کلاه کاسکت: راهنمای خرید وقیمت بهترین کلاه ایمنی(موتور)

راهنمای خرید بهترین کلاه کاسکت

این مقاله یک راهنمای خوب برای خرید کلاه ایمنی موتور و شامل تمام مواردی که واقعاً باید بخوانید تا به شما در خرید کلاه کاسکت مناسب موتور کمک کند، می‌باشد. احتمالاً می‌دانید که انتخاب کلاه ایمنی صحیح و متناسب با نیاز شما از اهمیت فوق‌العاده ای برخوردار است. هنگام رانندگی با موتور خود باید ایمن بمانید، خواه این کار را برای سرگرمی انجام دهید یا وسیله رفت و آمد روزمره شما باشد. اطمینان از داشتن کلیه وسایل ایمنی موردنیاز مانند نوع مناسب کفش و شلواری که می‌پوشید، ضروری است. اما آشنایی با انواع کلاه کاسکت یکی از مهم‌ترین موارد است. برای اطمینان از انتخاب کلاه کاسکت مناسب با نیازتان، با این مقاله از چی بگیر همراه باشید.

انواع کلاه ایمنی موتور

فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید هنگام انتخاب کلاه ایمنی در نظر بگیرید. شما باید به مواد سازنده کلاه موتورسیکلت خود نیز توجه کنید. این مورد را در نظر بگیرید که کلاه ایمنی موتور شما باید از یک ماده شبه پلاستیک سبک مانند کربن یا کولار kevlar ساخته شود، انتخاب یک کلاه ایمنی سنگین ممکن است به گردن شما آسیب برساند.

دید یک عامل مهم است همان‌طور که کنترل، وزن و آیرودینامیک کلاه با اهمیت است. بعداً در مورد همه این موارد با جزئیات بیشتری بحث خواهیم کرد! در اینجا توضیحی در مورد انواع مختلف کلاه ایمنی موتورسیکلت برای کمک به شما در انتخاب خود آورده شده است:

انواع کلاه ایمنی موتور سواری /قیمت

کلاه کاسکت موتور تمام صورت"Full Face"

کلاه تمام صورت بیشترین سطح محافظت را به شما ارائه می دهد و محبوب ترین نوع کلاه ایمنی در بین موتورسواران است. کلاه تمام صورت معمولاً دارای یک گیره متحرک است که هنگام بسته شدن از چشمان شما محافظت می کند.

چرا مردم کلاه ایمنی موتور تمام صورت را انتخاب می کنند؟

مزایا معایب
ایمنی همه جانبه و کاملکمی سنگین است.
حفاظت کامل در مقابل هر نوع آب و هواقیمت بالا
 مقاومت در برابر باد
مناسب برای رفت و امدهای روزمره
دارای ویژگی‌های بیشتر در مقابل انواع کلاه‌های ایمنی دیگر
تهویه مناسب

کلاه ایمنی مدولار "Modular"

یک کلاه ایمنی مدولار با امکان حذف بخش فک، کلاه ایمنی تمام صورت را به یک کلاه ایمنی صورت باز تبدیل می‌کند. این نوع کلاه ایمنی مورد علاقه موتورسواران تورهای ماجراجویی و ورزشی است. این مدل مخصوصاً برای کسانی که ممکن است بخواهند میان وعده‌ای بخورند، با دوست خود تماس بگیرند یا در سفر خود سیگار بکشند خوب است. سوار شدن به حالت رو باز توصیه نمی‌شود، زیرا می‌تواند خطرناک باشد.

چرا مردم کلاه ایمنی مدولار را انتخاب می‌کنند؟

مزایامعایب
استفاده راحتوزن بالاتری نسبت به کلاه تمام صورت دارند.
ارتباط آسانایمنی سرنشین به دلیل ساختار لولا کمی کاهش می یابد.
دارای سبک مدرن

کلاه ایمنی صورت باز "Open Face"

این کلاه ایمنی در بین اسکوتر سواران و کروزرها محبوب است. کاملاً احساسی راحت دارد. ایمن است اما پوشش کمتری را ارائه می‌دهد. زیرا هیچ نوار چانه و فک و محافظ صورتی وجود ندارد. در هوای آفتابی می‌توانید عینک بزنید، اما در شرایط سخت‌تر به عینک ایمنی نیاز خواهید داشت. برخی از تولید کنندگان ممکن است از محافظ چشم استفاده کنند که برای کلاه ایمنی آن‌ها طراحی شده است.

