ریش تراش: معرفی بهترین مارک ریش تراش مردانه/ قیمت روز

راهنمای خرید بهترین ریش تراش مردانه 

استفاده از ریش‌ تراش‌ برقی بسیار آسان و راحت‌تر از تیغ‌های اصلاح سنتی است. آن‌ها معمولاً با طیفی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد در بازار یافت می‌شوند. برای مثال سر اصلاح متعدد، سر خنک‌کننده، لرزش صوتی و حسگرهایی که سطح تراکم ریش را تشخیص می‌دهند و باعث می‌شوند اصلاح یکنواختی انجام بشود. برای اکثر مردان ماشین ریش تراش بسیار ضروری است. از این‌ دستگاه می‌توان برای اصلاح انواع موها استفاده کرد و همین‌طور برای صورت و بدن به کار برد. به‌علاوه، به میزان زیادی نیاز به تیغ‌های سنتی را کاهش می‌دهند.

معرفی بهترین مارک ریش تراش مردانه

ماشین اصلاح صورت فیلیپس مدل AT890/20

مشخصات
منبع انرژی آداپتور برق
مدت زمان استفاده بعد از شارژ50 دقیقه
مدت زمان شارژ3 ساعت
جنس تیغه استیل ضدزنگ
تکنولوژی اصلاحبرش چرخشی
قابلیت هااستفاده به صورت خشک و مرطوب
اقلام همراهبرس تمیز کننده
کیف

ماشین اصلاح سر و صورت موزر مدل Opal Pro

بی شک نام موزر برای همه‌ی آقایان بسیار آشنا می‌باشد. ماشین اصلاح سر و صورت موزر از کیفیت و دوام بالایی برخوردار است. جنس تیغه این ریش تراش مردانه از استیل ضد زنگ است. نکته مهم در این دستگاه سرعت موتور آن است که در حدود 6000 دور در دقیقه می‌باشد. 

همراه این دستگاه شما 4 عدد شانه مخصوص دریافت می‌کنید. که دارای اندازه‌های متفاوتی هستند. منبع تغذیه این دستگاه برق خانگی است و حداکثر توان مصرفی آن 10 وات می‌باشد. 

ماشین اصلاح موی صورت کیمی مدل KM-5027

مشخصات
منبع انرژی کابل 
اندازه اصلاح 0.1 تا 3
جنی تیغه تیتانیوم پیشرفته
تکنولوژی اصلاحبرش مستقیم
سری قابل شستشودارد
اقلام همراه3 عدد شانه
روغن
برس تمیز کننده

ماشین اصلاح موی صورت ژیلت مدل Proglide Styler به همراه خوتراش

یکی دیگر از گزینه‌های خوش قیمت و بسیار باکیفیت ماشین ریش تراش ژیلت است. منبع انرژی این دستگاه باتری است و تیغه‌های آن از جنس استیل ضد زنگ می‌باشد. تکنولوژی اصلاح در این دستگاه برش مستقیم است . همچنین سری ها و تیغه‌های این دستگاه قابلیت شستشو را دارند. 

ماشین اصلاح صورت پاناسونیک مدل لمدش ES-LF51

 ماشین اصلاح پاناسونیک از رتبه بالایی در نزد کاربران برخوردار است. تیغه‌های این دستگاه فویلی هستند و بسیار پرقدرت. به صورتی که ریز ترین موها را نیز اصلاح می‌کنند. 

سر این ماشین اصلاح چرخشی است. قابلیت حرکت بالا و پایین و چپ و راست را دارد. موتور این دستگاه بسیار پرقدرت است (14000 دور در دقیقه).

این ماشین ریش تراش ضدآب است و به صورت خشک و مرطوب قابلیت استفاده را دارد. 

ماشین اصلاح موی صورت و بدن فیلیپس مدل OneBlade QP2520

مشخصات
منبع انرژی اداپتور برق
مدت زمان شارژ45 دقیقه
جنس تیغه استیل ضدزنگ
تلنولوژی اصلاح برش مستقیم
سری قابل شستشودارد
قابلیتاستفاده به صورت خشک و مرطوب
اقلام همراهبرس تمیز کننده
کیف نگهداری

ماشین اصلاح موی صورت کالور مدل CT_1821s

مشخصات
منبع انرژیباتری قابل شارژ
جنس تیغهاستیل ضدزنگ
تکنولوژیتریمر
قابلیتقابلیت اصلاح با شماره صفر
تعویض سری
تیغه خود تمیز شونده
سری قابل شستشو

اقلام همراهسه عدد شانه سیم شارج برس تمیز کننده

ماشین اصلاح موی صورت فیلیپس مدل S1030

یکی دیگر از تولیدات فلیپس این مدل ماشین ریش تراش است. که اطلاعات آن را در اختیار شما می‌گذاریم:

تیغه‌های تیز شونده و چرخشی، قابلیت استفاده در حالت خشک و مرطوب، جنس تیغه‌ها استیل ضد زنگ می‌باشد. 

