیله خانگی خیلی مهم است. بیشتر دستگاه‌های شست‌وشویی که الان در بازار می‌بینید امتیاز سطح مصرف انرژی دارند. اما عملکرد ماشین لباسشویی مطابق با کنسرسیوم بهره‌وری انرژی (CEE) نیز بررسی می‌شود.

شاخص  CEE نشان‌دهنده دسته‌بندی فاکتور انرژی اصلاح‌شده (MEF) و فاکتور مصرف آب (IWF) ماشین است. هرچه واحد کارایی بیشتر باشد و آب کمتری استفاده کند، سطح CEE آن بالاتر است.

ظرفیت ماشین لباسشویی:

 آیا خانواده بزرگی دارید؟ بچه‌ها روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شوند؟ تخت‌های بزرگی دارید و ملحفه‌های زیادی استفاده می‌کنید؟ اگر البسه زیاد و حجیمی می‌شورید، حتماً ماشینی با ظرفیت بالا انتخاب کنید. برخلاف سایز ماشین، یک لباسشویی با ظرفیت بالا به‌ اندازه لباسشویی کوچک می‌تواند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنددرحالی‌که همان ویژگی‌ها و چرخه‌های شست‌وشو مدل‌های معمولی را دارد. 

ظرفیت همان وان داخلی با مقیاس فوت مکعب (معادل 0.03 مترمکعب) اندازه‌گیری می‌شود. هنگام خرید، ظرفیت از حدود 1 فوت مکعب تا 6 فوت مکعب مشاهده خواهید کرد. برای مثال، یک ماشین با ظرفیت 4.5 فوت مکعبی حدوداً 25 تا 30 حوله حمام جا می‌گیرد (بسته به ضخامت و وزن حوله).

فضای نگهداری:

چقدر فضا برای لباسشویی و خشک‌کن دارید؟ لباسشویی‌ ها ممکن است ترکیبی و یا دوقلو باشند. اگر درب لباسشویی از بالا باز می‌شود یا درب آن جلو ماشین قرارگرفته، باید حواستان به محل قرارگیری آن باشد که فضای کافی برای باز و بسته کردن درب لباسشویی داشته باشد.

عادت‌ های لباسشویی و چالش‌های نظافت:

آیا دوست دارید بعد از شروع شست‌وشو، لباس‌های جدید به آن اضافه کنید؟ آیا بعد از اتمام چرخه شست‌وشو، چند ساعت بعد لباس‌ها را خارج می‌کنید؟ دستگاه‌های امروزی ویژگی‌هایی جدید دارند که مطابق با نیازهای شما باشد. پارچه‌ها (حتی افراد) به دنبال اصول ظریفی هستند که حساسیت‌ها به مواد و لکه‌ها را در نظر بگیرد.

ماشین لباسشویی کم صدا را انتخاب کنید:

ماشین لباسشویی کجا قرار می‌گیرد؟ اگر در نزدیکی سالن نشیمن یا اتاق‌خواب‌ها است باید دستگاهی بگیرید که صدای خیلی کمی داشته باشد. از نظر ارتعاش دستگاه هم آن را بررسی کنید و به دنبال عایق‌بندی بیشتر و سیستم‌های دفع صدای بهبود یافته باشید.

معرفی پرفروش ترین ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی ایکس ویژن با ظرفیت 7کیلوگرم مناسب برای خانواده‌های پرجمعیت است. این دستگاه دارای 16 برنامه جهت شستشوی لباس است و همچنین سرعت چرخش موتور در آن 1200دور در دقیقه است. از جمله قابلیت های این ماشین لباسشویی می‌توان به مجهز بودن به سیستم کنترل هوشمند، دارای درام کریستالی برای حفظ الیاف لباس و برنامه شستوی خودکار ... می‌باشد. چنانچه در حین کار برق قطع شود این قابلیت را دارد که ادامه کار را بعد از وصل برق انجام دهد. 

گزینه پیشنهادی بعدی در این لیست ماشین لباسشویی پارس خزر است. ظرفیت این این دستگاه 8.5 کیلوگرم است و مجهز به صفحه نمایش و قفل کودک می‌باشد. 

سرعت چرخش موتور ماشین لباسشویی پارس خزر 1500 دور در دقیقه است و قابلیت اضافه کردن لباس در حین کار را نیز دارید. این دستگاه مجهز به 16 برنامه شستشو می‌باشد. 