چرا مردم کلاه کاسکت موتور روباز را انتخاب می‌کنند؟

مزایامعایب
مقرون به صرفه/قیمت مناسببدون محافظت از چشم
دید بهتر
شما را قادر می سازد تا از حرکات و سر و صداهای اطراف خود آگاهی بیشتری داشته باشید
  • اگر از کلاه ایمنی روباز استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود هنگام سواری، یک گیره محکم و یا از یک عینک محافظ استفاده کنید. عینک طبی یا عینک آفتابی ممکن است محافظ کافی نباشد.

کلاه کاسکت نیمه "Half Helmet"

کلاه کاسکت نیمه فقط بالای سر و ناحیه ای از پیشانی تا ابرو را پوشش می دهد و حداقل محافظت را ارائه می دهد. کلاه ایمنی نیمه در بین مسافران کروزر محبوب است اما این مدل حداقل پوشش را دارد. نسبت به نمونه های قبلی ایمنی کمتری دارند.

چرا مردم کلاه کاسکت نیمه را انتخاب می‌کنند؟

مزایامعایب
بسیار سبک وزنحداقل محافظت
دید خوبعدم محافظت در برابر عناصر و شرایط آب و هوایی
مقاوم در برابر بادمجهز به گیره یا محافظ صورت نیستند.
بسیار راحت

کلاه ایمنی آفرود Off Road

این کلاه های ایمنی شبیه مدل کامل و تمام صورت هستند اما همراه با سایه‌بان و نوار چانه‌ای زاویه‌دار هستند.

ایده در این مدل کلاه ایمنی موتورسیکلت، به حداقل رساندن وزن و به حداکثر رساندن تهویه و هواکش است. ترافیک و باد در این مدل می‌تواند آزاردهنده باشد زیرا عایق ضد صدا ندارند. این بدان معناست که این‌ مدل برای رانندگی در بزرگراه ایده آل نیستند. اگر خیلی سریع بروید، سایه‌بان می‌تواند به سرتان ضربه وارد کند. 

چرا مردم کلاه موتور سواری آفرود را انتخاب می‌کنند؟

مزایامعایب
دارای افتاب گیر(سایه بان)کلاه‌های آفرود معمولاً از چشم محافظت نمی‌کنند.
محافظت از چانهایمنی پایین
قیمت مناسببسیار سبک

کلاه ایمنی Dual Sport

این کلاه ایمنی در جایگاهی بین کلاه ایمنی‌ صورت کامل و آفرود قرار دارد. در جلوی کلاه یک سایه‌بان وجود دارد.  این نوع کلاه ایمنی برای موتورسیکلت تهویه عالی را ارائه می‌دهد. با این حال، عایق گرما و صدا ضعیف است. دارای یک نوار چانه کوتاه و روکش است. این کلاه ایمنی ترکیبی، برای تطبیق پذیری با شرایط گوناگون مناسب است. 

چرا مردم کلاه ایمنی Dual Sport را انتخاب می‌کنند؟

مزایامعایب
قابلیت تنظیم.سبک نیست.
محافظت بالا
برای کسانی که در محیط‌های مختلف سوار موتورشان می‌شوند خوب است.



ابعاد۲۲x۲۴x۳۵ سانتی‌متر
جنسپلاستیک
وزننیمه
نوع کلاه1300 گرم
ویژگی هادریچه ورود هوا طلق متحرک



ابعاد۳۲x۲۸x۲۶ سانتی‌متر
وزن1550 گرم
جنسای بی سی
ویژگی هادارای پد گردن
پارچه داخلی قابل شستشو
طلاق شفاف پلی کربنات
عینک UV دودی
قابلیت تنظیم اندازه



ابعادکلاه کاسکت۳۵x۲۸x۲۵ سانتی‌متر
وزن1380 گرم
جنسای بی اس
ویژگی هامجهز به طلق ضدخش
عینک آفتابی ضداشعه
ورودی هوا
بالشتک محافظ داخلی
آستر داخلی قابل شستشو