این ریش تراش برای شارژ کامل احتیاج به  10 ساعت شارژ دارد و پس از آن می‌توایند از آن برای 15 اصلاح 45 دقیقه‌ایی استفاده کنید. 

ست اصلاح براون مدل MGK 3080

یک ست کامل از هر آنچه شما نیاز دارید. 

دو شانه قابل تنظیم برای موهای سر و صورت، دو شانه ثابت، سری مخصوص موی گوش و بینی.... از جمله اجزا این دستگاه پرقدرت هستند. قابلیت ضد آب بودن و تیغه‌های تیتانیوم خود تیز شونده از دیگر مزایای این دستگاه است. 

معیارهای چی بگیر برای خرید بهترین مارک ریش تراش مردانه

برای اینکه بتوانید ماشین اصلاح متناسب با نیاز خود انتخاب کنید باید بدانید که دقیقاً نیازهای شما چه چیزی است. چه ویژگی‌هایی را لازم دارید که ماشین ریش‌ تراش داشته باشد. ما اینجا به شما برای خرید بهتر کمک می‌کنیم.

ریش تراش با سری چرخان یا ثابت

معرفی بهترین مارک ریش تراش مردانه

امروزه یک دسته‌بندی جدید به ریش تراش ها ضافه شده است. بعضی از آن‌ها ریش‌ تراش‌ سری چرخان و بعضی ثابت دارند. هرچند که کاربرد هردو یکی است. هر دو یک کار را انجام می‌دهند اما تفاوت‌هایی کوچک باهم دارند.

ریش‌ تراش‌ مردانه با سری چرخان: 

این ماشین‌ اصلاح از تیغه‌های دایره‌ای منعطف و با سه سرگرد استفاده می‌کنند که برش‌های دایره‌ای ایجاد می‌کند و متناسب با صورت شما خواهد بود. تیغ‌های زیر سر آن زاویه می‌گیرند، نوهای شما را اصلاح می‌کنند و یک گارد دور آن از صورت شما محافظت می‌کند.

مناسب برای:

  • برای کسانی که پوست معمولی تا خشن دارند و تراکم ریش آن‌ها هم متوسط تا درشت است.
  • مناسب برای موهای خیلی کم خوب هستند. برای موهای بلند هم خوب کار می‌کنند. 
  • معمولاً موتور آن‌ها بی‌صدا است. برای مردانی که موهای بلند یا ضخیم دارند عالی است ولی برای استفاده روزانه خیلی مناسب نیست.

ریش‌ تراش‌ مردانه با سری ثابت:

در مقابل مدل چرخان، ریش‌ تراش‌ با سری ثابت از یک ورق فلزی نازک دارای منحنی ساخته‌شده‌اند که مجموعه‌ای از تیغه‌های برش را پوشش می‌دهد. ریش‌تراش ثابت بهتر است در حرکتی مستقیم و طولانی روی صورت و گردن به عقب و جلو حرکت داده شود. این مدل هنوز هم از تکنیک‌های بلاک کاتر استفاده می‌کند که ازیک‌طرف به‌طرف دیگر موها را می‌تراشد. 

قبل از تراشیدن موها هم به‌صورت خودکار مو را بلند می‌کند و موها را به داخل خود می‌کشد. هنگام خرید ریش‌ تراش ثابت، چندین تیغه برش مختلف هم دریافت خواهید کرد. تیغ‌های ثابتی هم هستند که حاوی سره‌ای فنردار می‌باشند. این ریش‌تراش‌ها نسبت به مدل‌های فوق کمی پرسرو صدا ترند و همین‌طور برای موهای بلند مناسب نیستند.

ریش تراش مردانه مجهز به نمایشگر LED و LCD

همچنان که مدل‌های جدید ریش‌ تراش‌ مردانه به بازار عرضه می‌شود، نمایشگرهای LED و پنل های مختلف هم به آن‌ها اضافه‌شده‌اند. این ویژگی‌های جدید جز بخش ضروری ریش‌تراش‌ها نیستند اما استفاده از آن‌ها هم خیلی خوب است.