ماشین لباسشویی 8 کیلویی امرسان یکی از بهترین ماشین لباسشویی تولید داخل است که از کیفیت بالایی برخوردار است. سرعت چرخش موتور در آن 1200 دقیقه در دور است و مجهز به برنامه‌ی شستشوی سریع می‌باشد. 

مشخصات
موتورتسمه ایی
مخزندرب از جلو
ظرفیت9 کیلوگرم
میزان صدای آبکشی76
صفحه نمایشدارد
ویژگی هالباس بچه (Baby Care)
صرفه‌جویی (ECO)
شست‌وشوی سریع

مشخصات
ظرفیت9 کیلوگرم
چرخش موتور1400 دور در دقیقه
بخارشودارد
عیب یابی خودکاردارد
برنامه ها چرخش تعطیلات (Vacation-Holiday) چرخه اضافی دست شو (Hand wash) شست‌وشوی سریع صرفه‌جویی (ECO) فناوری حباب ساز (Bubble Soak)
لباس بچه (Baby Care)
لباس مشکی
قفل کودکدارد

مشخصات
موتور تسمه ایی
مخزن درب از جلو
ظرفیت 6 کیلوگرم
صفحه نمایشدارد
برنامه هالباس مشکی
شست‌وشوی سریع
آبکشی + چرخش
سرعت چرخش موتور 1200 دور در دقیقه

مشخصات
ظرفیت 8 کیلوگرم
ابعادdkp-8831376
قابلیت اضافه کردن لباس در حین شستشودارد
نوع مخزن درب از جلو
سرعت چرخش موتور 1400 دور در دقیقه
ویژگی ها شستشوی سریع در ۳۰ دقیقه
قابلیت اضافه کردن لباس در حین شستشو
قابلیت ضد آلرژی
قابلیت از بین بردن انواع لکه‌ها
برنامه شستشو در شب با صدای کم و حرکات آرام دیگ
انجام شستشو در زمان دلخواه
مجهز به شستشوی بخار
برنامه اختصاصی جهت شستشوی لباس کودکان با قابلیت بخار


در ادامه بخوانید : مینی واش:معرفی بهترین مدل مینی واش باکیفیت (پرفروش) و ارزان قیمت

درب بالا یا درب جلو کدام را برای ماشین لباسشویی انتخاب کنیم؟

ماشین لباس‌ شویی‌ که درب آن‌ها از بالا باز و بسته می‌شود با آن‌هایی که دارای درب جلو هستند، تفاوت زیادی ندارند. فقط از نظر ظاهری متفاوت‌اند. این انتخاب کاملاً بستگی به ترجیحات و سلیقه شما دارد.

مزایای باز شدن درب از بالا در ماشین لباسشوییمزایای باز شدن درب از جلو در ماشین لباسشویی:
  • خم نمی‌شود و به‌اصطلاح زانو نمی‌اندازد.
  • ظرفیت‌های نسبتاً زیادی دارد.
  • بیشترین ظرفیت‌ها متعلق به این نوع ماشین لباسشویی است.
  • مصرف انرژی و آب کمتر دارد.
ارزان تر است.
  • بعضی  مدل‌های آن محفظه اضافی برای نگه‌داری لباس دارند.
سنتی تر هستند.
  • ظاهر مدرن

علاوه بر این به بعضی ماشین‌ های لباسشویی دارای یک بخش پایه شست‌وشو هستند. پایه شست‌وشو یک ماشین شست و شوی کوچک است که زیر لباسشویی قرار می‌گیرد و کار شستن هم‌زمان را برای شما راحت می‌کند. یک مزیت این پایه‌ها بلندتر کردن ارتفاع ماشین لباسشویی است که حدود 30 تا 40 سانتیمتر از زمین فاصله می‌گیرد و کار کردن با آن راحت‌تر می‌شود. اگر می‌خواهید از این پایه‌ها بخرید، مطمئن شوید با ماشین لباسشویی‌تان سازگاری داشته باشد. حواستان باشد که همه ماشین لباسشویی‌ هایی که درب جلو دارند دوقلوی روی هم قرار گیرنده نیستند.