ابعاد۳۰x۲۵x۲۸ سانتی‌متر
وزن1650 گرم
جنسای بی اس
نوع کلاه کاسکتکامل



ابعاد۳۵x۲۶x۲۶ سانتی‌متر
وزن ای بی اس
جنس1450 گرم
نوع کلاهنیمه
ویژگی هادارای عینک VU/آستر داخلی قابل شستشو/طلق شفاف پلی کربنات/قابلیت نصب بلوتوث



ابعاد۲۸x۲۵x۲۷ سانتی‌متر
وزن1200 گرم
جنسای بی اس
نوع کلاهنیمه



ابعاد۳۰x۲۹x۳۰ سانتی‌متر
جنسای بی اس
وزن1650 گرم
ویژگی هادارای آستر قابل شستشو
طلق پلی کربنات شفاف
عینک دودی
قابلیت تنظیم اندازه




ابعاد۳۰*۲۶*۲۷ سانتی‌متر
وزن1380 گرم
جنسای بی اس
ویژگی هامجهز به پد گردن قابل شستشو
طلق شفاف
عینک دودی UV
قابل تنظیم اندازه صورت

راهنمای بهترین مارک کلاه کاسکت

خرید و قیمت بهترین کلاه ایمنی موتور

در هنگام انتخاب کلاه ایمنی مناسب باید موارد مختلفی را در نظر گرفت. این شامل موارد زیر است:

پوشش کلاه ایمنی موتور

اولین و مهمترین هدف کلاه ایمنی محافظت از سر در هنگام تصادف است. شما یک کلاه ایمنی با کیفیت می خواهید که محافظت لازم را برای شما فراهم کند.

اولین و مهمترین مزیت استفاده از کلاه ایمنی موتورسیکلت این است که می تواند از سر شما در برابر خطر تصادف محافظت کند. چه تصادف بین موتورسیکلت و خودرو اتفاق بیفتد، موتورسوار بیشترین آسیب را متحمل می شود و این آسیب ها می تواند به سر وارد شود که حتی ممکن است منجر به مرگ شود. متخصصان بر این باورند که آسیب‌های سر می‌تواند منجر به بیشترین تلفات و همچنین ناتوانی‌های طولانی‌مدت در برخورد با سواری شود.

استانداردهای ایمنی کلاه موتور سیکلت

شما می خواهید مطمئن شوید که کلاه ایمنی شما استانداردهای ایمنی را رعایت کرده است و استفاده از آن در هر کجا که هستید قانونی است؟ قبل از خرید کلاه ایمنی حتماً این مورد را بررسی کنید!

سایز درست کلاه کاسکت

همیشه به دنبال کلاه ایمنی موتور با اندازه ایده آل خود باشید. سایز درست و ایده‌آل برای هر شخص با ایده آل برای شخصی دیگر متفاوت خواهد بود. اگر می‌توانید کلاه ایمنی را قبل از خرید امتحان کنید، عالی است. اطمینان حاصل کنید که شل نیست زیرا باید روی سر شما آرام و ثابت بماند. با این حال، نباید خیلی تنگ باشد.

کلاه ایمنی‌ شل هنگام تصادف از شما محافظت نمی‌کنند، بنابراین این را بخاطر بسپارید. کلاه ایمنی شل همچنین می‌تواند مقاومت در برابر باد را افزایش دهد که می‌تواند باعث گردن درد شود. هوشمند باشید و اطمینان حاصل کنید که دقیق ترین و مناسب‌ترین سایز را خریداری می‌کنید.

آسایش و راحتی كلاه ايمني موتور

همیشه باید صرف نظر از نوع کلاه ایمنی که فکر می کنید قصد استفاده از آن را دارید ، راحتی را در ذهن داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که در عین مناسب بودن راحت نیز هست. نباید بیش از حد لازم به سر شما فشار وارد کند، تا سردرد و گردن درد نداشته باشید. 