یک نمایشگر LED امکان دیدن وضعیت ریش‌تراش را در هرزمانی که بخواهید به شما می‌دهد. اگر باتری ریش‌ تراش در حال اتمام باشد با بررسی نمایشگر LED می‌توانید متوجه این موضوع بشوید.

ماشین ریش تراش بی‌ سیم یا سیم‌ دار

راهنمای خرید ماشین ریش تراش

ریش‌ تراش‌ برقی می‌توانند مجهز به سیم برای اتصال به برق باشند یا ممکن است بی‌ سیم هم باشند. بعضی از این دستگاه‌ها هر دو حالت را دارند.

ریش‌ تراش‌ بی‌ سیم راحت‌تر هستند و آزادی بیشتری برای استفاده دارند. اما اگر باتری مدام به شارژ کردن نیاز داشته باشد تبدیل به یک مانع می‌شود. کسانی که مسافرت زیاد می‌روند باید ماشین ریش تراش بی سیم را انتخاب کنند. درحالی‌که برای کسانی که به‌ندرت از خانه خارج می‌شوند بهترین مدل انواع سیم‌ دار آن است.

داشتن سیم خیلی محدودکننده است اما حداکثر قدرت برق را برای ریش‌ تراش تأمین می‌کند. خیلی مهم است که اگر یک ریش‌ تراش سیم‌ دار می‌خرید حتماً مراقبت زیادی از آن داشته باشید. 

سیم بلند ممکن است برای چرخش و جدا شدن آزاردهنده باشد، اما در هنگام اصلاح باعث انعطاف‌پذیری بیشتری می‌شود. بعضی سیم‌ها نیز فنری هستند یا جمع می‌شوند. این می‌تواند خوب باشد و نگهداری از سیم را بسیار آسان می‌کند.

شرایط نگهداری ریش تراش

همه ریش‌ تراش‌ ها به نگهداری احتیاج دارند. بعضی از آن‌ها باید بعد از هر استفاده کاملاً تمیز شوند، درحالی‌که بقیه فقط به تمیزکاری‌های دوره‌ای احتیاج دارند.

نحوه استفاده و نگهداری ریش‌ تراش بستگی به سبک زندگی شما دارد. آیا شما از افرادی هستید که وقت دارند مرتباً ریش‌ تراش خود را تمیز و روغن بزنند؟ در غیر این صورت، شما باید مدلی را انتخاب کنید که به تعمیر و رسیدگی بسیار کمی نیاز داشته باشد.

وسایل جانبی همراه دستگاه ریش تراش

داخل جعبه و همراه ماشین اصلاح چه وسایل جانبی وجود دارد؟ حتماً به وسایل جانبی درون جعبه دقت کنید. برخی از ریش‌ تراش‌ ها دارای کیف مسافرتی و روان کننده هستند. بعضی از آن‌ها روان کننده ندارند، در این صورت شما چاره‌ای ندارید جز اینکه خودتان بخرید.

بهتر است ریش‌ تراش‌ برقی را انتخاب کنید که به همراه برس تمیزکننده ارائه می‌شوند. قلم‌مو می‌تواند به شما کمک کند تا آن‌ها را کاملاً تمیز و سالم نگه دارید.

طول عمر باتری

اگر از انواع ریش‌ تراش بدون سیم را انتخاب می‌کنید باید حواستان به عمر باتری آن باشد. چقدر می‌توانید ریش‌ تراش را با شارژ کامل نگه‌دارید؟ چقدر طول می‌کشد که شارژ باتری آن به صفر برسد؟ به‌عنوان یک قانون اساسی، باید به یاد داشته باشید که عمر باتری بیشتر همیشه بهتر است.

قیمت ریش تراش مردانه

علاوه بر این باید طول عمر یک ریش‌ تراش برقی را هم در کنار قیمت اولیه آن در نظر داشته باشید. قیمت تیغه‌های روان کنند و زاپاس را هم در نظر بگیرید. مطمئن شوید آن عملکردی که از ریش‌تراش توقع دارید با بودجه موردنظر شما همخوانی داشته باشد.