راندمان بالا (HE) در ماشین لباسشویی به چه معناست؟

در ماشین لباسشویی، حالت‌هایی است که دستگاه از آب کمتری برای شست و شوی لباس‌ها استفاده می‌کند. لباسشویی‌های با درب جلو معمولاً راندمان بالایی دارند. البته ماشین‌های با درب بالا که راندمان بالا داشته باشند هم در بازار موجود است. در ضمن شوینده‌های با HE بالا هم وجود دارد. محصولات جدید کف کمتری تولید می‌کنند درنتیجه آب کمتری نسبت به ماشین‌های سنتی مصرف می‌شود.

بهترین ویژگی‌های یک ماشین لباسشویی چیست؟

امروزه ماشین‌ های لباسشویی زندگی را راحت‌تر کرده‌اند. اما شما چه ویژگی‌هایی از یک ماشین لباسشویی انتظار دارید؟ انتظارات شما حتماً محدود خواهد بود.پرفروش ترین ماشین لباسشویی باید ویژگی های خاصی نیز داشته باشد. بیایید چند مورد را باهم مرور کنیم.

  • اضافه کردن پوشاک در حین شستشو: بعدازاینکه درب اصلی قفل شد(که برای ایمنی مهم است) یک در جدا وجود داشته باشد که بتوانید لباس‌هایی که فراموش کرده‌اید را به فرایند شست‌وشو اضافه کنید. معمولا این مدل ماشین لباسشویی بسیار پرفروش است. 
  • کامل پر بشود: در طول شست‌وشو با پر کردن وان از آب یک شست و شوی کامل برای شما ایجاد کنید.
  • اتصال به اینترنت: برخی از ماشین های لباس‌ شویی قابلیت وصل شدن به اینترنت را دارند و به شما امکان کنترل شست‌وشو و تشخیص سریع با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل از را ه دور را می‌دهد. 

لیست ویژگی‌ها علاوه بر مواردی که نام بردیم شامل شست و شوی سریع، شست و شوی با تأخیر، سیستم تخلیه آب، سیستم بخاردهی، یک سینک داخلی برای خیساندن لباس‌ها و متعادل‌سازی خودکار هم می‌شود.

ماشین لباسشویی دوقلو بهتر است یا ترکیبی؟

برخی از ماشین‌ های با بازده بالا دارای دو محفظه شستشوی جداگانه در یک دستگاه هستند تا به شما امکان شستشوی هم‌زمان را بدهند. یک سطل بزرگ و یک سطل کوچک‌تر دارند که برای جداسازی پارچه با رنگ‌های متفاوت یا اندازه کوچک‌تر در صورت لزوم، ایده‌ال است.

وقتی فضا کم است، شست‌وشو و خشک‌کن ترکیبی همان عملکرد ماشین دوقلو را ارائه می‌دهد اما فضای کمتری اشغال می‌کند. این‌ها فاقد دریچه هستند، به این معنی که هیچ مجرای تخلیه به بیرون لازم ندارد.

درواقع رختشوی‌خانه شما باید جا برای یک دستگاه شست‌وشو و یک دستگاه خشک‌کن داشته باشد( اگر از نوع دوقلو را بخرید). ماشین لباسشویی نیاز به یکجایی برای تعبیه دارد. اما قبل از اینکه جایی را اختصاص بدهید به این نکات توجه کنید:

  • سطح صافی نیاز دارید که حداکثر 2 سانتی‌متر شیب داشته باشد.
  • خطوط لوله آب سرد و گرم که 7 سانتی‌متر با محل اتصال لباسشویی فاصله داشته باشند. بهتر است قبل از اتصال ماشین جدید شلنگ‌های آب را تعویض کنید.
  • یک مجرای تخلیه فاضلاب
  • ظرف تخلیه برای جفت دستگاه تعبیه کنید (اگر دوقلو بود)
  • بسته به تنظیمات پریز برق یک محافظ 3 یا 4 شاخه برای اتصال لباسشویی تهیه کنید.

همین‌طور مهم است بدانید که بعضی لباسشویی‌ های دوقلو به هم متصل‌اند و باهم حمل می‌شوند. عرض در و راهرو باید طوری باشد که حمل‌ونقل ماشین را دشوار نکند. قبل از رسیدن تیم تحویل ، مبلمان و سایر وسایل قابل‌حمل را جابجا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
ماشین لباسشویی قیمت انواع ماشین لباسشویی