وزن کلاه ایمنی کلاه کاسکت موتور

هنگام پوشیدن کلاه ایمنی سنگین عضلات گردن خود را تحت فشار و آسیب قرار می‌دهید. این بدان معناست که می‌توانید سردرد، گردن درد و یا  کمردرد داشته باشید و حتی آسیب‌های دیگری نیز ایجاد کنید. هرچه کلاه ایمنی سبک‌تری داشته باشید، فشار کمتری را تجربه خواهید کرد. مواردی مانند قفل، روکش و لولا می‌توانند به کلاه ایمنی وزن اضافه کنند، بنابراین این نکته را بخاطر بسپارید.

دید کلاه کاسکت

شما باید بتوانید موانع و خطرات را به خوبی ببینید. اندازه دهانه‌های چشم شما مهم است. درگاه‌های بزرگتر هنگام سوار شدن به معنای دید بهتر هستند، با این وجود سطح قسمت های محافظت شده سر را نیز کوچکتر می‌کنند. همچنین، اگر شما نیاز به استفاده از عینک طبی دارید، باید بررسی کنید که کلاه ایمنی شما برای این مورد ویژه ساخته شده است زیرا برخی از آن‌ها می‌توانند استفاده از عینک را دشوار کنند.

امکانات

ویژگی‌های فراوانی وجود دارد که می‌توانید با کلاه ایمنی خود انتخاب کنید. مواد بازتابنده می‌توانند دید را برای سایر کاربران جاده افزایش دهند، اگر در شب سوار شوید بسیار مفید است. حفاظ‌های انعکاسی هم جذاب به نظر می‌رسند و می‌توانند در مقابل نور خورشید، دید راحتی برایتان ایجاد کنند . حتی یک سیستم حذف کلاه ایمنی نیز وجود دارد تا در صورت تصادف به راحتی کلاه ایمنی را از سر خود خارج کنید. در این مواقع، هوا به داخل یک کیسه هوا کوچک پمپ می‌شود بنابراین کلاه ایمنی از سر خارج می‌شود. این می‌تواند از وخیم شدن آسیب جلوگیری کند. همچنین تجهیزات ارتباطی، دوربین‌های کلاه ایمنی، هواکش تنفسی، محافظ ضد ضربه، محافظ ضد مه، بلوتوث و موارد دیگر وجود دارد.

ناحیه موتور سواری

ناحیه ایی که بیشتر در آن سواری می‌کنید بر نوع کلاه ایمنی که انتخاب می‌کنید تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، ممکن است یک کلاه ایمنی موتور کراس برای سوار شدن در جاده انتخاب کنید. رفت و آمد دائم به معنای نیاز به ویژگی‌هایی برای ایمن نگه داشتن شما در کنار اتومبیل‌ها است، بنابراین این مورد را با دقت در نظر بگیرید.

اگر قصد دارید به صورت هر روزه از کلاه خود استفاده کنید( برای رفتن به سر کار...) بهتر است کلاهی که انتخاب می‌کنید راحت باشد و صداهای اطراف را کاهش دهد. تا در طولانی مدت اذیت نشوید. به طور کلی اگر هر روز از موتورسیکلت خود استفاده می کنید، قطعاً روی یک کلاه ایمنی گران تر سرمایه گذاری کنید، تفاوت را متوجه خواهید شد.

ضمانت

ضمانت نامه از مارکی به مارک دیگر متفاوت خواهد بود و بر اساس نوع محصول نیز متفاوت خواهد بود. اگر از ضمانت نامه ارائه شده مطمئن نیستید، یا حتی اگر ضمانتی خاص مدنظر شما است، می‌توانید با سازنده تماس بگیرید تا دوباره بررسی کند.

ظاهر کلاه ایمنی موتور

ایمنی و راحتی باید در انتخاب یک کلاه ایمنی اولویت شما باشد، اما در نظر گرفتن ظاهری جذاب، شیک بودن شما را تضمین می‌کند. از ظاهر خود هنگام سوار شدن راضی هستید. رنگ، الگو، برچسب‌ها و جنبه‌های مشابه همه می‌توانند در شکل ظاهری کلاه ایمنی شما تفاوت ایجاد کنند. حتی اگر کلاه ایمنی خود را خریداری کردید می‌توانید چیزهایی برای افزایش ظاهر بخرید تا خودتان اضافه کنید، اما باید اطمینان حاصل کنید که بر نحوه موتور سواری شما تأثیر نمی‌گذارد.