گارانتی

درنهایت، یکی از مواردی که توجه به آن ضروری است، داشتن گارانتی دستگاه است. ممکن است گارانتی آخرین چیزی باشد که به آن احتیاج پیدا کنید. اگر ریش‌ تراش شما به‌یک‌باره از کار بیافتد، باید به فکر تعمیر و تعویض آن باشید. دقیقاً این همان‌جایی است که گارانتی به کمک شما می‌آید. در زمان گارانتی حتی می‌توانید یک دستگاه جدید بگیرید بدون آنکه نیاز باشد هزینه‌ای پرداخت کنید. مطمئن شوید به شما گارانتی تعلق می‌گیرد.

اصلاح خشک بهتر است یا مرطوب؟

اصلاح خشک اصلاحی است که نیازی به آب و محصولات مرتبط مانند صابون یا کرم اصلاح ندارد. در عوض، از یک ریش تراش برقی استفاده می کند که برای کوتاه کردن مو ها طراحی شده. به این معنی که روان کننده و آب مورد نیاز نیست.

در مقابل، اصلاح مرطوب به آب، صابون یا کرم اصلاح و تیغ نیاز دارد. اغلب ریش تراش های مرطوب سنتی از برس اصلاح برای ایجاد کف و بلند کردن موها از روی پوست استفاده می کنند و برخی نیز از کرم های قبل از اصلاح و افترشیو استفاده می کنند.

  • یکی از تفاوت های اصلی در مورد اصلاح خشک و مرطوب، روشی است که تیغ موها را برش می‌دهد. ریش تراش های برقی موها را دقیقاً بالای سطح پوست برش می دهند در حالی که تیغ هایی که در اصلاح مرطوب استفاده می شوند موها را دقیقاً زیر آن برش می دهند. می‌توان گفت که اصلاح خشک تحریک کمتری برای پوست را ایجاد می‌کند. 
  • اصلاح خشک زمان کمتری نسبت به اصلاح مرطوب دارد زیرا مراحل آماده سازی را نادیده می گیرد. 
  • اصلاح خشک منجر به بریدگی کمتری نسبت به اصلاح مرطوب می شود. این به این دلیل که تیغه ماشین اصلاح برقی در واقع با پوست تماس پیدا نمی‌کند و بنابراین نمی تواند به پوست شما آسیب برساند. اما اصلاح مرطوب تراشیدن دقیق تر و تجربه لوکس تری را ایجاد می کند.
  • از نظر قیمت اگر بخواهیم بررسی کنیم تعویض مداوم سرها و تیغه های تیغ یکبار مصرف یا کارتریج در دراز مدت می تواند گران باشد. همچنین با اصلاح خشک در مصرف کرم ها و صابون های موبر صرفه جویی می کنید.

وقتی می‌خواهید تصمیم بگیرید که اصلاح خشک یا مرطوب برای شما کدام یک بهترین است، به مزایای هر دو نگاه کنید و تصمیم بگیرید که کدام عوامل بیشتر بر شما تأثیر می گذارد. اگر با اصلاح مرطوب احساس سوزش زیادی می کنید، ممکن است اصلاح خشک بهترین انتخاب برای نوع پوست شما باشد. اگر از روند اصلاح لذت می برید و به تراشیدن بسیار نزدیک تر اهمیت می دهید، اصلاح مرطوب می تواند راه حل مناسبی باشد. در نظرات به ما اطلاع دهید که شما کدام مورد را انتخاب می‌کنید.

چه زمانی باید تیغه های ماشین ریش تراش را تعویض کنیم؟

هنگامی که از یک ماشین اصلاح برقی به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود استفاده می‌کنید، تیغه‌ها و فویل‌ها به طور طبیعی در هنگام استفاده فرسوده می‌شوند. 

اکثر برندها توصیه می‌کنند که فویل ها و تیغه ماشین ریش تراش باید هر 12 تا 18 ماه تعویض شوند تا عملکرد ماشین ریش تراش شما ادامه یابد. اما برخی از مردان ممکن است موهای زبرتر و ضخیم‌تری داشته باشند و اگر روزانه اصلاح می‌کنید، ممکن است لازم باشد فویل‌ها و تیغه‌ ها را زودتر از زمان توصیه شده عوض کنند.

سخن آخر

آنچه درنهایت تعیین‌کننده نوع خرید است، اولویت شخصی افراد هست. مانند هر چیز دیگری در زندگی، بهترین راه برای اطمینان از راحتی و داشتن یک ریش‌ تراش خوب که سال‌ها بتوانید از آن لذت ببرید، انتخاب محصولات باکیفیت، استفاده مناسب از آن‌ها و مراقبت از آن‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.