قیمت بهترین کلاه موتور سواری

قیمت کلاه ایمنی بسته به نوع، ویژگی‌ها، مارک و سایر موارد متفاوت خواهد بود. فاکتورهای زیادی وجود دارد که در قیمت کلاه ایمنی موثر است. به دنبال ارزانترین کلاه ایمنی که وجود دارد نباشید. اگر می‌خواهید در استفاده طولانی مدت شما را ایمن نگه دارد، ارزش این را دارد که کمی بیشتر هم هزینه کنید.

چه نوع موتورسیکلتی سوار می‌شوید؟

در آخر، ممکن است بخواهید هنگام انتخاب کلاه ایمنی، نوع موتورسیکلت خود را در نظر بگیرید. اگر موتورسیکلت سنتی و سبک سوار می‌شوید، به احتمال زیاد کلاه ایمنی سبک قدیمی می‌خواهید که با آن نوع عصر و ظاهر مطابقت داشته باشد. اگرموتوری امروزی دارید، چیزی مدرن‌تر احتمالاً برای شما بهتر خواهد بود. این به شما به عنوان سوار نگاه یکنواخت‌تری می‌بخشد، اما به یاد داشته باشید که جنبه‌های ایمنی و راحتی کلاه ایمنی بسیار مهمتر از شکل ظاهری شما هستند!

چه زمانی باید کلاه ایمنی موتور را عوض کنیم؟

باید مراقب علائم هشدار دهنده ای مبنی بر نیاز به تعویض کلاه ایمنی خود باشید، به خصوص اگر سن آن بیش از پنج سال باشد.

هربار که سوار می شوید قطعات زیر را بررسی کنید:

  • بند چانه: کلاه ایمنی شما باید همیشه به راحتی روی سر شما قرار بگیرد. بند چانه به شما امکان می دهد کلاه ایمنی را در جای خود قفل کنید تا در صورت تصادف از جای خود خارج نشود. اگر این مواد شروع به ساییدگی یا از هم پاشیدگی کرد، باید فوراً بند آن را تعویض کنید یا کلاه ایمنی جدیدی بخرید.
  • آستر و پد داخلی: آستر داخلی از سر شما در مقابل قسمت سخت کلاه محافظت می کند. این پدها معمولاً یکی از اولین چیزهایی هستند که فرسوده می‌شوند. عرق و رطوبت اضافی در چسبی که لنت ها را روی بقیه کلاه نگه می دارد از بین می رود.
  • پوسته بیرونی: پوسته بیرونی مهمترین قسمت کلاه ایمنی است. بیشتر کلاه ایمنی از فایبرگلاس، فیبر کربن، کولار و ABS و پلی کربنات ساخته شده است. مطالعات نشان می دهد که این مواد به طور طبیعی در معرض نور UV خورشید برای مدت طولانی تخریب می شوند. سازندگان یک تثبیت کننده اضافه می کنند که می تواند به کاهش این اثر کمک کند، اما نور خورشید همچنان به نمای بیرونی آسیب می رساند. به پوسته بیرونی نگاه کنید تا ببینید رنگ ها محو شده اند یا خیر. برخی از مواد به رنگ زرد مایل به زرد تبدیل می شوند. این نشانه ای است که خورشید شروع به تأثیرگذاری کرده است. همچنین باید مراقب ترک ها، شکستگی ها و سایر علائم مشکلات ساختاری باشید.

جمع بندی:

انتخاب بین کلاه ایمنی‌ مختلف گیج کننده است، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم این راهنمای جامع را ایجاد کنیم. شما می‌خواهید ایمن، راحت و شیک نیز باشید. وقتی می‌دانید به چه نوع خاصی از کلاه ایمنی موتور احتیاج دارید، به سادگی تصمیم گیری در مورد ویژگی‌های اضافی، رنگ‌ها و طراحی خاص نیز صورت می‌گیرد. با داشتن کلاه کاسکت مناسب می‌توانید احساس امنیت، آسودگی و شادی کنید. امیدوارم که این راهنمای قطعی به شما کمک کرده باشد تا بدانید چه چیزی نیاز دارید!

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.